• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowe ustawienie świateł pod estakadą nie podoba się kierowcom

Patryk Szczerba
28 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zdaniem kierowców, jadący ul. Morską w stronę centrum są blokowani przez oczekujących na przejazd w kierunku Obłuża. Zdaniem kierowców, jadący ul. Morską w stronę centrum są blokowani przez oczekujących na przejazd w kierunku Obłuża.

Kierowcy narzekają, że zmiana cyklu świateł na skrzyżowaniu Estakady Kwiatkowskiego z ul. Morską zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zmniejszyła bezpieczeństwo i zaczęły pojawiać się zatory. Urzędnicy odpowiadają, że policyjne statystyki tego nie potwierdzają, a korekta świateł miała na celu poprawę przejazdu.



Czy po zmianach cyklu sygnalizacji na skrzyżowaniu jeździ się lepiej?

Zmiany cyklu sygnalizacji zostały wprowadzone 19 kwietnia. Korekcie uległa kolejność wyświetlania sygnału zielonego na łącznicach z Estakadą Kwiatkowskiego. Teraz w pierwszej kolejności obsługiwana jest łącznica od obwodnicy Trójmiasta, a następnie od Obłuża.

Zmiany na lepsze? Kierowcy mają wątpliwości

Oficjalnej informacji na stronie Zarządu Dróg i Zieleni na ten temat nie było, ale kierowcy szybko zorientowali się, że na ruchliwym skrzyżowaniu Morskiej i Estakady Kwiatkowskiego jeździ się inaczej. Czy lepiej? Jest co do tego sporo wątpliwości.

- Po przeprowadzonej zmianie cyklu najpierw zapala się czerwone światło pod Estakadą na Morskiej w stronę centrum. Samochody stoją na lewoskręcie w stronę Obłuża. Gdy zapala się zielone dla zjeżdżających z Estakady od strony Gdańska, samochody nie mają gdzie wjechać na skrzyżowanie, bo tam stoją pojazdy czekające na światło zielone w stronę Obłuża - wyjaśnia jeden z kierowców.
Dodaje, że z tego powodu dochodzi tam co najmniej do niebezpiecznych sytuacji, nietrudno także o stłuczkę.

Przez to, że jadący w kierunku Obłuża muszą po zmianie dłużej poczekać, korkuje się całe skrzyżowanie. Przez to, że jadący w kierunku Obłuża muszą po zmianie dłużej poczekać, korkuje się całe skrzyżowanie.
- Ta kwestia była nawet zgłaszana przez Zarząd Komunikacji Miejskiej, ale bez rezultatu. Apeluję do kierowców, by uważali w tym miejscu, a do urzędników, by zastanowili się nad sensem wprowadzonych zmian - dodaje.
Cel? Udrożnienie ruchu na wprost ul. Morską

Miasto odpowiada, że przed wprowadzeniem zmian była prowadzona analiza, która doprowadziła do finalnego rezultatu. Powodów było kilka. Wśród nich rozpoczęta niedawno rewitalizacja w Chyloni, skutkująca zamknięciem ul. Opata Hackiego, ale głównych przyczyn trzeba szukać przede wszystkim na samym skrzyżowaniu.

Urzędnicy tłumaczą, że chodzi o to, by dać szansę jadącym ul. Morską w obydwu kierunkach. Urzędnicy tłumaczą, że chodzi o to, by dać szansę jadącym ul. Morską w obydwu kierunkach.
- W porannym szczycie obserwowaliśmy długie kolejki pojazdów na pasie do skrętu w lewo z ul. Morskiej na Estakadę Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża. Powodowały one blokowanie sąsiedniego pasa ruchu na wprost w kierunku centrum. Problemem były także kolejki pojazdów na pasie do skrętu w lewo z ul. Morskiej na Trasę Kwiatkowskiego w kierunku obwodnicy w szczycie popołudniowym. Te powodowały z kolei blokowanie sąsiedniego pasa ruchu na wprost w kierunku Chyloni - tłumaczy Małgorzata Omachel-Kwidzińska z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Zdarzenia? W policyjnych statystykach jedna kolizja

Urzędnicy przekonują, że w decyzji o zmianie programu pomogło stosunkowo niewielkie natężenie ruchu pojazdów zjeżdżających z Trasy Kwiatkowskiego od strony obwodnicy. Głównym celem było to, by łatwiejsza była jazda na wprost ul. Morską i wydłużenie zielonego światła dla najbardziej obciążonych relacji.

Na skrzyżowaniu pod Estakadą Kwiatkowskiego przejazd wielu osobom sprawia trudności. Zmiany mają upłynnić ruch, który skierowany jest przede wszystkim na ul. Morską. Na skrzyżowaniu pod Estakadą Kwiatkowskiego przejazd wielu osobom sprawia trudności. Zmiany mają upłynnić ruch, który skierowany jest przede wszystkim na ul. Morską.
Na dowód, że zmiana była słuszna, urzędnicy podają oficjalne statystyki policyjne.

Czytaj też: Nocny kwietniowy wypadek pod estakadą

- Po zmianie programu sygnalizacji nie odnotowano zwiększenia liczby kolizji. W kwietniu przed zmianą funkcjonowania sygnalizacji odnotowano jeden wypadek ze skutkiem śmiertelnym i jedną kolizję, natomiast po zmianie miała miejsce jedna kolizja - opowiada Małgorzata Omachel.

Film ze zdarzenia na ul. Morskiej sprzed wprowadzonych po Wielkanocy zmian

Miejsca

Opinie (154) 4 zablokowane

  • Ja już miałem sytuacje kolizyjną!

    Byłem jako ostatni oczekujący do zjechania ze skrzyżowania w kierunku obłuża natomiast gościu z estakady mi się wepchał wprost pod maskę... co więcej nawet mnie nie przepuścił tylko dalej pojechał prosto w moemencie gdy ja po tym incydencie ruszałem.

    • 2 0

  • Nikt tak skutecznie nie

    zdezorganizuje ruchu jak policja i drogowcy. Takich geniuszy ze świecą szukać. O oznakowaniu dróg lepiej nawet nie wspominać.

    • 5 0

  • Tristar System Inteligentnego Tworznia Korków (1)

    Od kiedy Tristar SITK steruje światłami w Gdyni, rewelacyjnie jedzie się:
    1) Kartuska / Morska, szczególnie z Pustek do Centrum;
    2) Morska / Owsiana
    3) Morska / Janowska, szczególnie nawrot z Morskiej w Morską;
    4) Morska / Chylońska, szczególnie wyjazd z Chylońskiej w kierunku Centrum;
    5) Morska / Estakada, normalnie cudownie z Morskiej w kierunku Obłuża;
    6) Zwycięstwa / Piłsudskiego;
    7) Zwycięstwa / Wielkopolska

    No normalnie wielkie dzięki za Tristar!

    • 6 3

    • bez tego systemu korki byłyby jeszcze większe. Trzy ulice na krzyż w Gdyni, samochodów wszędzie coraz więcej, coraz więcej osiedli na obrzeżach, a jeszcze jakoś da się żyć

      • 4 0

  • (1)

    Prawda jest taka że po całej Gdyni jeździ sie tragicznie. Nie ma jednej przemyślanej koncepcji dla upłynnienia ruchu w mieście.

    • 7 2

    • pomyliło ci się z Gdańskiem

      okulistę odwiedź

      • 0 0

  • Wy sie nie znacie urzędnicy maja racje w Gdynia nawet korków nie ma

    • 3 0

  • Kuźwa, znowu urzędnicy wiedzą lepiej. (1)

    Trudno tak stanąć jednego dnia w okolicy i poobserwować? Tak samo latami monitujemy o wykonanie prawoskrętu ze Swarzewskiej w Morską - cisza! A skrzyżowanie Morska - Kartuska w godzinach szczytu to dramat do pokonania.
    Ale oczywiście urzędasy tylko rubryczki studiują!

    • 7 1

    • kolejny internetowy znawca dał głos

      • 0 0

  • (1)

    Miasto analiz i planów, a kiedy wniosków?

    • 3 1

    • następny dureń bez szkoły próbuje zabłysnąc w internecie

      wody się napij i roboty poszukaj

      • 0 0

  • (2)

    W Gdyni,za światła,odpowiada jakiś śmieszny urzędniczyna pokroju MisiaAntka,Tristar miał pomóc..yhy,chyba w dorobieniu się tym co go zakładali... Prosty przykład,wyjazd z Chylońskiej na Morską,korek że końca nie widać,a cykl zielonego trwa 8-14 sekund,czerwone to 2:45....... Trajtki opóżnione po 10-12 minut po wyjezdzie z Chylońskiej,co najlepsze to mimo tego że trajtek opóźniony,to pptem czerwone zapala mu się prawie na każdym skrzyżowaniu.... Super Tristar,super kasa.... Tym sie niech pan zajmie panie Szczerba,komunikacja,która kiedyś uchodziła za najpunktualniejszą,dzieki zabawom z sygnalizacją świetlną przez jakiegoś niedorobionego urzędnika,teraz jest katorgą,rozkład to można sobie o kant....obić....... Ale kogo obchodzi plebs jeżdżący komunikacją?

    • 8 2

    • Brawo! Konkretny tekst. (1)

      Dokładnie to samo zauważam. Nie chodzi nawet o komunikację miejską, ale o zwykły transport. Ulice takie jak były - tylko coraz bardziej dziurawe, żadnych nowych (za wyjątkiem wiczlina - tam gdzie mieszka szef wybierany od lat) tylko wymyśla i maluje się pasy i buspasy w celu poprawy bezpieczeństwa, a prawda jest taka, że g*wno to daje a wręcz pogarsza. Szczególnie tam w tych rejonach estakady i chylońskiej, o których mowa w artykule. Tylko co my tu możemy... sobie powyżalać się i nic więcej. I tak tego nikt z urzędasów nie czyta, a Trójmiasto.pl najwyżej może napisać kolejny artykuł, ale co to da?

      • 4 1

      • nie ma to jak samemu ze sobą podyskutować

        co na to psychiatra

        • 0 0

  • Moim zdaniem jest właśnie ok

    • 2 3

  • Na wężle Wzgórze też

    Na pasie do Gdyni gdy zapalają się zielone światła na wprost ( w Kierunku Władysława IV ) to wciąż palą się czerwone dla zjazdu w prawo ( w kierunku Świętojańskiej). Tworzy się niepotrzebny korek bo kierowcy nie mogą opuścić skrzyżowania pomimo, że skręt w prawo nie napotyka żadnego ruchu) Ta sytuacja jest już od wielu tygodni i nie wiem dlaczego nie reaguje ani Tristar ani Inżynieria Ruchu. .

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane