• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk i drogowcy wspólnie powalczą o pieniądze na Trasę W-Z

Michał Brancewicz
26 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Obwodnica Trójmiasta na wysokości Karczemek. Istniejący w tym miejscu węzeł zostanie rozbudowany do klasycznej "koniczynki". Za rozbudowę zapłaci GDDKiA, za dociągnięcie do tego miejsca trasy W-Z - Gdańsk. Czy wciąż jest szansa, że do wspólnej inwestycji dołoży się Unia Europejska? Obwodnica Trójmiasta na wysokości Karczemek. Istniejący w tym miejscu węzeł zostanie rozbudowany do klasycznej "koniczynki". Za rozbudowę zapłaci GDDKiA, za dociągnięcie do tego miejsca trasy W-Z - Gdańsk. Czy wciąż jest szansa, że do wspólnej inwestycji dołoży się Unia Europejska?


Gdańsk porozumiał się z GDDKiA w sprawie budowy trasy W-Z i węzła Karczemki. Ma to przywrócić nadzieje na zdobycie unijnego wsparcia dla tej inwestycji.



Kolorem zielonym oznaczono część Trasy W-Z realizowanej przez Miasto. Kolorem żółtym oznaczono Węzeł Karczemki realizowany przez GDDKiA. Kolorem zielonym oznaczono część Trasy W-Z realizowanej przez Miasto. Kolorem żółtym oznaczono Węzeł Karczemki realizowany przez GDDKiA.
W poniedziałek gruchnęła wieść, że Gdańsk przegrał walkę o 150 mln zł, za które chciał wybudować ostatni odcinek trasy W-Z, łączący ul. Kartuską z obwodnicą na węźle Karczemki zobacz na mapie Gdańska.

Wśród przyczyn niskiej oceny, jaką ministerialni eksperci wystawili gdańskiej inwestycji wymieniano brak porozumienia miedzy miastem a pomorskim oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Drogowcy, którzy odpowiadają za budowę węzła Karczemki, tak wydzielili działki pod swoją inwestycję, że zabrali miastu tereny potrzebne do budowy trasy W-Z.

Teraz obie strony staną ramię w ramię w walce o unijne pieniądze.

- Do tej pory GDDKiA uzależniała termin realizacji węzła Karczemki od budowy ostatniego odcinka trasy W-Z. Obie inwestycje są jednak ściśle ze sobą powiązane, wspólne są też niektóre tereny przeznaczone pod inwestycję - tłumaczył na czwartkowej sesji rady miasta Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska. - Teraz ustaliliśmy z dyrektorem Franciszkiem Rogowiczem z GDDKiA, że oba projekty trzeba traktować jako łączną inwestycję Gdańska i dyrekcji.

Miejscy urzędnicy uważają, że jeśli w odwołaniu od decyzji ekspertów inwestycja będzie traktowana jako wspólna, projekt zyska więcej punktów.

- Jesteśmy poniekąd na siebie skazani - przyznaje Piotr Michalski, rzecznik pomorskiego oddziału GDDKiA - Budowa węzła bez dociągnięcia do niego trasy i na odwrót niczego przecież nie załatwia. Dlatego prace powinny odbywać się równolegle i w porozumieniu.

GDDKiA nie ma co prawda jeszcze pieniędzy na tę inwestycję, ale - jak twierdzi Piotr Michalski - pracuje tak, jakby już je miała. - Nie należy się o to martwić, zrobimy wszystko by budowa ruszyła jeszcze w tym roku - przekonuje.

W kwietniu rozpocznie się przygotowanie projektu budowlanego, a budowa odcinka "wuzetki" od ul. Kartuskiej do ul. Szczęśliwej ruszy w listopadzie. Koszt wspólnego projektu szacuje się na 462 mln zł, z czego Trasa W-Z pochłonie 192 mln.

Opinie (94) 6 zablokowanych

  • Kłamią w żywe oczy... 2 lata temu już to uzgadniali!!!!! (1)

    Jest taka strona internetowa: http://www.tgd.pl/KARCZ/?p=11

    Na tej stronie jest notatka z dnia 8.03.2007!! roku, gdzie Vce Prezydent Miasta Gdańska pan Szpak wraz z przedstawicielami GDDKiA uzgadniali sprawy wspólnej inwestycji pod nazwą Węzeł Karczemki.

    Było to dokładnie 2 lata temu!!

    Pytam się, co w tym czasie robili ludzie z GDDKiA i UM Gdańska, że inwestycja ta przepadła??

    Czemu teraz wciskają ciemnotę, że muszą to od nowa skonsultować????

    • 8 0

    • Uzgodnili ,popili i zapomnieli

      Z ramienia miasta byl p Szpak a teraz jest pan Bojanowski , przeciez on nie wie co uzgodnił pan Szpak 2 lata temu - to logiczne - przynajmniej dla urzędnika w randze wiceprezydenta
      Szkoda ,ze na stronie nie ma info kto tam był z ramienia GDDKiA pewnie ten sam gentleman , który teraz ustala z Bojanowskim . Przecież to są jkpiny w bialy dzień w tym czasie ci faceci dostali razem pewnie ponad pół miliona pensji z naszych podatków.

      • 4 1

  • artykuł na pocieszenie

    po tym jak ludzie adamowicza dali du...y,
    za tydzień temat przycichnie i nikt już nie będzie pamiętał że stoi w korkach na karczemkach dzieki leserstwu gdańskich urzędasów

    • 8 0

  • paranoja

    "Teraz ustaliliśmy z dyrektorem Franciszkiem Rogowiczem z GDDKiA, że oba projekty trzeba traktować jako łączną inwestycję Gdańska i dyrekcji."
    szkoda że tak późno, a co robili wcześniej - pierdzieli w stołki za nasze pieniądze

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane