- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (67 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (145 opinii)
- 3 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (46 opinii)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (99 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (143 opinie)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (59 opinii)
Nie brakuje już kierowców i motorniczych w GAiT
Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje uporała się z wielomiesięcznym kryzysem związanym z wakatami na stanowiskach kierowców i motorniczych. Jeszcze w ubiegłym roku problem z obsadą stanowisk dotyczył nawet 70 osób. Obecnie, jak informuje spółka, braki w zatrudnieniu udało się zniwelować niemal do zera.
Na braki kadrowe nałożyły się też problemy z taborem. Po serii kolizji i wypadków z udziałem tramwajów wiosną 2017 r. spółka nie miała nie tylko kim, ale i czym realizować umowy przewozowej. W efekcie nawarstwiających się kłopotów jesienią w firmie liczącej 1,4 tys. pracowników rozpoczął się spór zbiorowy.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku
GAiT: kierowcy z zagranicy, polecanie pracowników
Pomysłów na wyjście z zakrętu było kilka. Podstawowy zakładał oczywiście podniesienie płac, co nastąpiło po tym, gdy miasto na przełomie 2017 i 2018 r. dokapitalizowało spółkę kwotą 5 mln zł. Wzrost zatrudnienia miały też spowodować posiłki z zagranicy. Władze spółki pracowników szukały za wschodnią granicą, pojawiały się też pomysły zatrudnienia kierowców z Indii, ale po protestach załogi z pomysłu się wycofano.
Do rekrutacji zachęcano też samych kierowców i motorniczych w ramach programu "Poleć pracownika". Każdy pracownik za ściągnięcie nowego kierowcy czy motorniczego mógł liczyć na dodatkową premię. Akcja trwała od wakacji 2018 r. do początku czerwca br. W tym czasie spółka zatrudniła 13 kierowców. Taka sama liczba pracowników została wynagrodzona za polecenie pracownika.
Po dwóch latach GAiT wyszedł na prostą
W kolejnych miesiącach sytuacja zaczęła się poprawiać zarówno pod względem taboru (każda seria się kiedyś kończy, ta z pechowymi kolizjami i wypadkami także), jak i zatrudnienia - głównie dzięki dwukrotnym podwyżkom pensji. Z kryzysu GAiT wychodził jednak wiele miesięcy. Na początku roku liczbę wakatów udało się zmniejszyć o połowę. Na prostą spółce udało się wyjść po kolejnych 10 miesiącach.
- Spółka GAiT poradziła sobie z problemem wakatów - potwierdza Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT. - Przeciętny poziom etatów do obsługi zadań przewozowych to 525 etatów kierowców, a obsadzonych jest obecnie 535 etatów. Ponadto na bieżąco szkolimy nowych kierowców - na kursie kat. D jest aktualnie 17 osób. W przyszłym roku czeka nas bowiem zwiększenie liczby autobusów obsługujących linie komunikacyjne. Odnośnie do motorniczych obsadzonych jest obecnie 290 etatów i w ciągu najbliższych dni zatrudnionych zostanie 11 osób po kursie, a do obsługi zadań zaplanowanych mamy 298 etatów.
Jak dodaje, zapotrzebowanie na kierowców i motorniczych zmienia się w ciągu roku w zależności od zmian rozkładów jazdy.
Ile zarabiają kierowcy i motorniczowie w GAiT?
W ostatnich miesiącach znacząco poprawiły się zarobki w GAiT. Obecnie średnie miesięczne wynagrodzenie kierowcy autobusowego za dziewięć miesięcy 2019 r. wynosi 5,7 tys. zł brutto (ok. 4,1 tys. zł netto). Nieco mniej zarabiają motorniczowie - średnie miesięczne wynagrodzenie w analogicznym czasie wyniosło 5,4 tys. zł brutto (3,9 tys. zł netto).
Miejsca
Opinie (288) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-22 15:30
(2)
Tyle zarabiają a opoznienia ida w dziesiątki minut
- 2 10
-
2022-03-14 08:26
Kierowca
Bo za opoznienia nikt nam premi nie upierdzieli a minuta za szybko i po premii.... Lepiej pozniej i z kasa niz szybciej bez.....
- 0 0
-
2019-11-23 11:54
opóźnienia są bo Janusze muszą wszędzie pchać się samochodem
- 2 1
-
2019-11-22 12:48
Konfidencja Pracy pomogła! (1)
- 9 1
-
2021-09-16 15:28
Gait
To nieroby
- 0 0
-
2021-09-10 10:53
Kierowca gait
Firma płaci w pierwszym miesiącu zaliczkę a w drugim miesiącu wyrównanie takźe 4100 zł podziel przez dwa
- 0 0
-
2020-09-21 09:25
Tylko się cieszyć że mamy wystarczającą ilość kierowcow autobusów. Tylko czy pasażerowie wiedzą kto tak naprawdę ich wozi ???? Spora liczba tych kierowcow to są amatorzy z kategorią B . Tacy kierowcy ida do pracy podpisują lojalke na parę lat mają jakieś wewnętrzne przeszkolenia i stają się kierowcami autobusów. Większość z nich jeszcze parę lat temu jadąc z Gdańska do Warszawy robiła po drodze 3 odpoczynku bo trasa męcząca. Teraz wożą ludzi którym się wmawia że to że kierowca jest zawodowym . Tak naprawdę są to ludzie którzy nie mają w większości żadnego pojęcia o jeździe jakimi wozami .
- 0 2
-
2019-12-09 17:02
Pensja to żart kosztem rodziny
Może w zeszłym miesiącu na potrzeby artykułu dali pensję w miarę ale w tym buhaha
- 0 0
-
2019-11-22 12:08
(7)
Dla pasażerów niestety zmieniło się niewiele. Autobusy jeżdżą jak chcą, a niektóre z nich nie powinny opuszczać zajezdni, bo znajdują się w tak złym stanie. Sama komunikacja miejska wciąż traktowana jest zaś po macoszemu przez władze (buspasow nie ma, tramwaje zatrzymują się na światłach czasami co kilkadziesiąt metrów). I wizerunku tego nie zmieni tych kilkadziesiąt nowych autobusów co jakiś czas. Tu potrzeba rewolucji.
- 112 11
-
2019-11-22 17:16
4100?? (1)
Robiłem w tym bałaganie blisko rok i nigdy nie dostałem więcej niż 3600 nawet ja i 3-4 dni z wolnego się szło to wtedy premiera niższa!!!! Ściema i bałagan nie firma!!
- 18 0
-
2019-11-29 07:32
Dziękujemy ci mistrzu byłeś w bałaganie opuściłeś dzięki Bogu ten bałagan i teraz jesteś szczęśliwszy widzisz same pozytywy
- 0 0
-
2019-11-22 13:16
Dla mnie wręcz przeciwnie. (2)
Dla mnie jako pasażera zmieniło się wiele. Zauważyłam mocne pogorszenie się jakości prowadzenia tramwajów w ostatnim czasie. Gwaltowne hamowania, gaz do dechy przy ruszaniu, puszczanie hamulca i powolne cofanie się taboru przy otwartych drzwiach na przystanku... Teraz już się nie dziwię, skoro ludzi zatrudniają z lapanki.
- 16 2
-
2019-11-24 07:01
Cofanie się taboru wynika z usterki technicznej... Reszta to wina napietego rozkładu...
- 1 0
-
2019-11-22 15:26
dodaj do tego tlok i scisk w godzinach szczytu
czasami trudno wsiąść do tramwaju....
- 7 0
-
2019-11-22 16:18
(1)
Autobusy zatrzymują się zbyt daleko od chodnika.Osoba starsza,lubi niepełnosprawna ma problem z wejście i wyjściem z pojazdu. Trzeba,albo dosłownie skoczyć z pojazdu na chodnik,albo zejść z wysokiego stopnia na jezdnie i dopiero wtedy wejść na wyżej położony chodnik.
- 2 6
-
2019-11-23 11:25
Lepiej trochę dalej stanąć, niż zakosić o drzewo/słup/znak lustrem, które kosztuje kilka kafli. A takich przystanków jest sporo.
- 2 0
-
2019-11-24 12:48
(1)
4100pln na rękę przecież to jest śmiechu warte. Nie ma co się dziwić że nie ma komu jeździć kierowca ciężarówki w Gdańsku nie zarabia mniej niż 22pln/h a ma o wiele mniej stresu i odpowiedzialności
- 4 0
-
2019-11-27 16:54
22x168=3700pln - lepiej. Poza tym proszę kolego kierowco swój pojazd ciężarowy prowadzić w obszarze zabudowanym z dozwoloną prędkością dla twojego pojazdu.
- 0 0
-
2019-11-23 22:36
Dlaczego Motorniczy tramwaju zarabia mniej od kierowcy busa ?? (1)
- 3 1
-
2019-11-26 05:08
Kierowca busa
A jaką trasę danej lini trzeba znać jeżdżąc tramwajem?
- 0 1
-
2019-11-22 17:17
Cala prawda o GAiT (2)
Żeby zarabiać powyżej 4 koła trzeba odnosić tak jak kolega z 2_82 urbino jak to się mówi kto ma pokrowiec na kierownice den do kierownika . I już jestv100 do premii cały GAiT każdy na każdego donosi .
- 27 0
-
2019-11-25 11:07
4
- 0 0
-
2019-11-24 01:23
Ha ha to się nie zmienia. Pracowałem w tej firmie ponad 10 lat temu i też konfitury były. Czytając komentarze to jakby czas się w tej firmie zatrzymał tylko twarze się zmieniają. Szerokiej drogi pracownikom i pasażerom.
- 0 0
-
2019-11-22 14:04
Ja i mój pies średnio mamy po trzy nogi (1)
Przydałaby się informacja o medianie zarobków, to wtedy byłby pełny i rzeczywisty obraz.
- 18 0
-
2019-11-25 10:59
Taka prawda
3200 średnia roczna na rękę
Praca z Sobotami Niedzielą Święta Sylwester
Jest to razem z premią od 600-800 brutto
Prowizją za bilety jakieś 80 zł oczywiście brutto
Kilkoma nadgodzinami okł 15
I dodatkiem za nocne godziny- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.