• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie

ms
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.

Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu zobacz na mapie Gdańska pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.



70 przekroczeń prawa dziennie w jednym miejscu, to dużo czy mało?

Średnio 10 naruszeń prawa w ciągu każdej godziny szczytu (między godz. 7 a 9 rano i między godz. 15 a 18) oraz jedno-dwa zdarzenia na godzinę w pozostałych porach dnia popełniają kierowcy korzystający z al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego. Przepisy łamią wszyscy: osobówki, ciężarowe, a nawet autobusy.

Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.

Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.



Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.

Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.

Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.

- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.

Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.

- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.
ms

Miejsca

Opinie (541) 4 zablokowane

  • 70 na kilka tysięcy to niedużo? Powiedzcie to ofiarom które tracą jedno życie z jednego które mają - to już dużo.

    • 2 4

  • z Klinicznej w Hallera jednym pasem !!!!??? (2)

    przecież w godzinach szczytu tam nie da się jeździć - teraz już jest ciężko

    • 45 11

    • nie da się jeździć (1)

      to znajdź inną drogę, lub wsiądź na rower, skuter, do pociągu czy do tramwaju. A może i na piechotę będzie szybciej. Wyobraź sobie że jak wysiądziesz z auta to korki dla ciebie nie istnieją. Dziwne, co?

      • 10 18

      • Mądry jesteś bo tam nie jeżdzisz

        niech Ci zbudują objazd pod własnym domem to zobaczymy jak będziesz marudził !!!!

        • 6 4

  • Ograniczanie do jednego pasa głównej drogi łączącej dzielnice to jakis chory pomysł !!!!!

    to nie jest jakaś osiedlowa dróżka !!! Zmniejszenie lewoskrętu z Klinicznej nie zmniejszy korków tylko je przeniesie wcześniej w większym stopniu !!!!! Dlatego, że policja nie potrafi karać za wykroczenia to mamy likwidować drogi. CHORE !!!!

    • 13 8

  • zlikwidować przejście i tyle (1)

    tanio szybko i mniej pogrzebów.Fizyki nikt nie oszuka. To teraz będą nagrywać potrącenia z tramwajem? No dużo więcej krwi, znaczy bardziej efektownie?

    • 11 7

    • zlikwidować drogę i tyle

      to niezłe miejsce na deptak

      • 7 2

  • 70 wykroczeń dziennie = policja na miejscu cały dzień

    ...i 70 wysokich mandatów albo wniosków do sądu. Tydzień konsekwencji i kierowcy by się uspokoili.

    • 9 1

  • po pierwsze kamera monitoringu nie jest rejestratorem wykroczeń (3)

    I w sądzie na jej podstawie nikt mandatu nie dostanie. Policja i ZDiZ sobie nią może...
    Po drugie na jakiej podstawie stwierdzają przekroczenia prędkości - znowu, kamera nie jest urządzeniem mierzącym prędkość - patrz punkt pierwszy.

    Pojęcie o przepisach trzeba mieć żeby nie być okradzionym przez SM czy Policję.

    • 19 17

    • po pierwsze kamera monitoringu może być podstawą do ukarania kierowcy (1)

      w takich sytuacjach jak np. nie zachowanie należytej ostrożności przy przejściach, nie zatrzymanie się przed przejściem gdy inny samochód już stoi i przepuszcza pieszego, itp., itd. i wszystkich innych sytuacji, w których obraz z kamery jednoznacznie wskazuje na winę kierującego pojazdem. Jak na załączonym filmiku widać, do potrącenia pieszego doszło na samym końcu przejścia dla pieszych - nie ma tu mowy o jakimś wtargnięciu itp. co jednoznacznie wskazuje na winę kierującego pojazdem. Zweryfikuj swoje punkty - trzeba mieć pojęcie o przepisach...

      • 15 1

      • otóż rozporzędnie określa co i w jaki sposób można używać do karania za wykroczenia

        I wyroki sądowe mówią wyraźnie, że na podstawie kamer monitoringu nie można wystawiać mandatów.
        Inna sprawa to wykorzystanie nagrań z monitoringu W TOKU ŚLEDZTWA np w sprawach karnych. Ale pocztówki ze zdjęciem z kamery monitoringu dostać nie można (co nie oznacza, że się nie dostaje ale w sądzie z miejsca się wygrywa).

        • 0 1

    • może prędkości nie...

      ...zmierzy ale wymuszenia pierwszeństwa może zarejestrować.

      • 16 0

  • (2)

    Ogolnie Gdańska infrastruktura drogowa jest "przykra"
    Drogi w 80% sa zniszczone, przejscia źle lub slabo oznakowane. Brak dróg alternatywnych Przyklad mamy z wczoraj a propos wypadku na słowackiego - zablokowane było wszystko od galerii do moreny :/
    Co do wypadków z udziełem pieszych to racja, często nie patrzą gdy wchodzą na ulice, ale prawda jest taka że to kierwocy nie przestrzegają przepisów, zakazów i nakazów.. Jeżdżą zbyt szybko po tych dziurawcach, nie przepuszcaja pieszych(bo jado samochodem, nie?) W naszym kraju jest jakaś dziwna zasada, że jak nie łamiesz przepisów to frajer jesteś."po ki ch... tu jest ograniczenie do 50 jak mozna tutaj spokojnie jechac 80" - wszyscy najmądrzejsi i na wszystkm się znamy. Ja jestem za tym, zeby wprowadzic przepisy ze szwecji - przekraczasz prędkość o 30km/h - tracisz prawko, przekraczasz jakkolwiek prędkość na ograniczeniu do 30 - tracisz prawko. Przekraczasz prędkośc o 10km - oddajesz 10% swoich zrobków. Mysle ze by sie nagle wszyscy nauczyli jezdzić :)

    • 12 5

    • (1)

      Kiedy to prawda, że u nas wiele znaków jest bez sensu - prosta, dwupasmowa droga, po której można spokojnie jechać 200km/h a tu ograniczenie do 50km/h. Nonsens. Poza tym nie wrzucaj wszystkich kierowców do jednego worka, bo ja np. zatrzymuję się przed przejściem jak widzę, że ktoś chce przejść. Zwalniam też jak widzę, że na jezdni jest jakaś kałuża i jadąc szybciej mógłbym ochlapać pieszych. I...mógłbym tak dalej wymieniać, ale po co? Albo ktoś jest kulturalnym kierowcą albo nie, dodatkowe przepisy mało co tu pomogą.

      • 1 4

      • zgadzam sie z Tobą. Nawet jesli wiekszość kierowców jezdzi tak jak Ty to jest pewna grupa, która wszytko ma w d..e i właśnie dla nich powinny być zaostrzone przepisy - w pewnych wypadkach tylko surowe kary odstraszają. Niestety jeden czubek czasem wystarczy zeby napsuc krwi 100 osobom. To nic ze 1000 aut jedzie zgodnie z przepisami, gdy przez jednego wariata giną ludzie... Właśni przez takie ananasy większość ma p********.

        • 3 0

  • kamer jest za malo

    ...sa miejsca gdzie kamery powinny zostac zainstalowane bo do lamania przepisow dochodzi przy kazdej zmianie sygnalizacji swietlnej - jadac rzeczyspolitej od strony kołobrzeskiej mało kto zwraca uwage ze jest tam jeszcze 50 - wszyscy gnaja 70-80 efekt jest taki ze wielu kierowcow wpada na skrzyzowanie z hynka (ktore jest dosc rozwlekle) na czerwonym - autka jadace z przeciwnego kierunku ktore skrecaja w hynka maja ustawiony bardzo krotki cykl - jezeli nie przyspieszy to utknie miedzy wyspami przed 2 sygnalizatorem - efekt jest taki ze latwo tam o czolowke - osob ktore wjezdzaja na czerwonym jest bardzo duzo - praktycznie przy kazdej zmianie swiatel

    • 6 1

  • Szkoda pieszego , ale wszedł na pasy z marszu , a pasy są od przejsciaa nie urządzania na nich spacerku.

    • 5 16

  • Wylewanie dziecka z kąpielą przez urzędników

    Moim zdaniem nieprzestrzeganie przepisów jak nie ustępowanie pierwszeństwa pieszym, czy nadmierna prędkość to jedno i jest to naganne. Dlaczego jednak próbuje się temu zaradzić poprzez ograniczanie przepustowości jednej z ważniejszych dróg komunikacyjnych. Czy to spowoduje, że piesi będą od tego momentu już bardziej zauważani i mieli pierwszeństwo? To chore podejście z cyklu jak mnie boli noga to sobie ją odetnę.

    • 11 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane