• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GDDKiA: Obwodnica Metropolitalna nie jest dla dzików i saren

Maciej Naskręt
17 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej. Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej.

Drogowcy z GDDKiA bronią Obwodnicy Metropolitalnej oprotestowanej przez mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy, którzy chcą, aby przebiegała dalej od ich domów. - Wszelkie drogi buduje się tam, gdzie są ich potencjalni użytkownicy, a nie w głuszy, w której chadzają dziki, sarny i zające - wyjaśniają.



Czy realizacja Obwodnicy Metropolitalnej poprawi dojazd do Trójmiasta z kierunku Kaszub?

Od czwartku nie można już składać protestów w sprawie przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. Spłynęło ich wyjątkowo dużo o czym pisaliśmy już dwa tygodnie temu. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zabierają się teraz za ich analizę i odpieranie argumentów mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy.

- Obszar w rejonie planowanych korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej jest częściowo zurbanizowany i przewidywany do dalszej urbanizacji. Są tam lokowane hurtownie, zakłady przemysłowe i inne miejsca pracy. Trzeba pamiętać, że drogi buduje się tam, gdzie są ich użytkownicy, bowiem dziki, sarny i zające nie kierują pojazdami, a przesuwanie drogi ekspresowej na tereny niezabudowane będzie powodowało ingerencję w tereny cenne przyrodniczo i krajobrazowo - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziały GDDKiA.

Drogowcy odpierają też zarzut mieszkańców dotyczący braku, we wcześniejszym terminie, informacji o budowie trasy. - Potrzebę budowy trasy wskazano już w 2008 r. uchwalonej we wrześniu 2008 roku "Regionalnej strategii rozwoju transportu w województwie pomorskim na lata 2007-2020", a także w uchwalonym w październiku 2009 roku "Planie Zagospodarowania Przestrzennego województwa pomorskiego" - mówi Michalski.

Drogowcy podkreślają, że nie ma większego sensu pod względem ekonomicznym i komunikacyjnym, odsuwania Obwodnicy Metropolitalnej na zachód od istniejącej drogi krajowej nr 20 (z Żukowa do Gdyni). Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna i w konsekwencji wymusiłoby budowę dwujezdniowej drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Prognozowany ruchu wg. GDDKiA na Obwodnicy Metropolitalnej zaledwie w ok. 5-10 proc. będzie składał się z ruchu tranzytowego. Pozostałą część to ruch wewnętrzny Aglomeracji Trójmiasta. Po za tym, bez budowy drogi dojdzie do paraliżu istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, a, w ślad za tym, do zablokowania ruchu do i z Trójmiasta. Niewiele osób dojedzie na czas do pracy lub do szkoły.

Jak mówią drogowcy, powyższe problemy nie dotyczą kilkudziesięciu, kilkuset, czy też kilku tysięcy osób. - W perspektywie kilkunastu lat z Gdańska na jego obrzeża zamierza się wyprowadzić ok. 150 tys. mieszkańców, a z Gdyni kolejne kilkadziesiąt tysięcy. Oznacza to pojawienie się dodatkowych ok. 100 tys. pojazdów na obrzeżach Trójmiasta - wyjaśnia rzecznik prasowy.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • a w jaki inny sposób miasto ma się rozwijać jak nie przez budowę dróg? (17)

    nie ma dróg=korki

    • 298 18

    • nie ma dróg, bo są ekolodzy (6)

      • 45 15

      • (5)

        Ale ekomaniacy mówią na to: nie ma dróg nie ma korków. I co nie mają racji?
        PS: Piszę ekomaniacy, by odróżnić ich od prawdziwych ekologów których szanuję.

        • 4 1

        • ale pokrętna argumentacja (4)

          drogi miejskie buduje się blisko ludzi i budynków.

          OBWODNICE - jak nazwa wskazuje - buduje się w większej odległości.

          No i jeszcze TEN KWIATEK: Cytat: "Drogowcy podkreślają, że nie ma większego sensu pod względem ekonomicznym i komunikacyjnym, odsuwania Obwodnicy Metropolitalnej na zachód od istniejącej drogi krajowej nr 20 (z Żukowa do Gdyni). Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna i w konsekwencji wymusiłoby budowę DWUJEZDNIOWEJ drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej."

          Że CO? Obwodnica metropolitalna jest planowana jako wąska nitka? To po co to w ogóle budować?

          • 7 5

          • dodam (3)

            dla ciężej interpretujących tekst. To zdanie: "Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna..." należy czytać tak:

            drogą miałaby na tyle sensowny przebieg, że ludzie będą chcieli nią jeździć, co ją zatka. Czyli GDDKiA już Z ZAŁOŻENIA budują drogę w wariancie nieatrakcyjnym. Pytanie, po co?

            • 5 2

            • (2)

              Proponuję zapoznać się z analizami ruchu wariantów przed dokonaniem takiej interpretacji, bo niezły kawał z tej interpretacji wyszedł ;)

              "Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna " odnosi się do DK20. W (odrzuconym wcześniej) krótkim wariancie zachodnim planuje się zrobienie łącznika do węzła Chwaszczyno, idącego dokładnie śladem innych proponowanych wariantów - czyli na wschodzie. To samo będzie w wariancie długim, który pewnie się pro forma pojawi.

              • 0 0

              • (1)

                oj, chyba jednak nie chodzi o DK20, ponieważ ciąg dalszy zdania (uzasadnienie) brzmi: "..i W KONSEKWENCJI wymusiłoby budowę DWUJEZDNIOWEJ drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej."

                Czyli troska o przekroczenie przepustowości drogi wydaje się dotyczyć Obwodnicy Metropolitalnej. I to ma sens, bo OM puszczona na zachód od Żukowa i potem na północ w okolice Wejherowa jest bardzo atrakcyjną alternatywą dla ruchu z DK7 i Obwodnicy Południowej w kierunku na Szczecin.

                • 1 1

              • "..i W KONSEKWENCJI wymusiłoby budowę DWUJEZDNIOWEJ drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej."

                Dokładnie o ten łącznik wschodni chodzi. To jest na mapkach z przygotowania do studium sieciowego. W efekcie Chwaszczyno dorobiłoby się ringu (w zasadzie trójkąta) z dróg wielojezdniowych klasy S, co w połączeniu ze skrzyżowaniem dwóch dróg krajowych w centrum utworzyłoby chyba najbardziej nasycony infrastrukturą na km2 obszar województwa Pomorskiego i czołowy w Polsce ;)

                Dla przestrogi wszystkim, co chcą na siłę "wywalić" OMT z obecnego korytarza.

                A tak na marginesie, dyskusja jest czysto akademicka, gdyż ostatnio poleciało 45 otwartych przetargów na drogi - a tu nie ma jeszcze nic. Kasy zbrakło ;)

                • 1 0

    • ale gość! to ty niewiesz (3)

      miasto rozwija się, gdyż codziennie w urzędzie miejskim/wiejskim robimy budyń, i jest miło przyjemnie, łapówkę aż czuć w powietrzu. Ach ta woń, wypier... pieniędzy.

      • 13 27

      • no jak ty pojmujesz rozwój tylko pod względcem łapówki to brawo! (2)

        • 11 3

        • zapraszamy do urzędu ze sprawą do załatwienia a potem wrócimy do dyskusji, tylko nie zapomnij się odpowiednio ubrać i przyjąć postawy potulnego obywatela, najlepiej życiowej sieroty, wówczas z litości może Ci dadzą coś załatwić , w innym przypadku szukaj wujka lub ciotki po pokojach bo nic nie załatwisz , ta sama ekipa od lat rządzi i nikt jej nie podskoczy, zapamiętaj to sobie jeden z drugim i naucz się z tym żyć

          • 11 9

        • ale nie musisz naciskać tych koszy na śmieci jak nie znajdujesz kontrargumentów

          co za lebioda.

          • 3 4

    • Przez usprawnienie istniejących rozwiązań (1)

      Naszym problemem są nie tyle drogi, co skrzyżowania.

      • 14 1

      • generalnie problemem są kierowcy, którzy nie stosują się do przepisów, np wjeżdża na skrzyżowanie na czerwonym a nie może

        zjechać

        • 11 0

    • więcej dróg - więcej samochodów

      i więcej smrodu. A co ze zwierzętami i przyrodą?

      • 7 6

    • "nie ma dróg=korki"

      słuszne stwierdzenie, dlatego polska jest 100 lat za murzynami

      • 4 3

    • Drogi są potrzebne, tylko które

      Drogi są potrzebne tylko, które. Na pewno ta w wykonaniu GDDKiA nie należy do towaru pierwszej potrzeby.
      Przede wszystkim potrzebny jest OPAT i wylotóki z Trójmiasta w kierunku zachodnim.
      ObwodnicY Metropolitalna w żaden sposób nie poprawi komunikacji w Trójmieście. A na Kaszubach też w minimalnym stopniu. Obwodnica Żukowa nie domkinęta, obwodnica Chwaszczyna też. I w obu przypadkach spory ruch jak jechał tak dalej będzie jechał przez te wsie.

      • 2 3

    • Pierdo*ić dzi*ki, które oprotestowują najważniejszą w XXI wieku inwestycję w okolicach Trójmiasta!

      • 0 3

  • chronmy zwiezaki !! (15)

    jak nie dla dzikow i sarn to dla kogo ??

    • 48 106

    • to weź pod dach dzika :) (5)

      • 26 3

      • fajnie zwiezatka (3)

        moge..mam duza posiadlosc wiec moge przygarnac dzika. Pozyteczne zwiezatka

        • 5 9

        • w pupie mam dziki i sarny, asfalt mi bardziej smakuje (1)

          proponuję zabić wszystkie zwierzętai wybetonować wszystko.Myślę, że jest to ideał miastana miarę ludzkich możliwości.

          • 9 1

          • tak jest, precz z żywymi istotami, nie są nam potrzebne, jedzenie sobie zsyntetyzujemy

            Liga rządzi , Liga radzi,
            Liga nigdy cię nie zdradzi

            • 3 1

        • ZwieRZę

          Pan "duza posiadlosc" nie skonczyl jak widac podstawówki.

          • 3 0

      • Dzik woli mieszkać w lesie i uszanujmy to :-)

        • 2 1

    • przygarnij kropka

      • 11 0

    • Jak nie dla dzików i sarno, to dla barnów! (4)

      Setki baranów i osłów spotykam na drodze :(

      • 15 0

      • Nie barnów, tylko Barneyów! (3)

        • 1 2

        • tych wszystkich bałwanów, którzy nie zmienili opon na zimowów (2)

          • 2 0

          • zimówki są dla mięczaków (1)

            • 3 1

            • no, ale lepiej ciągną po śniegu, zwłaszcza na parkingach osiedlowych łatwiej jest wyjechać

              już niech będą wielosezonowe, też dobrze sięgną,
              ale letnie???
              Letnie nie działają na śniegu
              chyba, że krawężnik w bagażniku się wozi.
              Dociskający oś.

              • 1 1

    • ciekawe co powiesz jak ci taki dziczek albo sarenka (1)

      wpadnie na maskę ( o ile jeszcze coś będziesz mógł powiedzieć)

      • 2 4

      • powiem: idota kierowca

        albo budowniczy drogi, co to jej właściwie nie zabezpieczyli

        • 7 3

    • Autor artykułu miał co innego na myśli

      "Obywatel" chyba nie do końca zrozumiał tytuł. Obwodnica nie jest dla sarn i dzików bo to nie one będą z obwodnicy korzystać :P

      A to ze należy je chronić to fakt... dlatego też nie planują budowy w terenie zalesionych ingerując w Faune tylko decydują się na jej przebieg przez aglomeracje i tereny już zurbanizowane.

      Pozdrawiam ;)

      • 2 0

  • Sama prawda. (3)

    Ta droga jest niesamowicie potrzebna. Obecnie są tylko dwie (!!) drogi z północy na południe- obwodnica trójmiasta i ciąg Morska- Al. Zwycięctwa. Wypadek na jednej z nich lub inny problem (np. w ostatni wtorek) powoduje kompletny paraliż trójmiasta. Obwodnica Metropolitalna jest bardzo potrzebna.

    • 214 10

    • Ta droga jest niesamowicie niepotrzebna. (1)

      Znacznie bardziej potrzebne są Droga Czerwona i OPAT. Podejrzane jest to nagłe parcie na wybudowanie OM - czyżby GDDKiA miała dość utrzymywania intensywnie wykorzystywanej przez mieszkańców Trójmiasta Obwodowej i chciała zepchnąć ją na barki samorządów?

      • 13 4

      • Co do OPAT to ewidentna zgoda. Co do czerwonej - zdania bywają różne (np. zielona). Niski priorytet OMT nie zmienia faktu, że trzeba wyznaczyć ostateczny przebieg jak najszybciej, aby lokalna społeczność i nabywcy parceli wiedzieli, na czym stoją. Teraz jest rosyjska ruletka. Nawet istniejące od lat korytarze krzykacze próbują oprotestowywać - "niech sąsiednie wsie mają drogę, ja jestem wielki cwaniak, kupiłem taniej i jeszcze mi się uda wepchnąć to jakiemuś frajerowi"

        • 3 3

    • Na zdjęciu jest nieźle odśnieżona

      • 8 0

  • Ja wiem... (1)

    Ja wiem, że niektórym może przeszkadzać ta obwodnica, ale wszystkim nie da się dogodzić, a jak tak dalej pójdzie, to mieszkańcom i turystom przyjeżdzającym m.in. na Euro 2012 będziemy mogli wręczyć jedynie kilka tomów opublikowanych protestów dot. drogi, która kiedyś miała powstać...

    • 160 6

    • I zaśpiewamy im jak nas nauczyli Wódz Doc. Glajdus Karol i Pan Red.:
      Polska partia protestująca
      Protestuje zawsze do końca
      W swych protestach nieustająca
      Peee, Peee, Peee
      ;-)

      • 2 2

  • (9)

    Patrząc na przebieg konsultacji społecznych zaczynam się zastanawiać jak w tym kraju powstaje jakakolwiek nowa droga. Każdy chce wygodnie jeździć, ale nie mieć dróg przed swoim oknem.
    Trzeba przestać się pytać i budować tam gdzie będzie to najlepsze dla całej aglomeracji Trójmiejskiej i okolic!

    • 131 12

    • sugerujesz, że tzw. "konsultacje społeczne", to kit, ściema i katarscy inwestorzy?? (3)

      • 8 3

      • nie (2)

        Byłem na tych konsultacjach. Schodzi się tam zgraja pieniaczy, do których nie trafiają racjonalne argumenty.
        Konsultacje w sprawie tej inwestycji powinny odbywać się zupełnie inaczej albo wcale. To nie jest droga tylko dla lokalnych mieszkańców ale dla całej aglomeracji więc nie ma sensu pytać lokalnych pieniaczy, lecz należy zapytać wszystkich w sondażu.

        • 22 5

        • (1)

          Amigo, to tak, jakby chcieli Tobie zrobić operację, na którą idzie z ogólnych pieniędzy wszystkich płacących na fundusz i zanim ją zrobią, powinni zrobić konkurs smsowy może, czy warto wydać na Ciebie kasę, czy nie warto, aby się sami pieniacze ze szpitala nie wypowiadali. Jeżeli komuś chcą zniszczyć dorobek całego życia, nie słuchając jego argumentów, to jak ma się zachowywać. Ja jestem pod wrażeniem - ludzie zachowują się, jak szczury, po trupach do celu. Dopóki mnie problem nie dotyczy, to mnie reszta nie interesuje, co? To takie polskie.

          • 3 15

          • jeśli będziemy zważac na poszczególne przypadki niczego nie zrobimy, znamy już z historii polski, że kilku magnatów rozwaliło cała rzeczpospolitą, czas stać się normalnym kraJEM i do przodu

            • 5 1

    • bo najpierw planujemy (4)

      a potem budujemy. Odwrotnie robi się teraz w Polsce. Powinna zostać wytyczona trasa, informacja dla potencjalnych budujących się że w okolicy będzie droga ekspresowa i temat załatwiony. Tutaj jest znowu odwrotnie. Zbudowała się dzielnica więc przez jej środek puszcza się obwodnicę. Bardzo mądre Panie Michalski. Troszkę rozumu i poszanowania innych ludzi. Gdyby GDDKiA podało 10 lat wcześniej info że będzie tu trasa, ludzie wybudowali by domy gdzie indziej.

      • 8 9

      • To nie takie proste. (1)

        Wszędzie rozsiane są domy ludzi. Każda nowa planowana inwestycja zmienia plany, bo jest nowa. Obecny układ dróg istniejących i planowanych był niewystarczający. Gdzieś nową drogę trzeba zrobić i wybrany przebieg jest najlepszy dla całej aglomeracji.

        • 9 3

        • Na tym właśnie polega problem. Planowaniem nie zajmują się fachowcy, ale urzędasy i partacze, bo pierwsi od drugich dostali w łapę, a drudzy byli najtansi.

          • 2 5

      • Ok, planowanie z dużym wyprzedzeniem a dopiero potem realizacja inwestycji ...

        tylko, co się stalo z planowanym pasem drogowym przeznaczonym pod budowę Trasy Kaszubskiej (Lęborskiej). Dziesięciolecia teren był zarezerwowany, ale jak przyszedł czas na realizacje, to okazało się, że teren jest zurbanizowany i wielkie protesty, i oczywiście nikt nie wiedział o planowanej drodze ekspresowej. Koniec końcem droga będzie miała inny przebieg, więc po co dalekosiężne plany?

        • 9 2

      • To stój w korkach

        i nie gardłuj, że nic nie robią.

        • 0 0

  • MNIE TU NIE MA

    to mówiłam ja - nowa droga w Gdańsku.

    • 56 15

  • (7)

    Obwodnica juz teraz korkuje sie - pomijam, ze powinna zostac poszerzona (w tych miejscach gdzie sie da, bo wiadomym jest, iz miejsce pod wiaduktami zaprojektowano po 2 pasy w kazdym kierunku.

    Brakuje tez na obecnej obwodnicy szerokiego pasa technicznego, by w przypadku awarii pojazd pozostawic na tym pasie, a nie jak to ma obecnie miejsce, pozostawic na prawym.

    Obecnej obwodnicy przydalaby sie rowniez instalacja nowinej tech. (na zachodzie to oczywiscie standard) mam na mysli ekrany przed wjazdami (np. 1km od wjazdu z informacjami o ewentualnych korkach, wypadkach).
    Taki system mysle, ze by w pewnym stopniu usprawnil ruch.

    CO do nowego projektu, jestem jak najbardziej za.

    Pozdrawiam

    • 84 14

    • (1)

      "mam na mysli ekrany przed wjazdami (np. 1km od wjazdu z informacjami o ewentualnych korkach, wypadkach)" - to przede wszystkim!

      • 5 0

      • oczywiscie postawic taki ekran info przy skrzyzowaniu drogi, by ewentualnie moc zawrocic, a nie slimaczyc sie dalej w korku.

        • 9 0

    • półśrodki. Potrzeba nowej obwodnicy. Pas techniczny nie rozwiąż problemów

      a budowanie nowego pasa to ogromny koszt i uciążliwość dla ruchu na obwodnicy kilka lat. Swoją drogą to w niektórych miejscach po prostu się nie da bez przebudowy mostów i wiaduktów. Bez sensu. PROBLEMEM SĄ ZBYT DUŻE WZNIESIENIA, NA KT. NIE SĄ W STANIE PODJECHAĆ SAMOCHODY Z ŁADUNKIEM.

      • 6 4

    • pas techniczny / awaryjny (1)

      Jestem za. Zdecydowanie brakuje pasa technicznego / awaryjnego. Samochód, który stanie na prawym pasie np. z powodu awarii stanowi poważne zagrożenie dla pozostałych kierowców. Już nie raz widziałem gwałtowne hamowanie i uciekanie na lewy pas tylko żeby uniknąć zderzenia, albo korki które robia się z tego powodu. Pamiętam też że miał miejsce wypadek śmiertelny gdzie kobieta po tym jak w skutek awarii stanęła samochodem na prawym pasie wyszła żeby postawić trójkąt ostrzegawczy i wtedy została śmiertelnie potrącona przez nadjeżdżający tym samym pasem pojazd.
      Pas awaryjny można było zrobić kiedy kilka lat temu była remontowana cała obwodnica (jezdnia, barierki, wiadukty, znaki, dosłownie wszystko) tylko mam wrażenie że ktoś o tym zapomniał.

      • 9 1

      • oszczędności

        To się nazywa cięcie kosztów. Krótkowzroczne.

        • 3 0

    • Takie rozwiązania są przewidziane dla autostrad, za które trzeba płacić a my nie chcemy płacić za przejazd obwodnicą. Choć przyznaję pomysł godny.

      • 4 3

    • to ja chyba mam fatamorgane jadac obwodnica

      bo jakos widze tam pas techniczny, stajac na nim nie koliduje w zaden sposob ruchu na drodze

      • 1 4

  • skąd dane? (5)

    "W perspektywie kilkunastu lat z Gdańska na jego obrzeża ZAMIERZA się wyprowadzić ok. 150 tys. mieszkańców, a z Gdyni kolejne kilkadziesiąt tysięcy."
    A skąd oni to wiedzą? Robili jakieś badania/ankiety itp.? Proszę o źródło.

    Skoro ok. 200 tys. ludzi (czyli powiedzmy 45 tys. rodzin) ma się wyprowadzić na obrzeża 3miasta, to działki będą znów mocno drożeć? Nie wydaje mi się, by przekroczyły gdziekolwiek na dłużej 300 zł/m2. 200 zł to spora cena.

    • 18 23

    • (1)

      żeby o tym wiedzieć, nie trzeba robić żadnych badań! Wystarczy popatrzeć na kraje na zachód od odry. Tam są duże miasta i jeszcze większe przedmieścia. W Polsce też kiedyś tak będzie, w końcu mamy być drugą Irlandią :). A tak po za tym każdy marzy o małym domku z własnym trawnikiem.

      • 11 1

      • a za oceanem to juz calkiem

        tylko centrum i przedmiescia.

        • 6 0

    • jak bedziesz płacił podatki w Gdańsku, oraz wszystkie inne opłaty za media .... (2)

      to szybko zrozumiesz, dlaczego planują lat takie wyludnienie Gdańska!?

      • 4 1

      • Jak mieszkasz na obrzeżach trojmiasta to podatków nie płacisz? (1)

        Tam dopłacają do tego żebyś chciał mieszkać a woda, ścieki, gaz i prąd jest za free. Dojazd do gdańska też będzie za free szczególnie jak cena benzyny będzie grubo powyżej 5zł a dziennie trzeba przejechać w te i nazad z 70km :)
        FSD geniusz jakich mało!!!

        • 8 1

        • Za te same pieniądze z Gdańska mam więcej na peryferiach, i tyle w temacie ...

          W Gdańsku woda i ścieki są najdroższe w Trójmieście, od stycznia drastycznie rosną czynsze komunalne, podatki lokalne również w górę. Jeżeli uważasz że mało płacisz, to zapewne jesteś szczęśliwy - ale w mniejszości. Geniuszem nie jestem, ale widzę wyraźnie, że co raz więcej procentowo wydaję na wszelkie opłaty, innymi słowy - koszty rosną szybciej niż przychody. Pozdrawiam "Twoją Starą".

          • 3 3

  • drogi musza byc (3)

    ale żeby nie zabily spokoju który za wiele tysięcy zł ludzie kupili i żeby zwierzyna nei wpadala na drogi! czemu w innych krajach sa tunele dla zwierzakow i dla ludzi, przeciez turyści tez sie poruszają po tych terenach choćby rowerami!

    • 28 17

    • (2)

      U nas też są tunele więc nie pitol.

      • 1 4

      • daj jakiś link (1)

        do tych tuneli pod obwodnicą

        • 8 1

        • oj, są

          tylko z rzadka. Jeden kojarzę na pewno w okolicy Kacka.

          • 1 0

  • (17)

    "W perspektywie kilkunastu lat z Gdańska na jego obrzeża zamierza się wyprowadzić ok. 150 tys. mieszkańców"

    pół gdańska chce z niego wiać:-)

    • 60 19

    • (4)

      Budyn wie co robi , wiecej wolnych mieszkan bedzie ;)

      • 11 4

      • najgorsze jest to, ze zagłosowali na bdynia, a teraz zwiewają:-)

        • 15 7

      • co ma budyń do tego? macie obsesje dzieci

        • 12 16

      • (1)

        drugie pół z kolego wyrzucą do kontenerów i dopieroż będzie można se pożyć

        • 2 0

        • a ile posadek i lokali dla kolesi

          • 2 0

    • Jakie pół Gdańska? przecież Gdańsk ma grubo ponad 1 mln mieszkańców, (5)

      czyli jakieś 15% się przeprowadzi

      • 1 32

      • o rety

        skąd ty masz te dane? m. Gdańsk to ok. 450 tys...

        • 25 1

      • Gdańsk ma 465 tysiecy mieszkańców (3)

        i po co karmicie trolla galluxa? Wiadomo, że gdańszczanie się bogacą, to i stać ich na wybudowanie domu - a gdzie mają budować w centrum?
        ćwoki jesteście, ech

        • 16 7

        • No to powiedz nam, jak Gdańszcznie się bogacą, (2)

          bo ja pracuję, pracuję i jakoś nie mogę się wzbogacić

          • 17 7

          • (1)

            Czerwoni mawiają że pierwszy milion trzeba ukraść i potem już samo rośnie.

            • 6 2

            • nie czerwoni tylko biznesmeni ze stacji benzynowych i cmentarzy czy paczka "by żyło się lepiej" oni nie są czerwoni
              oni są różowi jak prosiaki na wiecznym wypasie

              • 2 1

    • Gdańsk ma ponad 456 tys. mieszkańców odsyłam do wiki.

      Jeśli dla pana g@lluxa 150*2=456 (w tysiącach) to gratuluje.
      Mówimy tu o oficjalnych danych, mieszkańców pewnie jest więcej.

      • 17 6

    • odezwal sie mieszkaniec gdanskiej moreny

      • 4 5

    • no i o to chodzi

      nareszcie będę miał luźniej i spokój

      • 1 0

    • Sr@lux

      a ile mieszkańców ma Gdańsk, hm?
      A ILE TO PÓŁ LITRA - TO PEWNIE WIESZ

      • 5 1

    • G@llux widac ze nie ogarniasz.Myslisz ze 150 tys osob nie wyprowadzi sie z 3miasta? Nawet nie wyobrazasz ile ludzi przyjezdza do pracy do Gdanska z innych rejonow Polski tj. Warmii,Mazur,Kujaw. I gdzie oni maja mieszkac, u Ciebie na chacie?

      • 2 1

    • Już teraz dojazd poranny zajmuje tym ...

      z obrzeży godzinę do dwóch(są takie sytuacje). Ja dojdzie do takiej migracji to trzeba będzie wybudować 4 pasmowe autostrady w systemie gwieździstym.
      Wszystkie drogi prowadzą do Gdańska. Całe szczęście, że przy tym tempie konsultacji ja tego nie dożyję.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane