• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk i drogowcy wspólnie powalczą o pieniądze na Trasę W-Z

Michał Brancewicz
26 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Obwodnica Trójmiasta na wysokości Karczemek. Istniejący w tym miejscu węzeł zostanie rozbudowany do klasycznej "koniczynki". Za rozbudowę zapłaci GDDKiA, za dociągnięcie do tego miejsca trasy W-Z - Gdańsk. Czy wciąż jest szansa, że do wspólnej inwestycji dołoży się Unia Europejska? Obwodnica Trójmiasta na wysokości Karczemek. Istniejący w tym miejscu węzeł zostanie rozbudowany do klasycznej "koniczynki". Za rozbudowę zapłaci GDDKiA, za dociągnięcie do tego miejsca trasy W-Z - Gdańsk. Czy wciąż jest szansa, że do wspólnej inwestycji dołoży się Unia Europejska?


Gdańsk porozumiał się z GDDKiA w sprawie budowy trasy W-Z i węzła Karczemki. Ma to przywrócić nadzieje na zdobycie unijnego wsparcia dla tej inwestycji.



Kolorem zielonym oznaczono część Trasy W-Z realizowanej przez Miasto. Kolorem żółtym oznaczono Węzeł Karczemki realizowany przez GDDKiA. Kolorem zielonym oznaczono część Trasy W-Z realizowanej przez Miasto. Kolorem żółtym oznaczono Węzeł Karczemki realizowany przez GDDKiA.
W poniedziałek gruchnęła wieść, że Gdańsk przegrał walkę o 150 mln zł, za które chciał wybudować ostatni odcinek trasy W-Z, łączący ul. Kartuską z obwodnicą na węźle Karczemki zobacz na mapie Gdańska.

Wśród przyczyn niskiej oceny, jaką ministerialni eksperci wystawili gdańskiej inwestycji wymieniano brak porozumienia miedzy miastem a pomorskim oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Drogowcy, którzy odpowiadają za budowę węzła Karczemki, tak wydzielili działki pod swoją inwestycję, że zabrali miastu tereny potrzebne do budowy trasy W-Z.

Teraz obie strony staną ramię w ramię w walce o unijne pieniądze.

- Do tej pory GDDKiA uzależniała termin realizacji węzła Karczemki od budowy ostatniego odcinka trasy W-Z. Obie inwestycje są jednak ściśle ze sobą powiązane, wspólne są też niektóre tereny przeznaczone pod inwestycję - tłumaczył na czwartkowej sesji rady miasta Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska. - Teraz ustaliliśmy z dyrektorem Franciszkiem Rogowiczem z GDDKiA, że oba projekty trzeba traktować jako łączną inwestycję Gdańska i dyrekcji.

Miejscy urzędnicy uważają, że jeśli w odwołaniu od decyzji ekspertów inwestycja będzie traktowana jako wspólna, projekt zyska więcej punktów.

- Jesteśmy poniekąd na siebie skazani - przyznaje Piotr Michalski, rzecznik pomorskiego oddziału GDDKiA - Budowa węzła bez dociągnięcia do niego trasy i na odwrót niczego przecież nie załatwia. Dlatego prace powinny odbywać się równolegle i w porozumieniu.

GDDKiA nie ma co prawda jeszcze pieniędzy na tę inwestycję, ale - jak twierdzi Piotr Michalski - pracuje tak, jakby już je miała. - Nie należy się o to martwić, zrobimy wszystko by budowa ruszyła jeszcze w tym roku - przekonuje.

W kwietniu rozpocznie się przygotowanie projektu budowlanego, a budowa odcinka "wuzetki" od ul. Kartuskiej do ul. Szczęśliwej ruszy w listopadzie. Koszt wspólnego projektu szacuje się na 462 mln zł, z czego Trasa W-Z pochłonie 192 mln.

Opinie (94) 6 zablokowanych

  • Jak zwykle w Polsce. (1)

    nie można od listopada do kwietnia rozmawiać o projektach i budowie drogi a zacząć budowę od kwietnia u nas rozmawia się wiosnę i lato a budować zaczynamy od listopada.Zapewne dyskutanci nie wiedzą że listopadzie zaczyna się zima i mrozy mogą wstzymać budowę na kilka miesięcy? Ale to chyba oto chodzi żeby można byłoby "utopić parę złotych"

    • 9 0

    • Przecież tu nie chodzi o jakiekolwiek budowy, tylko o kasiorę. Jak po raru latach się porozumią i dostaną pieniądze, to trzeba za te lata dyskusji zapłacić kilkudziesięciu urzędnikom i to nie średnią krajową.

      • 1 0

  • gdzieś czytałem, że w Warszawie 'zeźlili' się, że Trójmiasto dobrze sobie radzi z projektami (2)

    i tu wraca znowu problem z politykami z Pomorza, którzy jadą do warszawy - ZAWSZE było tak, że nawet najwyższe urzędy NIC NAM NIE DAWAŁY

    przypominam pospolite ruszenie w sprawie autostrady

    za to politycy z południa zawsze wydzierali wszystko co się tylko dało

    kiedy to się zmieni?

    zacznijmy na poważnie naciskać polityków z mandatami z Trójmiasta!

    • 8 2

    • pewnie w wybiórczej:-) (1)

      • 1 0

      • a nawet gdyby, to co z tego?

        czy chodzi tylko o to by sobie poszczekać? bo tu moderatora nie ma?

        • 0 0

  • (1)

    Jakoś moja opinia nie pokazała się,,dlaczego?????

    • 2 3

    • bo naduzywasz znakow interpuncyjnych ;)

      • 1 0

  • ramię w ramię
    jeden duch
    i jedna myśl
    i niech po trójmieście gruchnie
    że PełO sie nie ugnie
    przed dyktatem grabarczyka
    bedą walczyć sami z sobą
    spytasz kto?
    ...

    a tak se pyknąłem sPOd pazura:-)

    • 9 11

  • Prezydent Adamowicz już w zeszłym roku wydał rozporządzenie o utworzeniu W-Z, ale Wojewódzki Sąd Administracyjny je odrzucił ! (2)

    nie rozumiem o co biega/

    • 4 1

    • car mikołaj też wydał manifest (1)

      • 5 0

      • 100/100

        ale w nagrodę będzie fontanna ;)

        • 2 0

  • nowy artykul o WZ a gdzie informacja o Brzechwie

    wszak to dzis głosowano powtornie a portal jakos sie nie spieszy z informacja

    • 6 2

  • a mi dybda czy droge bede zawdzieczał PO SLD Samoobronie czy innym b.....wazne zeby była

    • 4 1

  • (2)

    Ta nasza W-Zka to jedno wielkie nieporozumienie. Przez dwa dziesięciolecia wybudowano to co wybudowano, czyli kilka kilometrów kolizyjnej trasy, której końca budowy nie widać. Śmiech mnie ogarnia, gdy władzuchna miasta z taką dumą ogłasza zakończenie kolejnych etapów robót jakby to było zakończenie budowy autostrady A-1. Dlaczego grube miliony wydawane są na rozbudowę Łostowickiej, której przepustowość nie zwiększy się, bo skutecznie będzie blokować ruch skrzyżowanie z Kartuską i z drugiej strony z W-Ztką. Lepiej pieniądze te posłużyłyby budowie estakady na skrzyżowaniu W-Z z Łostowicką. Jakoś ten temat jest stale ignorowany i nie poruszany.

    • 11 2

    • brak widzenia całości z twojej strony (1)

      Armii Krajowej po dociągnięciu do obwodnicy będzie potrzebowała równie drożnych dojazdów z centrum - obecnie to jest węzeł śródmieście i ul. Łostwicka. Analizy ruchu wskazują, że przy połączeniu Trasy W-Z z Obwodową wzmoży się ruch na ul. Łostowickiej, która będzie podstawowym szlakiem komunikacyjnym do Obwodnicy z m.in. z Suchanina i Siedlec

      • 4 1

      • mnie te durne analizy zza biurka nie interesują. Widzę na co dzień co dzieje się na tym skrzyżowaniu i od tego trzeba zacząć, a następnym etapem może być Łostowicka. Nasi durni urzędnicy i decydenci zawsze wszystko robią od "dupy strony" i tak to już jest od wielu wielu lat bez względu na "ustrój"

        • 2 1

  • trasa zostala wymyslona

    za czasow .....Gierka wiec wstyd ze ten obecny ktory rzadzi juz ponad 10 lat przypisuje sobie jakiekolwiek zaslugi tak w zakresie koncepcji czy wykonania

    • 11 1

  • (4)

    a kiedy wzdłuż W-Z powstanie ścieżka rowerowa z Centrum Gdańska na Chełm , jak długo mamy się ciągle wdrapywać Cienistą , ludzie o słabej kondycji wogule tma nie podjeżdżają

    • 4 1

    • są matoły, które się na to nabiorą i zgadnij na kogo ponownie zagłosują.

      • 0 1

    • to trzeba ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć :)

      • 1 2

    • powstanie, powstanie...

      i to TYLKO ścieżka rowerowa...

      • 0 0

    • Stoczniowców

      Proponuję wjazd ul. Stoczniowców. Jest mniejsze nachylenie, łatwiej podjechać. A Cienistą to sobie w dół zjeżdżać można.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane