- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (44 opinie)
- 2 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (41 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (278 opinii)
- 4 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (57 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (269 opinii)
- 6 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (899 opinii)
Gdynia Główna: remont pełen usterek
Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.
- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.
- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.
PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.
- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Miejsca
Opinie (258) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-10 17:50
O mój Boże !
Co za idiota to projektował ?!
- 2 0
-
2012-01-10 18:12
no i co z tego?
komuś coś nie pasek, to polecam wyjazd w Bieszczady:)
POMAGA!!!tydzień bez neta i TV, wracasz świeżynka;)
tam peron mnie interesuje.....- 1 4
-
2012-01-10 18:52
Bo tu potrzeba hali peronowej. Wiaty to nie jest nawet melodia przeszłości. Hale peronowe w porządnym mieście były normą już w
XIX wieku. Świetnie chronią przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Wiaty chronią tylko wtedy, gdy deszcz jest idealnie pionowy. Lekki wiaterek, wtedy chronią co najwyżej tor obok siebie.
- 3 0
-
2012-01-10 18:54
Remont tego dworca to kryminał
...a peron piąty który jest dwukrotnie dłuższy od najdłuższego składu pociągu to sztandarowy przykład "przewału" i brania kasy przez "kolesi" z Firmy która to spłodziła...
- 5 1
-
2012-01-10 19:05
Czy ten art. coś zmieni ?
Ok, jest nie fajnie i co dalej? czy redakcja mogła by przycisnąć obecnego prezydenta aby zainterweniował w końcu bierze za coś kasę...
- 1 0
-
2012-01-10 19:45
Do poprawy i to szybko !!!
Do poprawy i to szybciutko !!! póki jeszcze nie jest za późno. Bo na razie to jest chała a nie peron !!!!
- 3 0
-
2012-01-10 20:30
jakie miasto ... taki peron
- 5 0
-
2012-01-10 20:42
Podajcie do kur.y nędzy nazwiska tych wszystkich za to odpowiedzialnych patałachów !!!
- 4 0
-
2012-01-10 21:23
Aaaaa (1)
Wcześniej na peronie nie było w ogóle wiat! Teraz przynajmniej są. I co z tego, że oddalone od siebie? Robicie z igieł widły i tyle w temacie.
- 0 3
-
2012-01-10 23:07
a kiedyś to jeździły pociągi parowe
to po co teraz te elektryczne
- 0 0
-
2012-01-10 21:34
aaa jakis Ty nie kumaty
Gdynia - nowoczesne miasto, stacja początkowa.
W niedalekiej przyszłości tłumy ludzi w sezonie i po sezonie, zwłaszcza gdy zacznie jeżdzić Pendolino.
Stukot kółek waliz będzie nie do wytrzymania, a wiata ?????
To nie wiata, TO WIATKA- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.