• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cały czas są problemy z Mevo. Użytkownicy też kombinują

Arnold Szymczewski
5 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł

Cały czas dostępność rowerów Mevo i ładowanie baterii pozostawia wiele do życzenia. Dodatkowo użytkownicy nie zawsze zgodnie z zasadami ich używają. Przypinanie Mevo własnymi blokadami do płotu, wsiadanie z wypożyczonym jednośladem do pojazdów komunikacji miejskiej czy jazda dwóch osób na jednym rowerze - to trzy najczęstsze (i największe) błędy użytkowników systemu roweru metropolitalnego.



Opłaty dodatkowe w Mevo są:

Tak jak wspominaliśmy w artykule o starcie Mevo w Trójmieście - lista opłat dodatkowych w systemie roweru metropolitalnego jest długa i warto się z nią zapoznać, żeby nie narażać się na niepotrzebne koszty. A zapłacić dodatkowo można za pozostawienie roweru poza stacją (3 zł), przekroczenie 12-godzinnego okresu wypożyczenia (200-300 zł) czy wreszcie za utratę lub zniszczenie roweru (12 tys. zł).

Cennik oraz lista dodatkowych opłat w Mevo

Od inauguracji systemu roweru metropolitalnego Mevo minął już ponad tydzień, a jego użytkownicy cały czas nas zaskakują. Ci z nich, którym uda się wypożyczyć rower (w Trójmieście jest ich ciągle za mało), nie zawsze obchodzą się z nim według regulaminu.

W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo. W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo.
- Cieszę się, że system w końcu wystartował, ale to, co obserwujemy na mieście, woła o pomstę do nieba. Przykład: jechałem ostatnio samochodem ul. Sobieskiego w Gdańsku i zauważyłem rowerzystę, który jadąc na swoim (zwykłym) rowerze trzymał się ręką uchwytu w rowerze Mevo, którym - jak podejrzewam - jechał jego znajomy. Nietrudno się domyślić, że chodziło o dodatkowe wspomaganie dla pana, który nie miał "elektryka". Uważam, że to bardzo niebezpieczne - obaj panowie jechali blisko ulicy. Kolejna myśl: to przecież takie polskie - mówi pan Michał, czytelnik.
Nasz raport z Trójmiasta oraz skrzynka mailowa zasypywane są kuriozalnymi zdjęciami, ukazującymi nieprawidłowo korzystających z rowerów użytkowników Mevo. Zdjęcie, które szybko obiegło Trójmiasto pierwszego dnia funkcjonowania systemu, ukazuje kobietę z rowerem Mevo w... pojeździe komunikacji miejskiej - kara za to wynosi 50 zł.

Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł. Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł.
Kara w wysokości 100 zł dla dwóch młodzieńców poruszających się jednocześnie rowerem Mevo przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku może ich zaboleć.

Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł. Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł.
Wiele razy otrzymywaliśmy też pytania: co robić, gdy rower widoczny w aplikacji jako aktywny, zaparkowany jest na prywatnej posesji - za płotem? Przede wszystkim dzwonić do Biura Obsługi Klienta pod numer: (58) 350 20 20.

- Możemy to traktować jako pozostawienie roweru w miejscu trudno dostępnym. Opłata dodatkowa za takie działanie to 300 zł. Należy poinformować Biuro Obsługi Klienta w każdym takim wypadku. Operator będzie reagował - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.
Nadal jednak największym problemem po stronie operatora systemu pozostaje fakt, że naładowanych rowerów jest zdecydowanie za mało. Operator wciąż nie radzi sobie ze sprawnym ładowaniem baterii i ich dystrybuowaniem. Według deklaracji urzędników odpowiedzialnych za system Mevo jest 150 ładowarek do baterii Mevo. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to widać, że jest to za mała liczba.

W tej sytuacji, odpowiedź na pytanie, kiedy pojawi się więcej rowerów (jest 1224, a ma być ok. 4 tys.) ma drugorzędne znaczenie.

  • Czytelnicy skarżą się, że rowerów w różnych dzielnicach ciągle brakuje lub w ogóle ich nie ma.
  • Gdzie jest Nemo lub Gdzie jest Mevo?

Miejsca

Opinie (1054) ponad 20 zablokowanych

  • Odpalasz aplikacje

    I widzisz, że w całej twojej okolicy, nie ma ani jednego roweru mevo !! Bezcenne !!!

    • 4 0

  • Na Jasieniu i okolicach od kilku dni ani jednego roweru (1)

    Stracone pieniądze. Dobrze, że to tylko 10 zł.

    • 3 0

    • Wzruszyła mnie twoja strata. Pomodlę się za ciebie

      • 0 2

  • Generalnie pomysł fajny tylko jak widać zamiast gotowego produktu bawimy się w prototypy Ciekaw jestem z 40 baniek jakie miasta wydały na projekt ile z tego idzie w tzw zarobek Bo jeśli jest to tylko kogoś biznes Należy się prokurator Przez Mevo zaraz padną mniejsze lub większe wypożyczalnie rowerów Ktoś zainwestował pieniądze w ludzi sprzęt... Pojawia się Mevo płacimy za to kilkadziesiąt baniek miasta dają miejsca na tzw stacje Ciekawe jak to jest z ładowaniem baterii kto komu placi A gdzie idzie kasa z wykupionych aplikacji

    • 2 0

  • Polacy nie dorośli jeszcze do wielu rzeczy. Nawet do współdzielonych rowerów.

    • 0 4

  • Jest za tanio (2)

    W wawie masz 6 zł za h i jest spokój u nas zrobili za 10 zł za miesiąc i wszielkie buractwo się rzuciło na darmowa jazdę elektrycznym rowerem. Za 10 zł miesięcznie tylko zwykle rowery powinny być.

    • 3 4

    • (1)

      Za 10 zł miesięcznie to masz tylko godzinę dziennie! Za resztę się płaci dodatkowo

      • 0 1

      • godzina dziennie to "tylko" ?! to nie rozumiesz idei tego zamieszania. to nie rower na wycieczki do lasu na pol dnia tylko na szybkie podjechanie jak sa korki albo musisz cos załatwić a idealne kiedy mususz jechać tylko w jedną stronę bo np gdzies dalej jedziesz innym środkiem trsnsportu... to fitma transportu publicznego i to jedyna ktora go mnie przemawia (gdyby tylko spełnić podstawową potrzebę czyli dostepnosc doslownie na kazdym rogu)...

        • 0 0

  • (1)

    Miałam dobre chęci. Rowerów w okolicy Ergo Areny i morza brak na mapce. Więc idę licząc, że akurat ktoś zwróci. Jeden jest, ale nie da się wypożyczyć. Następny ma zerwany łańcuch. Kolejny koło bez powietrza. Poddałam się :) Zamysł świetny, wykonanie znacznie gorsze :)

    • 1 0

    • A co na własny rower to nie stać? wąż w kieszeni?

      • 0 1

  • Po co mi Mevo...??? (1)

    Mam swój rower,jest MÓJ i jestem za niego odpowiedzialna,trzymam się przepisów i swój rozum mam.Nie jest elektryczny,ale czuję się komfortowo bo jest MÓJ.

    • 3 1

    • i musisz go pilnować a jak pojedziesz nim na miasto i spotkasz znajomych to zeby z nimi pojechać autem musisz go odstawić do domu ... to nie jest rower dla roweromaniakow tylko ludzi którzy chca sobie kawalek podjechac bo to szybciej niz isc a czasami za blisko zeby odpalac auto...

      • 1 1

  • baranki

    Trzeba być niespełna rozumu, żeby wsiadać na to coś, skoro za utratę roweru trzeba zapłacić 12 tys. zł. No ale głupich nie sieję, sami się rodzą.

    • 5 0

  • Artykuł z d..... (1)

    Autor próbuje obwiniac uzytkownikow a winny jest tylko i wyłacznie nb. Jezeli nie dziala opcja postoj to trzeba przypiac rower gdyz inaczej zaraz ktos go zabierze. W tej chwili w Gd jest 50 dostepnych rowerow. Na 900. Czyli 5 %. I d**ilna ankieta. Najlepiej niech kosztuje 100 pln na m-c. Wtedy 100% zdążą naładowac. Tyle ze nikt nie bedzie jeździł.

    • 3 1

    • wlasnie ze powinno byc drozej... 100 za abonament no limit to wcale nie taki kosmos. Ale nawet jakby dali 20 zl zamiast tych 10 to i tak za malo zeby utrzymać system . a to ma sens dopiero jak bedzie nadmiar rowerów. dosłownie musza stac na kazdym rogu zeby byc pewnym ze mozesz zaplanować wyjście z użyciem mevo... jestem skłonny placic wiecej zeby dzialalo tak jak powinno...

      • 0 0

  • Bóg was rozliczy za te niedziałające baterie !

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane