- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (146 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (329 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (292 opinie)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (97 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (855 opinii)
- 6 Napad na bank miał być żartem (147 opinii)
Gdynia: autobusy pojadą pod prąd, żeby ominąć korki
W listopadzie ma już być gotowe rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd". Prace już trwają, a jego uruchomienie planowane jest w grudniu.
- Gdynia stawia na transport publiczny. Dlatego staramy się wprowadzać konkretne udoskonalenia właśnie w obrębie komunikacji zbiorowej. Jednokilometrowy kontrapas na ul. Chwarznieńskiej jest innowacyjnym rozwiązaniem, które będzie premiowało mieszkańców korzystających z gdyńskich autobusów. To właśnie oni, dzięki kontrapasowi, zaoszczędzą ok. 10 minut, bo ominą poranny korek na tym odcinku - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kontraruch dla autobusów nie będzie jednak wyznaczony na konkretne, wybrane wcześniej godziny. Będą o tym decydować osoby obsługujące Tristar, które na bieżąco analizują natężenie ruchu i czas przejazdu na poszczególnych odcinkach dróg. Zastosowane zostanie również awaryjne zasilanie, które włączy się w przypadku zaniku prądu w sieci. Będzie działać przez 10 minut, co wystarczy autobusom na bezpieczne opuszczenie kontrapasa. Potem ruch będzie się odbywał jak dawniej - po dwóch pasach w każdym kierunku.
Inwestycja kosztuje nieco ponad 4 mln zł, z czego połowa współfinansowana jest z z Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. Gotowa powinna być jeszcze w listopadzie, a jeśli testy wypadną pomyślnie, w grudniu 2019 roku kontrapasem pojadą już autobusy z pasażerami.
Opinie (296) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-06 09:35
Dzień bez inwestycji na Witominie, Chwarznie i Wiczlinie...
... dniem straconym.
- 9 5
-
2019-09-06 09:42
Był taki żart o Wielkiej Brytanii.
Że przechodzi na ruch prawostronny, ale stopniowo. W pierwszym roku tylko autobusy i ciężarówki. Widać, że w Gdyni ktoś wziął to na serio.
- 14 3
-
2019-09-06 10:29
Jast (2)
Tylko jedno rozwiązanie. latem rower zimą tylko autobusem..wszyscy..!!a ci co autem 10zl wjazd do miast. Bezpłatnie tylko dla płacących podatki i zameldowanych w Gdyni
- 5 8
-
2019-09-06 11:13
(1)
to powodzenia w przeciskaniu się rowerem między samochodami przez wąskie i dziurawe drogi Witomina :)
- 5 0
-
2019-09-06 14:23
cały czas
tak jeżdżę masz rację nie jest łatwo...ale za jakieś 2 lata będzie ścieżka przez Hodowlana obym przetrwał
- 1 0
-
2019-09-06 10:40
"ominą korek" to pojęcie względne bo ominą tylko 1 km i utkną w nim na witominie
- 14 0
-
2019-09-06 11:01
Jak ruszy to rozwiązanie to przyniosę sobie... (2)
... leżak, chipsy, colę i będę obserwował jak się wiejskie janusze rozbijają w swych passatach tdi GKA w zderzeniach z autobusami!
- 10 3
-
2019-09-06 12:16
Ja stawiam na suva bmw z jakimś nuworyszem za kółkiem.
- 2 0
-
2019-09-08 11:25
I d*pa rosnie...
- 0 0
-
2019-09-06 11:15
(1)
Zrobione skrzyżowanie Pl Dabka a przy tym zniszczyli cała długość Kwiatkowskiego ...jedna wielka fala i podskoki.
- 11 0
-
2019-09-06 11:49
Ja stawiam na jakiegoś nuworysza w suvie bmw.
- 0 1
-
2019-09-06 11:46
Chcialbym kosztorys zobaczyc (1)
Farba 100 zł
Robocizna 3 999 900 zł- 9 4
-
2019-09-06 12:23
Raczej kosztowny jest system tablic i ich obsługa, która ma informować o kierunku ruchu.
Bo samą farbą to możesz sobie ściany wymalować.- 3 0
-
2019-09-06 11:47
Szczurek robi sobie i swoich szybki dojazd
A innych ma w pal.. Ce
- 1 2
-
2019-09-06 11:54
Chcieliście p.Szczurka,to macie,dawne ukladziki , dużo białej farby, za miliony,a festyny jako igrzyska dla ludu,a g..no na wierzch wypływa.tak trzymajcie gdynianie
- 10 3
-
2019-09-06 11:57
Zrobic jak najszybciej bus pasy na całej trasie autobusowej w trójmiescie!!A blchos mrody niech stoja w korkach
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.