• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowe ustawienie świateł pod estakadą nie podoba się kierowcom

Patryk Szczerba
28 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zdaniem kierowców, jadący ul. Morską w stronę centrum są blokowani przez oczekujących na przejazd w kierunku Obłuża. Zdaniem kierowców, jadący ul. Morską w stronę centrum są blokowani przez oczekujących na przejazd w kierunku Obłuża.

Kierowcy narzekają, że zmiana cyklu świateł na skrzyżowaniu Estakady Kwiatkowskiego z ul. Morską zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zmniejszyła bezpieczeństwo i zaczęły pojawiać się zatory. Urzędnicy odpowiadają, że policyjne statystyki tego nie potwierdzają, a korekta świateł miała na celu poprawę przejazdu.



Czy po zmianach cyklu sygnalizacji na skrzyżowaniu jeździ się lepiej?

Zmiany cyklu sygnalizacji zostały wprowadzone 19 kwietnia. Korekcie uległa kolejność wyświetlania sygnału zielonego na łącznicach z Estakadą Kwiatkowskiego. Teraz w pierwszej kolejności obsługiwana jest łącznica od obwodnicy Trójmiasta, a następnie od Obłuża.

Zmiany na lepsze? Kierowcy mają wątpliwości

Oficjalnej informacji na stronie Zarządu Dróg i Zieleni na ten temat nie było, ale kierowcy szybko zorientowali się, że na ruchliwym skrzyżowaniu Morskiej i Estakady Kwiatkowskiego jeździ się inaczej. Czy lepiej? Jest co do tego sporo wątpliwości.

- Po przeprowadzonej zmianie cyklu najpierw zapala się czerwone światło pod Estakadą na Morskiej w stronę centrum. Samochody stoją na lewoskręcie w stronę Obłuża. Gdy zapala się zielone dla zjeżdżających z Estakady od strony Gdańska, samochody nie mają gdzie wjechać na skrzyżowanie, bo tam stoją pojazdy czekające na światło zielone w stronę Obłuża - wyjaśnia jeden z kierowców.
Dodaje, że z tego powodu dochodzi tam co najmniej do niebezpiecznych sytuacji, nietrudno także o stłuczkę.

Przez to, że jadący w kierunku Obłuża muszą po zmianie dłużej poczekać, korkuje się całe skrzyżowanie. Przez to, że jadący w kierunku Obłuża muszą po zmianie dłużej poczekać, korkuje się całe skrzyżowanie.
- Ta kwestia była nawet zgłaszana przez Zarząd Komunikacji Miejskiej, ale bez rezultatu. Apeluję do kierowców, by uważali w tym miejscu, a do urzędników, by zastanowili się nad sensem wprowadzonych zmian - dodaje.
Cel? Udrożnienie ruchu na wprost ul. Morską

Miasto odpowiada, że przed wprowadzeniem zmian była prowadzona analiza, która doprowadziła do finalnego rezultatu. Powodów było kilka. Wśród nich rozpoczęta niedawno rewitalizacja w Chyloni, skutkująca zamknięciem ul. Opata Hackiego, ale głównych przyczyn trzeba szukać przede wszystkim na samym skrzyżowaniu.

Urzędnicy tłumaczą, że chodzi o to, by dać szansę jadącym ul. Morską w obydwu kierunkach. Urzędnicy tłumaczą, że chodzi o to, by dać szansę jadącym ul. Morską w obydwu kierunkach.
- W porannym szczycie obserwowaliśmy długie kolejki pojazdów na pasie do skrętu w lewo z ul. Morskiej na Estakadę Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża. Powodowały one blokowanie sąsiedniego pasa ruchu na wprost w kierunku centrum. Problemem były także kolejki pojazdów na pasie do skrętu w lewo z ul. Morskiej na Trasę Kwiatkowskiego w kierunku obwodnicy w szczycie popołudniowym. Te powodowały z kolei blokowanie sąsiedniego pasa ruchu na wprost w kierunku Chyloni - tłumaczy Małgorzata Omachel-Kwidzińska z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Zdarzenia? W policyjnych statystykach jedna kolizja

Urzędnicy przekonują, że w decyzji o zmianie programu pomogło stosunkowo niewielkie natężenie ruchu pojazdów zjeżdżających z Trasy Kwiatkowskiego od strony obwodnicy. Głównym celem było to, by łatwiejsza była jazda na wprost ul. Morską i wydłużenie zielonego światła dla najbardziej obciążonych relacji.

Na skrzyżowaniu pod Estakadą Kwiatkowskiego przejazd wielu osobom sprawia trudności. Zmiany mają upłynnić ruch, który skierowany jest przede wszystkim na ul. Morską. Na skrzyżowaniu pod Estakadą Kwiatkowskiego przejazd wielu osobom sprawia trudności. Zmiany mają upłynnić ruch, który skierowany jest przede wszystkim na ul. Morską.
Na dowód, że zmiana była słuszna, urzędnicy podają oficjalne statystyki policyjne.

Czytaj też: Nocny kwietniowy wypadek pod estakadą

- Po zmianie programu sygnalizacji nie odnotowano zwiększenia liczby kolizji. W kwietniu przed zmianą funkcjonowania sygnalizacji odnotowano jeden wypadek ze skutkiem śmiertelnym i jedną kolizję, natomiast po zmianie miała miejsce jedna kolizja - opowiada Małgorzata Omachel.

Film ze zdarzenia na ul. Morskiej sprzed wprowadzonych po Wielkanocy zmian

Miejsca

Opinie (154) 4 zablokowane

  • Teraz lepiej się jeździ. Mniej stoisz na światłach w godzinach największego szczytu

    • 6 10

  • Będzie remont Estakady to się zacznie narzekanie.

    • 19 1

  • Skezyzowanie mega (2)

    Najlepsi sa kierowcy jadacy od Chylonii/Cisowej w kierunku Obluza. Probuja na wcisk zmiescic sie przed inne auta na pas prowadzacy w kierunku Estakady i tym samym uniemozluwiaja ruch. Ich auta wystaja niejednokrotnie na calym pasie dla aut chcacych wjechac z morskiej na Estakade w str. Gdanska. Czesto tiry jada na hurrra moze sie zmieszcze!! I tak sobie caljeden pas stoi az towarzystwo odjedzie.

    • 11 2

    • Naucz się pisać, ponieważ Twój wpis jest nieczytelny.

      • 2 1

    • Dlaczego nigdy nie widzę tam policji, która by zrobiła porządek z cwaniaczkami, którzy blokują pas na wprost, bo zjezdżają w ostaniej chwili!!!

      • 2 0

  • Zacznijmy od tego (4)

    Co sie w ogole polakom podoba???

    • 5 8

    • PiS się podoba

      • 3 1

    • Nic się nie podoba

      • 4 1

    • proste i skuteczne rozwiązania (1)

      jak na Zachodzie. Trzymanie Narodu za ryj przez urzędników państwowych i rzucanie kłód pod nogi nie podoba się nam, Polakom; ćwiczyliśmy to już przez ostatnie pół wieku.

      • 3 2

      • nie ma i nigdy nie było żadnych Polaków

        od tego zacząć należy

        • 0 0

  • A ten BUSPAS po którym nie jeździ żaden autobus i trajtek? (2)

    Przez co wyjazd z ul. Zakręt do Oksywia jest praktycznie niemożliwy, jak nie wymusisz pierwszeństwa albo jak ktoś cię nie wpuści? Chcąc pojechać na Estakadę musisz najpierw wjechać na środkowy pas a potem znów zjechać z powrotem na prawy pas. ABSURD DO POTĘGI!

    • 30 4

    • (1)

      gdyby tym BUSPASem jeździły trajtki i autobusy to by na światłach blokowały skręt na estakadę i byłyby większe korki. Ciesz się, że z niego nie korzystają ...

      • 1 0

      • Chyba żartujesz... TO PO CO JEST TEN BUS PAS? Sam się zaorałeś...

        Nawet jak mają zielone światło to "wbijają" się bezczelnie na pas środkowy spowalniając ruch osobówek a buspas pod estakadą i dalej nie jest w ogóle wykorzystany. A przypominam, że "strzałka" jest tylko WARUNKOWĄ możliwością skrętu w prawo na czerwonym świetle.

        • 0 1

  • (1)

    Najważniejsze, że Gdynia biega.... Gdyni ciągle biegnie :D

    • 27 1

    • zazdrość

      • 0 0

  • Tania sensacja

    Teraz jest lepszy przejazd

    • 6 0

  • Janusz nie pattzy

    • 2 2

  • (1)

    Calutki przejazd przez Gdynie to jedna wielka czerwona fala.

    • 19 2

    • pomyliłeś z Gdańskiem

      • 0 0

  • (1)

    Ostatnia kolizja miała miejsce ~1h temu...

    • 12 2

    • wgl zarąbiste porównanie w artykule - 1 wypadek przez kilka lat kontra 1 kolizja w kilka dni; wniosek: teraz jest lepiej

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane