• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • Co za kraj (2)

    Czemu w tym kraju nigdy nic nie może być zrobione porządnie?

    • 18 2

    • (1)

      Jedź na Białoruś frustracie

      • 1 6

      • młot

        ma rację, co Tobie nie pasuje ?

        • 1 1

  • Warto by jeszcze w artykule wspomnieć o estetyce, bo od niej bolą oczy. Piękne niebieskie stojaki rurowe z nazwą stacji, śliczne niebieskie kosze na śmieci a jednocześnie nawet ładny ciemny szary kolor wiaty i nie takie złe ławki z drewna klejonego, tylko niestety już pękają (a peron chyba jeszcze oficjalnie nie został oddany i temperatura poniżej max minus 2 lub 3 stopnie nie spadła tej zimy...

    A fazowana kostka betonowa to nie tylko utrudnione mycie (nie widziałem aby nawierzchnia peronów w Trójmieście była kiedykolwiek myta jakimś pojazdem/urządzeniem) ale przede wszystkim niewygoda dla pasazerów ciągnących duże walizki na kółkach no i estetyczny rynsztok.

    • 8 0

  • To jest Polska właśnie nawet nie potrafią wyremontować dworca i peronów a wszystko ma estetyke rodem z Białorusi

    wezcie choćby przykład z doskonale wyremontowanych dworców we Francji

    • 5 0

  • A jak przebiega renowacja (1)

    socrealistycznych malowideł we wnętrzach dworca ?

    • 35 25

    • Dobrze.

      • 18 0

  • Gdynia Główna Osobowa (3)

    to zmienili nazwę stacji na Gdynia Główna?

    • 5 2

    • Już dawno. (2)

      Od kilkunastu lat tak się ta stacja nazywa.

      • 1 0

      • BUUU

        :(((((((

        • 2 0

      • no to jestem nie na czasie, ta długa nazwa miała swój koloryt :)

        • 3 0

  • Peron nie jest wynikiem taniego budowania tylko braku myślenia przy projektowaniu. Tani remont moze byc wykonany dobrze

    • 11 0

  • Brać przykład z Sopotu,z Sopotu przykład brać ! (2)

    • 3 2

    • W sopocie 20 razy poprawiali kostke az cala w koncu wymienili!!!! (1)

      • 2 0

      • tylko raz i to nie wymieniali a przekładali

        a powód był ze konserwator - idiota chciał historycznie na pisku kłaść. a nie przewidział ze to juz 21 wiek i ruch jest taki ze musi być na cementowej podsypce ubitej i własnie po to zdejmowali aby podłoże wzmocnić i to za darmo w ramach gwarancji

        • 2 0

  • Przynajmniej ten wyremotowany peron

    wygląda jak peron a nie jak jakiś powalony kosmodrom, typu wizualizacje przystanków PKM. Prosto i estetycznie - i tak trzymać.

    • 1 7

  • gdynia jak zwykle ma bajzel (1)

    perony skm z maleńkim zegarkiem na którym nie widać godziny i wyświetlanie czasu odjazdu godzinami zamiast za ile minut kolejna.

    za kazdym razem musze podejsc blizej bo jakis debil wymyslił zegarek wielkosci mniejszej niż mam w kuchni !!!

    • 9 1

    • fakt, nie dośc że wielkośc kuchennego zegara to jeszcze brzydki

      • 0 0

  • To nie sa usterki. (1)

    Jak zwykle madry polak po szkodzie... teraz portal sie rozpisuje, a gdzie bylo trojmiasto.pl gdy przedstawiano projekt do wgladu. Owszem dobrze jest narzekac, a i jest tu na co, ale glowne zarzuty to wiaty, kostka, schody a te sa zbudowane zgodnie z projektem, czyli bez usterek!!! I nie maja tez racji Ci co pisze, ze zle ze wybrano najtanszego wykonawce, drozszy wykonawca tez by zbudowal tak waskie schody, tak odlegle wiaty i wylozylby dokladnie taka sama kostke, wykonawca nie moze sobie od tak widzi mi sie zmieniac czegokolwiek.

    Prosze wiec portal trojmiasto.pl o nie wprowadzanie w blad tytolem. Poniewaz w tym o czym piszecie nie ma usterek!

    • 15 0

    • usterki były w projekcie a kto do niego ma dostep???

      moze ja moge wybierac projekt??? PKP ma g. projekt i teraz widac to g.

      firma wykonujaca faktyczni nie ponosi odpowiedzalnosci tylko inwestor

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane