• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce oddać Trasę Kwiatkowskiego

Michał Sielski
22 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu. Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu.

Komu? Choćby państwu, a najlepiej, by koszty remontów pokrywała Unia Europejska. Wbrew pozorom nie jest to szalony pomysł, jeśli uda się przekonać unijnych urzędników, że korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk ma się dobrze.



Czy Trójmiasto może być atrakcyjne dla turystów w naszym rejonie Europy?

Gdynia podpisze bowiem umowę o współpracy z marszałkami wszystkich województw, leżących na trasie tzw. korytarza Bałtyk-Adriatyk. Ma to pozwolić na wspólną pracę nad wieloma projektami.

- Do tej pory nawet przy dużych programach inwestycyjnych, dofinansowywanych ze środków europejskich, nie było minimum porozumienia pomiędzy województwami np. pomorskim i warmińsko-mazurskim. Często osłabiało to duże projekty. Ta umowa ma to zmienić - przekonuje Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Gdyni.

Co umowa może zmienić w Trójmieście? Gdynia chce np. "pozbyć się"... Trasy Kwiatkowskiego, którą miasto zbudowało. Dlaczego? Jej remonty są niezwykle kosztowne.

- Nowy odcinek posłuży jeszcze bez problemu wiele lat, ale zbudowany wcześniej już trzeba fragmentami remontować. Wydajemy na to miliony- przyznaje Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Właśnie stąd wziął się pomysł, by drogę przekwalifikować. - Odcinek od obwodnicy do terminalu jest w świetle prawa drogą powiatową, a de facto ma znaczenie europejskie - przekonuje Ryszard Toczek. Chodzi o to, że jest fragmentem drogi, łączącej porty w Gdańsku i Gdyni z portami w Trieście, Koprze i Wenecji.

Nie wiadomo jednak, kiedy trasa będzie miała nowego właściciela. Na razie podobne prace przygotowawcze trwają m.in. w Szwecji, a projekt ma być wspólny. Podobnie jak realizowany już wraz z Niemcami, Szwecją, Danią i Rosją program Interface.

- W ramach Interface chcemy przekonać turystów do podróżowania wokół Bałtyku bez samochodów. Głównie statkami, a w miejscach docelowych transportem publicznym - mówi Jakub Urbaniak, który pilotuje program z ramienia Gdyni.

W ramach projektu uruchomiony ma zostać m.in. autobus, który z terminalu promowego będzie woził turystów do centrum Gdyni, Sopotu i Gdańska. - Raczej nie uda się to jeszcze w tym sezonie - przyznaje rzecznik prasowy Steny Line, Agnieszka Zembrzycka.

- Na przełomie września i października będą gotowe ekspertyzy. Wtedy zdecydujemy, co zrobić w pierwszej kolejności. Już dziś jednak wiadomo, że przy terminalu Steny Line przydałaby się np. wizualizacja z mapką połączeń komunikacji publicznej. Chcemy też wprowadzić wspólny bilet na prom i autobusy oraz trolejbusy i dopasować rozkłady jazdy komunikacji publicznej do zawinięć promów - wylicza Jakub Urbaniak.

Projekt potrwa do kwietnia 2012 roku. Całkowity budżet we wszystkich krajach wynosi ponad 1,57 mln euro. Gdynia zainwestuje w niego ponad 600 tys. zł.

Miejsca

Opinie (184) ponad 10 zablokowanych

  • ooooo (6)

    autobusu nie umia zalatwic a co dopiero kawelek drogi. ale inwestycja nie dawno skonczyli a juz do remontuuu. od polska technologia , a na ruskich sie sadza z motyka.naprawde to sa jaja gdyncy kosynierzyyyyy. pewnie niech europejczycy placa jak mozna ich wyrolowac

    • 12 21

    • (4)

      co to jest "UMIA"?? lepiej weź się za naukę (chociaż koniec roku się zbliża - warto nawet ostatnie dni poświecić na dokształcenie)...

      • 9 4

      • (3)

        czep sie mala tramwaju ucz swojego burka pisze jak lubie

        • 2 8

        • masz pełne prawo (1)

          z resztą, w pewnym sensie podziwiam takich ludzi jak Ty. Nie wstydzisz się przekazywać swoich poglądów. Mimo świadomości, że sposób,w jaki piszesz naraża Cię na śmieszność i posądzenie o bardzo niski iloraz inteligencji (inaczej - jest prawie pewne, że ludzie czytający Twój tekst mają Cię za idiotę) i tak z uporem muchy uderzającej w szybę będziesz próbował przekazywać swoje myśli dalej. Nie mam pojęcia skąd w Tobie taka niczym nie uzasadniona pewność siebie, ale głęboko wierzę, że takie oszołomy też są światu do czegoś potrzebne. Pozdrawiam

          • 1 1

          • polski innteligent

            wasz smiech mam gleboko to moj najwiekszy problem ze sie smiejecie. a zkogo polacy sie nie smieja??? wszystkich maja za idiotow a sami sa najbardziej lubianym narodem w europie , twoja opinia i rady mi nie sa pridatne.one sa akceptoowane u takich hipokrytow jak ty, ale ciebie musze tez docenic wole hipokryte od cynika, bo ty to masz swoj teorie poglad typowo polski

            • 0 0

        • ale urwał

          • 1 0

    • Pan Radosław panikuje

      • 0 0

  • prawda taka (1)

    budzet Gdyni sie wali, nie ma monety na utrzymanie nie mowiac o remontach wiec uciekaja przed komisarzem

    • 3 0

    • to ciekawe jak gdynia chce utrzymać lotnisko

      zbuduje a potem odda Gdańskowi w zarząd !! :)))

      • 0 0

  • BEZSTRONNY, ty grafomanie- won! Takiego głupka ze świecą szukać. Wracaj do szkoły, gówniarzu.

    • 1 1

  • Zarąbista jest Estakada- sarny tam biegają, jak w lesie!. Na płoty zabrakło urzędasom rozumu

    • 2 0

  • Lotnisko Babie Doły (1)

    No ale co będzie z trasą , kiedy ambitne władze naszego miasta uruchomią lotnisko cywilne na Babich Dołach ? Jak "podciągnąc" ją pod połaczenie z Adriatykiem ?

    • 9 1

    • lotnisko babie doly

      co tam polaczenie z adriatykiem, lepiej z Hawajami !!! TO JEST POLACZENIE Z GDYNI 1

      • 2 0

  • Do Pani Joanny Grajter -rzecznik UM Gdyni... (1)

    Droga pani !- proszę przypomnieć swojemu pryncypalowi aby przywolal do porządku swoje odpowiednie slużby i nakazal uprzątnąć odcinek estakady od ul. Morskiej do obwodnicy .Zalegają tam przy krawędzi i na poboczach sterty śmieci , od oddania ww. trasy do uzytku nikt tam nigdy nie zamiatali nie sprzątal !!!. Czy to nie dlatego ,że jest tam taki bajzel miasto chce się tego pozbyć ?. Przydalo by się jeszcze wspomieć o bublu jakim jest niewybudowanie pasów skrętu z Morskiej na estakade , ale to jest już odrębny temat.

    • 9 1

    • pani grajter

      czy to ta pani co nawet urlopy spedza w Gddyni ?

      • 1 0

  • 30 lat, Jezu Chryste. Ile matrów ma ta Trasa? Niech ktoś przeliczy

    mi ile metrów wypada średnio na rok. W normalnym kraju, przez 30 lat, można zbudować autostradę stąd do Aten.

    • 4 0

  • UŚMIECHNIJ SIĘ JESTEŚ W GDYNI!!

    tu wszystko jest OK!

    • 3 1

  • na utrzymanie drogi ich nie stać a lotnisko chcą budować

    megaloman szczurek

    gdyni potrzebna jest deratyzacja!

    • 4 3

  • Juz jest zadłużona.. (6)

    po uszy Gdynia to i szuka oszczedności. A będzie ich coraz więcej szukać...

    • 35 15

    • O ile mi wiadomo, z bieżącym poziomem zadłużenia nie jest jeszcze tak tragicznie

      (w porównaniu z innymi miastami, które nierzadko dobiły do 60% dochodów).
      Problem polega na tym, że sieroty po upadłej Stoczni Gdynia właśnie utraciły prawo do zasiłku (czyli teraz przechodzą z garnuszka Skarbu Państwa na garnuszek lokalnej pomocy społecznej), a właśnie poleciało następnych kilkaset osób z lewie ciągnącej Stoczni Marynarki Wojennej. Z przemysłu stoczniowego w Gdyni pozostały jedynie maleńkie (choć dość prężne) stocznie, które jednak nie dają tylu miejsc pracy (oczywiście w dłuższej perspektywie dobrze, że niewydajne stocznie upadają, zwłaszcza że sytuacja, w której w stoczni rządziła "Solidarność", a ubezwłasnowolniony prezes był marionetką, była anty-edukacyjna).
      Miasto stara się przenieść ciężar finansowania inwestycji ponadregionalnych na państwo lub eurosojuz, a jednocześnie rezygnuje z fajerwerków, na które i tak już sporo wydało (Hala, oba stadiony etc.)

      • 0 0

    • ale czy jest w tym coś złego? (1)

      O wiele lepiej jest wydawać czyjeś(kredyt) pieniądze niż czekać aż uzbierają się własne które na nic w tym czasie nie pracują - tą zasadą rządzi sie ekonomia całego świata - Kredyt to nic złego, Kredyt to nie pożyczenie kasy od sąsiada, Kredyt to nie wstyd, Kredyt oznacza Inwestycje.

      • 2 3

      • Budżetówka powinna mieć zakaz brania kredytów, bo i ile prywatne przedsiębiorstwo umie dobrze ocenić opłacalność wzięcia kredytu, to w to, że w budżetówce tego zrobić nie potrafią jest oczywiste.

        • 3 1

    • Pozyczac (2)

      kase jest latwo z oddaniem duzo gorzej , tylko ten co pozycza zadnych konsekfencji nie poniesie a placic beda mieszkancy Gdyni , Szczur zastanow ty sie chlopino troche , moze juz za dlugo na tym foteliku?????

      • 4 4

      • NIECH ZBUDUJĄ JESCZE DWA LOTNISKA DO KTÓRYCH TRZEBA BĘDZIE DOPŁACAĆ (1)

        • 4 3

        • Nie płacz...nie doplaciłeś jeszcze złotówki do zadnego z nich

          • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane