- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (54 opinie)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (42 opinie)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (282 opinie)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (113 opinii)
- 5 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (296 opinii)
- 6 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
Gdynia poszerzy ul. Władysława IV? Mieszkańcy mają obawy
Poszerzenie ulicy rozważane jest na odcinku od ul. 10 lutego do Jana z Kolna . To na razie przymiarki, które są jednak zapisane w kierunkach zagospodarowania przestrzennego miasta. W ostatnim czasie wzbudziły kontrowersje wśród części mieszkańców śródmieścia Gdyni.
Ważna arteria w mieście
Zapędy zbyt mocno naciskających na pedał gazu hamują światła pozwalające włączyć się do ruchu pojazdom z innych ulic, a także bezpiecznie przejść przez jezdnię pieszym. Kolejne mają powstać już niebawem na skrzyżowaniu z ul. Obrońców Wybrzeża. Niektórzy idą dalej przyznając, że potrzebna jest jeszcze jedna sygnalizacja, która uspokoiłaby ruch w okolicach Starowiejskiej, ale na nią szanse są małe.
Plany związane z ulicą w tym miejscu są jednak poważne. Zatłoczona tylko w wyjątkowych sytuacjach droga może jednak za kilka lat zostać poszerzona. Chodzi o odcinek pomiędzy ul. 10 lutego i ul. Jana z Kolna, który docelowo ma być początkiem drogi do nowej zabudowy w śródmieściu Gdyni na Międzytorzu, czyli działce na styku ulic Wendy, Polskiej i Janka Wiśniewskiego .
Czytaj też: Gdyńskie Międzytorze ma inwestora. Początek prac w 2017 roku
Szerzej, czyli większy ruch
Propozycja wywołuje obawy części mieszkańców Śródmieścia związane ze zwiększeniem ruchu kołowego w centrum miasta. Dodatkowo na zniszczenia może być narażona architektura śródmieścia, przed czym ostrzegają zwłaszcza przedstawiciele Stowarzyszenia Starowiejska. Złożyli oni konkretne uwagi do dokumentu, nad którym debatować będą w środę radni Gdyni.
- Wskazaliśmy na szereg sprzeczności utrzymania planów dotyczących poszerzenia ul. Władysława IV z treścią studium, a także z innymi dokumentami o randze strategicznej. Chodzi nam o deklarowaną w studium ochronę historycznego śródmieścia i zakaz ingerowania w obecny układ przestrzenny tego terenu. Dodatkowo, pochodzące z PRL-u pomysły poszerzenia ulicy są sprzeczne z obowiązującą obecnie wizją tworzenia nowoczesnych miast - wyjaśnia Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Starowiejska.
Jego zdaniem ruch kołowy w centrum powinien być stopniowo ograniczany, a drogi powinny mieć charakter dojazdowy zamiast tranzytowego.
Zdaniem przedstawicieli stowarzyszenia, poszerzenie ulicy pozostaje w sprzeczności z uprzywilejowaniem w ruchu pieszych i rowerzystów, o które zamierza dbać miasto w ramach przygotowanego Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej opracowanego na lata 2015-2025.
- Nie mamy wątpliwości, że czteropasmowa droga oznacza większą uciążliwość dla mieszkańców, szczególnie że istnieje dla niej alternatywa w postaci ul. Nowej Waszyngtona. Założenie pochodzące z lat 70. ubiegłego wieku dotyczące poszerzenia ulicy Władysława IV nie jest spójne z obecnymi warunkami, w których zwiększanie przepustowości ulic nie prowadzi do rozwiązania problemów transportowych, a nawet paradoksalnie - może je pogłębić - argumentują.
Konieczne zabezpieczenie
Miasto do wniesionych uwag odniosło się negatywnie. W uzasadnieniu można przeczytać, że "obecny układ komunikacyjny śródmieścia jest intensywnie obciążony i jego przepustowość jest praktycznie w pełni wykorzystana".
Poszerzenie ma również pozwolić na utworzenie buspasów, które są planowane jeszcze w tym roku na innym odcinku. To, zdaniem urzędników, jest odpowiedzią na argument o tym, że poszerzenie ma na celu zwiększenie liczby samochodów w centrum.
Zobacz również: Poczta Polska chce inwestować na Międzytorzu
- Przypominam, że ten zapis był tam od początku. Plan zagospodarowania dla Międzytorza jest wciąż u planistów. Nie jestem w stanie powiedzieć, czy zaraz po jego uchwaleniu rozpocznie się w tym miejscu zapowiadana inwestycja. Jeśli tak się stanie, musimy być gotowi również na zmiany na ul. Władysława IV, stąd obecność tych zapisów w dokumencie - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (213) 4 zablokowane
-
2015-08-26 09:31
Potrzebna ŚCIEŻKA ROWEROWA !
Może by tak w końcu zrobić ścieżkę rowerową na tym odcinku?
- 4 2
-
2015-08-25 15:00
(10)
Bardzo dobry pomysł, ostatnio byłem dwa tygodnie w Chinach, wrażenie to ogromna ilosć aut i prawie żadnych korków, bo autostrady mają po 5 pasów, proste rozwiązanie. W kliku miastach widziałem też ulice dwupoziomowe. Ale nam jeszcze daaaleko do tego. Jak ktoś mówi, że u nas jest dużo aut, to teraz chce mi się śmiać
- 42 70
-
2015-08-25 15:03
(7)
Ale my nie chcemy tak jak w Chinach. Chcemy żyć w czystym mieście. Także z budową dróg nie ma co przesadzać.
- 45 11
-
2015-08-25 15:04
(6)
To wyprowadź się z miasta na wieś.
- 11 33
-
2015-08-25 15:15
(5)
To nie przyjeżdżaj ze wsi do miasta, większość korkorobów ma 3-literowe tablice
- 30 8
-
2015-08-26 02:49
Gsp (1)
- 1 0
-
2015-08-26 08:58
tacy to powinni płacić myto w Orłowie
- 0 0
-
2015-08-25 18:29
(1)
Wolę ciszę i spokój.
Wolę samochód i rower.
Lubię jak nie siedzi mi na głowie masa sąsiadów .
Spełnienie tych potrzeb daje mi wieś.- 6 3
-
2015-08-26 00:52
Nie ma sprawy, spełniaj w całej rozciągłości swoje potrzeby - tylko potem nie płacz, że Ci nie wybudują dojazdówki do pracy (której we wsi nie masz) w standardzie 4 pasy+ do miasta. Bo lamentują głownie ci, co chcą obcować z sarenkami i się oburzają na zalążki - powtarzam, zalążki - polityki przeciwdziałającym emigracjom podatkowym i pasożytowaniu na organizmie miejskim. O nie, nie w Gdyni akurat, bo sam prezydent na pierdziszewie mieszka - ale to jak z trendami na rynkach finansowych. Walcząc z trendem przegrasz. Trend od dekad obowiązuje w cywilizowanej części Europy, a nas też sowieckie (de facto azjatyckie) wpływy powolutku maleją. Będzie cisza (aż Ci machną obwodnicę za ogródkiem, bo będą tacy, co chcą mieszkać dalej i jaszcze bliżej natury), będą samochody, będą koszty, bedą korki. Większe i większe.
Notabene, najzamożniejsi, co uciekali za miasto w latach 90-tych do swoich okazałych willi na przedmieściach, już dawno wrócili- 2 3
-
2015-08-25 15:22
Naprawdę? A skąd to wiesz? Bo na moje oko najgorsze korki robią ci którzy już w mieście mieszkają. A tablice mogą mieć przypadkowe, nawet WE, albo DWR
- 5 13
-
2015-08-25 17:37
Jeszcze troche i rzeczywiscie bedzie jak w Chinach. Wladze beda wydawaly komunikaty o zakazie wychodzenia z domu ze wzgledu na smog.
A halas w centrum bedzie potworny.
Na Swietojanskiej nie da sie posiedziec w tych ogrodkach. Nie slychac co sie mowi nawzajem.
Smrod i halas.- 7 6
-
2015-08-25 15:04
jestem w Chinach dwa razy w roku
a przez ten smog nic tam nie widać
poza tym jeździłeś w dni parzyste czy nieparzyste- 26 8
-
2015-08-25 14:59
(4)
Na początek powinno się zadbać, by wszystkie 3 pasy sprawnie działały. Prawy pas (do 10-go lutego) / lewy pas (od 10-go lutego w dół) najczęściej jest zastawiany wystającymi, zaparkowanymi autami bądź też skutecznie zwalniany przez auta wjeżdżające/wyjeżdżające z miejsc postojowych.
- 117 5
-
2015-08-26 08:45
prawy pas na odcinku: Węzeł Cegielskiej - Batory
lewy pas na odcinku: 10 lutego - Jana z kolna- 0 0
-
2015-08-25 15:40
i to jest dobry pomysł...
Mandaty albo zamknąć lub poszerzyć te miejsca parkingowe.
Teraz wszystkie autobusy środkowym jeżdżą na W IV bo na prawym się nie mieszczą!- 10 1
-
2015-08-25 15:00
(1)
raczej lewy
- 6 3
-
2015-08-25 15:08
może twój lewy
- 2 4
-
2015-08-26 08:21
nie mamy innych problemow.
wystarczy pojechac na dzielnice-plk.dabek sie w grobie przewraca-konny trakt,waska wyboista bez chodnika i zatok autobusowych.
- 1 0
-
2015-08-26 08:19
Władysława IV
A może tak zlikwidować ten nieszczęsny parking dla sklepikarzy i po problemie?
- 3 0
-
2015-08-25 21:57
O ile pamiętam (2)
Ulica Władysława IV miała od ulicy 10 Lutego do Jana z Kolna biec pod ziemią - taki był plan za czasów PRLu. Urbanisci byli znacznie lepsi niz obecnie.
- 10 1
-
2015-08-25 22:01
(1)
Raczej warunki geologiczne na to nie pozwalają. Groziloby tragedią.
- 0 2
-
2015-08-26 07:41
a tam....
Mamy 2015 rok i zupełnie inny poziom wiedzy oraz technologii
- 1 0
-
2015-08-25 15:04
Ci mityczni "mieszkańcy" mają obawy o wszystko (7)
może lepiej żeby nie wstawali z łóżka, bo coś im się stanie
- 69 69
-
2015-08-25 15:06
(4)
Mieszkaniec się wypowiedział: "czteropasmowa droga oznacza większą uciążliwość dla mieszkańców". Jak rozumiem - przylatuje on do swego mieszkania latającym spodkiem?
- 7 14
-
2015-08-25 15:35
przychodzi na nogach (3)
Ale jak ktoś jest ze wsi to nie wyobraża sobie życia bez samochodu
- 17 3
-
2015-08-25 16:41
(2)
No faktycznie. Osobiście nie wyobrażam sobie życia bez traktora. A ty nie wiesz nawet gdzie w traktorze się półbiegi zmienia i jak się wrzuca wsteczny ;p ;p ;p
- 1 7
-
2015-08-25 16:43
(1)
on w zwykłym samochodzie też nie wie jak się wsteczny wrzuca, bidota z centrum: drogie parkowanie, drogie paliwo, gdzie sie chłopina miał nauczyć jak całe życie chodniki d*pą wyciera??
- 2 8
-
2015-08-26 00:56
Współczesna biedota mieszka na przedmieściach - i ponosi sumaryczne koszty tej decyzji większe, niz nabywcy nieruchomości w obszarach centralnych. Tak, dom mozna też mieć np. w Sopocie, Orłowie, Oliwie. Nie, nie musi mieć tralek, dziesięciospadów i szprosów ;)
- 3 3
-
2015-08-25 16:45
(1)
Jak "mieszkańcy" wszystkiego się boją, to polecam wizytę u psychologa. Z pewnością pomoże.
- 5 12
-
2015-08-25 22:36
jeżeli ktoś uważa, że samochód jest jedynym środkiem służącym do poruszania się po mieście
polecam wizytę u psychologa. Z pewnością pomoże.
- 8 3
-
2015-08-26 00:13
Ograniczenie ruchu samochodów w centrum?
Ok, ale co z OPAT?
- 3 0
-
2015-08-25 17:17
(1)
Bardzo smutne, pomysly z piekla rodem. Tam raczej powinni jeden pas przeznaczyc dla autobusow, drugi pas dla rowerzystow, trzeci pas dla samochodow. Poszerzac juz nic nie trzeba.
- 12 5
-
2015-08-25 22:42
Centrum jest tam gdzie bogaci ludzie w swoich samochodach pojadą! To jest Riwiera lub Klif. A tam gdzie wy chcecie to jest slams dla bezdomnych! Czyli świętojańska i itp.
- 0 0
-
2015-08-25 16:35
(3)
Jestem gdańszczaninem, ale życzę Wam jak najlepiej i nie dajcie się bałamucić. Nic nie trzeba u Was poszerzać (jeżdżę przez centrum Gdyni codziennie do pracy) i Wasze korki to mały pikuś w porównaniu do Sopotu i Gdańska. Trzeba rozwijać transport publiczny!!!
- 15 9
-
2015-08-25 17:18
(2)
Transport publiczny będzie fruwać nad ulicami ?!
- 1 7
-
2015-08-25 18:21
to wydzielić buspasy i załatwione (1)
- 3 3
-
2015-08-25 22:38
Zlikwidować dopłaty do komunikacji publicznej i można zaorać tą waszą komunikację dla bezdomnych.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.