• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunele i przejazdy nad torami na Oruni

Michał Brancewicz
18 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Plany budowy bezkolizyjnych przejazdów przez tory kolejowe na Oruni. Plany budowy bezkolizyjnych przejazdów przez tory kolejowe na Oruni.

Urzędnicy szukają projektanta trzech tuneli dla pieszych oraz bezkolizyjnej przeprawy dla aut, które umożliwią mieszkańcom Oruni bezpieczne poruszanie się przez tory kolejowe. Oferty potencjalnych wykonawców okazały się jednak droższe, niż zakładano. Dokumentacja miałaby powstać do końca roku.



Mieszkasz w pobliżu terenów kolejowych?

Mieszkańcy Oruni Dolnej od lat czekają na możliwość bezpiecznego przechodzenia i przejeżdżania przez tory kolejowe, którymi jeżdżą pociągi dalekobieżne i towarowe. Od kilku lat miasto zapowiada budowę trzech tuneli dla pieszych i bezkolizyjnych przepraw dla samochodów.

Tunele dla pieszych:


Do przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla trzech przejść podziemnych i dokumentacji przedprojektowej dla bezkolizyjnego przejazdu między ulicami Dworcową i Smętną a Niegowską, wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego zgłosiły się cztery firmy:

Oferty firm projektowych:

  1. Optem Sp. z o.o. - 1 mln 289 tys. 655,00
  2. Pracownia Projektowa MID Marcin Dudek - 1 mln 384 tys. 980,00
  3. Mosty Gdańsk Sp. z o.o. - 1 mln 672 tys. 800,00
  4. Europrojekt Gdańsk SA - 2 mln 925 tys. 794,85

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 850 tys. zł.

- Oferty są obecnie analizowane, decyzja o ewentualnym zwiększeniu dofinansowania lub ogłoszeniu kolejnego przetargu powinna nastąpić w przyszłym tygodniu - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Według założeń urzędników projekty mają powstać do końca 2020 roku. Jest szansa, że cały projekt zostanie dofinansowany ze środków unijnych w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".

Trzy warianty planowanej estakady nad torami na Oruni. Trzy warianty planowanej estakady nad torami na Oruni.
W planach dla Oruni jest również budowa estakady nad torami kolejowymi, która ma połączyć skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha i Sandomierskiej ze skrzyżowaniem ul. Serbskiej i Równej. Rozważane są trzy warianty przebiegu tej drogi (A, B i C).

Wariant A ma inny przebieg od strony Traktu św. Wojciecha, warianty B i C mają bardzo podobny przebieg, oba uwzględniają połączenie z przyszłą ul. Nową Podmiejską, z tą różnicą, że wariant C stanowi jedną z jezdni ul. Nowej Podmiejskiej o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu zarówno w kierunku estakady nad torami, jak i w stronę ul. Sandomierskiej. Jednak jej realizacja planowana jest dopiero po roku 2030.

Czytaj też:Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Natomiast estakada nad torami kolejowymi w każdym wariancie przebiega w tym samym miejscu ze względu na ustalony przebieg planowanej ul. Nowej Podmiejskiej. Różni się jednak jej długość ze względu na rozwiązania techniczne. Dla wariantu A wynosi 427,9 m, a dla B i C - 462,71 m.

Opinie (70) 6 zablokowanych

  • (1)

    Ankieta chyba nie przewiduje sytuacji, że mieszkam koło torów, ruch jest duży ale przechodzi się nie prze tory. Jak wszędzie w Trójmieście wzdłuż torów, nie licząc Oruni i Chyloni.

    • 22 3

    • Albo, że mieszkam daleko od torów, ale w drodze do pracy muszę je przekroczyć

      Lub przejechać

      • 1 0

  • Będzie...

    to i koniec Świata; zapewne ???

    • 5 2

  • Wiem jaka bedzie. Za droga w stosunku do zakladanych kosztow

    • 15 4

  • Chcialbym, zeby byla przejezdna...

    Bez korkow i stabilna.

    • 9 5

  • projekt, nadzór i wykonawstwo powinno byc osobno przy takich inwestycjach

    i bez skomplikowanych umów cywilno - prawnych dla projektanta typu wszystko w gwarancji i rękojmi :)

    • 13 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane