- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (185 opinii)
- 2 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (121 opinii)
- 3 Do czerwca skażona ziemia znknie z Gdańska (77 opinii)
- 4 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (114 opinii)
- 5 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (273 opinie)
- 6 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (176 opinii)
Gdynia zamawia parkomaty do nowych stref
120 nowych parkomatów pojawi się na Działkach Leśnych, części Grabówka oraz Wzgórzu św. Maksymiliana, czyli w rozszerzonej Strefie Płatnego Parkowania w Gdyni. Zostaną zamontowane najpóźniej w grudniu. Będzie w nich można płacić BLIK-iem.
Przypomnijmy:
- w połowie maja radni uchwalili nowe Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni,
- za parkowanie płacić będzie trzeba na Działkach Leśnych, Wzgórzu św. Maksymiliana i w Orłowie,
- powstanie też Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania z wyższymi stawkami,
- zmiany wejdą w życie prawdopodobnie w nowym roku, a w Orłowie przed przyszłorocznymi wakacjami,
- od lipca trzeba już wpisywać podczas parkowania numer rejestracyjny, są wyższe mandaty za brak opłat, a abonament mieszkańca otrzymują tylko zameldowani lub płacący podatki w Gdyni.
By strefa parkowania mogła zostać rozszerzona, potrzebne są przede wszystkim nowe parkomaty. Trwa przetarg na dostawę 120 urządzeń. Zostaną zainstalowane na Działkach Leśnych, części Grabówka oraz Wzgórzu św. Maksymiliana - czyli w obrębie zasięgu strefy A i B.
Coraz więcej płatności kartą
Część z nich będzie miała możliwość płatności jedynie kartą bankomatową oraz BLIK-iem.
- Bezgotówkowy tryb przyjmowania płatności ułatwi dokonanie transakcji chociażby obcokrajowcom, którzy nie posiadają polskiej waluty. A co najważniejsze, w obowiązującym reżimie sanitarnym taki sposób płatności będzie bezpieczniejszy dla mieszkańców - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
W ramach modernizacji także 197 obecnie funkcjonujących parkomatów ma zyskać opcję płatności mobilnych (BLIK), ale w większości nadal będzie można płacić gotówką.
- Dodatkowo parkomaty w poszczególnych strefach będą posiadały system kolorowych znaczników, który ułatwi kierowcom orientację. Kolorowa naklejka wskaże, w której strefie znajduje się kierowca oraz stawki opłat, jakie w niej obowiązują - tłumaczy Karol Kozak, kierownik gdyńskiej Strefy Płatnego Parkowania.
Aplikacja naprowadzająca na miejsca
Nowością ma być też aplikacja dla kierowców pokazująca dostępność miejsc postojowych: w czasie rzeczywistym, w formie prognozy dla dowolnie wybranego przedziału czasowego bądź konkretnej godziny. Aplikacja ma też wyświetlać dokładną lokalizację wszystkich zamontowanych parkomatów oraz podział SPP na strefy.
Nowe parkomaty i ich oprogramowanie będą także umożliwiać kierowcom uiszczenie opłaty dodatkowej bezpośrednio w urządzeniu.
Oferty można składać do 14 września. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie, to parkomaty pojawią się w grudniu. Ich serwis związany z naprawami i gwarancją będzie obowiązywał do sierpnia 2024 roku.
Miejsca
Opinie (207) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-13 13:21
Opinia wyróżniona
Trzeba będzie zapłacić, ale to potrzebne (11)
Jako mieszkaniec Wzgórza niechętnie będę płacił, ale biorąc pod uwagę że w tej chwili parkują u nas na tygodnie kierowcy z miejsc wcześniej objętych strefą oraz przyjezdni stawiający auta jak popadnie, to jest to rozwiązanie potrzebne
- 64 99
-
2021-01-29 17:42
Pełzaj strefo aż po kraniec Ziemi !
Lubię docierać na krańce ludzkiej mądrości, w miejsca gdzie już zanika :D
- 0 0
-
2020-08-13 23:38
Zgadzam się
- 0 0
-
2020-08-13 15:11
tylko ja tam ma auto zaparkowane od miesiąca (2)
prawo nei dziala wstecz więc sobie postoi jezscze rok
- 6 5
-
2020-08-13 16:55
Dlatego mandat dostaniesz od momentu kiedy zacznie działać :)
- 4 0
-
2020-08-13 15:50
Autko może zostać wywiezione.
Też tak mieliśmy. Po jakimś czasie zniknęły tablice rejestracyjne, i złomiarze wkroczyli do akcji.
- 3 1
-
2020-08-13 14:13
Prawidłowo.
Wstydzić powinien się ten, co nie chce płacić w swojej strefie, nie ten, co chce moc zaparkować spokojnie w swojej.
- 6 3
-
2020-08-13 13:48
(4)
Czyli teraz też będą stawać, ale teraz będą za to płacić?
Poza tym co to jest za egoistyczne podejście - teraz u nas będzie mniej samochodów, bo nie będą stawać za darmo, za to granica zostanie przesunięta na część Redłowa, Grabówka i innych graniczących dzielnic i teraz to oni będą mieć takich kierowców?- 13 17
-
2020-08-13 15:49
Nie, to nie jest egoistyczne. Samochodów jest za dużo. (1)
Nie da się tak żyć, liczba samochodów w centrum musi być mniejsza. Mieszkańcy muszą mieć szansę przejść chodnikiem i zaparkować swoje samochody.
- 15 5
-
2020-08-16 11:09
Infrastruktura jest z czasów lat 50 kuedy samochód miały 3-4 osoby na całą ulicę.
- 1 0
-
2020-08-13 14:32
Tak to wygląda
Kiedy w Śródmieściu wprowadzano strefę nie podobało mi się to, bo przewidziałem, że dotknie to kierowców ze Wzgórza. Rozumiem, że Ciebie teraz niepokoi opłata na Wzgórzu, bo jesteś przykładowo z Redłowa. Niepotrzebnie. Ja wolę zapłacić abonament i parkować przed własnym domem. Zniknie jednak zapewne część szrotów, które wogóle nie jeżdżą (ciekawe czy ubezpieczone) a interesanci UM będą woleli przyjechać środkami komunikacji masowej...
- 14 4
-
2020-08-13 14:02
Tak. I wtedy też wprowadzą płatne parkowanie.
I będzie się to powtarzać, aż strefa rozciągnie się do miejsc, gdzie o parking nietrudno.
- 21 1
-
2020-08-13 13:16
Opinia wyróżniona
(13)
Strefa płatnego parkowania B (o ile się nie mylę) to kompletna dezorganizacja ruchu drogowego powiązana z bezpieczeństwem w tej części Gdyni. Jest to robione głównie na korzyść mieszkańców ulic Śląskiej i Warszawskiej. Warszawska niedługo stanie się drugą Świętojańską. Ciasno, po drugie samochody stoją wzdłuż ulicy, co bardzo mnie zawsze irytowało.
Strefa płatnego parkowania B (o ile się nie mylę) to kompletna dezorganizacja ruchu drogowego powiązana z bezpieczeństwem w tej części Gdyni. Jest to robione głównie na korzyść mieszkańców ulic Śląskiej i Warszawskiej. Warszawska niedługo stanie się drugą Świętojańską. Ciasno, po drugie samochody stoją wzdłuż ulicy, co bardzo mnie zawsze irytowało. Nie rozumiem natomiast, jak można zrobić strefę płatnego parkowania na mniejszych ulicach Działek Leśnych. Kto wjedzie tam na Słupecką czy Tatrzańską. I podobnie na Kamiennej Górze, tylko że kamienna góra jest dużo częściej oblegana. Ponieważ mimo różnym rankingom jest to najmniejsza dzielnica Gdyni.
- 75 17
-
2020-08-14 07:21
Dd
W Orłowie Sieradzka też będzie w strefie, Karwiny zróbcie tez strefa płatnego parkowania. Radnych mamy do du*y. Nie ja głosowałam akurat na kogo innego.
- 1 0
-
2020-08-13 21:46
Warszawska druga Swietojanska? Serio? Przecież tam psy d*pami szczekaja, a krawezniki maja chyba z 20 cm wysokosci
- 4 0
-
2020-08-13 13:27
(4)
Napisało to: "samochody stoją wzdłuż ulicy, co bardzo mnie zawsze irytowało". Masz alergię na tak zaparkowane auta? Polecam dobrego psychiatrę, w centrum Gdyni. Tylko opłać wcześniej parking.
- 12 5
-
2020-08-13 13:30
Spójrz na to z innej strony (3)
Kierowca autobusu/trolejbusu jadący taką ulicą musi uważać na lusterka samochodów, które są cztery razy mniejsze.
- 6 1
-
2020-08-13 18:20
chyba ci nieźle przygrzało (1)
Po pierwsze na Warszawskiej już tak zasadniczo nie parkują, tylko chyba w jednym miejscu, poza tym akurat Warszawska ma wystarczająco szerokie pasy, by nie trzeba było na nic uważać, a już na lusterka na 100%
zgadzam się z osobą, która odsyał cie do psychiatry- 1 0
-
2020-08-13 20:53
stoją poza miejscami wyznaczonymi i stoją generalnie w miejscach niedozwolonych - bordello na kółkach
- 0 0
-
2020-08-13 13:31
Od czego, filozofie mniejsze?
- 4 3
-
2020-08-13 13:26
Już ci wyjaśniam. (5)
Chodzi o pieniądze.
- 9 4
-
2020-08-13 13:52
chodzi o redukcję skali ruchu samochodów w mieście (4)
nie tylko o zwiększenie rotacji. Konieczność płacenia za postój poszerza wyobraźnię i uruchamia refleksję: a może wybrać się inaczej niż samochodem do najbliższego sklepu lub nawet do pracy następnego dnia rano? Znam nawet takich, którzy sprzedali drugi samochód w rodzinie i zaoszczędzili kupę kasy. Inni dzięki temu skrócili czas poświęcony na szukanie miejsca do zaparkowania.
- 14 15
-
2020-08-13 14:04
pełna hipsterka... (3)
drugi samochód sprzedali, jak żyć?
- 4 7
-
2020-08-13 16:56
Prawie każdy ma w rodzinie przynajmniej 2 samochody. (2)
Do tego stopnia, że moi sąsiedzi dziwili się, że mamy tylko jeden...
- 0 4
-
2020-08-13 19:08
a ja mam jeden samochód i dwa garaże.
taki luksus. codziennie się zastanawiam w którym zaparkować.
- 4 0
-
2020-08-13 18:45
xD
"sąsiedzi dziwili się, że mamy tylko jeden" xD
- 2 0
-
2020-08-13 13:06
Opinia wyróżniona
Nowy podatek (17)
To jest kolejny podatek do zapłacenia - na Wzgórzu nie ma prawie biznesu parkują tylko mieszkańcy. Dlaczego mam płacić za parkowanie samochodu pod domem?
- 170 20
-
2020-08-13 18:21
przecież mieszkańcy moga załatwić sobie jakąś kartę
- 2 4
-
2020-08-13 14:54
Bo niektórzy mają 5 aut a inni nie mają gdzie zaparkować
- 8 2
-
2020-08-13 13:25
Pod domem nie musisz płacić (1)
...o ile jesteś jego właścicielem i parkujesz na własnej działce
- 15 1
-
2020-08-13 22:28
A co roku czasem za grunt nie płacisz podatku?
- 1 1
-
2020-08-13 13:15
Kup sobie mieszkanie z miejscem postojowym wtedy nie zapłacisz . (4)
Kolejny Janusz z cyklu bo mi się należy za darmo.
- 10 27
-
2020-08-13 23:30
Jak nie płacisz? Płacisz podatek od miejsca postojowego lub za garaż.
- 1 0
-
2020-08-13 16:24
To chyba logiczne że budując drogę musi być założenie że auto sie gdzieś zatrzyma.
- 7 2
-
2020-08-13 13:59
Nie mądrz się Jôzwa
- 0 0
-
2020-08-13 13:53
zostało już objaśnione, jak to jest z tym "za darmo". 500+ też masz za darmo myśląc tym sposobem.
kup sobie.... n/c- 10 1
-
2020-08-13 13:14
(7)
a dlaczego masz mieć darmowe miejsce parkingowe na wspólnej ulicy? ja za swoje miejsce parkingowe zapłaciłem razem z mieszkaniem
- 21 35
-
2020-08-13 16:18
Na Grabowku podobnie. Pod domem miejsce dla 8 może 10 aut. To parkujesz gdzie się da. Turyści tu nie zaglądają. Tylko mieszkańcy i ich goście. Ewentualnie studenci AM. Czy to spowoduje, że ktoś sprzeda auto, wątpię. Albo zamelduje się w Gdyni? Bo zamiast 100zl abo będzie płacił 30... Szkoda słów, najlepiej niech parkometry stoją w całej Gdyni...
- 10 1
-
2020-08-13 13:38
(5)
Bo już płacisz za użytkowanie dróg w podatkach, akcyzach nałożonych na paliwo, ubezpieczeniach, wymaganych przeglądach. Niedługo postawią na każdej z ulic bramki i będą kazać płacić za ich użytkowanie.
U Ciebie jest inna zasada, ponieważ ulica należy do spółdzielni, a nie do miasta.- 31 10
-
2020-08-13 14:04
Tak, płacisz na budowę dróg w ubezpieczeniach... (4)
Jak na razie, to podatki z paliwa nie pokrywają kosztów budowy dróg, więc ciesz się, że tak mało płacisz.
- 11 8
-
2020-08-13 15:08
Za to podatki płacone przez rowerzystów pokrywają koszty budowy i malowania infrastruktury.... (3)
- 18 5
-
2020-08-13 15:35
pieszy nic nie płaci (2)
a co chwilę budują jakieś chodniki
- 18 3
-
2020-08-13 16:56
Płaci dokładnie tyle samo, co kierowca. (1)
- 6 6
-
2020-08-13 17:49
Pieszy płaci za paliwo? Eeee?
- 5 2
Wszystkie opinie
-
2020-08-13 13:21
Opinia wyróżniona
Trzeba będzie zapłacić, ale to potrzebne (11)
Jako mieszkaniec Wzgórza niechętnie będę płacił, ale biorąc pod uwagę że w tej chwili parkują u nas na tygodnie kierowcy z miejsc wcześniej objętych strefą oraz przyjezdni stawiający auta jak popadnie, to jest to rozwiązanie potrzebne
- 64 99
-
2021-01-29 17:42
Pełzaj strefo aż po kraniec Ziemi !
Lubię docierać na krańce ludzkiej mądrości, w miejsca gdzie już zanika :D
- 0 0
-
2020-08-13 13:48
(4)
Czyli teraz też będą stawać, ale teraz będą za to płacić?
Poza tym co to jest za egoistyczne podejście - teraz u nas będzie mniej samochodów, bo nie będą stawać za darmo, za to granica zostanie przesunięta na część Redłowa, Grabówka i innych graniczących dzielnic i teraz to oni będą mieć takich kierowców?- 13 17
-
2020-08-13 15:49
Nie, to nie jest egoistyczne. Samochodów jest za dużo. (1)
Nie da się tak żyć, liczba samochodów w centrum musi być mniejsza. Mieszkańcy muszą mieć szansę przejść chodnikiem i zaparkować swoje samochody.
- 15 5
-
2020-08-16 11:09
Infrastruktura jest z czasów lat 50 kuedy samochód miały 3-4 osoby na całą ulicę.
- 1 0
-
2020-08-13 14:32
Tak to wygląda
Kiedy w Śródmieściu wprowadzano strefę nie podobało mi się to, bo przewidziałem, że dotknie to kierowców ze Wzgórza. Rozumiem, że Ciebie teraz niepokoi opłata na Wzgórzu, bo jesteś przykładowo z Redłowa. Niepotrzebnie. Ja wolę zapłacić abonament i parkować przed własnym domem. Zniknie jednak zapewne część szrotów, które wogóle nie jeżdżą (ciekawe czy ubezpieczone) a interesanci UM będą woleli przyjechać środkami komunikacji masowej...
- 14 4
-
2020-08-13 14:02
Tak. I wtedy też wprowadzą płatne parkowanie.
I będzie się to powtarzać, aż strefa rozciągnie się do miejsc, gdzie o parking nietrudno.
- 21 1
-
2020-08-13 23:38
Zgadzam się
- 0 0
-
2020-08-13 15:11
tylko ja tam ma auto zaparkowane od miesiąca (2)
prawo nei dziala wstecz więc sobie postoi jezscze rok
- 6 5
-
2020-08-13 16:55
Dlatego mandat dostaniesz od momentu kiedy zacznie działać :)
- 4 0
-
2020-08-13 15:50
Autko może zostać wywiezione.
Też tak mieliśmy. Po jakimś czasie zniknęły tablice rejestracyjne, i złomiarze wkroczyli do akcji.
- 3 1
-
2020-08-13 14:13
Prawidłowo.
Wstydzić powinien się ten, co nie chce płacić w swojej strefie, nie ten, co chce moc zaparkować spokojnie w swojej.
- 6 3
-
2020-08-13 13:49
(1)
Gdynia zatrudniła Grzelaka?
- 14 0
-
2020-08-26 22:08
Nie, Kucyka..
- 0 0
-
2020-08-26 17:26
parking
Na ul Partyzantów i Kopernika w Gdyni jest bezpłatny parking dla urzędasów z UM.blokują ulicę od 8 do 17,mieszkańcy nie mają gdzie i jak parkować
- 1 0
-
2020-08-15 09:01
Więcej, więcej
No tak:
likwidacja miejsc parkingowych w Śródmieściu,
wzrost opłat za parkowanie, bo mniej miejsc parkingowych,
Poszerzenie strefy parkowania na inne dzielnice
kolejny wzrost opłat w dzielnicach, bo tam zaczynają parkować Ci dla których zabrakło już miejsc w
Śródmieściu.
I co dalej ?????
Mieszkańcy Śródmieścia będą parkować w Rumii, w Sopocie?
Palnijcie się w te urzędnicze, nieanalityczne mózgi, urzędasy i pomyślnie o przyszłości i konsekwencjach.
A teraz wystarczy podejść na Skwer Kościuszki i zobaczyć gdzie samochody parkują. Dziko w okolicach Gemini.Za darmo ,bo to nie są miejsca parkingowe.
Tam gdzie mógłby być parking, stoi Wesołe miasteczko.
Gdzie my zmierzamy. Żal wydać na parkingi wielokondygnacyjne, bo za mało kasy wpłynie.
Obudźcie się ludzie. Jestem za czystym powietrzem, ale metoda, którą wybrali urzędasy, to problem dla mieszkańców, pracowników i turystów.
A gdzie te węzły przesiadkowe, parkingi na obrzeżach Śródmieścia.
W Gdyni wymyślono najpierw redukcję miejsc parkingowych, podnoszenie opłat ,a na końcu budowę parkingów jeżeli w ogóle do tego dojdzie, bo to nieopłacalne
A zieleń w kubłach na śmieci stoi np. skwer kościuszki).- 2 0
-
2020-08-14 06:15
Równość, to nie profanacje i zakłamywanie rzeczywistości (1)
Mam nadzieję, że władze Gdyni , w tym i Prezydent Szczurek nie są zwolnieni z opłat, ani nie zdzierają z nas obywateli na swoje opłaty "slużbowe"... Jakiś dziennikarz to sprawdzi ?? Czy zablokuje mój komentarz POd przykrywką "walki z przemocą słowną" ???
- 4 1
-
2020-08-14 22:28
Nie nie bada płacić
Teraz nie płacą to tym bardziej nie będą płacić. Przy Zdiz już wyznaczone miejsce no y dla aut służbowych i pracowników. Przy Infoboxie tez taka sytuacja.
- 0 0
-
2020-08-14 17:36
Strefy
A te strefy to nie miały być już od 1 lipca? I dopiero w grudniu będą parkomaty?
- 1 0
-
2020-08-14 17:15
Parkometry oszusci
Mam nadzieję,że nowe parkometry będą liczyć czas uczciwie dla każdej rejestracji auta ,bo te obecne jak dobijasz bilet to liczą czas od nowa na kazdym bolenie i czasem ucieka mi 5 min
- 0 0
-
2020-08-13 13:11
Zero inwestycji dla mieszkańców moi drodzy I kochani (4)
ale myto musi być ...za jakiś czas wprowadzą podatki od poruszania się na kladce schodowej.
- 98 6
-
2020-08-14 12:56
Radnych rypie jak rzad, bo oni mieszkaja na prowincjach
Yh grypie są tacy jak rzad
- 0 0
-
2020-08-13 19:46
jak zero? Na 3 Maja poszerzają chodnik i robią ścieżkę rowerową...to jest zero?
- 1 2
-
2020-08-13 13:31
jest inwestycja... w parkometry... (1)
Kłopotem jest to, że nie bardzo jest kim zastąpić szczurka i jego nadwornego malarza.
A ich następcy prawdopodobnie będą tak samo chciwi i leniwi...- 12 2
-
2020-08-13 13:42
Każda zmiana będzie na plus.
Zgniły układ.
- 8 3
-
2020-08-13 23:29
(1)
Dlaczego ludzie wynajmujący np po 5lat mieszkanie w Gdyni muszą płacić jak zwykły turysta? Od 5lat nieprzerwanie wynajmuję mieszkanie w Gdyni, firma w której pracuję odprowadza milionowe podatki do miasta to jeszcze ja mam płacić krocie za parkowanie? Trochę słabe. Nie można by pomyśleć i wprowadzić np niższych opłat na osób zamieszkujących X lat w Gdyni opłat jak dla zameldowanych? Kolejny wyzysk ze strony miasta..
PS. jakby ktoś zaraz pisał, że po co mi samochód. Pochodzę spod Gdańska i dość często odwiedzam rodzinę - dlatego. Do przeprowadzki skłoniła mnie odległość do pracy.- 6 2
-
2020-08-14 12:30
Jaki znowu wyzysk..
Tu chodzi o to gdzie ty płacisz podatki a nie firma. Idąc twoim tokiem rozumowania:dlaczego ja zameldowana, urodzona w Gdyni, płacąca podatki w Gdyni mam płacić tyle co słoik z Mazur czy Kaszub płacący mniejsze podatki np. Za auto czy nieruchomość?
- 0 0
-
2020-08-13 13:34
Rozumiem opłaty za parking ale... (7)
Pracuje w handlu, co za tym idzie wypłatę dostaje w gotówce. Mam zakładać konto w banku, biegać co miesiąc wpłacać swoją wypłatę by ją po kilku dniach wyjąć z bankomatu, zostawiając na koncie fundusze na parking?
Rozumiem, że są osoby, którym prościej jest zapłacić kartą ale powinien być wybór.- 17 6
-
2020-08-13 14:45
Pracujesz na czarno i się przyznajesz w internecie ? (5)
Już od kilku lat pracodawca zatrudniający na umowę ma obowiązek płacenia wypłaty na rachunek bankowy pracownika. Tak więc coś tu nie gra .To bardzo ciekawe. Gdzie pracujesz ?
- 2 2
-
2020-08-13 18:28
Pracuje legalnie (4)
Na umowę o pracę. Wypepnialem deklaracje, że. chcę dostawac pensje na rękę. Pensje w handlu da takie, że bank nie miałby czym zarządzać.
- 2 1
-
2020-08-13 19:54
Opłaca się marnować życie (3)
I czas wolny za takie grosze ?
- 1 3
-
2020-08-14 11:38
Nie opłaca się (2)
Lepiej pobierać socjal.
Są jeszcze ludzie, ktorzy wolą na siebie zarobić niż czekać aż im dadzą. To się nazywa honor.- 1 0
-
2020-08-14 12:07
Po raz pierwszy od dawna widzę to słowo na ekranie ...
W polskiej tradycji na sztandarach były Bóg-Honor-Ojczyzna,
Honor został wymazany, zakopany, zagadany, rozmydlony, wyśmiany, zapomniany... ogólnie rzecz ujmując dla nikogo nic nie znaczy, a przecież jeśli relacje międzyludzkie miałyby mieć jakiś sens to honor jest niezastąpiony.
Honor jest odpowiedzią uczciwego człowieka na prawdę.- 1 0
-
2020-08-14 12:01
Honor to zarabiać
Taka kasę żeby starczyło na godne życie i nie pisz o jakiś groszach z socjalu. Może jeszcze nie za późno na edukację jakieś kursy, szkolenia o tym piszę . Praca w handlu tudzież gastronomi jest dobra dla studentów jako tymczasowa.
- 1 0
-
2020-08-13 13:38
Tak, właśnie tak. Cieszymy się, że zrozumiałeś.
- 5 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.