- 1 Pościg między autami na trzypasmówce (19 opinii)
- 2 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (273 opinie)
- 3 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (99 opinii)
- 4 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (208 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (96 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (54 opinie)
Gdynia Główna: remont pełen usterek
Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.
- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.
- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.
Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.
PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.
- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Miejsca
Opinie (258) ponad 10 zablokowanych
-
2012-01-10 07:03
Co za kraj (2)
Czemu w tym kraju nigdy nic nie może być zrobione porządnie?
- 18 2
-
2012-01-10 08:48
(1)
Jedź na Białoruś frustracie
- 1 6
-
2012-01-10 09:52
młot
ma rację, co Tobie nie pasuje ?
- 1 1
-
2012-01-10 09:43
Warto by jeszcze w artykule wspomnieć o estetyce, bo od niej bolą oczy. Piękne niebieskie stojaki rurowe z nazwą stacji, śliczne niebieskie kosze na śmieci a jednocześnie nawet ładny ciemny szary kolor wiaty i nie takie złe ławki z drewna klejonego, tylko niestety już pękają (a peron chyba jeszcze oficjalnie nie został oddany i temperatura poniżej max minus 2 lub 3 stopnie nie spadła tej zimy...
A fazowana kostka betonowa to nie tylko utrudnione mycie (nie widziałem aby nawierzchnia peronów w Trójmieście była kiedykolwiek myta jakimś pojazdem/urządzeniem) ale przede wszystkim niewygoda dla pasazerów ciągnących duże walizki na kółkach no i estetyczny rynsztok.- 8 0
-
2012-01-10 09:39
To jest Polska właśnie nawet nie potrafią wyremontować dworca i peronów a wszystko ma estetyke rodem z Białorusi
wezcie choćby przykład z doskonale wyremontowanych dworców we Francji
- 5 0
-
2012-01-10 06:34
A jak przebiega renowacja (1)
socrealistycznych malowideł we wnętrzach dworca ?
- 35 25
-
2012-01-10 09:36
Dobrze.
- 18 0
-
2012-01-10 07:17
Gdynia Główna Osobowa (3)
to zmienili nazwę stacji na Gdynia Główna?
- 5 2
-
2012-01-10 08:37
Już dawno. (2)
Od kilkunastu lat tak się ta stacja nazywa.
- 1 0
-
2012-01-10 09:31
BUUU
:(((((((
- 2 0
-
2012-01-10 08:43
no to jestem nie na czasie, ta długa nazwa miała swój koloryt :)
- 3 0
-
2012-01-10 09:29
Peron nie jest wynikiem taniego budowania tylko braku myślenia przy projektowaniu. Tani remont moze byc wykonany dobrze
- 11 0
-
2012-01-10 08:40
Brać przykład z Sopotu,z Sopotu przykład brać ! (2)
- 3 2
-
2012-01-10 08:47
W sopocie 20 razy poprawiali kostke az cala w koncu wymienili!!!! (1)
- 2 0
-
2012-01-10 09:29
tylko raz i to nie wymieniali a przekładali
a powód był ze konserwator - idiota chciał historycznie na pisku kłaść. a nie przewidział ze to juz 21 wiek i ruch jest taki ze musi być na cementowej podsypce ubitej i własnie po to zdejmowali aby podłoże wzmocnić i to za darmo w ramach gwarancji
- 2 0
-
2012-01-10 09:27
Przynajmniej ten wyremotowany peron
wygląda jak peron a nie jak jakiś powalony kosmodrom, typu wizualizacje przystanków PKM. Prosto i estetycznie - i tak trzymać.
- 1 7
-
2012-01-10 09:21
gdynia jak zwykle ma bajzel (1)
perony skm z maleńkim zegarkiem na którym nie widać godziny i wyświetlanie czasu odjazdu godzinami zamiast za ile minut kolejna.
za kazdym razem musze podejsc blizej bo jakis debil wymyslił zegarek wielkosci mniejszej niż mam w kuchni !!!- 9 1
-
2012-01-10 09:26
fakt, nie dośc że wielkośc kuchennego zegara to jeszcze brzydki
- 0 0
-
2012-01-10 08:46
To nie sa usterki. (1)
Jak zwykle madry polak po szkodzie... teraz portal sie rozpisuje, a gdzie bylo trojmiasto.pl gdy przedstawiano projekt do wgladu. Owszem dobrze jest narzekac, a i jest tu na co, ale glowne zarzuty to wiaty, kostka, schody a te sa zbudowane zgodnie z projektem, czyli bez usterek!!! I nie maja tez racji Ci co pisze, ze zle ze wybrano najtanszego wykonawce, drozszy wykonawca tez by zbudowal tak waskie schody, tak odlegle wiaty i wylozylby dokladnie taka sama kostke, wykonawca nie moze sobie od tak widzi mi sie zmieniac czegokolwiek.
Prosze wiec portal trojmiasto.pl o nie wprowadzanie w blad tytolem. Poniewaz w tym o czym piszecie nie ma usterek!- 15 0
-
2012-01-10 09:25
usterki były w projekcie a kto do niego ma dostep???
moze ja moge wybierac projekt??? PKP ma g. projekt i teraz widac to g.
firma wykonujaca faktyczni nie ponosi odpowiedzalnosci tylko inwestor- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.