• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński ZKM przepyta swoich pasażerów

Michał Sielski
11 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na pytania dotyczące gdyńskiej komunikacji odpowiedzą nawet ci, którzy rzadko z niej korzystają. Na pytania dotyczące gdyńskiej komunikacji odpowiedzą nawet ci, którzy rzadko z niej korzystają.

Ubiegłoroczne badanie opinii gdyńskich pasażerów zakończyło się klapą, bo zwycięzca przetargu nawet nie podpisał umowy, a kolejna firma po pół roku poddała się i nie dokończyła pracy. Dlatego tegoroczny przetarg będzie obwarowany karami umownymi i skierowany wyłącznie do doświadczonych firm.



Udzielasz odpowiedzi ankieterom?

Badania preferencji komunikacyjnych mieszkańców Gdyni ZKM wykonuje co dwa lata. Ich efektem są nie tylko zmiany rozkładów jazdy, ale też nowe linie, których oczekują mieszkańcy. W tym roku zmiany wprowadzono jednak nie na podstawie ankiet, a obserwacji pracowników Zarządu Komunikacji Miejskiej oraz sugestii kierowców i pasażerów. Dlaczego? Bo poprzednie badania zakończyły się klapą.

- Niestety, padliśmy ofiarą nierzetelnego wykonawcy. Zwycięzca przetargu się wycofał, a kolejna firma poddała się pół roku później. Prawdopodobnie nie doszacowała swoich kosztów, choć w specyfikacji wszystko dokładnie określiliśmy. Wynika to chyba z dość frywolnego podejścia firm do wymogów. Być może niektórzy przedsiębiorcy zakładają, że nie będziemy dokładnie kontrolować ich pracy i wymagać rzetelności. A zawsze będziemy - podkreśla Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

Przeczytaj pełny raport z poprzednich badań: plik pdf.

Dlatego badania - które w dwóch turach trwają praktycznie przez cały rok - zostaną powtórzone. Badaniem objętych będzie 2 tys. osób w wieku 16-75 lat, zameldowanych w Gdyni i dobranych pod względem płci, wykształcenia czy wykonywanego zawodu. Chodzi bowiem o określenie jak najbardziej reprezentatywnej grupy.

Tym razem warunki przetargu też będą inne. Firmom postawione zostaną wyższe wymagania, będą m.in. musiały udowodnić wykonywanie wcześniej podobnych zleceń na taką skalę.

- W specyfikacji jest też informacja o karach umownych za odstąpienie od umowy w całości lub części. Wpisaliśmy maksymalne stawki, ale przy odstąpieniu w całości, maksymalna kwota wynosi 10 proc. wartości zamówienia. Oczywiście w takim przypadku przepadnie też wynoszące 10 proc. ceny wadium - wylicza Marcin Gromadzki.

Miejsca

Opinie (113) ponad 10 zablokowanych

  • żądam 20 kasowników w każdym autobusie

    • 1 4

  • LINIE POSPIESZNE I ICH SENS? (1)

    ZA CO JEST WYŻSZA CENA NA LINIE POŚPIESZNE?
    jeśli te linie stają prawie na każdym przystanku !! a różnica w cenie to 1/3! w żadnym innym mieście nie ma ąz takiej różnicy,w Warszawie jest taka sama cena i sens takiej linii- staje w punktach przesiadkowych.

    • 10 2

    • no właśnie, za co wyższa cena?

      przecież spalają mniej paliwa bo nie staja na kazdym przystanku, nie są bardziej komfortowe, są zatłoczone. Tyle. Wyciąganie kasy.

      • 2 1

  • żądam zapowiedzi przystanków w 7 językach (1)

    • 2 4

    • ;-)

      Przede wszystkim po koreańsku!... ;-)

      • 2 0

  • eSka

    Mnie zastanawia czemu tak popularny autobus, ktory jedzie przez mase dzielnic do innego miasta i czesto jest zapchany do granic mozliwosci nie jest autobusem przegubowym jak eRka?

    • 10 0

  • a ja mam takie pytanie

    czemu za komuny mógł jeździć trolejbus przegubowy... a w 21 wieku nie może?

    • 8 0

  • Rozkłady trolejbusów na Morskiej są źle ułożone (3)

    Wpierw jadą wszystkie naraz a później długo nic.

    • 16 0

    • Zgadzam się! (2)

      Dawniej się mówiło, że tramwaje w Gdańsku "stadami latają"... ;-) czyli 5 pod rząd jechało a potem pół godziny żaden!.... W Gdyni podobnie jest z autobusami niestety... :-(

      • 6 0

      • W stronę dąbrowy nie wiele lepiej (1)

        Wczoraj na "Olgierda" w jednym momencie stały 23,24,27,31. Później długo, długo nic.

        • 1 1

        • tak ma byc.....

          Przecie ztu wlasnie chodzi o to, zeby latwo bylo sie przesiasc, z jednego na drugi. Jesli nie beda sie zjezdzac parami, czy nawet czasem trojkami, to jaki sens mialyby tzw. centra przesiadkowe..

          • 0 3

  • poszczekać każdy może....

    po co badanie preferencji metodą ankietową na 2-ch tys. potencjalnych pasażerów.Są obecnie inne metody określania potrzeb mieszkańców....w zakresie przejazdów ,podróży.Płatnik określa warunki wyniku badania i jak nie pasują to unieważnia przetarg.Koniec PR p.Marcin...

    • 1 0

  • na czerwonym (2)

    Chciałbym podzielić się tym co notorycznie widzę. Na końcu ul. Świetojanskiej koło urzędu miasta jest zatoczka w której jest światło. Tylko nie wiem po co ono jest zamontowane jak kierowcy autobusów czy trolejbusow nie patrzą na nie i wyjeżdżają w prost pod nadjezdzajace auta. Dzieje sie to okrągły rok. Kiedyś jak napisałem o tym do ZKM Pan odpisał mi że w zimie pętla indukcyjna niedziala. Ale jak już wspomniałem na wiosnę też kierowcy łamią przepisy. Proszę coś z tym zrobić.

    • 5 2

    • madziare (1)

      Popieram taki sam problem jest na ul. Warszawskiej.Autobus linii 102 który zjeżdża z Warszawskiej na Morską notorycznie jedzie na czerwonym świetle.Jeżdżę tym autobusem dwa razy dziennie i jeszcze nigdy kierowca nie zatrzymał się na czerwonym!!!!!!!!!!.

      • 1 1

      • ty podły

        kapusiu ! Jak ci nie pasuje to dymaj piechtą miernoto zafajdana

        • 0 2

  • Zmiany, które winny znależć się w rozkładzie (2)

    1. Biletomaty w ZKM
    2. Autobusy zgrane z SKM, tzn. 5-7 minut przed SKM jeden kurs, kolejny 5-7 minut po odjeżdzie SKM.
    Jedni chcą SKM odjechać inni przyjechać, bus musi być dostępny dla jednych u drugich.
    3. 147 i 150 winny się stać albo jedną linią, albo wzmocnione linia expresową (pośp.) na obu trasach łącznie z faktycznie ograniczoną linia przystanków.
    4. To samo z 172 i 182(282). Jedna linia pośpieszna.
    5. Pogórze, Obluże, Oksywie, Babie Doły
    NIE POSIADAJĄ SZYBKICH POŁĄCZEŃ Z CENTRUM, WZGÓRZEM, REDŁOWEM,ORŁOWEM, SOPOTEM, KACKIEM, KARWINAMI. jak długo jeszcze 15minutowa podróż będzie trwałą 45minut do godziny.
    BRAK SŁÓW ZKM, autem jest b. dużo szybciej,
    nie powinno tak być, zmiencie wreszcie to.......

    • 7 2

    • 150 i 147 mają zupełnie inne trasy! (1)

      • 1 2

      • na tym polega wlasnie laczenie linii w calosc

        150 jedzie z centrum na Oksywie, 147 jest prowadzony na Dabrowe przez Witomino, Chwarzno.
        ...a tak moglby powstac jeden posieszny, ekspresowy, na calej dlugosci. Na MPS jako slepy zaulek mozna zwiekszyc za to taktowanie 190, badz 137.....

        • 0 0

  • W pociągach fotokomórki zliczające, w autobusach monitoring...

    Tylko nie ma z tego użytku. Są dowody... zapisane cyfrowo: kiedy ilu jechało ;)

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane