- 1 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (64 opinie)
- 2 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (90 opinii)
- 3 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (93 opinie)
- 4 Nowe zatoki na styku dwóch miast (47 opinii)
- 5 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (209 opinii)
- 6 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (214 opinii)
Gdańsk: od poniedziałku duże utrudnienia na Armii Krajowej
31 maja zwężony zostanie do jednego pasa fragment al. Armii Krajowej pod al. Sikorskiego. Z kolei od połowy czerwca zamknięty będzie wjazd z Armii Krajowej na Chełm przez al. Sikorskiego. Drogowcy wybudują jednak specjalną nawrotkę przez pas zieleni Armii Krajowej przed skrzyżowaniem z al. Havla i ul. Łostowicką. Roboty potrwają do 20 listopada.
Roboty wymagać będą zamknięcia wiaduktu oraz kładki i wprowadzenia objazdów, co wiązać się będzie ze sporymi utrudnieniami dla kierowców.
- Od 31 maja prace realizowane będą na dole obiektów, co wymagać będzie zawężenia dolnej jezdni al. Armii Krajowej do jednego pasa ruchu. W przypadku robót, w których zamknięcie jednego pasa nie będzie wystarczająco bezpieczne dla kierowców, w godzinach nocnych oraz w weekendy dolna jezdnia będzie całkowicie zamykana, a ruch odbywać się będzie jezdnią górną - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Nawet gdy nie ma żadnych zwężeń, al. Armii Krajowej w godzinach popołudniowych korkuje się już na wysokości al. Sikorskiego. Jest to bowiem codzienna trasa wielu kierowców zmierzających do południowych dzielnic Gdańska lub na obwodnicę. Gdy kierowcom zabrany zostanie jeden pas ruchu, to należy spodziewać się jeszcze większych problemów z przejazdem w tym rejonie.
Dużo poważniejsze skutki dla płynności ruchu będzie miał kolejny etap prac, zaplanowany na drugą połowę czerwca. Wówczas drogowcy całkowicie zamkną wiadukt dla ruchu.
- Kierowcy dojeżdżający do al. Sikorskiego z centrum miasta będą musieli dojechać do skrzyżowania al. Armii Krajowej z al. Havla i ul. Łostowicką, a następnie zawrócić. Do dyspozycji będzie też tymczasowy łącznik, który wybudowany zostanie ok. sto metrów przed skrzyżowaniem - mówi Magdalena Kiljan.
"Nawrotka" zbudowana zostanie ze specjalnych, betonowych płyt.
W przypadku kładki, która przez cały okres prac będzie wyłączona z ruchu, piesi będą mogli korzystać z wyremontowanej kładki po drugiej stronie węzła.
Prace będą kosztować w sumie ok. 1,8 mln zł. Na remont kładki przeznaczono 600 tys. zł, a wiaduktu - 1,2 mln zł.
Roboty potrwają do 20 listopada.
Zakres robót na wiadukcie i kładce
Prace prowadzone będą jednocześnie na wiadukcie drogowym od strony skrzyżowania al. Armii Krajowej z al. Havla i ul. Łostowicką oraz kładce dla pieszych od strony centrum na wysokości ul. Pobiedzisko. Zakres prac na obu obiektach obejmuje:
- naprawę powierzchni betonowych ustroju nośnego i podpór,
- likwidację rys,
- wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego,
- montaż nowych desek gzymsowych,
- wymianę izolacji, balustrad i dylatacji,
- ułożenie nowej nawierzchni,
- wzmocnienie skarp z budową schodów rewizyjnych.
Na samym wiadukcie przeprowadzona zostanie konserwacja łożysk, a na kładce naprawione zostaną daszki nad trakcją tramwajową.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody na sprzedaż do 7 tys. zł. Gdańsk, Gdynia, Sopot
Korki wróciły (12 opinii)
Opinie (135) 10 zablokowanych
-
2021-05-31 09:38
Krik
Bo to rejony Krika tego ciepłego kuzyna
- 0 0
-
2021-05-31 08:32
Nawrotka 100m przed skrzyżowaniem z Havla niewiele daje
a po drugie to włączenie się do ruchu też będzie ciężkie, bo w tym miejscu droga idzie lekko po łuku i widoczność zasłania jeszcze nasyp do "przyszłego" wiaduktu, a wszyscy jada tam szybko.
- 1 3
-
2021-05-31 07:41
Firma Kogucik
Remont kładki będzie trwał pół roku? Czy coś oprócz ceny miało wpływ na wybór wykonawcy? Czy będzie to ta sama firma, która od miesięcy udaje, że buduje windy przy przystankach tramwajowych?
- 9 1
-
2021-05-31 07:14
Do listopada?! (1)
Czy nie można takich robót prowadzić 24h/7, żeby zakończyć ja jak najszybciej?
- 8 0
-
2021-05-31 07:20
Zapewniam cię że można ale tu nie chodzi by było szybko, dobrze i sprawnie tu chodzi o to by było. Ale argumentem będzie to że napiszą że używają specjalnego betonu, kleju, polimerów itp. A na placu budowy będzie 5 robotników. W d.. mają tony spalin, tony paliwa spalonego podczas stania w korku i nasze płuca które ten syf będą wdychać. Czy władze miasta w ogóle ogarniają o co chodzi? gdzie są prezydenci miasta?
- 1 1
-
2021-05-31 06:58
Otworzyć zjazd z Podwala Przedmiejskiego
Ile można czekac na otwarcie zjazdu z Podwala Przedmiejskiego w kieunku Oruni i Chelmu. Asfalt dawno położony a przejazdu brak. Dogi GZDiZ proszę wziąć to pod uwage planujac objazdy
- 5 1
-
2021-05-31 06:26
Wiadukty budować !!! Inwestycja na wczoraj, ile mozna czekac
- 6 3
-
2021-05-31 06:07
Niekończące się pseudoremonty
- 5 1
-
2021-05-31 04:08
Tej ekipie nieudaczników dziękujemy
Stogi dwa lata bałaganu, Słowackiego 1,5 rok bałaganu, Hallera przy Operze nieprzejezdna, nawierzchnia przy Forum same dziury, Stare Miasto brudne i dziurawe, Kowale koszmar, Jaśkowa Dolina koszmar, Żołnierzy Wyklętych koszmar.
- 14 2
-
2021-05-30 20:17
Nawrotka ze "specjalnych" betonowych płyt (1)
Domyślam się, że "specjalne" oznacza dziurawe i nierówno położone, ruinujące zawieszenie.
- 24 2
-
2021-05-30 23:37
płyty JOMB czyli kolokwialnie mówiąc Jumbo
- 2 1
-
2021-05-30 21:24
Trzeba całkowicie rozebrać tę drogę, za dużo ludzi ze wsi wjeżdża do miasta. (2)
- 5 11
-
2021-05-30 21:31
Świetny pomysł (1)
ja bym do tego rozebrał wszystkie pozostałe drogi, tory, port i lotnisko. Jedzmy tylko to, co wyrosło w mieście.
- 4 2
-
2021-05-30 23:36
...i autora tych bzdur wystrzelił w nagrodę na Marsa!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.