• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • O mój Boże !

    Co za idiota to projektował ?!

    • 2 0

  • no i co z tego?

    komuś coś nie pasek, to polecam wyjazd w Bieszczady:)
    POMAGA!!!tydzień bez neta i TV, wracasz świeżynka;)
    tam peron mnie interesuje.....

    • 1 4

  • Bo tu potrzeba hali peronowej. Wiaty to nie jest nawet melodia przeszłości. Hale peronowe w porządnym mieście były normą już w

    XIX wieku. Świetnie chronią przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi. Wiaty chronią tylko wtedy, gdy deszcz jest idealnie pionowy. Lekki wiaterek, wtedy chronią co najwyżej tor obok siebie.

    • 3 0

  • Remont tego dworca to kryminał

    ...a peron piąty który jest dwukrotnie dłuższy od najdłuższego składu pociągu to sztandarowy przykład "przewału" i brania kasy przez "kolesi" z Firmy która to spłodziła...

    • 5 1

  • Czy ten art. coś zmieni ?

    Ok, jest nie fajnie i co dalej? czy redakcja mogła by przycisnąć obecnego prezydenta aby zainterweniował w końcu bierze za coś kasę...

    • 1 0

  • Do poprawy i to szybko !!!

    Do poprawy i to szybciutko !!! póki jeszcze nie jest za późno. Bo na razie to jest chała a nie peron !!!!

    • 3 0

  • jakie miasto ... taki peron

    • 5 0

  • Podajcie do kur.y nędzy nazwiska tych wszystkich za to odpowiedzialnych patałachów !!!

    • 4 0

  • Aaaaa (1)

    Wcześniej na peronie nie było w ogóle wiat! Teraz przynajmniej są. I co z tego, że oddalone od siebie? Robicie z igieł widły i tyle w temacie.

    • 0 3

    • a kiedyś to jeździły pociągi parowe

      to po co teraz te elektryczne

      • 0 0

  • aaa jakis Ty nie kumaty

    Gdynia - nowoczesne miasto, stacja początkowa.
    W niedalekiej przyszłości tłumy ludzi w sezonie i po sezonie, zwłaszcza gdy zacznie jeżdzić Pendolino.
    Stukot kółek waliz będzie nie do wytrzymania, a wiata ?????
    To nie wiata, TO WIATKA

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane