- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (67 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (143 opinie)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (99 opinii)
- 4 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (36 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (142 opinie)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (58 opinii)
Gdańsk zyska jeszcze jeden przystanek PKM
W najbliższych latach na trasie Pomorskiej Kolej Metropolitalnej powstać może jeszcze jeden przystanek - Gdańsk Firoga . Miałby on służyć pracownikom biurowców zlokalizowanych w pobliżu lotniska. Dodatkowo cała trasa PKM ma szansę zostać zelektryfikowana.
- Przystanek Gdańsk Firoga był przez nas planowany od samego początku [wcześniej występował także pod roboczą nazwą Gdańsk Dolina Krzemowa - dop. red.]. Analizy marketingowe projektu PKM wykonane już w 2010 r. przez ekspertów unijnych wykazały, że ze względu na powstanie w jego pobliżu firm branży IT, w przyszłości wskazane będzie wybudowanie właśnie w tym miejscu dodatkowego przystanku - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy PKM.
Lokalizacja przystanku została również uwzględniona w najnowszym projekcie studium Gdańska, a wcześniej - podczas budowy infrastruktury kolejowej - pozostawiono odpowiednią rezerwę terenową oraz wykonano przejście podziemne , którym teraz będzie można dotrzeć na nowe perony.
- Przystanek Gdańsk Firoga planowany jest w standardzie analogicznym do pozostałych przystanków na linii PKM. Wzór perforacji na czerwonych wiatach będzie nawiązywał do branży informatycznej. W związku ze stałym elementem graficznym - numeracją umieszczoną na wiatach, przystankowi Gdańsk Firoga zlokalizowanemu między 6. (Gdańsk Matarnia ) a 7. (Gdańsk Port Lotniczy ) przystankiem postanowiliśmy nadać numer 6@ - dodaje Konopacki.
Gdańsk Firoga jest obecnie jedynym planowanym w Gdańsku przystankiem przewidzianym do realizacji w najbliższych latach. To oznacza, że na razie nie ma szans na powstanie równie potrzebnego przystanku PKM na Zaspie czy w rejonie ul. (Nowej) Kielnieńskiej .
W przypadku Zaspy problemem jest układ torów, który wymusiłby dodatkowo kosztowne "przeniesienie" przystanku SKM na drugą stronę wiaduktu Braci Lewoniewskich , zaś w rejonie ul. Kielnieńskiej niezbędny jest wykup gruntów prywatnych. Ponadto obie inwestycje obejmują tory zarządzane przez PKP Polskie Linie Kolejowe, a to wymagałoby dodatkowych uzgodnień.
Przewidywany koszt netto budowy przystanku Gdańsk Firoga wraz z elektryfikacją odcinka Gdańsk Wrzeszcz - Rębiechowo to 73,1 mln zł. Wniosek do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zakłada dofinansowanie na poziomie 85 proc.
Elektryfikacja linii PKM będzie ściśle powiązana z podobną inwestycją zaplanowaną przez PKP PLK, która zamierza wykonać sieć trakcyjną na odcinku z Gdyni do Kościerzyny oraz Kartuz wraz z ułożeniem dodatkowych torów.
- Oczywiście ze względu na fakt, iż linia PKM łączy się w Rębiechowie z linią 201 PKP PLK, obydwie inwestycje realizowane będą przy ścisłej współpracy pomiędzy naszymi spółkami - zapowiada Konopacki.
Materiał z lipca br.
Miejsca
Opinie (259) 6 zablokowanych
-
2017-08-23 11:12
Druga petla
Polaczenie przez Kokoszki,Niestepowo,Kolbudy, do Pruszcza Gdanskiego , kiedy powstanie lub
bedzie planowane.- 9 3
-
2017-08-23 10:48
najważniejsze żeby nie zyskał przystanku Gdańsk Główny ;)
- 7 1
-
2017-08-23 10:28
Firoga
Niech. Odżyje. Nazwa miejscowości firoga
- 14 1
-
2017-08-23 10:17
6@ (2)
Zdemontować przystanek Matarnia, z którego nikt nie korzysta (podobnie jak parkingu, który jest zastawiany tylko samochodami pracowników PKM) i przenieść na Firogę a dylematu z numeracją nie będzie.
- 29 9
-
2017-08-23 10:23
A jezioro damy tutaj!
- 11 1
-
2017-08-23 10:19
Tam będzie biurowiec.
- 2 2
-
2017-08-23 10:19
Po co pisać o czymś czego i tak nie będzie. Lanie wody
- 5 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.