• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński ZKM przepyta swoich pasażerów

Michał Sielski
11 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na pytania dotyczące gdyńskiej komunikacji odpowiedzą nawet ci, którzy rzadko z niej korzystają. Na pytania dotyczące gdyńskiej komunikacji odpowiedzą nawet ci, którzy rzadko z niej korzystają.

Ubiegłoroczne badanie opinii gdyńskich pasażerów zakończyło się klapą, bo zwycięzca przetargu nawet nie podpisał umowy, a kolejna firma po pół roku poddała się i nie dokończyła pracy. Dlatego tegoroczny przetarg będzie obwarowany karami umownymi i skierowany wyłącznie do doświadczonych firm.



Udzielasz odpowiedzi ankieterom?

Badania preferencji komunikacyjnych mieszkańców Gdyni ZKM wykonuje co dwa lata. Ich efektem są nie tylko zmiany rozkładów jazdy, ale też nowe linie, których oczekują mieszkańcy. W tym roku zmiany wprowadzono jednak nie na podstawie ankiet, a obserwacji pracowników Zarządu Komunikacji Miejskiej oraz sugestii kierowców i pasażerów. Dlaczego? Bo poprzednie badania zakończyły się klapą.

- Niestety, padliśmy ofiarą nierzetelnego wykonawcy. Zwycięzca przetargu się wycofał, a kolejna firma poddała się pół roku później. Prawdopodobnie nie doszacowała swoich kosztów, choć w specyfikacji wszystko dokładnie określiliśmy. Wynika to chyba z dość frywolnego podejścia firm do wymogów. Być może niektórzy przedsiębiorcy zakładają, że nie będziemy dokładnie kontrolować ich pracy i wymagać rzetelności. A zawsze będziemy - podkreśla Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

Przeczytaj pełny raport z poprzednich badań: plik pdf.

Dlatego badania - które w dwóch turach trwają praktycznie przez cały rok - zostaną powtórzone. Badaniem objętych będzie 2 tys. osób w wieku 16-75 lat, zameldowanych w Gdyni i dobranych pod względem płci, wykształcenia czy wykonywanego zawodu. Chodzi bowiem o określenie jak najbardziej reprezentatywnej grupy.

Tym razem warunki przetargu też będą inne. Firmom postawione zostaną wyższe wymagania, będą m.in. musiały udowodnić wykonywanie wcześniej podobnych zleceń na taką skalę.

- W specyfikacji jest też informacja o karach umownych za odstąpienie od umowy w całości lub części. Wpisaliśmy maksymalne stawki, ale przy odstąpieniu w całości, maksymalna kwota wynosi 10 proc. wartości zamówienia. Oczywiście w takim przypadku przepadnie też wynoszące 10 proc. ceny wadium - wylicza Marcin Gromadzki.

Miejsca

Opinie (113) ponad 10 zablokowanych

  • SKANDAL gdzie jest prawda ????????????????????????? (10)

    przeczytajcie artykuł w TRÓJMIASTO z 08.001.2013

    SKANDAL SKANDAL SKANDAL

    • 2 0

    • 18.01.2013 (1)

      Liczba przejechanych przez nasze pojazdy kilometrów zmniejszy się o 3 proc. w stosunku do 2012 roku - tłumaczy Kazimierz Gałkiewicz, prezes PKM.

      • 2 0

      • tu 3%

        • 2 0

    • SKANDAL gdzie jest prawda ?????????????????????????

      Panie Michale poprosimy o wyjaśnienia w następnym artykule albo niech pan ustali fakty z panem Patrykiem Szczerbą, który pisał artykuł 08.01.2012

      • 2 0

    • SKANDAL gdzie jest prawda ????????????????????????? (2)

      - Niestety, padliśmy ofiarą nierzetelnego wykonawcy. Zwycięzca przetargu się wycofał, a kolejna firma poddała się pół roku później. Prawdopodobnie nie doszacowała swoich kosztów, choć w specyfikacji wszystko dokładnie określiliśmy. Wynika to chyba z dość frywolnego podejścia firm do wymogów. Być może niektórzy przedsiębiorcy zakładają, że nie będziemy dokładnie kontrolować ich pracy i wymagać rzetelności. A zawsze będziemy - podkreśla Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

      • 2 2

      • SKANDAL gdzie jest prawda ????????????????????????? (1)

        TO ja pytam JAKIE BADANIA ?????????????????????????????????????????????

        • 2 1

        • SKANDAL gdzie jest prawda ?????????????????????????

          Skoro przez rok nie było badań ???

          Żenada Żenada Żenada

          • 3 0

    • 18.01.2013

      Z mniejszą liczbą kursujących autobusów w weekendy muszą się pogodzić pasażerowie gdyńskiej komunikacji, której nowy rozkład zacznie obowiązywać 14 stycznia. Przedstawiciele ZKM tłumaczą, że oferta przewozowa zmniejszy się jedynie o 1,5 proc.

      • 1 0

    • 18.01.2013

      Konsultowaliśmy tę decyzję z władzami Gdyni. opowiada Dyr. ZKM

      • 2 0

    • 18.01.2013

      Analizujemy również natężenie ruchu w mieście. Później staramy się na bieżąco reagować. Nie ukrywam też, że najbliższe zmiany pozwolą nam zaoszczędzić pieniądze.

      • 2 0

    • 18.01.2013

      Opieramy się na wynikach badań marketingowych, które prowadzimy praktycznie bez przerwy, spływają również postulaty od pasażerów.

      • 2 0

  • 252 niech częściej kursuję

    Ja mieszkaniec małego kacka oraz inni mieszkańcy tej pięknej dzielnicy chcielibyśmy aby szanowny autobus linii 252 kursował częściej najlepiej żeby pierwszy kurs zaczynał o godz: 6:40 a ostatni kurs żeby kończył o godz:20:00. I dobrze by było aby ta linia kursowała też w soboty i niedziele.
    Obecnie ta linia ma taki rozkład jazdy masakra

    • 5 0

  • NIE CHCEMY KARNETÓW! (1)

    chcemy normalnie u kierowcy kupić JEDEN bilet

    • 30 7

    • MZK WEJHEROWO

      nie wiem, czy decydentom ZKM Gdynia, tak ciężko pojechać do Rumi, Redy, Wejherowa i zobaczyć jak kierowca może szybko i łatwo sprzedawać bilety... w MZK Wejherowo jest tak, że dajesz kasę kierowcy...On wstukuje na klawiaturze co i jak... a Tobie wychodzi paragono/bilet... wyrywasz go sobie z drukarki i masz bilet... cała operacja trwa błyskawicznie... ale cóż...

      • 5 1

  • DO PANA DYREKTORA O.W. (1)

    Na razie zmniejszył Pan liczbę połączeń Obłuża i Oksywia z resztą Gdyni. Proszę zobaczytć, jak zatłoczone są autobusy linii 152. LITOŚCI! Niech Pan zakontraktuje o jeden kurs więcej na godzinę!!!

    • 22 0

    • Oksywie?

      Oksywie dla Gdyni się nie liczy... tam nie mieszka nikt z władców Gdyni... wiec władza w Gdyni ma w nosie zatłoczone autobusy 152, wieczne korki na Obłużu... liczą się TYLKO KARWINY, DĄBRÓWKA i Gdynia Zachód... tam mieszka Władza... i co z tego, ze przez ostatnie lata na Oksywiu powstaje blok za blokiem, na Obłużu market za marketem, na Babich Dołach powstaje lotnisko... władza w Gdyni nie potrafi przewidzieć... ze to powoduje, że coraz więcej ludzi się tam przemieszcza... Cóż trzeba poczekać... można ktoś sobie z władców kupi tam ziemie i postawi dom... wtedy będziemy mieli nowe linie, większa częstotliwość i może w końcu będzie jakiś nocny autobus (bo N10 to jakiś żart, a nie nocny autobus... 40 min z dworca w Gdyni)

      • 11 0

  • socjalizm mnie nadal zadziwia np. nie korzystam z ZKM bo jeżdżę samochodem.

    Niestety muszę za komunikację miejską płacić (stała dotacja miasta w wysokości 50%)bo idą na to moje podatki i to szcególnie te przekazywane przez US w których gmina ma udziały.

    • 7 7

  • Ten artukół to stek kłamstw i obłuba

    • 7 5

  • zkm (1)

    Zkm w Gdyni chwali się taborem niskopodłogowym a od 14 stycznia wprowadza nowy rozklad jazdy gdzie ogranicza kursowanie niktórych linii.np.198.Jest to jedyne połączenie Chylonii z Oksywiem przez Pogórze i Obłuże a skracają linie o 1/3 trasy.
    Moim zdaniem błąd.

    • 20 0

    • śmiech na sali

      Oksywie Dolne to w ogóle w weekend stanie się zadupie... wycieli 198, skrócili jazdę 128... zostaje tylko 150 i 197 do 19... rewelka... o nocnych co od stu lat jedzą tam ponad godzinę nie wspomnę

      • 12 0

  • nowe połączenie!

    kiedy będzie autobus który połączy Gdynię (chociaż Chylonię) z Portem Handlowym RUMIA?

    • 19 4

  • Volvo i juz

    Chce volvo a nie jakieś solaris co korodują i się psują!!! Linia 150 GÓRĄ!!!!!

    • 5 4

  • Nie likwidujcie 192 w niedziele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Błagam,nie likwidujcie 192 w niedziele!!To nie prawda że wozi powietrze w ten dzień. Dojeżdżam z Witomina na Płytę Redłowską i tak wracam. Teraz będę płacić podwójnie ze względu na przesiadki, ja i 2 dzieci .ZKM oszczędza a jednocześnie się wzbogaca....Ciekawa jestem opinii mieszkańców obu tych dzielnic, np. tych którzy jadą do Lidla lub Witawy w sobotę po 16 i w niedziele.

    • 19 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane