• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cały czas są problemy z Mevo. Użytkownicy też kombinują

Arnold Szymczewski
5 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł Jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę to koszt 100 zł

Cały czas dostępność rowerów Mevo i ładowanie baterii pozostawia wiele do życzenia. Dodatkowo użytkownicy nie zawsze zgodnie z zasadami ich używają. Przypinanie Mevo własnymi blokadami do płotu, wsiadanie z wypożyczonym jednośladem do pojazdów komunikacji miejskiej czy jazda dwóch osób na jednym rowerze - to trzy najczęstsze (i największe) błędy użytkowników systemu roweru metropolitalnego.



Opłaty dodatkowe w Mevo są:

Tak jak wspominaliśmy w artykule o starcie Mevo w Trójmieście - lista opłat dodatkowych w systemie roweru metropolitalnego jest długa i warto się z nią zapoznać, żeby nie narażać się na niepotrzebne koszty. A zapłacić dodatkowo można za pozostawienie roweru poza stacją (3 zł), przekroczenie 12-godzinnego okresu wypożyczenia (200-300 zł) czy wreszcie za utratę lub zniszczenie roweru (12 tys. zł).

Cennik oraz lista dodatkowych opłat w Mevo

Od inauguracji systemu roweru metropolitalnego Mevo minął już ponad tydzień, a jego użytkownicy cały czas nas zaskakują. Ci z nich, którym uda się wypożyczyć rower (w Trójmieście jest ich ciągle za mało), nie zawsze obchodzą się z nim według regulaminu.

W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo. W związku z zerową dostępnością rowerów jeden z internautów stworzył nową wariację logo Mevo.
- Cieszę się, że system w końcu wystartował, ale to, co obserwujemy na mieście, woła o pomstę do nieba. Przykład: jechałem ostatnio samochodem ul. Sobieskiego w Gdańsku i zauważyłem rowerzystę, który jadąc na swoim (zwykłym) rowerze trzymał się ręką uchwytu w rowerze Mevo, którym - jak podejrzewam - jechał jego znajomy. Nietrudno się domyślić, że chodziło o dodatkowe wspomaganie dla pana, który nie miał "elektryka". Uważam, że to bardzo niebezpieczne - obaj panowie jechali blisko ulicy. Kolejna myśl: to przecież takie polskie - mówi pan Michał, czytelnik.
Nasz raport z Trójmiasta oraz skrzynka mailowa zasypywane są kuriozalnymi zdjęciami, ukazującymi nieprawidłowo korzystających z rowerów użytkowników Mevo. Zdjęcie, które szybko obiegło Trójmiasto pierwszego dnia funkcjonowania systemu, ukazuje kobietę z rowerem Mevo w... pojeździe komunikacji miejskiej - kara za to wynosi 50 zł.

Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł. Przejazd komunikacją miejską z rowerem Mevo to kara w wysokości 50 zł.
Kara w wysokości 100 zł dla dwóch młodzieńców poruszających się jednocześnie rowerem Mevo przy ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku może ich zaboleć.

Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł. Taki czyn możemy traktować jako usunięcie niewłaściwych zabezpieczeń. Opłata dodatkowa za takie działanie to 200 zł.
Wiele razy otrzymywaliśmy też pytania: co robić, gdy rower widoczny w aplikacji jako aktywny, zaparkowany jest na prywatnej posesji - za płotem? Przede wszystkim dzwonić do Biura Obsługi Klienta pod numer: (58) 350 20 20.

- Możemy to traktować jako pozostawienie roweru w miejscu trudno dostępnym. Opłata dodatkowa za takie działanie to 300 zł. Należy poinformować Biuro Obsługi Klienta w każdym takim wypadku. Operator będzie reagował - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.
Nadal jednak największym problemem po stronie operatora systemu pozostaje fakt, że naładowanych rowerów jest zdecydowanie za mało. Operator wciąż nie radzi sobie ze sprawnym ładowaniem baterii i ich dystrybuowaniem. Według deklaracji urzędników odpowiedzialnych za system Mevo jest 150 ładowarek do baterii Mevo. Jeśli tak jest w rzeczywistości, to widać, że jest to za mała liczba.

W tej sytuacji, odpowiedź na pytanie, kiedy pojawi się więcej rowerów (jest 1224, a ma być ok. 4 tys.) ma drugorzędne znaczenie.

  • Czytelnicy skarżą się, że rowerów w różnych dzielnicach ciągle brakuje lub w ogóle ich nie ma.
  • Gdzie jest Nemo lub Gdzie jest Mevo?

Miejsca

Opinie (1054) ponad 20 zablokowanych

  • Odwracanie uwagi.

    Nie jest ważne to, że pomimo tak dużego opóźnienia system nadal jest... "niewydajny".
    Nie jest ważne to, że wymyślając rowery ze wspomaganiem elektrycznym w momencie braku wspomagania rower jest bezużyteczny.
    Nie jest ważne to, że lwią częścią dochodów "mewy" jest "zastrzyk" z urzędu miasta.

    • 1 0

  • Gdańska patologia (1)

    Mevo tego czegoś nie powinno w ogóle w Gdańsku i Trójmieście być. Miasto jest od zapewnienia transportu zbiorowego a nie rowerów na godziny. Po Gdańsku jeżdżą autobusy i tramwaje w opłakanym stanie w tym z niemieckiego szrotu pętla we Wrzeszczu nie jest remontwana od lat a oni dają zarobić prywatnej firmie i to z unijnych funduszy. Mevo powinien zająć sie NIK i Prokuratura. Mam dość dego miasta.

    • 1 1

    • no to zegnam

      • 0 0

  • Dwóch na rowerze to raczej konieczność a nie nadużycie

    W godzinach przedpołudniowych i popołudniowych w większości stojaków nie ma rowerów lub stoi jeden.I tak, mamy dwie osoby jeden rower i co teraz? a w apce pokazuje że kolejny jeden rower jest niedaleko więc chłopaki sobie podjechali kilkaset metrów. Jak by miał iść pieszo to zajmie parę minut a drugiemu czas wypożyczenia już leci. W tym przypadku nie widzę nadużycia a bardzie problem logistyczny Mevo.

    • 1 0

  • Łódź, rower miejski: Przybędzie 50 nowych stacji. Gdzie?
    Stacja rowerów miejskich w Łodzi (fot.:wikipedia.org/CC BY-SA 4.0)
    • W tym roku w Łodzi przybędzie 50 stacji roweru publicznego - głównie na osiedlach, które do tej pory były ich pozbawione.
    • Koszt uzupełnienia dotychczasowego systemu komunikacji rowerowej wyniesie ok. 6 mln zł.
    • Projekt będzie realizowany etapami.

    • 0 0

  • Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 17 218 259 zł.

    • 1 0

  • Podgląd liczby rowerów w systemie ŁRP ma Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi. Jak przyznaje Paulina Cyniak zajmująca się rowerami w łódzkim ZDiT zdarza się że, rowerów jest „nieco mniej”.

    • 1 0

  • Ludzie gorsi od małp

    W większości nie szanujący ani siebie, ani otoczenia. Niszczą i rzucają w siebie obelgami jak ekstrementami. Każda innowacja, nowość zaburza ich prostotę życia, a w takiej sytuacji reagują agresją.

    • 1 1

  • Kary dla tych, którzy..

    Trzymają rowery na własnej posesji, przypinają własnymi blokadami czy poruszają się wraz z nimi komunikacją miejską są zdecydowanie za niskie. Powinno to być odpowiednio 3 tys. za trzymanie na własnej posesji, 1,5 za przypinanie, 500 za jazdę w środkach komunikacji miejskiej. Zaś za zniszczenie roweru 5 tys. lub zamiennie 100 dni prac społecznych. I nie ma to tamto, płaczu w TVN24, skamlenia i biadolenia...

    • 0 2

  • Klapa

    Przekombinowane... W Warszawie wszystko działa bez problemu. Tutaj mnóstwo komplikacji, nie wspomnę już o tym, że w słoneczny, wolny dzień MEVO blokuje możliwość doładowania konta. Po co w ogóle to ma napęd elektryczny? Ciągle problemy z baterią, aplikacja nie działa prawidłowo... dramat.
    Proszę wziąć przykład z twórców Veturilo w Warszawie.

    • 1 0

  • Tylko konkurencja wymusza dotrzymywanie standardów obsługi.

    Bezwzględnie potrzebny jest drugi operator rowerów miejskich... Tym razem klasycznych.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane