- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (98 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (115 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (115 opinii)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (48 opinii)
- 5 Pozostałości baterii mającej bronić portu (66 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Gdynia sprawi sobie dwa buspasy: na Kieleckiej i Morskiej
Gdynia zdecydowała się na utworzenie dwóch buspasów na ul. Morskiej i ul. Kieleckiej, choć gdańskie doświadczenia z takimi rozwiązaniami są niejednoznaczne.
Tak zachowują się kierowcy na gdańskim buspasie na Podwalu Przedmiejskim.
Buspasy, choć najmniej efektowne, mają dać najwięcej korzyści pasażerom autobusów często notującym spóźnienia. Dlatego na ul. Kieleckiej pojawi się 1,5-kilometrowy pas dla jadących pod górę, natomiast na ul. Morskiej od ul. Zakręt do Oksywia, tylko do dyspozycji autobusów pozostanie 350 metrów na drodze w kierunku Rumi. Szacowany przez ZDiZ koszt budowy obu pasów to ok. 2 mln zł. Będą to pierwsze tego typu rozwiązania w mieście.
Inwestycja obejmie przebudowę odcinków, wymianę konstrukcji jezdni, jej poszerzenie oraz wymianę nawierzchni.
- Do tej pory rozmawialiśmy o tym rozwiązaniu tylko teoretycznie, ale teraz będziemy się musieli zabrać do pracy. To dotyczy również ustaleń, kogo będziemy mogli wpuścić na buspasy: rowerzystów czy np. tylko taksówkarzy - wyjaśnia Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.
Czytaj też: Dlaczego kierowcy boją się buspasów?
Ci pierwsi nie ukrywają, że mają chrapkę na zajęcie wolnej przestrzeni na jezdni, choć zarówno na chodnikach przy Morskiej, jak i Kieleckiej ruch rowerowy jest dopuszczony.
Otwartą kwestią pozostaje kontrola łamiących przepisy kierowców. Na ul. Morskiej pomóc mają kamery monitoringu, na Kieleckiej potrzebna będzie częstsza obecność patroli. Niewykluczone jest też ustawienie fotoradaru.
Urządzenie potrafi być skuteczne, co pokazał fotoradar na buspasie na Podwalu Przedmiejskim w Gdańsku, który potrafił "zarobić" 6 tys. zł na godzinę. Na zdjęciach byli uwieczniani nie tylko przekraczający prędkość, ale wszyscy, którzy bezprawnie z pasa korzystali.
Na około kilometrowy odcinek nadal wjeżdżać nie można. Urządzenie filmujące zostało zdemontowane.
- Kierowcy po prostu nauczyli się, by nie wjeżdżać na ten pas i teraz praktycznie nikt nie łamie tam przepisów - wyjaśnia pan Marcin. W Gdańsku buspas ostał się też naPodwalu Grodzkim , a wcześniej funkcjonował m.in. przez okres remontu we Wrzeszczu na na ul. Dmowskiego, wzbudzając jednak wśród kierowców sporo kontrowersji.
Całkowita wartość gdyńskiej inwestycji, która obejmuje także budowę buspasów, to blisko 39 mln zł. Dofinansowanie z UE wyniesie nieco ponad 16 mln zł. Całość musi zostać zakończona do czerwca przyszłego roku.
Materiał archiwalny
Mandaty dla kierowców blokujących cztery lata temu buspas w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (227) 6 zablokowanych
-
2014-04-15 07:13
Wrzeszcz - Dmowskiego - bark buspasa ? (1)
Przecież tam nadal jest buspas, tak wynika z oznakowania. Te oznakowanie na jezdni może jest trochę już starte, ale znaki drogowe jakoś nie zniknęły (wczoraj je widziałem).
- 13 0
-
2014-04-15 14:20
Dokładnie tak jak piszesz...Zaraz się okaże, że ten bus-pas od roku jest nieważny a tylko ktoś zapomniał zdjąć znaki...
- 0 0
-
2014-04-15 06:49
urzędnicy i ich wizje... (2)
już widzę, jak mieszkańcy Wiczlina i Chwarzna przerzucają się do autobusów, bo będzie kawałek buspasa na kieleckiej.. a co dalej? nie wszyscy z tych dzielnic zjeżdżając w dół pracują w centrum...
bus na Morskiej... hmm w którym miejscu? jak dla mnie to jedyne miejsce, gdzie można by wcisnąć taki pas to za estakadą w kierunku Rumunii do skrzyżowania z ul. Chylońską..- 56 12
-
2014-04-15 14:11
Rumianin
W Rumuni to ty mieszkasz wieśniaku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 2 4
-
2014-04-15 11:40
tylko ze teraz jest tam parking
- 0 0
-
2014-04-15 12:47
c.d (2)
Stworzenie Buspasa na Kieleckiej i to bez możliwości swobodnego ruchu kierowców wdłuż Kieleckiej do góry będzie totalną porażką!
Zróbcie coś ze skrzyżowaniem na Witominie lepiej, a nie od d*py strony zabieracie się za problemy!!!- 7 3
-
2014-04-15 13:21
Kielecka nie jest zabudowana. Jezdnia ma być poszerzona. Wróć do lektury artykułu i dokonaj samokrytyki ;-) (1)
Witomino to inna bajka. Przebudowa głównego skrzyżowania w mocno zabudowanej dzielnicy, to inwestycja niebagatelna, a na czas przebudowy utrudnienia byłyby takie, że władze miasta zdążyłyby się parę razy zmienić na skutek referendów.
- 3 0
-
2014-04-15 13:54
pytanie dlaczego
dlaczego najpierw sie buduje witawe, lidla, zjazd kolizyjny z obwodnicy do Witomina,lecie, a teraz ktos nagle zauwazyl ze dzielnica jest mocno zabudowana. Władza zyje z łapowek i układów, i mysle najwyzej 2 lata na przód.
Czas karać urzędników na błedne decyzje.- 3 1
-
2014-04-15 06:09
2 miliony złotych ??? (5)
za bus pasy ??? cenna ta biała linia na asfalcie ! no i ciasno się zrobi w drodze do obwodnicy ....
- 132 39
-
2014-04-15 09:31
JA pier$&& (4)
ciołki zanim dacie plusa to przeczytajcie ze zrozumieniem tekst. Ułatwię Wam cytatem dość istotnym:
"Wymienione zostaną konstrukcje jezdni, które zostaną nieco poszerzone oraz nowe krawężniki. W obydwu przypadkach zostanie wymieniona również nawierzchnia."
I teraz jeszcze podpowiem, to NIE TYLKO biała linia na asfalcie i znaki za te dwie bańki- 24 11
-
2014-04-15 10:31
Ciołku ... (3)
całość inwestycji to 39 mln ! 40 baniek za dwa bus pasy ??? dla mnie to przegięcie patrząc na stan niektórych dróg !
- 7 11
-
2014-04-15 11:30
Naucz się czytać ze zrozumieniem... (1)
Te twoje 40 baniek to całość inwestycji obejmująca dużo więcej niż buspasy, skup się na zdaniu: "Szacowany przez ZDiZ koszt budowy obu pasów to ok. 2 mln zł. Będą to pierwsze tego typu rozwiązania w mieście."
- 8 5
-
2014-04-15 13:53
i wracamy do punktu wyjścia ... 2 buspasy za dwie bańki !
- 5 7
-
2014-04-15 11:28
aż szkoda komentować, ale.....
Zacznij od krótszych tekstów, przeczytaj powoli, ze zrozumieniem i potem wróć jeszcze raz do tego :)
- 14 5
-
2014-04-15 09:26
(5)
Zawsze się znajdą jacyś smutni narzekacze, którzy nigdy w życiu nie korzystali z buspasów w innych krajach europejskich - a oczywiście wiedzą najlepiej.
- 11 14
-
2014-04-15 13:44
Smutne jest to , ze musisz bazgrac po necie to co Ci pryncypał WS podszepnie
- 1 0
-
2014-04-15 09:35
(3)
Nie porównuj Polski do innych krajów europejskich, bo organizacja transportu jest tam na dużo wyższym poziomie, o którym my możemy sobie tylko pomarzyć. Nieudolne wprowadzenie rozwiązań z innych krajów w niczym tu nie pomoże.
- 7 6
-
2014-04-15 09:58
(2)
Mało jeździłeś po Europie.....
- 4 6
-
2014-04-15 10:05
(1)
Nie muszę jeździć po Europie, żeby wiedzieć, że nasi inżynierowie ruchu są beznadziejni.
- 5 5
-
2014-04-15 10:22
Wystarczy spojżec na to jak przebudowano Morska w Cisowej
masakra
- 5 2
-
2014-04-15 12:42
Hipokryci
Robicie materiał o łamaniu prawa w ruchu drogowym, a na filmiku dołączonym do artykułu widać jak rejestrujecie obraz jadąc pojazdem z uszkodzona przednia szyba! Zabieramy dowodzik i na ponowne badanie techniczne. No i mandacik oczywiście
- 8 0
-
2014-04-15 12:37
O nas bez nas!
A gdzie do cholery konsultacje społeczne!
Samowola urzędnicza nie zna granic. Będę głosował na Twój ruch, bo jak zalegalizują marihuanę to przynajmniej będzie mi wszystko jedno!
Po powstaniu Stacji pod Żaglami na Witominie przez białe linie zwężeniu uległa jezdnia i prawoskręt, który przy tej szerokości jezdni od Stadionu do skrzyżowania mógłby łagodzić natężenie ruchu, ale czy kogoś to interesuje???
Panie Szczurek, mam nadzieję, że najbliższe wybory będą oznaczać zmianę władzy i jednocześnie nietrafionych komunikacyjnych pomysłów. Dwupasmówka na Chwarzno z korkami na Witominie - rewelacja!!!- 13 1
-
2014-04-15 12:27
Foto bomba
Zdjęcie do artykułu to pełna profeska!
- 1 0
-
2014-04-15 12:22
czy ktos inny poza ekipa Sz. rzadzi w tym miescie
i może mieć tak chore pomysły?
- 2 1
-
2014-04-15 12:09
bajpasy są super. niejednemu juz pozwolily na normalne funkcjonowanie
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.