- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (213 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (59 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (151 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (146 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Gdynia: jezdnia pod wiaduktem przy stadionie będzie obniżona
250 tys. zł będzie kosztowała dokumentacja projektowa przebudowy jezdni na ul. Stryjskiej w Gdyni, pod wiaduktem kolejowym. Z powodu wysokości nie mieszczą się tam nowsze autobusy, więc na kursujące tamtędy linie są wysyłane starsze pojazdy. Projekt będzie gotowy do końca roku.
Nowsze autobusy na innych liniach
W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.
Czytaj: Nowe autobusy nie jadą na Witomino, bo wiadukt jest zbyt niski
Przedstawiciele ZKM przekonywali, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta.
- Dysponujemy taborem, który na tej trasie sprawdza się dobrze. W kierunku Witomina nowe autobusy jeżdżą na innych liniach - wyjaśniał w 2015 roku Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Urzędnicy tłumaczyli z kolei, że przebudowa byłaby zbyt skomplikowana i kosztowna. Jednak w ubiegłym roku zdecydowali się wreszcie na zmiany.
Pomóc ma obniżenie jezdni w ul. Stryjskiej, co początkowo też było odrzucane przez miasto, ale ekspertyzy przekonały urzędników, że jest to możliwe. Dzięki temu autobusy i wyższe samochody przejadą pod wiaduktem obok stadionu bez problemu, a mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowszego taboru, którego w mieście ma przybywać.
Projekt w tym roku, realizacja w przyszłym?
W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na dokumentację projektową i kosztorysową inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Wanit z Przodkowa, która za wykonaną usługę otrzyma blisko 250 tys. zł. Druga oferta w przetargu złożona przez przedsiębiorstwo Transprojekt Gdański opiewała na 790 tys. zł.
Wykonawca zobowiązał się do realizacji zamówienia w ciągu 40 tygodni. To oznacza, że do końca roku dokumentacja powinna znaleźć się na biurkach urzędników. Jeśli w budżecie nie zabraknie środków, przebudowa powinna rozpocząć się w 2019 roku.
Niewykluczone, że dopiero po jej zakończeniu przybędzie kursów na linii 192 i innych, jadących ul. Małokacką, która w ostatnich tygodniach zyskała buspas, dzięki czemu czas przejazdu w godzinach szczytu w kierunku Witomina skrócił się o połowę.
Czytaj: Buspas na Małokackiej w Gdyni sprawdza się
Coraz poważniej rozważany jest pomysł, by autobusy linii 192 jeździły ul. Olimpijską i Łużycką, zahaczając o przystanek PKM Stadion. Wiele zależy jednak od wiosennych zmian w rozkładzie jazdy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, do którego będzie dostosowywany rozkład.
Opinie (203)
-
2018-02-01 16:44
Parodia
Proponuję żeby tamtędy bryczki jeździły bo po co tyle kasy wydawać na tą inwestycje
- 7 1
-
2018-02-01 16:21
To są cyrki
Przecież niedawno remontowali ten wiadukt to wtedy nie mogli obniżyć ? Urzedasy w Gdyni to jacyś kosmici Niech sami z własnej kieszeni zapłacą za ten remont
- 9 0
-
2018-02-01 16:05
Będzie jak to w Gdyni
totalny bu..l i bałagan, czyli
zrobią remont i obniżą drogę jednocześnie puszczając wszystkie autobusy naokoło przez olimpijską i łużycką. Można? Można.- 8 1
-
2018-02-01 14:23
Tylko ?
Tylko 250 tyś.za projekt ? Brać,brać wszystko jak leci,przecież to darmo ! Kogoś głowa boli i to mocno...
- 8 1
-
2018-02-01 13:14
Wyobraźmy sobie taką sytuację w pracy. (2)
Szef mówi: Marek, kupujemy autobusy za 30mln czy możemy je puścić po wszystkich drogach w Gdyni? Spoko szefie, możemy.
Gdy autobusy pojawiają się w zajezdniach mówię: o kurcze nie pomyślałem o wiaduktach, wąskich jezdniach i promieniu skrętu.
Szef: Spoko Marek, wydamy kilejne 60mln i pozmieniamy drogi i wiadukty - łap premię i miłej pracy.
Aż mnie ten przykład zemdlił ale tak się chyba dzieje w UM Gdynia.- 11 3
-
2018-02-01 13:53
ty chyba mówisz o wsi gdańsk
- 0 3
-
2018-02-01 13:53
ty chyba mówisz o wsi gdańsk
- 1 1
-
2018-02-01 13:51
Mercedes
Mercedesy to zajefajne autobusy a nie pożal się boże solarisy
- 3 3
-
2018-02-01 12:41
bzdura (1)
300 m dalej na ulicy Łużyckiej jest wyższy wiadukt i wszystkie wysokie autobusy mogłyby przejeżdzać tamtędy ( ul.Olimpijska i Łużycka) i wracać na ciąg ul.Małokackiej. Nie tak dawno był robiony remont tego wiaduktu (dokumentacja + wykonawstwo) w trakcie modernizacji linii 201 (PKM). Nikt wtedy nie pomyślał o tym i nikt nie pomyslał również o pieszych którzy maja chodnik o szerokości 0,5m. W normalnym kraju piesi już dawno mieliby chodnik na 2 metry a ruch pojazdów byłby ograniczony do jednego pasa (wahadłowo) albo zrobiony przewiert w nasypie dla pieszych wzorem wiaduktu na trasie Żukowo - Kościerzyna (piesi przechodzą przez specjalny przewiert w nasypie kolejowym) Niestety ZKM w Gdyni ma zawsze rację ( pisałem o tym list do p.Szczerby w sprawie linii 252) i tym razem znowu przepieprzymy kilkanascie milionów w imie racji a nie zdrowego rozsądku. Pozdrawiam wszystkich od których to zależy w nadziei na dobre rozwiązanie.
- 14 3
-
2018-02-01 13:47
Oczywiście
Totalny brak rozsądku i brak koncepcji . Wiele prostych i tanich rozwiazań zaprzepaszczono i wydano pieniadze na marne.
- 3 2
-
2018-02-01 13:45
W Gdyni inwestycje drogowe realizowane są jedynie wiadrem z farbą. Jeżeli to nie wystarczy to znaczy że tego nie będzie bo przecież koszty projektu są droższe od realizacji każdy pomysł musi swoje odleżeć w szafie przecież jedną dużą inwestycje można reklamować przez kilka kadencji to jest PR
- 7 5
-
2018-02-01 13:35
Jak znam życie to wykopią dołek po 2 mb poza wiadukt
i znów co deszczyk to będzie basen!! 2 w 1
- 10 2
-
2018-02-01 12:45
Brodacz co zastał Gdynię murowaną a zostawi malowaną
- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.