• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński ZKM przepyta swoich pasażerów

Michał Sielski
11 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na pytania dotyczące gdyńskiej komunikacji odpowiedzą nawet ci, którzy rzadko z niej korzystają. Na pytania dotyczące gdyńskiej komunikacji odpowiedzą nawet ci, którzy rzadko z niej korzystają.

Ubiegłoroczne badanie opinii gdyńskich pasażerów zakończyło się klapą, bo zwycięzca przetargu nawet nie podpisał umowy, a kolejna firma po pół roku poddała się i nie dokończyła pracy. Dlatego tegoroczny przetarg będzie obwarowany karami umownymi i skierowany wyłącznie do doświadczonych firm.



Udzielasz odpowiedzi ankieterom?

Badania preferencji komunikacyjnych mieszkańców Gdyni ZKM wykonuje co dwa lata. Ich efektem są nie tylko zmiany rozkładów jazdy, ale też nowe linie, których oczekują mieszkańcy. W tym roku zmiany wprowadzono jednak nie na podstawie ankiet, a obserwacji pracowników Zarządu Komunikacji Miejskiej oraz sugestii kierowców i pasażerów. Dlaczego? Bo poprzednie badania zakończyły się klapą.

- Niestety, padliśmy ofiarą nierzetelnego wykonawcy. Zwycięzca przetargu się wycofał, a kolejna firma poddała się pół roku później. Prawdopodobnie nie doszacowała swoich kosztów, choć w specyfikacji wszystko dokładnie określiliśmy. Wynika to chyba z dość frywolnego podejścia firm do wymogów. Być może niektórzy przedsiębiorcy zakładają, że nie będziemy dokładnie kontrolować ich pracy i wymagać rzetelności. A zawsze będziemy - podkreśla Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

Przeczytaj pełny raport z poprzednich badań: plik pdf.

Dlatego badania - które w dwóch turach trwają praktycznie przez cały rok - zostaną powtórzone. Badaniem objętych będzie 2 tys. osób w wieku 16-75 lat, zameldowanych w Gdyni i dobranych pod względem płci, wykształcenia czy wykonywanego zawodu. Chodzi bowiem o określenie jak najbardziej reprezentatywnej grupy.

Tym razem warunki przetargu też będą inne. Firmom postawione zostaną wyższe wymagania, będą m.in. musiały udowodnić wykonywanie wcześniej podobnych zleceń na taką skalę.

- W specyfikacji jest też informacja o karach umownych za odstąpienie od umowy w całości lub części. Wpisaliśmy maksymalne stawki, ale przy odstąpieniu w całości, maksymalna kwota wynosi 10 proc. wartości zamówienia. Oczywiście w takim przypadku przepadnie też wynoszące 10 proc. ceny wadium - wylicza Marcin Gromadzki.

Miejsca

Opinie (113) ponad 10 zablokowanych

  • Ekspresowe połączenia międzydzielnicowe jako wzmocnienie linii zwykłych

    ZKM winien uzupelnić swoją siatkę połączeń przede wszystkim szybkimi ekspresowymi połączeniami między najdalszymi dzielnicami, z jednej strony odzyskując tabor z linii zwykłych, na których będzie mniejsze zapotrzebowanie chociaz po jednym pojeżdzie, z drugiej strony ekonomiczniejsze trasy ekspresowe(szybkie przloty) wymagają mniej taboru.

    • 1 2

  • ZKM Gdyńska potęga!

    Mam juz troche lat i dojeżdzam do pracy codziennie i nigdy ankieterów nie ujrzałam,mam nadzieje,że w końcu trafie na takową.Moi znajomi też czekaja zobaczymy ile jeszcze kursów zlikwidujecie po ankiecie.Bo wam sie nic nie opłaca.

    • 8 1

  • Ja zgłaszałam jedną prostą zmianę i zostałam olana...

    A byłaby to duża poprawa dla pasażerów...
    I dlaczego autobus między 9:00 a 12:00 jeździ co 20 minut a między 6:30 a 8:00 tylko co pół godziny???

    • 4 0

  • Nic nie warte te ankiety

    Przegubowe eSki powinni dać w godzinach szczytu bo wiecznie tłok ale Sopot nie chce się dorzucić.

    • 5 2

  • Więcej ekologicznych autobusów na CNG (1)

    16 sztuk przy obecnej niechęci do tego taniego paliwa to i tak jest ogromny sukces, pozostaje pogratulować władzom ZKM. W trolejbusach przerabianych z autobusów powinno się montować energooszczędne silniki asynchroniczne tak jak w Solarisach.
    I tak widać w ostatnich latach wielkie zmiany na lepsze.

    • 0 1

    • paliwo być może i tanie,

      ale zakup i naprawy koszmarnie drogie. A jeżeli padnie kompresor do tankowania gazem to apokalisa... Prywatnych przewoźników jakoś CNG nie pociąga.

      • 1 0

  • Linia łącząca Gdynię Zachód z Obłużem i Oksywiem (1)

    Marzy mi się linia łącząca Wiczlino-Chwarzno przez obwodnicę (przez ten w miarę nowy łącznik obwodnicy z Estakadą Kwiatkowskiego) z północnymi dzielnicami Gdyni.

    • 1 0

    • marzenia fajna rzecz

      tyle, że w obecnych warunkach mało realna. Skoro Rada Miasta zdjęła z budżetu komunikacji 4,1 mln zł, to zakup dodatkowych km jest nieosiągalny. Restrukturyzacja obecnych wozokilometrów jest jak leczenie trypra pudrem...

      • 1 1

  • Autobus łączący Obłuże/Pogórze/Oksywie z Kaczymi Bukami

    Nie przez obwodnice jak K czy X (które jeżdżą raz na godzinę )

    • 4 0

  • komunikacja w Gdyni mogłaby się poprawić znacząco (1)

    gdyby zacząć poważnie traktować system rowerowy, w tym:
    (1) strzeżone, ale darmowe parkingi dla rowerów przy stacjach SKM
    (2) kładka nad ulicą Podjazd w rejonie dworca Gdynia Główna
    (3) zwodzona kładka pieszo - rowerowa nad kanałem portowym umożliwiająca dojazd z Oksywia/ Obłuża w rejon dawnego dworca morskiego i dalej do Placu Kaszubskiego
    oraz wiele innych prostych rozwiązań

    • 3 1

    • Z tą zwodzoną kładką to żeś popłynął...

      • 0 0

  • Kanary

    Gardze kanarami to zwykłe szmaty skurczysyny rąbane!! Mają przechlane ryje i śmierdzą!! Wyżej s****ą niż d*pe mają debile bez szkoły!! Kiedyś dostaną w..l za rogiem przysięgam

    • 0 5

  • A zrobić ankiete w sieci, np na tym portaliku, i po ip będzie wiadomo że z gdyni lub nie

    Poza tym, z komunikacji korzystają też nie tylko gdynianie,m jest wielu gdańszczan, tczewian, kaszubów i słupszczan, rumunów, którzy dojeżdżają do gdyni!

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane