- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (51 opinii)
- 2 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (20 opinii)
- 3 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (53 opinie)
- 4 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (140 opinii)
- 5 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (53 opinie)
- 6 Kto się przypiął do mojego roweru? (172 opinie)
Gdańsk szykuje kampanię reklamową dla zagranicznych turystów
5 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat)
Gdańsk chce mieć poza sezonem więcej weekendowych turystów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Danii, Norwegii i Szwecji. Szuka więc realizatorów kampanii reklamowej na tych rynkach.
Czytaj też: Podsumowanie sezonu turystycznego w Gdańsku
Władze miasta chcą, by przyjeżdżało ich jeszcze więcej. Dlatego trwają przygotowania do dużej kampanii reklamowej. Ostatnią o podobnym zasięgu mieliśmy przed Euro 2012.
- W 2014 roku była kampania na Skandynawię, łącząca atrakcyjność turystyczną Gdańska i naszych kulinariów. Ta ma być odnowieniem działań dotyczących budowy wizerunku miasta i ma być nastawiona na turystykę weekendową. W przeciwieństwie do wspominanych kampanii, różnić się będzie tym, że nie nastawiamy się na emisję spotów reklamowych w telewizji - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta.
Obecna kampania nastawiona ma być głównie na emitowanie 30-sekundowego spotu w Internecie, głównie w portalach turystycznych, w mediach społecznościowych, będą też działania na popularnym portalu LonelyPlanet czy w wyszukiwarce Google.
Budżet kampanii to 500 tys. zł. Władze miasta oczekują, że wygeneruje ona 4 mln kontaktów z przekazem reklamowym na wybranych rynkach zagranicznych.
Czytaj też: Gdańsk uznany za dużą atrakcję turystyczną
W ramach przetargu ma być wyłoniona agencja, która na zlecenie miasta przygotuje i zrealizuje zaplanowane działania promocyjne na wybranych rynkach zagranicznych i zajmie się stworzeniem koncepcji kreatywnej kampanii. Zgłoszenia można przesyłać do 14 kwietnia.
- Kampania będzie odbywała się we wrześniu, gdyż chcemy zwiększyć turystykę po sezonie. Obecnie najbardziej popularna jest turystyka weekendowa. Chcemy zwiększyć przyjazd turystów ze Skandynawii, Wielkiej Brytanii, tym bardziej że uruchamiane są kolejne połączenia lotnicze. Musimy też odświeżyć rynek niemiecki, bowiem wymiera powoli tzw. turystyka srebrna, sentymentalna, należy mówić do nowych, młodych ludzi, którzy nie muszą znać starego Gdańska - podkreśla Adamska.
Miasto oczywiście chce podkreślać swoje atuty i atrakcje, jako miasto wolności, miejsce, które przyciąga nie tylko niezwykłą historią i kulturą, ale także specyficznym klimatem i wieloma atrakcjami, do których warto wracać.
W spocie i kampanii mają być uwzględnione głównie zabytki: Bazylika Mariacka, Dwór Artusa, Fontanna Neptuna oraz Żuraw, a także Katedra w Oliwie. W ostatnim czasie dużą sławą cieszy się Europejskie Centrum Solidarności, teraz warto będzie zapewne postawić również na Muzeum II Wojny Światowej.
Opinie (101) 5 zablokowanych
-
2017-04-05 06:18
Walory
Ja dodałbym do spotu dla zachęty " świże powietrze z Szadółek i Port Service". Ot takie siedem dni w tygodniu śmierdzących atrakcji.
- 39 17
-
2017-04-05 06:15
Zrobić loterię z 500 wygranymi po 1000zl
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.