- 1 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (59 opinii)
- 2 Pozostałości baterii mającej bronić portu (42 opinie)
- 3 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (126 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (347 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (83 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (24 opinie)
Gdynia: nowe ustawienie świateł pod estakadą nie podoba się kierowcom
Kierowcy narzekają, że zmiana cyklu świateł na skrzyżowaniu Estakady Kwiatkowskiego z ul. Morską w Gdyni zmniejszyła bezpieczeństwo i zaczęły pojawiać się zatory. Urzędnicy odpowiadają, że policyjne statystyki tego nie potwierdzają, a korekta świateł miała na celu poprawę przejazdu.
Zmiany na lepsze? Kierowcy mają wątpliwości
Oficjalnej informacji na stronie Zarządu Dróg i Zieleni na ten temat nie było, ale kierowcy szybko zorientowali się, że na ruchliwym skrzyżowaniu Morskiej i Estakady Kwiatkowskiego jeździ się inaczej. Czy lepiej? Jest co do tego sporo wątpliwości.
- Po przeprowadzonej zmianie cyklu najpierw zapala się czerwone światło pod Estakadą na Morskiej w stronę centrum. Samochody stoją na lewoskręcie w stronę Obłuża. Gdy zapala się zielone dla zjeżdżających z Estakady od strony Gdańska, samochody nie mają gdzie wjechać na skrzyżowanie, bo tam stoją pojazdy czekające na światło zielone w stronę Obłuża - wyjaśnia jeden z kierowców.
Dodaje, że z tego powodu dochodzi tam co najmniej do niebezpiecznych sytuacji, nietrudno także o stłuczkę.
- Ta kwestia była nawet zgłaszana przez Zarząd Komunikacji Miejskiej, ale bez rezultatu. Apeluję do kierowców, by uważali w tym miejscu, a do urzędników, by zastanowili się nad sensem wprowadzonych zmian - dodaje.
Cel? Udrożnienie ruchu na wprost ul. Morską
Miasto odpowiada, że przed wprowadzeniem zmian była prowadzona analiza, która doprowadziła do finalnego rezultatu. Powodów było kilka. Wśród nich rozpoczęta niedawno rewitalizacja w Chyloni, skutkująca zamknięciem ul. Opata Hackiego, ale głównych przyczyn trzeba szukać przede wszystkim na samym skrzyżowaniu.
- W porannym szczycie obserwowaliśmy długie kolejki pojazdów na pasie do skrętu w lewo z ul. Morskiej na Estakadę Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża. Powodowały one blokowanie sąsiedniego pasa ruchu na wprost w kierunku centrum. Problemem były także kolejki pojazdów na pasie do skrętu w lewo z ul. Morskiej na Trasę Kwiatkowskiego w kierunku obwodnicy w szczycie popołudniowym. Te powodowały z kolei blokowanie sąsiedniego pasa ruchu na wprost w kierunku Chyloni - tłumaczy Małgorzata Omachel-Kwidzińska z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Zdarzenia? W policyjnych statystykach jedna kolizja
Urzędnicy przekonują, że w decyzji o zmianie programu pomogło stosunkowo niewielkie natężenie ruchu pojazdów zjeżdżających z Trasy Kwiatkowskiego od strony obwodnicy. Głównym celem było to, by łatwiejsza była jazda na wprost ul. Morską i wydłużenie zielonego światła dla najbardziej obciążonych relacji.
Na dowód, że zmiana była słuszna, urzędnicy podają oficjalne statystyki policyjne.
Czytaj też: Nocny kwietniowy wypadek pod estakadą
- Po zmianie programu sygnalizacji nie odnotowano zwiększenia liczby kolizji. W kwietniu przed zmianą funkcjonowania sygnalizacji odnotowano jeden wypadek ze skutkiem śmiertelnym i jedną kolizję, natomiast po zmianie miała miejsce jedna kolizja - opowiada Małgorzata Omachel.
Film ze zdarzenia na ul. Morskiej sprzed wprowadzonych po Wielkanocy zmian
Miejsca
Opinie (154) 4 zablokowane
-
2017-04-28 08:05
Zmiana organizacji (4)
Każdy każdego blokuje teraz na rondzie i dochodzi do nerwowych i niebezpiecznych sytuacji
- 6 4
-
2017-04-28 08:28
(3)
Na jakim rondzie?
- 4 0
-
2017-04-28 10:41
(2)
Pod estakada na morskiej
- 0 1
-
2017-04-28 11:28
(1)
Yyyy, tam nie ma żadnego ronda.
- 1 0
-
2017-04-28 14:29
Jak wolisz skrzyżowanie
- 0 1
-
2017-04-28 08:14
jak zwykle urzednicy wiedza lepiej (1)
a statystyki potwierdzaja:) od 19kwietnia statystyki serio:)?
- 9 1
-
2017-04-28 16:37
Janusze wszystko wiedza najlepiej
typowe dla ciemnej masy z dna społecznego
- 0 0
-
2017-04-28 08:23
sieroty (1)
i znowu jakiś mądry się znalazł co to spierdzielił skąd my mamy takich tępych ludzi.
- 10 2
-
2017-04-28 16:38
i wylazł nam internetowy specjalista od wszystkiego
zawodowy narzekacz,
smutna ofiara księdza- 1 0
-
2017-04-28 08:33
A co ze zjazdem z Morskiej na Zakręt do Oksywia?
Czy żaden urzędnik nie widzi co tam się dzieje? Mają kamerę zamontowaną na słupie. Już dawno tam powinno być rozwiązanie na to niebezpieczne skrzyżowanie. Przykład RONDO. Ułatwiłoby to wyjazd z Zakręt do Oksywia w każdą stronę oraz wjazd z ul. Morskiej.
- 1 7
-
2017-04-28 08:37
(1)
Buspasy, rowerzyści, ławeczki na ulicy. Co to jest??? A najlepszy ten tristar. Kto w UM Gdynia odpowiada za ten odcinek personalnie??? Ktoś wie???
- 18 1
-
2017-04-28 14:23
stawiam na mistrza od wszystkiego zwanego Stepa
- 0 1
-
2017-04-28 08:56
GDYNIA=BIAŁORUŚ (1)
W Gdyni mamy tzw. "czerwona falę".
Gdy trafisz na czerwone światło, to non stop wszędzie na nie trafiasz...- 21 2
-
2017-04-28 16:38
haha, zabrakło ragumentów?
została zazdrość o Gdynię
najlepsza komunikacja w Trójmieście od 40 lat albo i dłużej
Brawo Gdynia- 0 0
-
2017-04-28 09:27
cztery lata temu tir uderzył w trolejbus pod Estakadą
ciekawe czy kierowca siedzi?- 4 1
-
2017-04-28 09:31
Droga redakcjo - moglibyście podać, który z wypadków był śmiertelny?
- 1 1
-
2017-04-28 09:41
Kolizja autokaru
A wczorajszą kolizja autokaru w godz. popołudniowych?
- 4 1
-
2017-04-28 09:49
L-ki (1)
Najlepiej jak szkoła jazdy jest pierwsza to nawet ona nie potrafi zjechać z obwodnicy na morską w lewo irytuje mnie to.....
- 4 1
-
2017-04-28 11:30
L-ki nie zjeżdżają z obwodnicy. One wjeżdżają od strony dawnych zakładów GZNS (wcześniej TOS) i przejeżdżają od razu pod Estakadą w lewo (obok zbiorników na deszczówkę) i od razu zjeżdżają w dół - więc muszą przejechać te dwa pasy, żeby wjechać na prawy.
Idiotyczne ćwiczenie.- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.