• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunele i przejazdy nad torami na Oruni

Michał Brancewicz
18 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Plany budowy bezkolizyjnych przejazdów przez tory kolejowe na Oruni. Plany budowy bezkolizyjnych przejazdów przez tory kolejowe na Oruni.

Urzędnicy szukają projektanta trzech tuneli dla pieszych oraz bezkolizyjnej przeprawy dla aut, które umożliwią mieszkańcom Oruni bezpieczne poruszanie się przez tory kolejowe. Oferty potencjalnych wykonawców okazały się jednak droższe, niż zakładano. Dokumentacja miałaby powstać do końca roku.



Mieszkasz w pobliżu terenów kolejowych?

Mieszkańcy Oruni Dolnej od lat czekają na możliwość bezpiecznego przechodzenia i przejeżdżania przez tory kolejowe, którymi jeżdżą pociągi dalekobieżne i towarowe. Od kilku lat miasto zapowiada budowę trzech tuneli dla pieszych i bezkolizyjnych przepraw dla samochodów.

Tunele dla pieszych:


Do przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla trzech przejść podziemnych i dokumentacji przedprojektowej dla bezkolizyjnego przejazdu między ulicami Dworcową i Smętną a Niegowską, wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego zgłosiły się cztery firmy:

Oferty firm projektowych:

  1. Optem Sp. z o.o. - 1 mln 289 tys. 655,00
  2. Pracownia Projektowa MID Marcin Dudek - 1 mln 384 tys. 980,00
  3. Mosty Gdańsk Sp. z o.o. - 1 mln 672 tys. 800,00
  4. Europrojekt Gdańsk SA - 2 mln 925 tys. 794,85

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 850 tys. zł.

- Oferty są obecnie analizowane, decyzja o ewentualnym zwiększeniu dofinansowania lub ogłoszeniu kolejnego przetargu powinna nastąpić w przyszłym tygodniu - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Według założeń urzędników projekty mają powstać do końca 2020 roku. Jest szansa, że cały projekt zostanie dofinansowany ze środków unijnych w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".

Trzy warianty planowanej estakady nad torami na Oruni. Trzy warianty planowanej estakady nad torami na Oruni.
W planach dla Oruni jest również budowa estakady nad torami kolejowymi, która ma połączyć skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha i Sandomierskiej ze skrzyżowaniem ul. Serbskiej i Równej. Rozważane są trzy warianty przebiegu tej drogi (A, B i C).

Wariant A ma inny przebieg od strony Traktu św. Wojciecha, warianty B i C mają bardzo podobny przebieg, oba uwzględniają połączenie z przyszłą ul. Nową Podmiejską, z tą różnicą, że wariant C stanowi jedną z jezdni ul. Nowej Podmiejskiej o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu zarówno w kierunku estakady nad torami, jak i w stronę ul. Sandomierskiej. Jednak jej realizacja planowana jest dopiero po roku 2030.

Czytaj też:Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Natomiast estakada nad torami kolejowymi w każdym wariancie przebiega w tym samym miejscu ze względu na ustalony przebieg planowanej ul. Nowej Podmiejskiej. Różni się jednak jej długość ze względu na rozwiązania techniczne. Dla wariantu A wynosi 427,9 m, a dla B i C - 462,71 m.

Opinie (70) 6 zablokowanych

  • Oddalona w czasie, nieprzyjazna pieszym i w pełnej krasie betonu.

    To tak w kwestii odpowiedzi na pytanie w tytule.

    • 5 5

  • co to za ankieta ??? (1)

    Mieszkasz w pobliżu terenów kolejowych?
    jakby nie patrzeć mieszkańcy Strzyży ,Wrzeszcza , Przymorza ,Żabianki ,Przeróbki ,Rudników ,Matarni itd.... mieszkają w pobliżu terenów kolejowych

    • 7 0

    • zawsze znajdziesz jakieś tory

      szczególnie w wymienionych dzielnicach...

      • 3 0

  • Oby do wyborów Pani Dulkiewicz (7)

    Głosowanie na pania to był błąd gdańsk stoi

    • 86 62

    • wyprowadź się na Nowogrodzką (1)

      • 6 6

      • Za blisko Czerskiej, a stamtąd brzydkie zapachy się wydzielają. Szadółki przy Czerskiej to fiołki.

        • 3 7

    • Prawda jest taka, że była jedyną konkretną kandydatką. Szkoda, że w tych wyborach nie było większego wyboru śród kandydatów.

      • 4 20

    • Możesz się wyprowadzić do Gdyni (1)

      Tam to dopiero inwestycja goni inwestycję.

      • 29 13

      • Tam do Gdyni.... od razu na podkarpacie niech się wyniesie!

        Tam się dopiero gospodarzy! Tam kraina mlekiem i miodem płynąca, inwestycyjne eldorado. Dosłowanie Polska A++

        • 14 3

    • Kacperku, pretensje do Prezesa, że Ci startować nie pozwolił

      • 21 12

    • Wyprowadz sie tam gdzie rzadzi pis i siedz pod sklepem pijac piwo

      • 22 18

  • Pogrzało ich? Mają budować jednocześnie tunel pod torami i estakadę nad torami? (2)

    Albo jedno albo drugie, przecież to jawne marnotrawstwo. Jesli tunele to miały by być takie śmierdzace kanały jak zrobili ciut dalej w kierunku Pruszcza, to lepiej żeby to była estakada ze schodami. Albo w ogóle zrobic wariant szeroki tunel dla samochodów i pieszych ale tylko samochodów osobowych poniżej jakiejś tam wysokosci. Duze cieżarówki puścić od stron obwodnicy południowej

    • 19 9

    • Zero (1)

      Jakiejkolwiek myśli technicznej
      ...

      • 1 3

      • zaprezentuj swoją myśl techniczną

        • 2 0

  • Etam

    Zawsze była Orunia i Orunia za torami teraz będzie za estakadą !

    • 7 4

  • A jak tam nasi sąsiedzi? (2)

    Dalej przejazdy i stanie po 40 minut?? ;)
    Brawo władze Gdańska, nie ma już powoli z czego śmieszkować, wszystko pobudowane.

    • 30 16

    • Spróbuj w godzinach szczytu przejechać tory na Sandomierskiej (1)

      Zdarza się i półgodzinne czekanie na przejeździe

      • 3 3

      • spróbuj w Gdyni na Puckiej

        • 6 1

  • Panie redaktorze Brancewicz...

    bzdury pan pisze. W Gdańsku nie ma mieszkańców Oruni Dolnej, bo coś takiego jak "Dolna Orunia" nie istnieje! Jest Orunia lub Orunia Górna. Wypadałoby to sprawdzić przed publikacją tekstu.

    • 14 3

  • Tunele? Nie! Nie dzielmy tkanki miejskiej!

    W centrum likwidujemy tunele, a na Oruni budujemy, bo jednak bezpieczniejsze. Ciekawe kiedy zatęsknimy za tunelem przy dworcu

    • 11 6

  • Oczywiście

    Jeśli w jakiś sposób poprawi to organizacje ruchu to spoko. Ale z drugiej strony co to za kompletna bzdura, tu chcą robić tunel/estakade a na Podwalu gdzie jest duży ruch robią przejścia naziemne żeby spowolnić ruch, gdzieś tu brak logiki u ludzi co to wymyślają.

    • 7 5

  • (2)

    Rok 2030, szkoda, że nie 2050. Żenada. Do tego czasu zmienić go trzeba będzie pięć razy. Pieniądze wyrzucone w błoto, tak samo jak projekt nowej Świętokrzyskiej, teraz se można nim ........

    • 47 9

    • Dokładnie, widać to na przykładzie ruchu rowerowego. 10 lat temu rower to była egzotyczna rzecz. Projektowało się drogi rowerowe które dzisiaj powodują więcej szkody niż pożytku i nikt nie chce z nich korzystać, bo szybciej i bezpieczniej często jechać jezdnią.

      Dzisiaj projektują tunel przy założeniu dzisiejszej sytuacji drogowej. Ale nie wiedzą, jak ruch drogowy będzie wyglądał za 10 lat. Może w ogóle w tym miejscu nie będzie aut, bo będzie zabroniony wjazd do centrum?

      • 2 2

    • A dlaczego nie można było tego zrobić, gdy PKP modernizowała tory kolejowe? NieDaSię?

      • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane