• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Michał Brancewicz
30 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.

Trwa budowa Nowej Bulońskiej Północnej, a pod koniec października powinniśmy poznać oferty wykonawców Nowej Warszawskiej. W ciągu najbliższych dwóch lat planowane są budowy i rozbudowy mniejszych dróg. Większe inwestycje, głównie na południu Gdańska, nie mają na razie terminów, a ich realizacja jest uzależniona od otrzymania unijnego dofinansowania.



W pierwszej kolejności miasto powinno:

Nowa Bulońska Północna - trwa budowa



Nowa Bulońska Północna połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Część drogowa powinna powstać do końca roku, natomiast linia tramwajowa ma zostać uruchomiona latem 2020 roku.

Nowa Warszawska - oczekiwanie na oferty



Z kolei z 16 września na 29 października przesunięty został termin otwarcia ofert na budowę Nowej Warszawskiej, która połączy Nową Bulońską zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska. W tym przypadku inwestycja ogranicza się do samej linii tramwajowej, bez drogi dla aut, tylko dla rowerów. Nowa Warszawska ma być gotowa latem 2021 roku.

  • Trasa tramwajowa w ramach inwestycji Nowa Warszawska.
  • Nowa Bulońska Północna realizowana jest w wariancie przedłużonym.
Gdy piszemy o tych inwestycjach, czytelnicy często pytają, jaki jest harmonogram budowy kolejnych dróg w Gdańsku. Zapytaliśmy o to urzędników. Poniżej prezentujemy, jak wyglądają plany w najbliższej perspektywie oraz na kolejne lata. Niestety, wiele ważnych inwestycji nie ma jeszcze ustalonej nawet przybliżonej daty realizacji. Tak jest chociażby w przypadku Nowej Świętokrzyskiej, o czym niedawno informowaliśmy. Ale ta lista jest znacznie dłuższa.

Budowy i przebudowy dróg planowane w najbliższych latach



  • Przebieg ul. Nowej Olchowej.
  • Budowa Nowej Opackiej podzielona jest na dwa etapy. Środkowy odcinek ulicy wybudował deweloper.
  • Rozbudowa ul. Kartuskiej podzielona została na dwa etapy. Od ul. Otomińskiej do Nowatorów oraz od Nowatorów do granicy miasta.
  • Pierwszy etap inwestycji przewiduje budowę dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi na Oruni.
Mieszkańcy południa Gdańska z pewnością nie będą zadowoleni z faktu, że w tym momencie nie są znane nawet przybliżone terminy budowy dróg w tej części miasta. Ich realizacja uzależniona jest od pozyskania unijnego dofinansowania.

Planowana kolejność dużych inwestycji poprawiających komunikację w Gdańsku:

  1. Trasa GP-W, inaczej Nowa Politechniczna (tramwaj i droga technologiczna, droga rowerowa i chodnik) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  2. Nowa Świętokrzyska (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - ma opracowany projekt - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  3. Nowa Jabłoniowa (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania

  • Dwa warianty przebiegu ul. Nowej Politechnicznej.
  • W ramach Nowej Świętorzyskiej powstanie nowa droga bez linii tramwajowej, ale z buspasami.
  • Nowa Jabłoniowa bez linii tramwajowej, ale z buspasami dla autobusów.
Jeszcze dłużej trzeba będzie poczekać na:


Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską. Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską.
Inwestycje drogowe w Gdańsku do realizacji po 2030 r.


Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową. Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową.
- Te inwestycje przewidziane są do realizacji po 2030 roku - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (427) ponad 10 zablokowanych

  • jeszcze ponad 11lat spacerkiem spacerową, ja prdl :(

    • 7 2

  • Tępactwo urzędasów gdańskich aż razi. (2)

    Ta Do Studzienki to nic nie pomoże. Ba, nawet Nowa Bulońska nic nie pomoże. Problemem jest jedna nitka w jedną stronę na Jaśkowej i ogólny brak wyobraźni i strategii. Do Studzienki powinna iść tam, gdzie jakiś i**ota dał zgodę na wybudowanie prywatnego akademika. mega arteria aż do Piekarniczej. Do tego powinno się wyburzać w centrum, żeby były aleje, arterie jak Grunwaldzka od Opery do Placu Zebrań Ludowych. No ale jak się 20 lat siedzi w kieszeni deweloperów... to potem trwoga to do... sam nie wiem kogo, bo na wszystko jest już za późno.

    • 24 10

    • Jaskowa

      Jest zatkana autami słojow z poludnia gda

      • 3 1

    • Wyburzać centrum, żeby dało się tam dojechać z przedmieść.
      Super wizja :>

      • 3 1

  • (1)

    Perspektywy są dobre ale zapominamy,że nie nadążają za tymi dogami te położone na niektórych dużych osiedlach mieszkaniowych, drogi osiedlowe na których nie sposób przejść .
    Jako przykład podaję drogi za które odpowiada LWSM Morena . Nie remontowane od lat, niedawno na ul.Związku Jaszczurczego przed dużym 10 piętrowym domem kobieta z wózkiem dziecięcym złamała sobie nogę, takich miejsc jest więcej, o nich zapomniano.

    • 10 0

    • Jak tam prezes zlodziej ze swoim dworem rzadzi to na remonty nie moze byc kasy.

      Oni tylko wiedza jaki teren jakies deweloperowi obchnac.Zlodzieje.

      • 1 0

  • zlikwidujmy godziny szczytu i korków nie bedzie.

    • 9 3

  • nowa kielnieńska po 2030r?

    kpina kpina kpina

    • 13 2

  • nowa Wałowa po 2030...

    ale estakadę na Okopowej wyburzymy już teraz?
    Czy przy "Studzienki" ktoś wpywowy posiada ziemię, że ten kretyński sposób na "przepalenie" kasy jest tak forsowany?

    "Czy leci z nami pilot?"

    • 14 5

  • Nowa Warszawska i Nowa Politechniczna jak najszybciej

    • 8 5

  • Niech mieszkańcy południowych dzielnic pamiętają... (4)

    ....13. października, że panująca partia PiS zabrała z budżetów gminnych ogromne pieniądze, dając zwolnienie podatkowe dla osób do 26 roku życia. W Gdańsku będzie to koszt ponad 100 mln złotych rocznie! Czyli co roku porządna inwestycja drogowa! Więc niech się młodzi nie dopytują o budowę nowych dróg, tylko wio! na rowery...

    • 14 28

    • Wystarczy ograniczyć spotkanka w ECSie

      • 12 2

    • w ciagu ostatnich 3 lat (2)

      budzet Gdanska spuchł z 2.8 MLD na 3.4 MLD !!!!!!!!!!!! to tak odnosnie glupich wpisów odnośnie rządzenia Pisu...
      Nastepnym razem jak cos napiszesz to przemysl....

      • 10 1

      • haha i co z tego że budżet wzrósł, to przez inne czynniki. Ale i tak teraz niepodważalnie spadnie. Jestem przeciwnikiem zabierania samorządom 1 % podatku!

        • 1 7

      • ale za to jak wszystko podrożało

        • 2 1

  • Ooo znowu opoznienie bulonskiej

    Brawo drmg

    • 8 3

  • Kolejny przykład ze władze miasta oszukuja bo w pierwszej kolejnosci mieli budowac linie tramwajowe..bus pasy i drogi rowerowe!! (4)

    Natomiast ulice powinny być przeznaczone dla transportu towarów a nie dla prywatnych blachosmrodów!! Przypominam ze w najnowszym opracowaniu wykonanym na zlecenie władz miasta Priorytetem ma być komunikacja miejska , ekologiczny transport alternatywny czyli rowery .
    I te inwestycje powinny być wykonywane w pierwszej kolejności .A jest zupełnie odwrotnie!!
    Obecnie nakłady na komunikacje miejską nakłady są 100 razy mniejsze niż na udogodnienia dla prywatnych blachosmrodów, które są największymi szkodnikami miasta. Tym bardziej ze mamy najwięcej starego 20letniego złomu na ulicach.

    • 18 18

    • Z chęcią bym cie trzasną w łeb czymś ciężkim (1)

      • 5 9

      • Nasze spotkanie buraku skonczyło by sie dla niespodziewanie ,bo trzasnął bys sie swoja własna reką w łeb:)

        • 0 0

    • Zgadzam sie!

      • 0 0

    • No z tym 100 razy to przesadziłeś

      na komunikacje publiczną idzie ok. 500mln rocznie podobną kwotę przeznacza się na kierowców. Piesi i rowerzyści dostają jedynie ochłapy bo tylko po kilkanaście mln.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane