• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • otynkowano ?

    Warto "podziwiać" także jakość tynków na elewacji budynku dworca ! Jestem laikiem ale gołym okiem widzę że coś tu nie styka, może to stylizacja na komunistyczny bubel ? PORAŻKA !

    • 2 0

  • gdyński dworzec to zabytek, jedyny sam w sobie, unikat w skali europejskiej, wszystko co może wydawać się brzydkie, niechlujne, spartolone - ma swój głęboki sens
    te wiaty na peronach, oddalone od siebie o lata świetlne mają przypominać moknącym podróżnym "uśmiechnij się - jesteś w Gdyni"
    to wąskie wejście/zejście na peron 5. mówi - pamiętaj jak było dawniej - Gdynia miastem śledzi ściśniętych w beczce
    ponoć na froncie budynku dworcowego ma zawisnąć wielki portret Szczurka - o wymiarach 10x21 metrów - coś na wzór Kim Dzong Ila
    uśmiechnięty prezydent pozdrawia wierny naród gdyński

    • 7 0

  • Nowa miara w PLK

    "dwa i pół kroku". Ale jaki krok: damski, męski duży, mały - tego gieniusze z PKP nie zdefiniowali.

    • 0 0

  • Syf

    Jako Gdynianin myslalem ze remont dworca PKP bedzie taki z prawdziwego zdarzenia. Mozliwości jakie daje rozkopanie wszystkiego sa ogromne! Pierwsze pytanie ktore sjie samo nasuwa dotyczy tych wiat - a nie mozna bylo wkopac sie 2 m głębiej i postawic hale. Zadaszenie calej infrastruktury, wyciszenie i wimierne korzysci wizualne. Mona pokusic sie aby na dachu takiej hali zrobic parking, ktorego nigdy nie zawiele w miescie. A tak mamy budynek po lekkim faceliftingi i wielke NIC!! Dwoja dla tych co byli odpowiedzialni za ten remont!!!

    • 7 0

  • (1)

    Cała linia E65 jest spartolona jeśli chodzi o architekturę.Nie chodzi tu wcale o wykonastwo.Fuszerkę popełniono już na etapie projektowania peronów i ich wyposażenia.Nawiechrznia z kostki fazowanej,wiaty,które nie spełniają swojej funkcji,las słupów i słupków...to można spotkać na niemal każdej stacji i przystanku na tej linii.Za to co się stało odpowiada głównie osoba,która zatwierdziła ten wadliwy projekt do realizacji.Projektant,zapewne niedouczony w temacie budownictwa kolejowego,zrobił to co potrafił.

    • 6 0

    • dokładnie, wszędzie wiaty krótkie, podparte na słupach, które tuż przy ziemi mają betonowy bloczek - uniemożliwiający przejście pomiędzy kolumnami podtrzymującymi dach. Jak chcesz się schronić przed wiatrem (i deszczem!) to tylko blisko ścianki. Jak akurat schowasz się po przeciwnej stronie peronu niż twój pociąg ma nadjechać - to musisz obiec całą wiatę, bo nie ma przejścia między kolumnami podtrzymującymi daszek.

      • 2 0

  • DEBILE !!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • POLSKA PROWIZORKA jesteśmy w myśleniu wielką KOMUNĄ

    z opcją partoczenia , odpicowania , odmalowania

    • 3 0

  • wiaty

    po co są te wiaty jak i tak zarówno one jaki wejście na peron pozostają niezadaszone a w przejściu podziemnym co rano jest jezioro? gratulacje pkp!

    • 1 0

  • budowlańcy zacznijcie mysleć!!! (2)

    Aż trudno uwierzyć, że remont peronu może być tak trudnym, z logicznego punku widzenia, przedsięwzieciem:)

    • 4 1

    • DZIECKO ZASTANÓW SIE CO MÓWISZ.

      • 0 1

    • budowlańcy budują, od projektowania jest ktoś inny

      od zamówień publicznych też.

      • 1 0

  • (1)

    Dlaczego wiaty oddalone o 100m? Proste, ktoś w czasie deszczu będzie szybciej biegł. Służy do poprawie kondycji Polaków, a może za kilka lat dorobimy się mistrza olimpijskiego na 100m? Rząd Donalda myśli o wszystkim!

    • 0 0

    • nowa konkurencja olimpijska: bieg na 180m z walizkami, nieletnimi pociechami i teściową z tyłu.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane