- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (213 opinii)
- 2 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (101 opinii)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (142 opinie)
- 4 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (94 opinie)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (56 opinii)
- 6 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (294 opinie)
Tunele i przejazdy nad torami na Oruni
Urzędnicy szukają projektanta trzech tuneli dla pieszych oraz bezkolizyjnej przeprawy dla aut, które umożliwią mieszkańcom Oruni bezpieczne poruszanie się przez tory kolejowe. Oferty potencjalnych wykonawców okazały się jednak droższe, niż zakładano. Dokumentacja miałaby powstać do końca roku.
Tunele dla pieszych:
- w ciągu ul. Sandomierskiej
- w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej - dojście na przystanek PKP Gdańsk - Orunia.
- w ciągu ul. Niegowskiej - dojście na przystanek PKP Gdańsk - Lipce
Do przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla trzech przejść podziemnych i dokumentacji przedprojektowej dla bezkolizyjnego przejazdu między ulicami Dworcową i Smętną a Niegowską, wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego zgłosiły się cztery firmy:
Oferty firm projektowych:
- Optem Sp. z o.o. - 1 mln 289 tys. 655,00
- Pracownia Projektowa MID Marcin Dudek - 1 mln 384 tys. 980,00
- Mosty Gdańsk Sp. z o.o. - 1 mln 672 tys. 800,00
- Europrojekt Gdańsk SA - 2 mln 925 tys. 794,85
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 850 tys. zł.
- Oferty są obecnie analizowane, decyzja o ewentualnym zwiększeniu dofinansowania lub ogłoszeniu kolejnego przetargu powinna nastąpić w przyszłym tygodniu - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Według założeń urzędników projekty mają powstać do końca 2020 roku. Jest szansa, że cały projekt zostanie dofinansowany ze środków unijnych w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".
W planach dla Oruni jest również budowa estakady nad torami kolejowymi, która ma połączyć skrzyżowanie Traktu św. Wojciecha i Sandomierskiej ze skrzyżowaniem ul. Serbskiej i Równej. Rozważane są trzy warianty przebiegu tej drogi (A, B i C).
Wariant A ma inny przebieg od strony Traktu św. Wojciecha, warianty B i C mają bardzo podobny przebieg, oba uwzględniają połączenie z przyszłą ul. Nową Podmiejską, z tą różnicą, że wariant C stanowi jedną z jezdni ul. Nowej Podmiejskiej o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu zarówno w kierunku estakady nad torami, jak i w stronę ul. Sandomierskiej. Jednak jej realizacja planowana jest dopiero po roku 2030.
Czytaj też:Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?
Natomiast estakada nad torami kolejowymi w każdym wariancie przebiega w tym samym miejscu ze względu na ustalony przebieg planowanej ul. Nowej Podmiejskiej. Różni się jednak jej długość ze względu na rozwiązania techniczne. Dla wariantu A wynosi 427,9 m, a dla B i C - 462,71 m.
Opinie (70) 6 zablokowanych
-
2020-04-18 15:25
(1)
Ankieta chyba nie przewiduje sytuacji, że mieszkam koło torów, ruch jest duży ale przechodzi się nie prze tory. Jak wszędzie w Trójmieście wzdłuż torów, nie licząc Oruni i Chyloni.
- 22 3
-
2020-04-18 16:18
Albo, że mieszkam daleko od torów, ale w drodze do pracy muszę je przekroczyć
Lub przejechać
- 1 0
-
2020-04-18 15:30
Będzie...
to i koniec Świata; zapewne ???
- 5 2
-
2020-04-18 15:22
Wiem jaka bedzie. Za droga w stosunku do zakladanych kosztow
- 15 4
-
2020-04-18 15:17
Chcialbym, zeby byla przejezdna...
Bez korkow i stabilna.
- 9 5
-
2020-04-18 15:05
projekt, nadzór i wykonawstwo powinno byc osobno przy takich inwestycjach
i bez skomplikowanych umów cywilno - prawnych dla projektanta typu wszystko w gwarancji i rękojmi :)
- 13 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.