• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedyny taki warsztat w Trójmieście - hangar do naprawy samolotów

Maciej Korolczuk
26 października 2023, godz. 20:00 
Opinie (81)

Na płycie postojowejMapka lotniska w Gdańsku stanął nowy hangar, w którym będą serwisowane i naprawiane samoloty. Jego budowa trwała trzy miesiące i jest to pierwszy tego typu obiekt w kraju.



Twój samolot ma usterkę przed wylotem. Co robisz?

O tym, że na lotnisku w Gdańsku stanie hangar do serwisowania i napraw samolotów, informowaliśmy jako pierwsi w kwietniu.

Obiekt stanął w ciągu trzech miesięcy na głównej płycie lotniska w bezpośrednim sąsiedztwie obecnie zajmowanego przez spółkę LS Technics. Jego budowa była niemałym wyzwaniem, bo odbywała się "pod ruchem samolotów". Konstrukcja została oparta na szkielecie aluminiowo-stalowym z dwuwarstwowym pokryciem poliestrowym.

- To dla nas duży krok w rozwoju, bo jeszcze trzy lata temu, gdy rozpoczynała się pandemia, cała branża lotnicza - w tym nasza firma - stanęła przed ogromnymi wyzwaniami. Dzięki pracy wielu osób udało się jednak wyjść na prostą - cieszył się w czwartek podczas otwarcia Paweł Pilarski, prezes LS Technics, inwestora i gospodarza tego obiektu.

Kilkadziesiąt przeglądów i napraw w ciągu roku



Wnętrze hangaru robi wrażenie - zwłaszcza gdy stoi w nim samolot. W czwartek, na potrzeby oficjalnej inauguracji, stał w niej niewymagający przeglądu, nieco mniejszy Embraer LOT-u, ale docelowo będą w nim stacjonować większe Airbusy typu A320 - głównie linii Wizzair.

Hangar jest ocieplany zimą i klimatyzowany latem. Ma 19 metrów wysokości i 50×55 metrów u podstawy. Wewnątrz jest jedno stanowisko do serwisu i napraw samolotu, wokół którego stoją kontenery biurowo-socjalne. Pierwsze przeglądy samolotów ruszą jeszcze tej jesieni. Do końca przyszłego roku w nowym hangarze zaplanowano przeglądy ok. 50 samolotów - głównie linii Wizzair.

Nowa inwestycja to także kilkadziesiąt nowych miejsc pracy przede wszystkim dla inżynierów, techników i mechaników lotniczych, ale także logistyków, planistów czy magazynierów części lotniczych. Port Lotniczy zabiega, by kadry o takich specjalizacjach mogły w najbliższych latach kształcić się w Trójmieście. Kuźnią i zapleczem naukowym miałaby stać się Politechnika Gdańska.

- Takie kierunki są już na uczelniach na południu Polski, z czego korzysta nasza konkurencja. Liczę, że w przyszłości także i my będziemy kształcić kadry, z których na miejscu będą mogli korzystać nasi partnerzy - mówi Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego w Gdańsku.
  • W nowym hangarze rocznie będzie serwisowanych kilkadziesiąt samolotów.
  • W nowym hangarze rocznie będzie serwisowanych kilkadziesiąt samolotów.
  • W nowym hangarze rocznie będzie serwisowanych kilkadziesiąt samolotów.
  • LS Technics ma też do dyspozycji dotychczasową halę do naprawy maszyn, która stoi tuż obok nowego hangaru.

W planach trzeci hangar



LS Technics na lotnisku w Rębiechowie jest obecna od 15 lat. Firma należy do Polskiej Grupy Lotniczej, która jest właścicielem m.in. Polskich Linii Lotniczych LOT. Spółka specjalizuje się w naprawach i przeglądach lekkich i ciężkich samolotów. Poza lotniskiem w Gdańsku jej pracownicy dbają o sprawność samolotów na lotniskach w Warszawie, Katowicach (tam ma główną bazę), Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Olsztynie oraz Bydgoszczy.

Nowy hangar ma być pierwszym krokiem do rozwoju jej działalności w Gdańsku. W przyszłości planowana jest budowa trzeciego hangaru, będącego zapleczem technicznym i miejscem napraw samolotów lądujących i startujących z gdańskiego lotniska.



Dwa nowe kierunki i dodatkowy samolot



To nie koniec nowości na gdańskim lotnisku. W środę węgierska linia Wizzair ogłosiła inaugurację dwóch nowych połączeń z Gdańska: do Walencji oraz do Rzymu (Fiumicino).

Samoloty do Hiszpanii będą latać od 31 marca 2024 roku w każdy czwartek i niedzielę, a do Włoch - w poniedziałek, środę i piątek (od 1 kwietnia). W systemie sprzedażowym pojawiły się już bilety na nowe wiosenne połączenia, w cenie od 89 zł (Rzym) i 179 zł (Walencja).

Także wiosną do bazy w Gdańsku dołączy kolejny - ósmy już samolot linii Wizzair, co zwiększy częstotliwość na 12 istniejących trasach z Gdańska.

Miejsca

Opinie (81) 5 zablokowanych

  • pffff (1)

    nie przesadzajcie ten namiot juz był dawno moze mniejszy alnbo nie wykorzystywany, jak pracowałem na lotnisku 16 lat to juz tam był przesadzacie sensacyjne ciotki

    • 4 4

    • Urósł na drożdżach?

      • 0 0

  • Oby Prezydenckiego znowu przed wylotem nie "naprawiali" (1)

    • 8 4

    • Rząd Tuska oddał do Samary do naprawy. Pilnujmy Polski on wrócił

      • 0 0

  • Jak coś powiem to roztropnie

    Ps. Dla POsłów parkowanie na parkingach portu nadal bezpłatne?

    • 11 13

  • Fajny fajny (2)

    Pamiętam takie hangary na Zaspie i wierzę kontrolną
    Pan wie kto tam londowal ( nie ma takiego miasta Londyn )

    • 6 0

    • W (1)

      • 0 0

      • H

        Ale to w czasach Danzig

        • 0 0

  • Pr

    No to pracujemy dalej na pr lotniska

    • 2 2

  • Warto tam złożyć CV? (14)

    Obecnie jako serwisant na północ od A2 czasami ponad dycha brutto wpada z delegacjami. Plus samochód do użytku prywatnego (kombi segment D).
    Jednak przy serwisie i naprawach samolotów to można dobre pieniążki wyciągnąć wydaje mi. Co sądzicie?

    • 8 15

    • Nie warto (3)

      Tyle nie wyciągniesz

      • 2 0

      • To ile można tam wyciągnąć? (1)

        Na Gdańsk to chyba w takiej branży te z 8000/8500 netto na początku się dostanie.

        • 0 2

        • hahaha, tyle to oni kontrolerom nie chca placic, buhahaha

          • 4 0

      • nie warto

        • 1 0

    • Zależy czy jesteś cierpliwy, na początku zanim zrobisz licencje to kasa słaba (bez szkół licencje mechanika lotniczego robisz około 5 lat), a później to już jest dobrze, opłaca się.

      • 4 1

    • Płacą grosze

      • 2 1

    • Widać że nie masz pojęcia o branży lotniczej (3)

      więc nie aplikuj. mechanik bez licencji na dany typ samolotu może liczyć na 3.5k na łapę na start. Będziesz wymieniał śrubki i fotele, czyścił kibel i naprawiał lampki nad głową pasażera.
      zrobienie licencji na konkretny samolot trwa latami i jest bardziej wymagające niż licencja pilota.

      • 8 0

      • dokladnie, na start jestes niewykwalifikowany i wtedy nie zaplaca. zrobisz licencje kursy i bedzie lepiej

        • 0 0

      • (1)

        Czyli praca dla młodych po szkole co mogą mieszkać z mamą i tata .

        • 1 0

        • jak nie mają licencji mechanika lotniczego to nie bardzo mają wybór

          • 2 1

    • dostaniesz sluzbowy aby od hangaru do szatni jezdzic - skladaj CV

      • 2 0

    • Zrób papiery bo bez tego to w ogóle cie do roboty nie przyjmą. W lotnictwie jest tak że nawet na ważenie samolotu musisz mieć uprawnienia.

      • 0 0

    • Wynagrodzenie ok. 3800 zł brutto na początek

      A po okresie 3 m-ce 4 000 zł brutto.

      • 0 0

    • Trzeba mieć odpowiednie wykształcenie techniczne w tym temacie.
      Tzn.szkola lotnicza.
      Ale to nie wszystko.
      Leta praktyki do uzyskania licencji itd.itp.

      • 0 0

  • Fajne oferty pracy w LS

    Wejdźcie na ich stronę :) 3100netto

    • 8 0

  • Opinia wyróżniona

    Fajnie. (4)

    Kolejne miejsca pracy w Trójmieście tym razem w wysokokwalifikowanych usługach. To zdrowy fundament dalszego rozwoju metropolii. Logistyka, handel, turystyka i usługi - zrównoważony rozwój regionu.

    • 44 9

    • Za najnizsza krajowa, trzeba jeszcze tu dodac.

      • 2 1

    • Agnieszka - ile ci płacą za takie wpisy?

      • 0 1

    • Niesamowite. Namiot. Duży

      • 0 1

    • pomysl o odpowiedzialnosci za taka prace! dla podpowiedzi nie jest liczona w pieniadzach

      • 0 0

  • Zaraz naprawy samolotów będzie trzeba robić w niemcach

    Bo przecież po co w Polsce jak w Niemczech można, Zaraz przeniesiemy tam za granicę, fur dojczland

    • 4 5

  • Nowy hangar

    A już do naprawy.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane