• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia Główna: remont pełen usterek

Michał Sielski
10 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką". Aby dojść pod dach, trzeba spory kawałek przejść "pod chmurką".

Wiaty oddalone od siebie o blisko 200 metrów, wąskie schody i utrudniające mycie wykończenie kostką - tak wygląda wyremontowany peron piąty na gdyńskim dworcu. Ministerstwo transportu zapowiada kontrolę.



Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy. Hen, w oddali, druga wiata. A pomiędzy nimi ponad 100 metrów przerwy.
Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości. Nawierzchnia peronu wykonana została ze zwykłej kostki, co znacznie utrudnia utrzymanie w czystości.
Dlaczego zwężono wejście na peron? Dlaczego zwężono wejście na peron?
Remont budynku dworca jeszcze trwa, podobnie jak wykonywany w ramach przebudowy trasy do Warszawy całkowity remont peronów. Myliłby się jednak ten, kto by pomyślał, że teraz będzie już tylko lepiej. Wdrożone przy remoncie peronu numer 5 rozwiązania są według korzystających z niego pasażerów całkowicie niefunkcjonalne, o czym pisaliśmy już w listopadzie.

- Może projektantowi powinniśmy wyjaśnić do czego służą wiaty? Budowane zadaszenie nie dość, że jest daleko od wejścia, to jeszcze bezsensownie zostało podzielone. Jedna wiata jest bliżej wejścia, a druga na końcu peronu. Odległość pomiędzy nimi sięga ok. 180 metrów. To dystans 8 wagonów dalekobieżnych - mówi nasz czytelnik, Leszek Ochmański.

- Druga sprawa to samo wejście na peron. Czy projektant, który jest odpowiedzialny za tę przebudowę, podejrzewa spadek przewozów? Szerokość wejścia jest zmniejszona i wynosi niecałe 2,5 kroku. Trudno jest tam nawet wyminąć jedną osobę z większym bagażem ręcznym - dodaje czytelnik portalu Trojmiasto.pl.

Powyższe pytania przedstawiliśmy rzecznikowi prasowemu Centrum Realizacji Inwestycji PKP, Maciejowi Dutkiewiczowi, ale nie potrafił nam wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Być może trudności z komunikacją wynikają z tego, że kolejarze mogą się już spodziewać kontroli.

PKP Polskie Linie Kolejowe zostały bowiem zganione przez Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej za brak dbałości o szczegóły funkcjonalno-użytkowe. Co więcej, kolejne perony mają być wyremontowane staranniej, a inspektorzy sprawdzą, czy materiałów na peronie piątym także nie trzeba wymienić. Kolejne inwestycje także będą teraz baczniej obserwowane.

- Dotyczy to zarówno projektowania, jak i realizacji rozwiązań architektonicznych czy komunikacyjnych na wszystkich dworcach kolejowych - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Miejsca

Opinie (258) ponad 10 zablokowanych

  • Defetyści i pesymiści. Jak zwykle tylko o jednym. A zapomnieliście o pewnej bardzo fajnej zmianie.

    Nocne oświetlenie peronu jest bez zarzutu. Na 2, 3 i 4 jest ciemno jak we łbie (p)osła.

    • 2 1

  • (3)

    Proponuję wydać więcej na jakieś durne lampki. Mam nadzieję, że zima będzie tak sroga, że przy topnieniu śniegu szpary w torach odejdą na 50cm. Wtedy sie nauczycie.

    • 3 2

    • (2)

      Akurat iluminacja świąteczna jest najładniejsza w Gdyni . Polecam widok fontanny - kupa ludzi robi tam zdjęcia.

      • 1 0

      • (1)

        No właśnie, w Gdyni. A ja sie pytam po cholerę jakieś lampki na fontannie, w której latem pływa syf? Bo taka jest prawda. Mogli już chociaż pod kątem Euro pomyśleć i pójść w dworzec. No chyba, że uważasz, że Makarony i żabojady też będą sobie robić latem zdjęcia przy fontannie ze światełkami. Co z tego, że ładnie, skoro za tym ładnie jest syf. To tak, jakbyś powiedział, że fajnie, że odremontowali stare kolejki zamiast kupić nowe. I nie 'też gdynianin'. Nie jestem z Gdyni

        • 0 1

        • Sceptycznie myślę o czytaniu ze zrozumieniem.

          Wyraźnie napisałem o iluminacji świątecznej a ty ze latem będą zdjęcia i pływa syf.
          Pewnie latem nie byłeś, woda w fontannie była czysta i tylko kiedyś ktoś nalał płynu pieniącego.

          • 0 0

  • Bareja... (1)

    A jezioro damy tu ... http://www.youtube.com/watch?v=tVG0FYQ7Q8Q ...

    Panowie, od projektowania są projektanci, a nie cholerycy z impotencją.

    • 4 0

    • to tzw.

      Jezioro Barei

      • 0 0

  • Teraz wam coś powiem. (2)

    Ponarzekamy, popiszemy i wicie co się zmieni? Nic.

    • 3 0

    • co znaczy - nic się nie zmieni?

      za parę lat będą budować perony, dworce, stadiony, autostrady i zrobią jeszcze gorzej. Cieszmy się, że nie sp. całkowicie

      • 0 0

    • inni ponarzekali, popisali

      i oto jest efekt
      www . frag . org . pl / odpowiedz-ministra-andrzeja-massela-w-sprawie-remontu-peronow-dworca-gdynia-glowna,p51 . html
      usuń spacje i sam go poznasz na własne oczy. a redaktor sielski powinien ze wstydu spłonąć, że znowu pobiera ciężką prace innych i sobie przypisuje zasługi. dalej chłopcy z fragu!!

      • 0 0

  • ludzie, dlaczego u nas kontrolujemy po budowie?!

    czy nie można na etapie projektowania? Makietę zrobić i ocenić, a nie po budowie!

    • 5 0

  • oszczędzaliśmy na schodach na stadionie

    a po kontroli trzeba było wydać parę milionów na poprawki. Ot Polska...

    • 3 0

  • ciekawe, czy oswietlenie zaprojektowano z technika ledową

    czy jeszcze z poprzednimi wynalazkami?

    • 4 0

  • Czy w Gdyni chociaż coś można raz zrobić poprawnie bez poprawek i przejrzyście?

    • 3 1

  • Ja proponuje się przejść na peron w Gdańsku Oliwie

    I zobaczyć co tam za "cudo" zrobili. No kto to wymyślił, żeby w środku wiaty wstawić słup trakcyjny do wysięgników?! I o to takim sposobem będzie wiata z dziurą.

    • 4 1

  • (2)

    co tam perony - ważne że podróżny pooglądają średniowieczne malowidła na dworcu po przyjeździe z kosakowego lądowiska

    • 3 4

    • (1)

      Pubus ty chyba masz jakieś ule na Kosakowie bo o czym by nie pisał portal to ty zawsze coś wtrącisz o lotnisku.

      • 1 2

      • nie mam uli ale mam F-16 dobrze ukrytego i do startu gotowego

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane