• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karwiny: mieszkańcy chcieli kładkę, a będzie wiadukt

Patryk Szczerba
2 czerwca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem najwcześniej za trzy lata. Będzie konstrukcją, po której pojadą auta, choć radni dzielnicy chcieli inaczej. Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem najwcześniej za trzy lata. Będzie konstrukcją, po której pojadą auta, choć radni dzielnicy chcieli inaczej.

Radni dzielnicy Karwiny i społecznicy nie chcą budowy wiaduktu drogowego pomiędzy ulicami Buraczaną i Strzelców zobacz na mapie Gdyni. - Proponowaliśmy wariant kładki pieszo-rowerowej. O wiadukcie drogowym dowiedzieliśmy się z mediów - mówią.



Czy inwestycje drogowe powinny być konsultowane z mieszkańcami?

W poprzednim tygodniu Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni poinformował, że szuka specjalistycznych firm, które pomogą w przygotowaniu warunków zamówienia na projekt wiaduktu drogowego pomiędzy ulicami Strzelców i Buraczaną. Konstrukcja połączy Karwiny z Małym Kackiem. Ma kosztować ok. 16 mln zł. Oprócz samochodów, będą mogli się tam poruszać piesi i rowerzyści.

Czytaj więcej: Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem

Wiadukt na Karwinach bez konsultacji z mieszkańcami



Według szacunków ZDiZ, gdyby nie było tam ruchu samochodowego, kładka mogłaby kosztować 10 mln zł. Tyle, że według wyceny przedstawionej na początku roku radnym dzielnicy, oczekiwana przez nich konstrukcja miała kosztować dużo mniej - ok. 2 mln zł. Radni nie ukrywają, że nowy pomysł im się nie podoba. Dodają, że nikt z nimi nie konsultował propozycji, a o całej sprawie dowiedzieli się z mediów.

- Rady Dzielnic są zobligowane formalnie do organizacji konsultacji społecznych ws. inwestycji kosztujących zaledwie kilka tysięcy złotych (np. remonty chodników, drobne naprawy itp.). W przypadku wiaduktu mówimy o jednej z największych, najdroższych i budzących spore kontrowersje inwestycji. I żadnych konsultacji nie było - mówi Marek Dudziński, radny dzielnicy Karwiny.
Rozgoryczenie radnych potęguje fakt, że konsultacje były przeprowadzane przy okazji zmian w ruchu na Grabówku, czy ostatnio na Dąbrowie, gdzie radni zawnioskowali w sprawie ustalenia jednokierunkowych ulic. Miasto chwali się też organizowaniem konsultacji w sprawie Parku Centralnego czy terenów przechodzących rewitalizację.

- Postawiono nas przed faktem dokonanym, a tymczasem sprawa jest poważniejsza niż się wydaje. To, co budzi największe zastrzeżenia i uzasadnione obawy mieszkańców, to plan miasta na stworzenie dużego ruchu samochodów na małych, spokojnych, wewnętrznych, mocno zabudowanych uliczkach takich jak: Olgierda, Strzelców, Buraczanej i Nałkowskiej. To nie są drogi przeznaczone do wzmożonego ruchu drogowego - dodaje Dudziński.
Niewykluczone, że do miasta trafi petycja dotycząca rezygnacji z przejazdu drogowego na rzecz tańszych ułatwień dla pieszych i rowerzystów.

- Ponownie apelujemy o konsultowanie z lokalnymi społecznościami, a przynajmniej radami dzielnic, zamierzeń inwestycyjnych, które mogą budzić kontrowersje. Brak rozmowy, brak udziału mieszkańców w zarządzaniu miastem, niechęć władz do partycypacji społecznej jest na szkodę całego miasta - piszą społecznicy z Miasta Wspólnego.

Miasto pozostaje nieugięte



Petycja może niewiele pomóc, bo urzędnicy od początku bronią pomysłu i nie zmieniają zdania.

- Dzięki budowie wiaduktu samochody jadące w stronę obwodnicy nie będą musiały dojeżdżać do skrzyżowania z Sopocką, co powinno realnie zmniejszyć ruch na tym skrzyżowaniu. Będą mogły jechać ulicą Nałkowskiej, której przepustowość pozwala na zwiększenie natężenia ruchu - wyjaśnia Roman Witowski, dyrektor ZDiZ.
Ewentualny zbyt duży ruch w dzielnicy ma być zmniejszony poprzez... strefę Tempo 30. ZDiZ chce też zwracać uwagę kierowcom, by nie wjeżdżali na drogi osiedlowe. Na razie nie wiadomo jak zapewnić skuteczność tych pomysłów.

Według różnych wersji, pozwolenie na budowę ma zostać wydane jesienią 2019 roku lub wiosną 2020 roku. Samo zakończenie realizacji jest planowane na 2021 rok, ale to wciąż tylko orientacyjny termin.

Miejsca

Opinie (214) 6 zablokowanych

  • Będzie druga Łowicka

    Otwarcie takiego skrótu pozwoli stojąc w korku przeskoczyć o kilka samochodów do przodu jadąc przez ten wiadukt, dalej Staffa i Tuwima.

    Tak więc Karwiny będą wyglądały tak jak obecnie wygląda Łowicka w Kacku

    • 7 1

  • (12)

    I bardzo dobrze , że zostanie wykonany od razu duży wiadukt. Tak ze pare lat było by psioczenie , że czemu na początku nie zrobiono możliwości ruchu samochodowego i , że kasa wyrzucona w błoto. Dla Karwin i okolicy wiadukt jest potrzebny. Większość mieszkańców chce dużego ogólnego wiaduktu.

    • 79 53

    • będziesz miał na Kwarinach dokładnie to samo co teraz masz na Łowickiej - korek przez środek dzielnicy samochodów które Karwinami będą omijać korek na Wielkopolskiej

      • 4 1

    • wiadukt mieszkancom Karwin jest zupełnie niepotrzebny!! (2)

      Będzie tak jak na pozostałych ulicach samochody będą "skakać " byleby wyprzedzić innych o kilka samochodów. Co już się dzieje na ul olgierda, czy ul. Wielkopolska, część szybkich i wściekłych wykorzystuje zjazd i zatokę autobusową - przystanek Lidzka- byleby z dziką satysfakcją tworzyć korek tam gdzie jest wyjazd dla komunikacji miejskiej.

      • 8 5

      • możecie tak przez osiedla ma wiczlinie puścić dojazdy np do bojana.. też byłoby szybciej (1)

        • 2 3

        • bardzo dobry pomysł

          • 2 1

    • Nie nie chcemy wiaduktu dla aut... (1)

      To tylko zaburzy dzielnice...chory pomysl p.Szczurek

      • 3 8

      • może ty nie chcesz

        ale mieszkańcy chcą!
        A to że ty nie chcesz g.wno nas obchodzi

        • 3 3

    • Potrzebny ale do czego? (4)

      Po co mieszkańcowi karwin dojazd do strzelców? Chyba udajesz mieszkańca karwin a kupiłeś mieszkanie po drugiej stronie torów.

      • 21 6

      • (3)

        Jestem mieszkańcem Karwin od 24 lat ... będzie można sprawnie wyjechać z Karwin nie musząc wbijać się na chwaszczynska tylko dopiero na Wielkopolskiej na wysokości Łowickiej ...

        • 12 10

        • (1)

          Czas w jądrach tatusia się nie liczy .Pierniczysz jak potłuczony gimbus.

          • 6 5

          • ale nikt się nie pyta czym zajmujesz się codziennie . pewnie jesteś dumny że dzięki Tobie tatuś ma wypucowanie jądra na błysk

            • 5 2

        • będzie można sprawnie stać w większym korku na Wielkopolskiej

          po co marnować pieniądze na budowę przewymiarowanej infrastruktury?

          • 6 1

    • A skąd przekonanie, że cokolwiek zostanie wykonane? Spokojnie, to tylko plan, a w Gdyni od planu do realizacji daleka droga.

      • 8 3

  • Rozładowanie ruchu powoduje jego zmniejszenie a nie zwiększenie (1)

    a o tym w przedwyborczym amoku radni zapewne reprezentujący szczątkowy gdyński pisuar pewnie zapomnieli.

    • 3 3

    • Ejjjjj

      Głupiś chłopcze, głupiś.....

      • 0 3

  • W imieniu wszystkich mieszkańców (10)

    żądam mostku linowego

    • 83 18

    • a ja żądam (1)

      aby była tam kolejka gondolowa jak w Zakopanem

      • 8 0

      • i przeprawa wodna, wiadukt morski dla jachtów i kajaków a po bokach łany bławatków

        i schody ze złota wyłożone czerwonym pluszem z wełny jednorożca

        • 6 0

    • A nie lepiej kolejka linowa (2)

      Albo dzwig stoczniowy ze szklanym szescianem. Byla taka propozycja w Gdansku gdzies w okolicach castoramy na Przymorzu. Tam pomysl upadl. Bylaby niezla atrakcja.

      • 7 5

      • (1)

        ja proponuję kolejkę tyrolską ;-)

        • 10 1

        • Proca będzie lepsza i tańsza, tylko rozrzut większy

          • 6 0

    • biznes (1)

      komuś zależy na wiadukcie, bo wyczaił biznes
      zapłaci komuś za przetarg dostanie kasę
      jak to w Gdyni
      np.przetarg na muszlę

      • 7 5

      • Oczywista sprawa ale dobrze ze mówisz bo niektórzy wierzą w cuda ;)

        • 3 5

    • tylko skocznia

      lub most linowy

      • 10 1

    • Szczur to ty ironizujesz? Nie jesień cię nie będą!

      • 5 9

    • Bla bla bla a co do czego idą głosować na Szczura a potem wieczne jęki...

      • 8 6

  • Mostom i tunelom w Gdyni mówimy NIE! (4)

    Chcemy stać w korkach.

    • 81 30

    • mostom i tunelom nie (1)

      kładkom dla pieszych i rowerzystów yes yes yes!

      • 4 8

      • rowerzyści i wegetarianie na Madagaskar!

        • 2 5

    • I pedałowac pieszo albo na rowerach

      bo cywilizacja nie dotyczy kładkowych

      • 7 5

    • Prawda
      Jedynie dopuszczamy inwestycja robione biała farba
      Nikt nie będzie psul zabytkowej modernistycznej tkanki

      • 19 8

  • #WojtekJużDziękujemy

    Już wystarczy.

    • 6 1

  • Może (5)

    Być i tak. Byle coś się pojawiło dla pieszych i aut

    • 39 17

    • A kiedy wiadukt z chylońskiej przez tory!!!!!

      Pytam się!!!!!! Tam tylko estakadą można się dostać!!!

      • 3 3

    • dla pieszych i rowerzystów OK (2)

      dla aut niekoniecznie

      • 9 5

      • dla pieszych i rowerzystów tak! hossa i apartamenty na polanie były reklamowanie od zawsze jako enklawa zieleni, więc (1)

        Proszę przeanalizować i sprawdzić natężenie ruchu wyjeżdżających z ul. Strzelców. W godzinach szczytu, czekają co najwyżej jedną, dwie zmiany świateł - czyli tyle co np. wyjazd ul. Buraczanej czy Nałkowskiej. Tylko mieszkańcy nowych osiedli wolą śmignąć po spokojnym, innym - już nie swoim osiedlu.
        Dlaczego miasto nie wymaga od deweloperów odpowiedniej infrastruktury drogowej?!!
        Po co?? Później jeden z mieszkańców mający znajomości wydepcze dziwne pomysły...

        A ulica strzelców moglaby swobodnie zostać przebudowana z Wielkopolska tworząc piękne skrzyżowanie, miejsca jest dość... ale trzeba przy tym pomyśleć.

        • 3 2

        • mieszkancy na Strzelcow nie chca wiaduktu drogowego!

          powtarzam raz jeszcze..to jest dziwna i niewyjasniona inicjatywa UM. wiekszosc osob mieszkajaca na osiedlach Hossy, Ekolanu czy Eurostylu nie potrzebuje wiaduktu..bo i po co? zeby zaoszczedzic 3 minuty rano kosztem o wiele bardziej zwiekszonego ruchu w obrebie calego osiedla? Panie Szczurek prosze sie opamietac i zrobic konsultacje z mieszkancami, a nie decydowac za nas..u mnie Pan juz glosu na wyborahc nei dostnaie..jak iz reszta cala samorzadnosc za takie akcje jak ta...pod domem na wiczlinie se Pan pusc przelotowke.

          • 5 0

    • Ruch wzrosnie, tempo 30 nic nie da (bo co ma dać?), ale urzednicy postawia światła na krzyżówce Korzenna-Nałkowskiej

      No bo jak inaczej. WYNCYJ ŚWIATEŁ! Jedyna odpowiedź urzędników. Ewentualnie zabudują całą Nałkowskiej progami zwalniającymi. Tak jak Starodworcową. Wiadukt na Nałkowskiej odbudować? Po co. Przecież ledwo co w 2015 został uszkodzony/zniszczony. Poczekają mieszkańcy jeszcze z 10 lat albo i 50 jak to w Gdyni bywa.

      • 12 3

  • Dobrze by było drogę do Witomina

    Zamiast zakorkowaną Wielkopolską, warto by było pociągnąć te parę km lasem i połączyć Witomino z Karwinami

    • 6 1

  • Niezle sobie deweloper pomyslal

    Skosil za moeszkania gruby hajs a droge dojazdowa ma zrobic miasto.byly jakies okazyjne ceny mieezkan dla wybranych?

    • 8 0

  • Nie po to kupowalem mieszkanie pod lasem zebym zamiast dzikow widzial pod domem tiry i autobusy

    • 8 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane