- 1 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (86 opinii)
- 2 Pościg między autami na trzypasmówce (58 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (308 opinii)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (130 opinii)
- 5 Wieczny problem z dzielnicami: "na" czy "w" (87 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (65 opinii)
Gdyńska strefa prestiżu od 2015 roku
Już za dwa lata gotowe będą pierwsze budynki, które mają sprawić, że nadmorska część Gdyni, która dotąd była głównie przemysłowa, nazywana będzie lansowanym przez urzędników terminem "Strefa Prestiżu". Choć część prac już się rozpoczęła, to na spełnienie wszystkich planów inwestycyjnych poczekamy wiele lat. Podsumowujemy etapy prac i planów na obszarach, które mają być wizytówką polskiego wybrzeża.
Atrakcyjne przestrzenie dostępne dla wszystkich
- Gdynia Waterfront to przyszłe centrum biznesu, usług, rekreacji i spotkań mieszkańców miasta oraz licznie odwiedzających to miejsce turystów - zapewnia Roger Andersson, dyrektor zarządzający SwedeCenter. - Prestiżowa lokalizacja, nowoczesna architektura i dobrze rozplanowana przestrzeń publiczna stworzą niepowtarzalny klimat i sprawią, że kompleks stanie się wielobarwnym, tętniącym życiem sercem miasta z dostępem do nabrzeża - podkreśla.
To dobra informacja dla tych, którzy bali się, że budynki będą ogrodzone, a place je okalające dostępne tylko dla nielicznych. Nic bardziej mylnego - przestrzeń ma być publiczna i ogólnodostępna, a ludzi przyciągać mają tam restauracje oraz nowoczesna mała architektura.
W nowych budynkach miała się mieścić główna siedziba Nordea Bank Polska, ale po wchłonięciu banku przez PKO BP najprawdopodobniej znajdzie się tam jedna ze spółek, które mają zostać wydzielone z nowego podmiotu. Według naszych informacji będzie to nowy bank hipoteczny. Na pewno będzie też hotel Marriott Courtyard z centrum konferencyjnym. Kompleks będzie miał powierzchnię 90 tys. m kw. 11-piętrowy gmach banku sięgnie 54 m wysokości, stając się najwyższym, oprócz Sea Towers, budynkiem Śródmieścia. Nieco niższy będzie dziewięciokondygnacyjny hotel.
Po Dalmorze już zgliszcza, inwestora jeszcze nie ma
To pierwsza część zabudowy gdyńskiego nabrzeża, ale na kolejną na pewno poczekamy dłużej. 20 ha atrakcyjnych gruntów należących do Dalmoru, przejętego później przez Polski Holding Nieruchomości, na razie jest porządkowanych. Trwają rozbiórki budynków, które zakończą się jeszcze w tym roku. Czy to oznacza, że szybko zacznie się zabudowa? Nic z tego.
- Cały czas poszukujemy partnera do zabudowy tego fragmentu Gdyni. Firma, która wejdzie z nami w spółkę zajmie się głównie budową, a my wniesiemy do niej m.in. wartościowe grunty - mówi Wojciech Papierak, prezes Polskiego Holdingu Nieruchomości.
Plany są bowiem tworzone z wielkim rozmachem. - To nie ma być wizytówka Gdyni, ale całego Wybrzeża - podkreśla Wojciech Papierak. Na razie jednak nie znalazła się spółka, która skłonna byłaby zainwestować miliony złotych w zabudowę nadmorskich terenów, za to PHN podpisał umowę z miastem i podzieli się z Gdynią kosztami stworzenia nowego układu drogowego, który - podobnie jak wyburzenia - ma być argumentem dla inwestorów.
Na 20 ha nadmorskiego terenu powstać mają głównie mieszkania z punktami usługowymi na parterach. Budynki mają "rosnąć" wraz z oddalaniem się od linii brzegowej. Nie zabraknie również platform widokowych. Gęstsza zabudowa pozwoli sprzedać działki drożej, a ich cenę podnosi możliwość cumowania statków pasażerskich przy Molo Rybackim.
Dawne tereny Stoczni Nauta: najpierw drogi, potem budynki
W lipcu 2013 roku Gdynia porozumiała się ze Stocznią Nauta w sprawie zamiany terenów. Nauta "wycofała się na tereny postoczniowe usytuowane dalej od Śródmieścia, a zajmowane do tej pory przeznaczone zostaną na inwestycje miastotwórcze. Przebudowa układu drogowego przy Molo Rybackim w Gdyni ma pozwolić na przekształcenie przemysłowych terenów należących do stoczni Nauta w osiedle mieszkaniowe z obiektami handlowymi. Kiedy? To już melodia przyszłości, której na razie nikt nie chce nawet z dużą ostrożnością określić.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Miejsca
Opinie (391) 5 zablokowanych
-
2013-09-16 08:26
Na co to komu?
Goje pracy nie mają, czyżby jawmerykaniny, miały tu przyjechać i nadzorować śmierć reszty populacji?
- 11 1
-
2013-09-16 08:27
to jest w klyfie, jak wszystkie panie w niedzielę na obcasach wymalowane ido....;
- 9 1
-
2013-09-16 08:29
Strefa prestiżu to lądowisko w Kosakowie
Dworzec PKP wraz z peronami.
Hala targowa.
I plaża miejska gdzie Meksykanie biją kibiców pijących spokojnie piwo.- 21 6
-
2013-09-16 08:43
Tak uważał Kwiatkowski (12)
Dziś jesteśmy w stanie zrozumieć, że
hasło: niema Polski bez morza, bez
własnego polskiego portu, bez własnej,
narodowej bandery handlowej nie jest
tylko frazesem; z każdym nowym rokiem
uczciwej i pozytywnej pracy naszej na
morzu i na wybrzeżu wciąż nowe
tysiące i miljony ludzi w Polsce skupiają
się przy tem haśle, rozumiejąc, że tam leży
naprawdę nasza przyszłość narodowa i nasze
powodzenie.
Eugeniusz Kwiatkowski
Fragment przemówienia na łamach
Tygodnika Ilustrowanego nr 13 z 1 kwietnia 1934
(pisownia dosłowna)
Gdyby to wszystko szklane, robione było obok gospodarki, wszystko cacy. Niestety, szklane domy są, zamiast. Każda gospodarka, która zajmuje się tylko kombinacjami a nie produkcją i handlem, padnie. To kwestia czasu.- 52 2
-
2013-09-16 11:19
w przyszłym roku mija 40 rocznica śmierci Kwiatkowskiego. (10)
To będzie dobry moment, żeby wreszczie GŁOŚNO zadawać TE pytania.
- 8 0
-
2013-09-16 11:31
(5)
Detroit bez przemysłu samochodowego - TRUP
Łódź bez przemysłu włókienniczego - TRUP
Gdynia przez gospodarki morskiej - TRUP...
... ale zanim umrze, to na tym umieraniu parę osób zarobi.- 14 0
-
2013-09-16 18:41
e tam (3)
Z braku ryb nie będzie trupa.
- 0 2
-
2013-09-16 18:50
O Polską Banderę Handlową chodzi. (1)
- 1 0
-
2013-09-17 09:51
i to jest nie tylko Gdyni, ale całej Polski tragedia.
- 0 0
-
2013-09-16 19:07
Ni udawaj idioty
Dalmor, Nauta, masówka, Polska, Międzytorze, zabronienie portowi kupna terenów po stoczni
- to jest konsekwentne obieranie portowi wszelkich szans na przetrwanie konkurencji z Gdańskiem
I nie o głupie śledzie tu chodzi...- 3 0
-
2013-09-17 09:48
Port jachtowy przyniesie miliardy, a Sea Towers to jak Dubaj :)
- 0 0
-
2013-09-16 14:59
Ile miejsc pracy daje port przemysłowy, a ile zamknięte osiedla bogaczy w tym samym miejscu? (2)
- 2 1
-
2013-09-16 15:12
(1)
Sorry. Miał być plusik (za mały smartfon albo za gruby paluch). : )
- 1 0
-
2013-09-16 15:23
że też chce Ci się meczyć z tym smartfonami. ja już dałem spokój, za dużo nerwów ;)
- 0 0
-
2013-09-16 15:08
Dlaczego doprowadzono do bankructwa Dalmor?
- 3 0
-
2013-09-16 17:28
"Port i miasto to jedno" - kto tak powiedział, a kto tak nigdy na pewno nie powie?
- 0 0
-
2013-09-16 08:57
No i super (2)
Budowac, jak najszybciej ogrodzic, postawic bramki, kasowac po 5 zlotych za wejscie. Wejscie na teren strefy tylko w czystym obuwiu.
Nie po to sie buduje strefy prestizu, zeby kazdy mogl wejsc.
A jak komus nie pasuje ze tylko dla bogaczy i wybranych, to polecam ruszyc d*pe i zabrac sie do roboty, zamiast zale na portalu wylewac. Po to aby jak najszybciej dolaczyc do znienawidzonej grupy bogatych i wybranych.- 16 14
-
2013-09-16 15:02
bardzo dobry komentarz
tylko na tym portalu piszą pewnie sami bezrobotni, życiowe niedorajdy, frustraci;))
- 0 3
-
2013-09-16 15:06
twój los w twoich rękach powiedzał syn adwokata, kumpla Szczurka
Ilu ze 100 najbogatszych Polaków dorbiło sie ucziwą pracą, genialnym pomysłem?
Ilu ze 100 najbogatszych Polaków dorobiło sie oszustwem, prejmowaniem majątku po 89 przy pomocy oficerów UB?
Ilu ze 100 najbogatszych Polaków zawdzięcza swoje majątki przychylności urzedników decydujących o przetargach?- 4 1
-
2013-09-16 08:59
Chyba umrę ze śmiechu
Strefa prestiżu "sea towers , waterfront " od razu może manhatan nazwijcie i wizy wprowadźcie !!! . Już powoli nic Polskiego nie zostaje w tym kraju , nawet nazwy!! a pozostała część Gdyni to slumsy ?
Co za prestiż tam ma być z burdelami w sea towers?- 39 5
-
2013-09-16 09:01
panie szczurek jakie to uczucie błagac na kolanach adamowicza aby ten przejął lotnisko.
- 17 5
-
2013-09-16 09:02
ogólnie jestem za
...tylko ....hipermarket na nabrzeżu???????To lekkie przegięcie dla słoików z wawki?
- 15 2
-
2013-09-16 09:05
Sm
Prestiż ? A widzieliście gdyńskie twarze ludzi ?
- 21 5
-
2013-09-16 09:12
Jak jadę przez Morską to czuję się, jak na brudnym komunistycznym zad*piu... (1)
a Wy sobie strefy prestiżu budujecie:]
- 33 5
-
2013-09-16 11:05
90 % gdyni tak wygląda
smutne to jak pi*.. Prestiż to można mieć, jak się ma co pokazać. I za co..
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.