• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowe ustawienie świateł pod estakadą nie podoba się kierowcom

Patryk Szczerba
28 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zdaniem kierowców, jadący ul. Morską w stronę centrum są blokowani przez oczekujących na przejazd w kierunku Obłuża. Zdaniem kierowców, jadący ul. Morską w stronę centrum są blokowani przez oczekujących na przejazd w kierunku Obłuża.

Kierowcy narzekają, że zmiana cyklu świateł na skrzyżowaniu Estakady Kwiatkowskiego z ul. Morską zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zmniejszyła bezpieczeństwo i zaczęły pojawiać się zatory. Urzędnicy odpowiadają, że policyjne statystyki tego nie potwierdzają, a korekta świateł miała na celu poprawę przejazdu.



Czy po zmianach cyklu sygnalizacji na skrzyżowaniu jeździ się lepiej?

Zmiany cyklu sygnalizacji zostały wprowadzone 19 kwietnia. Korekcie uległa kolejność wyświetlania sygnału zielonego na łącznicach z Estakadą Kwiatkowskiego. Teraz w pierwszej kolejności obsługiwana jest łącznica od obwodnicy Trójmiasta, a następnie od Obłuża.

Zmiany na lepsze? Kierowcy mają wątpliwości

Oficjalnej informacji na stronie Zarządu Dróg i Zieleni na ten temat nie było, ale kierowcy szybko zorientowali się, że na ruchliwym skrzyżowaniu Morskiej i Estakady Kwiatkowskiego jeździ się inaczej. Czy lepiej? Jest co do tego sporo wątpliwości.

- Po przeprowadzonej zmianie cyklu najpierw zapala się czerwone światło pod Estakadą na Morskiej w stronę centrum. Samochody stoją na lewoskręcie w stronę Obłuża. Gdy zapala się zielone dla zjeżdżających z Estakady od strony Gdańska, samochody nie mają gdzie wjechać na skrzyżowanie, bo tam stoją pojazdy czekające na światło zielone w stronę Obłuża - wyjaśnia jeden z kierowców.
Dodaje, że z tego powodu dochodzi tam co najmniej do niebezpiecznych sytuacji, nietrudno także o stłuczkę.

Przez to, że jadący w kierunku Obłuża muszą po zmianie dłużej poczekać, korkuje się całe skrzyżowanie. Przez to, że jadący w kierunku Obłuża muszą po zmianie dłużej poczekać, korkuje się całe skrzyżowanie.
- Ta kwestia była nawet zgłaszana przez Zarząd Komunikacji Miejskiej, ale bez rezultatu. Apeluję do kierowców, by uważali w tym miejscu, a do urzędników, by zastanowili się nad sensem wprowadzonych zmian - dodaje.
Cel? Udrożnienie ruchu na wprost ul. Morską

Miasto odpowiada, że przed wprowadzeniem zmian była prowadzona analiza, która doprowadziła do finalnego rezultatu. Powodów było kilka. Wśród nich rozpoczęta niedawno rewitalizacja w Chyloni, skutkująca zamknięciem ul. Opata Hackiego, ale głównych przyczyn trzeba szukać przede wszystkim na samym skrzyżowaniu.

Urzędnicy tłumaczą, że chodzi o to, by dać szansę jadącym ul. Morską w obydwu kierunkach. Urzędnicy tłumaczą, że chodzi o to, by dać szansę jadącym ul. Morską w obydwu kierunkach.
- W porannym szczycie obserwowaliśmy długie kolejki pojazdów na pasie do skrętu w lewo z ul. Morskiej na Estakadę Kwiatkowskiego w kierunku Obłuża. Powodowały one blokowanie sąsiedniego pasa ruchu na wprost w kierunku centrum. Problemem były także kolejki pojazdów na pasie do skrętu w lewo z ul. Morskiej na Trasę Kwiatkowskiego w kierunku obwodnicy w szczycie popołudniowym. Te powodowały z kolei blokowanie sąsiedniego pasa ruchu na wprost w kierunku Chyloni - tłumaczy Małgorzata Omachel-Kwidzińska z referatu relacji z mediami Urzędu Miasta w Gdyni.
Zdarzenia? W policyjnych statystykach jedna kolizja

Urzędnicy przekonują, że w decyzji o zmianie programu pomogło stosunkowo niewielkie natężenie ruchu pojazdów zjeżdżających z Trasy Kwiatkowskiego od strony obwodnicy. Głównym celem było to, by łatwiejsza była jazda na wprost ul. Morską i wydłużenie zielonego światła dla najbardziej obciążonych relacji.

Na skrzyżowaniu pod Estakadą Kwiatkowskiego przejazd wielu osobom sprawia trudności. Zmiany mają upłynnić ruch, który skierowany jest przede wszystkim na ul. Morską. Na skrzyżowaniu pod Estakadą Kwiatkowskiego przejazd wielu osobom sprawia trudności. Zmiany mają upłynnić ruch, który skierowany jest przede wszystkim na ul. Morską.
Na dowód, że zmiana była słuszna, urzędnicy podają oficjalne statystyki policyjne.

Czytaj też: Nocny kwietniowy wypadek pod estakadą

- Po zmianie programu sygnalizacji nie odnotowano zwiększenia liczby kolizji. W kwietniu przed zmianą funkcjonowania sygnalizacji odnotowano jeden wypadek ze skutkiem śmiertelnym i jedną kolizję, natomiast po zmianie miała miejsce jedna kolizja - opowiada Małgorzata Omachel.

Film ze zdarzenia na ul. Morskiej sprzed wprowadzonych po Wielkanocy zmian

Miejsca

Opinie (154) 4 zablokowane

  • Nie tylko kierowcy

    Nie tylko kierowcy maja przechlapane. Piesi tez traca przy tym. Zeby przejs "po ukosie" trzeba czekac 3 zminy swiatel. Ktore trwaja sporo czasu...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane