• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński ZKM przepyta swoich pasażerów

Michał Sielski
11 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na pytania dotyczące gdyńskiej komunikacji odpowiedzą nawet ci, którzy rzadko z niej korzystają. Na pytania dotyczące gdyńskiej komunikacji odpowiedzą nawet ci, którzy rzadko z niej korzystają.

Ubiegłoroczne badanie opinii gdyńskich pasażerów zakończyło się klapą, bo zwycięzca przetargu nawet nie podpisał umowy, a kolejna firma po pół roku poddała się i nie dokończyła pracy. Dlatego tegoroczny przetarg będzie obwarowany karami umownymi i skierowany wyłącznie do doświadczonych firm.



Udzielasz odpowiedzi ankieterom?

Badania preferencji komunikacyjnych mieszkańców Gdyni ZKM wykonuje co dwa lata. Ich efektem są nie tylko zmiany rozkładów jazdy, ale też nowe linie, których oczekują mieszkańcy. W tym roku zmiany wprowadzono jednak nie na podstawie ankiet, a obserwacji pracowników Zarządu Komunikacji Miejskiej oraz sugestii kierowców i pasażerów. Dlaczego? Bo poprzednie badania zakończyły się klapą.

- Niestety, padliśmy ofiarą nierzetelnego wykonawcy. Zwycięzca przetargu się wycofał, a kolejna firma poddała się pół roku później. Prawdopodobnie nie doszacowała swoich kosztów, choć w specyfikacji wszystko dokładnie określiliśmy. Wynika to chyba z dość frywolnego podejścia firm do wymogów. Być może niektórzy przedsiębiorcy zakładają, że nie będziemy dokładnie kontrolować ich pracy i wymagać rzetelności. A zawsze będziemy - podkreśla Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

Przeczytaj pełny raport z poprzednich badań: plik pdf.

Dlatego badania - które w dwóch turach trwają praktycznie przez cały rok - zostaną powtórzone. Badaniem objętych będzie 2 tys. osób w wieku 16-75 lat, zameldowanych w Gdyni i dobranych pod względem płci, wykształcenia czy wykonywanego zawodu. Chodzi bowiem o określenie jak najbardziej reprezentatywnej grupy.

Tym razem warunki przetargu też będą inne. Firmom postawione zostaną wyższe wymagania, będą m.in. musiały udowodnić wykonywanie wcześniej podobnych zleceń na taką skalę.

- W specyfikacji jest też informacja o karach umownych za odstąpienie od umowy w całości lub części. Wpisaliśmy maksymalne stawki, ale przy odstąpieniu w całości, maksymalna kwota wynosi 10 proc. wartości zamówienia. Oczywiście w takim przypadku przepadnie też wynoszące 10 proc. ceny wadium - wylicza Marcin Gromadzki.

Miejsca

Opinie (113) ponad 10 zablokowanych

  • E tam

    Myślałem, że chodzi o kartkówkę ze znajomości regulaminu przewozu osób z karą za wynik poniżej 60%.

    Przynajmniej budżet miasta by coś zarobił.

    • 0 1

  • Prośba dajcie przegubowe S , to jest masakra jeździć cały czas w tym tłoku ( obojętnie o której godzinie by się nie jechało zawsze zatłoczona ) a najlepiej jakbyście połączyli Oksywie, Obłuże czy Pogórze z Sopotem. Dlaczego latem tylko jeździ G do ZOO ( i to tez tylko w niedziele i święta ) powinno jeździć cały rok i we wszystkie dni w tygodniu , na pewno była by frekwencja ... jeżdżę to wiem ile osób się przesiada na S ...

    • 3 0

  • Mieszkanka Gdyni

    Od wielu lat mieszkam w Gdyni i korzystam z komunikacji miejskiej codziennie. Jednak nigdy nie trafiłam na ankietera ZKM, który by przeprowadził ze mną czy też z moimi znajomymi wywiad. Czy w ogóle oni istnieją??? Dla mnie jest to czysta fikcja

    • 4 1

  • to tylko po to

    obcięcie kursów i wozokilometrów w spółkacch PKM i PKA jest po to by po jakimś czaswie przeforsować zasadność rozbudowy i wprowadzenia nowych linii trolejbusowych preferowanych przez pana DOCENTA ,który pała nienawiścią do połączeń autobusowych

    • 4 0

  • NOCNA LINIA NR"Z"

    Poprzyj akcję: Nocny do Żukowa!!!!!
    https://www.facebook.com/pages/Nocny-do-%C5%BBukowa/382209158537691?ref=hl

    • 0 0

  • Chwarzno-Wiczlino

    A kiedykolwiek powstanie przystanek autobusowy przy budowanym osiedlu Wiczlino Ogród? Moim zdaniem nie jest to ani trudne ani kosztowne, a poki co trzeba zasuwać kawał drogi do skrzyżowania z Chwarznieńską. "Na żądanie" wystarczy...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane