• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: linia 147 wjedzie w głąb osiedli

Patryk Szczerba
8 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Autobusy linii 147 mają jeździć bliżej mieszkań osiedli Sokółka Zielenisz i Patio Róży. Autobusy linii 147 mają jeździć bliżej mieszkań osiedli Sokółka Zielenisz i Patio Róży.

Od 10 grudnia część pojazdów linii 147 będzie miała nowa trasę. Autobusy pojadą bliżej osiedli Zielenisz i Patio Róży zobacz na mapie Gdyni. To efekt rozmów radnych dzielnicy z Zarządem Komunikacji Miejskiej.



Ile czasu zajmuje ci dojście na przystanek, z którego korzystasz?

Przypomnijmy, że na początku roku radni dzielnicy zapytali mieszkańców Chwarzna i Wiczlina o potrzeby związane z transportem w dzielnicach. Jedną z propozycji była zmiana trasy linii 147, tak by zahaczała o ulice Zaruskiego i Staniszewskiego zobacz na mapie Gdyni. Mieszkańcy wielokrotnie tłumaczyli, że wybierają samochód, bo mają za daleko do przystanku.

Wnioski radnych, zgoda urzędników



Radni tłumaczyli z kolei, że to priorytet po otwarciu Przedszkola nr 58 przy ul. Kwiatkowskiej. Urzędnicy odpowiedzieli, że to możliwe, o ile wcześniej zostaną poszerzone fragmenty ulicy Staniszewskiego, Zaruskiego, a także zbudowane zostaną zatoki dla autobusów.

Ostatecznie Rada Dzielnicy przeznaczyła na to kwotę w wysokości 100 tys. zł. Reszta pochodziła z budżetu Zarządu Dróg i Zieleni. Pieniądze dołożyła też Grupa Inwestycyjna Hossa.

Co drugi kurs nową trasą



To oznacza, że co drugi kurs, niezależnie od kierunku, pojedzie ulicami Staniszewskiego i Zaruskiego wewnątrz osiedla Sokółka, zamiast jak dotychczas ul. Chwarznieńską (na odcinku pomiędzy ul. Staniszewskiego i ul. Zaruskiego).

W związku ze zmianą na trasie pojawią się nowe przystanki.

W kierunku centrum autobusy będą się zatrzymywać na:

  • "Kwiatkowskiej 02" - przy ul. Zaruskiego, przed skrzyżowaniem z ul. Kwiatkowskiej,
  • "Staniszewskiego 01" (n/ż) - przy ul. Staniszewskiego, za skrzyżowaniem z ul. Zaruskiego,
  • "Bryla 01" - przy ul. Staniszewskiego, za skrzyżowaniem z ul. Bryla.


W kierunku Karwin natomiast będą obowiązywać przystanki:

  • "Bryla 02" - przy ul. Staniszewskiego, przed skrzyżowaniem z ul. Bryla,
  • "Staniszewskiego 02" (n/ż) - przy ul. Staniszewskiego, przed skrzyżowaniem z ul. Zaruskiego oraz
  • "Kwiatkowskiej 01" - przy ul. Zaruskiego, za skrzyżowaniem z ul. Kwiatkowskiej.

Kolejne zmiany niebawem



Kursy wykonywane nową trasą będą specjalnie oznaczone. Na rozkładach jazdy i wyświetlaczach autobusów pojawi się dopisek "przez Staniszewskiego".

- To pierwsza ze zmian, być może najtrudniejsza we wdrożeniu, jednak w najbliższych miesiącach będziemy realizować kolejne - zgodne z wynikami ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców - mówi Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Czytaj więcej o propozycjach mieszkańców

Z kolei władze miasta liczą na chociażby częściową zmianę nawyków mieszkańców.

- Liczymy, że ta zmiana sprawi, że chociaż część mieszkańców pozostawi swoje samochody na parkingu i skorzysta z transportu miejskiego - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Nie musisz być na przystanku, by na bieżąco znać realny, uaktualniony wobec oficjalnego rozkładu czas odjazdu każdego tramwaju czy autobusu w Gdańsku.

Przyznajmy: elektroniczne tablice na przystankach tramwajowych i autobusowych w Gdańsku działają różnie, czasem lepiej, czasem gorzej. Przeważnie jednak wszystko z nimi jest ok i wtedy pokazują nie tylko autentyczny czas przyjazdu kolejnych pojazdów - z uwzględnieniem korków - ale także informacje o utrudnieniach w ruchu.

Tak bardzo się do nich przyzwyczailiśmy, że na przystankach z takimi tablicami mało kto zerka już na papierowy rozkład jazdy wywieszony w wiacie przystankowej.

Od teraz dane wyświetlane na elektronicznych tablicach przystankowych dostępne są także na stronie mobilnej m.trojmiasto.pl/ztm oraz w darmowej aplikacji Trojmiasto.pl (dostępnej na telefony z Androidemsystemem iOS).

Można je znaleźć poprzez wyszukiwarkę przystanków lub w zakładce z rozkładami jazdy, na podstronie każdego gdańskiego przystanku. Najczęściej używane przystanki warto dodać do ulubionych, by szybciej je wyszukiwać.

Co ważne, dysponujemy danymi nawet dla tych przystanków, na których nie ma tablic elektronicznych.

Jak to możliwe? Informacje przekazuje na bieżąco system Tristar, wysyłając je zarówno do tablic przystankowych, jak i do serwerów ZTM Gdańsk, z których pobiera ją Trojmiasto.pl.

Dzięki temu, że wiemy, o której naprawdę przyjedzie nasz autobus lub tramwaj, możemy uniknąć zbędnego czekania na przystanku lub właśnie przyspieszyć kroku, by nie przegapić naszego połączenia.

Dowiedz się więcej: aplikacje mobilne Trojmiasto.pl

Miłego korzystania!

Opinie (176) 6 zablokowanych

  • Szczurasy są jak przeciwieństwo króla Midasa... Czego by się nie dotknęli, to zamienia w g....... Tak też się stało z kiedyś sprawnie działająca komunikacja w Gdyni. Brak wizji, brak strategii wyłącznie doraźnie działania w sytuacji kiedy są przyparci do ściany. Autobus? Zawsze zatłoczony, że sfrustrowanym kierowca za kierownicą. Dziękuję. A do tego taka synchronizacja, że jak autobus wjeżdża na przystanek na Wzgórzu to widać jak właśnie odjeżdża SKM

    • 43 11

  • Pomysł świetny, wykonanie tragedia (10)

    Przystanek Zaruskiego powinien być przeniesiony przed skrzyżowanie z Deszczową, aby niezależnie od wariantu trasy był wspólny. Teraz trzeba będzie rano wybierać czy biec na obecny przystanek Zaruskiego (121, 140, co drugi 147) czy na przystanek za Freshem (co drugi 147). Autobusy nie zawsze jeżdżą rozkładowo, więc nie będzie pewności na który przystanek iść. Po drugie pomiędzy przystankiem za Freshem a na skrzyżowaniu Zaruskiego/Staniszewskiego jest niecała minuta piechotą. Nie wiem czy tam 200 m będzie! W sumie jak przyjedzie przegubowy i się postara to na obu może stanąć ;-) niepotrzebna strata czasu.

    • 110 16

    • Mogli tak zrobić. zwlaszcza, że dopiero co przebudowali łuk drogi na Chwarznienskiej (4)

      Dlaczego przed łukiem (przed Deszczową) nie wykonano wspólnej zatoki ?

      • 14 10

      • a konkretnie gdzie? (3)

        łatwo tak biadolić w internecie... Na zakręcie mieli przystanek zrobić? Czy zamiast prawoskrętu na osiedle? Czy może wykopać całą skarpę jeszcze przed zakrętem? Chyba logiczne, że skoro do obecnego przystanku blisko ma garstka osób mieszkających w domkach jednorodzinnych, a po zmianie będzie miało bliżej setki mieszkańców osiedla to lepsze i bardziej demokratyczne jest to drugie.

        • 20 9

        • Konkretnie przed Deszczowa

          Masz tam miejsca od cholery. Niezależnie od wariantu mieszkańcy Zaruskiego 2, 4, 6, 8 szli by na Deszczowa, a reszta ulicy na nowy przystanek. Teraz jest burdl

          • 7 8

        • Nie wyskakuj tutaj z demokracją. Czasem warto zastosować praktyczniejsze rozwiązanie (1)

          A takim na pewno byłby wspólny przystanek. I to nawet przy istnieniu równocześnie przystanku przy Kwiatkowskiej.

          • 11 8

          • czyli proponujesz bolszewizm zamiast demokracji?

            typowy PiSowiec

            • 10 9

    • No przecież przystanek Zaruskiego jest za daleko (1)

      dlatego zmienili trasę autobusu i zrobili nowy, przy Freshu. Artykułu nie czytałeś?

      • 8 8

      • Ja tu mieszkam...

        Nie muszę czytać artykułu żeby wiedzieć że jest zle. Zamiast jednegonorzystanki przed skrzyżowaniem są dwa oddalone od siebie o 400 m, a kolejny przystanek jest 200 m dalej. Gdzie tu logika?

        • 8 6

    • Dokładnie. (2)

      Wykonanie tragedia. Lepiej by było puścić KAŻDY kurs 147 nową trasą i przez pętle na Sokółce (w stronę Karwin) a w zamian zlikwidować 160 i dołożyć te autobusy do kursów na 140. Byłoby:
      - zachowanie względnej częstotliwości (linia 140) po starej trasie
      - porządek na nowej trasie (każdy 147 więc nie ma obaw że się ominie, nawet jak się spóźni to pojedzie tamtędy)
      - 160 byłoby niepotrzebne bo w całości dubluje się ze 140-ką.

      Jednym słowem - da się osiągnąć ten sam efekt ale dużo czytelniej i prościej. Pięćdziesiąt literek przy każdej godzinie odjazdu z oznaczeniem: ten jedzie tędy a następny tamtędy, tu się zatrzymuje a tu trzeba przebiec 200m by zdążyć - tak teraz wygląda rozkład 147. To nie zachęca!

      • 12 5

      • Popieram i sam jestem byłem zwolennikiem zamiany 160 na 140. (1)

        Dziś krótka trasa 160 jest już zbyt krótka.

        • 13 1

        • .

          Gdzieś czytałem że obecne zmiany są pierwszym etapem u wśród kolejnych zmian było przedłużenie 160

          • 14 0

  • Osiedle w szczerym polu... (5)

    ... cisza i spokój pewnie tak chociaż bardziej kojarzą mi się z (po)pegierowskimi blokami - też stoją pośród pól

    • 60 45

    • Zachowania też podobne. (4)

      Pojedźcie tam w piątek po 21

      • 23 11

      • sokółka - osiedle dla wiesniaków, zamieszkiwane przez wieśniaków (2)

        • 11 27

        • Ale

          Wymyślił. Super naprawdę super

          • 17 3

        • Hahah

          Może uzasadnij swoją opinie, dzieciaku.

          • 11 10

      • a co tam sie dzieje po 21?

        bo z moich obserwacji wynika, ze większość zażywa kąpieli (wnioskuje po dość niskim ciśnieniu ciepłej wody).

        • 16 8

  • No to dać inny numer (2)

    Ja bym był za tym aby np.147 co drugi kurs był 247 i po temacie.
    W Gdynii już latają 109/ 209 i 182/282. I działa ok.

    • 55 6

    • Po co. 247 będzie na skrócona relacje Wiczlino Dzialki- Chwarzna Apollina

      • 13 9

    • Nie da się.

      Opinia nie została dodana

      • 13 8

  • To teraz do pełni szczęścia brakuje tylko (5)

    1. Bezpośredniego połączenia do Redłowa PCK / Płyty redłowskiej / Domu Marynarza oraz

    2. Bezpośredniego i szybkiego połączenia do Oksywia / Obłuża / Pogórza Górnego.

    • 43 16

    • Linia X do Oksywia po raz kolejny (4)

      Już kilkakrotnie pisałem o propozycji zmiany trasy linii X tak aby z Dąbrowy Centrum w kierunku Oksywia jeździł przez Wiczlino-Ogród, a nie jak miasto proponuje zrealizować ten wariant linią K.
      Wydłużenie trasy linii K zaprzecza jej istocie jako linii pośpiesznej. Pozostawienie obecnej trasy linii X promuje mieszkańców Dąbrowy. Zostanie to w pełni uwidocznione po wybudowaniu w przyszłym roku Centrum Przesiadkowego przy PKM Karwiny, a tym samym przeniesieniu tam węzła autobusowego spod Tesco.

      • 13 1

      • Właśnie K a nie X. K jedzie dookoła wszystkiego

        A x jest na szybko dla/do Dąbrowy.

        • 11 0

      • Absolutnie nie powinno byc zmiany lini X , to ma byc linia pospieszna łaczaca Dabrowe z Obluzem, a nie przez wioski i pola Wiczlina i Chwarzna, to za bardzo wydluzy przejazd autobusu ta trasa. Dotego wystarczy , ze juz na tej lini autobusy X sa czesto przeladowane, bo jezdza tylko krotkie autobusy. A juz nie raz Pani z 15 dzieciakow z Przedszkola jeszcze laduje sie , do tego jeszcze maja niby wsiasc osoby z ilus tam przystankow Wiczlina i Chwarzna????No chyba, ze na dach.
        Wyprowadziles sie na Wiczlino, Chwarzno to wiedziales, ze tam slabo jest z komunikacja zkm , to teraz nie jecz. Masz auto to jedz.

        • 6 6

      • Też już długo oczekuję tej linii. (1)

        • 8 3

        • i koniecznie linii Wiczlino -> Srebrzysko

          • 7 3

  • Głąb? (1)

    A co to jest "głąb osiedli" i jak można w niego wjechać?

    • 45 9

    • Jeśli np. wjedziesz w pole kapusty.

      • 21 0

  • Jest to niestety jakieś nieporozumienie (idiotyzm...) (4)

    Jeżeli ktoś kupuje mieszkanie w środku pola, wiedząc gdzie znajduje się główna arteria komunikacyjna nie powinien później narzekać, że ma daleko do przystanku. Jak można zrobić z osiedlówki drogę dla przegubowca... później wyjeżdżając z Zaruskiego w stronę Dąbrowy to będzie musiał wymuszać wyjazd. Poza tym co to za łamagi co twierdzą, że z Patio czy Zielenisza jest daleko na przystanek. 5-7 min to max. czas do najbliższego przystanku idąc tempem dorosłego człowieka. Poza tym kolejnym idiotyzmem jest zrobienie na Krauzego płyt Yomb, po tym zabiegu zrobi się masakryczny korek przy Biedronce na chwarznie, ruch jeszcze bardziej przystopuje, i jeszcze więcej osób Amona i Apollina zacznie jeździć...

    • 48 18

    • Po pierwsze wszystkie braki o których napisałeś powinny byc wykonane prxy okazji budowy odiedla (3)

      Po drugie nie bądź egoistą. To, że wybrałeś życie bez dzieci, nie oznacza że inni, prawdopodobnie mądrzejsi od ciebie, mają z nimi zasuwać w deszczu śniegu taki kawał na piechotę

      • 9 11

      • (1)

        Ale kawal , no naprawde, 5-7 min w deszczu do przystanku , no naprawde straszne. Nie tylko tam na wiosce wiczlino i chwarzno pada deszcz jak i w innych dzielnicach tez matki z dziecmi musza przejsc nie raz do przystanku te 5-10min.
        No juz naprawde nie robcie tam z siebie takich ofiar. Sami wybraliscie bloki w srodku pola.

        • 17 0

        • Mnie osobiście akurat się nie podoba, że w ogóle powstało na Chwarznie - Wiczlinie jakie kolwiek osiedle! Koniec ciszy i spokoju
          . Wiecznie problem by wyjechać z Apolina ( mieszkam tam) . Wcześniej nie było Biedronek żadnych Patio Róży itd i było dobrze

          • 10 5

      • "...taki kawał na piechotę" czyli jaki kawał?

        Np. z Baranauskasa itp. do przystanku przy Chwarznieńskiej (od Patio) jest 600metrów (7minut) piechotą, przed chwilą sprawdziłem na google.maps. Nawet z małym dzieckiem nie jest to dużo. Zwłaszcza, że najczęściej małe dziecko= w wózku. Śnieg, jaki śnieg?! Od dobrych paru lat zimy prawie nie ma, wpada na chwilę :) Zdecydowanie lepiej tu było gdy ludzie kupowali mieszkania dlatego, że chcieli tu mieszkać ( teraz najczęściej kupują bo zrobił się "modny kierunek" i ładny z zakresu tego na co ich stać, a przez to też rotacja na wtórnym rynku spadła, bo teraz nikt nie sprzedaje tylko wynajmuje, a najemcy myślą, że nie wiadomo co dostaną i mogą za ten tysiąc pińcet...) Poza tym, jeszcze raz powtórzę mój najważniejszy argument: "Jeżeli ktoś kupuje mieszkanie w środku pola, wiedząc gdzie znajduje się główna arteria komunikacyjna nie powinien później narzekać, że ma daleko do przystanku". Przeczytaj uważnie, proszę. Oznacza to, że jeżeli komuś zależy na bliskości do ZKM, to kupuje mieszkanie blisko przystanku, jeżeli komuś zależy na bliskości do pracy, to kupuje mieszkanie blisko pracy. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że później taka osoba powinna mieć pretensje do siebie, a nie lamentować wokoło, że ma lokalizacja mieszkania nie spełnia jej oczekiwań. Może jeszcze narzekaj, że do morza masz daleko, i niech zatokę pogłębią w stronę naszej dzielnicy (sorry za mocny przykład)?? Nie oceniaj kogoś nie znając go też - od prawie 20 lat mieszkam na chwarznie wiczlinie, korzystałem z komunikacji jeszcze w czasach, gdy N20 dojeżdżało do przystanku "chwarzno Apollina", później trzeba było "drałować" z tzw. "buta na Sokółki lub dalej i nikt nie lamentował. A co do dzieci, błędna ocena :) Ale nie wychowuję ich na roszczeniowe popierdóły, które trzeba codziennie wozić autem do szkoły, ani na takie co kilkuset metrów nie umieją przejść :) pozdrawiam

        • 21 1

  • ludzki pan... nawet przed wyborami autobus wiedzie na osiedle...

    • 28 20

  • Wiecznie narzekający Polacy..... (1)

    Cokolwiek, gdziekolwiek by się zrobiło czy nie zrobiło to i tak będziecie narzekać..... porażka z Wami...

    • 27 25

    • no tak, bo lepiej zadowolić się ochłapami. Nie ważne jak robią, ważne , że robią.

      • 7 11

  • Tam jest większe zapotrzebowanie to dajci duzo autobusów

    • 41 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane