• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Michał Brancewicz
30 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.

Trwa budowa Nowej Bulońskiej Północnej, a pod koniec października powinniśmy poznać oferty wykonawców Nowej Warszawskiej. W ciągu najbliższych dwóch lat planowane są budowy i rozbudowy mniejszych dróg. Większe inwestycje, głównie na południu Gdańska, nie mają na razie terminów, a ich realizacja jest uzależniona od otrzymania unijnego dofinansowania.



W pierwszej kolejności miasto powinno:

Nowa Bulońska Północna - trwa budowa



Nowa Bulońska Północna połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Część drogowa powinna powstać do końca roku, natomiast linia tramwajowa ma zostać uruchomiona latem 2020 roku.

Nowa Warszawska - oczekiwanie na oferty



Z kolei z 16 września na 29 października przesunięty został termin otwarcia ofert na budowę Nowej Warszawskiej, która połączy Nową Bulońską zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska. W tym przypadku inwestycja ogranicza się do samej linii tramwajowej, bez drogi dla aut, tylko dla rowerów. Nowa Warszawska ma być gotowa latem 2021 roku.

  • Trasa tramwajowa w ramach inwestycji Nowa Warszawska.
  • Nowa Bulońska Północna realizowana jest w wariancie przedłużonym.
Gdy piszemy o tych inwestycjach, czytelnicy często pytają, jaki jest harmonogram budowy kolejnych dróg w Gdańsku. Zapytaliśmy o to urzędników. Poniżej prezentujemy, jak wyglądają plany w najbliższej perspektywie oraz na kolejne lata. Niestety, wiele ważnych inwestycji nie ma jeszcze ustalonej nawet przybliżonej daty realizacji. Tak jest chociażby w przypadku Nowej Świętokrzyskiej, o czym niedawno informowaliśmy. Ale ta lista jest znacznie dłuższa.

Budowy i przebudowy dróg planowane w najbliższych latach



  • Przebieg ul. Nowej Olchowej.
  • Budowa Nowej Opackiej podzielona jest na dwa etapy. Środkowy odcinek ulicy wybudował deweloper.
  • Rozbudowa ul. Kartuskiej podzielona została na dwa etapy. Od ul. Otomińskiej do Nowatorów oraz od Nowatorów do granicy miasta.
  • Pierwszy etap inwestycji przewiduje budowę dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi na Oruni.
Mieszkańcy południa Gdańska z pewnością nie będą zadowoleni z faktu, że w tym momencie nie są znane nawet przybliżone terminy budowy dróg w tej części miasta. Ich realizacja uzależniona jest od pozyskania unijnego dofinansowania.

Planowana kolejność dużych inwestycji poprawiających komunikację w Gdańsku:

  1. Trasa GP-W, inaczej Nowa Politechniczna (tramwaj i droga technologiczna, droga rowerowa i chodnik) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  2. Nowa Świętokrzyska (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - ma opracowany projekt - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  3. Nowa Jabłoniowa (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania

  • Dwa warianty przebiegu ul. Nowej Politechnicznej.
  • W ramach Nowej Świętorzyskiej powstanie nowa droga bez linii tramwajowej, ale z buspasami.
  • Nowa Jabłoniowa bez linii tramwajowej, ale z buspasami dla autobusów.
Jeszcze dłużej trzeba będzie poczekać na:


Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską. Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską.
Inwestycje drogowe w Gdańsku do realizacji po 2030 r.


Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową. Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową.
- Te inwestycje przewidziane są do realizacji po 2030 roku - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (427) ponad 10 zablokowanych

  • A w PiS nowe różańce. (3)

    Nic dodać. Brawo Gdańsk.

    • 8 17

    • Przestań pić sok z buraka (2)

      • 5 1

      • sok z buraka jest wtedy gdy są buraki. (1)

        za dużo godzinek spędziłeś w kamienicy u szefa.

        • 1 2

        • Mondrego to miło poczytac

          • 0 0

  • Nowa Swietokrzyska

    Ta ulica powinna juz istniec wraz z tramwajem! Cale poludnie Gdanska przejezdza niemalze komus po podworku! (ul Przebisniegowa) a oni nie znaja terminu!!

    • 15 1

  • Pani Prezydent (5)

    Bywa wszędzie:na pochodach,protestach,wywiadach,Warszawa,Berlin,Bruxela,nawet na meczu Lechii w Warszawie a po gospodarsku przypilnować budowy Nowej Bulońskiej,nie ma czasu.Budowa coraz wolniejsza."Jak nie ma kota to myszy harcują" Jeszcze na wiosnę miało to być otwarcie trasy asfaltowej wrzesień a tramwajowej pod koniec roku.Teraz nikt nie wie naprawdę. Pani Prezydent "Naprawdę jaka jesteś nie wie nikt,bo tego nie wiesz nawet sama ty." tekst piosenki "Jej Portret" wyk.Piotr Cugowski.

    • 23 4

    • (3)

      znaczy ma stać na budowie i nadzorować każdego pracownika?

      • 2 7

      • Więc wiele by do roboty nie miała.

        • 6 0

      • Ad

        Oczywiście,że nie,ma od tego Dyrektorstwo.Pracowałeś kiedy w dużej firmie? Tam gdzie Szef jest kumplem,życzy "serdeczności" i ma czas odpowiadać na fejmy swoim klakierom w necie,nigdy nie będzie dobrej pracy.Być szefem to wielka sztuka a Pani Ola byłaby pewnie wspaniała jako Dyrektor Przedszkola,Szkoły,ETC ale nie szefem w wielkim mieście.

        • 3 2

      • Moze siedziec...nawet lepiej chyba?

        • 3 0

    • Hola hola... Jak już to Pani Prezydentka!!!

      • 2 0

  • Gdańsk ma rocznie kilka miliardów z naszych podatków (1)

    ale mafia ma inne potrzeby.

    • 15 4

    • Te kilka miliardów to dokładnie 3,3mld w 2019 tak dla ścisłości.

      • 5 0

  • Większe projekty rozbudowy dróg zostały przełożone na nieokreślone później, czyli "na nigdy" ... (4)

    ... Zamiast tego miasto Gdańsk od wielu lat - potajemnie, ale z powodzeniem - realizuje nowy plan, którego efekty doskonale widzimy i w którym znajdziemy:
    - drogi bez chodnika i pobocza, czasem nawet w środku miasta (np. ul. Cygańska Góra, Starogardzka, Smoluchowskiego, Kampinoska, dolny odcinek ul. Myśliwskiej itp.)
    - wysokie progi spowalniające położone nie rzadziej niż co 20m (np. ul. Wieżycka), zwiększające hałas w okolicy
    - skrzyżowania tak ciasne, że autobusy nie mogą na nich wykręcić (np. skrzyżowanie Traugutta i Do Studzienki, Świętokrzyska i Niepołomicka)
    - budowanie zbyt wąskich dróg, aby wymusić konieczność zjechania na chodnik przy mijaniu się dużych pojazdów, ostatecznie można te ulice zamienić na jednokierunkowe (np. ul. Jarowa)
    - brak lewo- i prawo-skrętów (np. skrzyżowanie Powstańców Warszawskich i Bema, Sobieskiego i Wileńska, nawet w przypadku nowych dróg świeżo po przebudowie np. skrzyżowanie Sobieskiego i Cygańska Góra). W zamian budowa wysepek, aby utrudnić ominięcie skręcającego pojazdu.
    - zwężanie istniejących dróg, aby zwiększyć ryzyko kolizji i aby karetki nie mogły przejechać pomiędzy pojazdami stojącymi w korku (np. Trakt Św. Wojciecha, planowane zwężenie Podwala Przedmiejskiego).
    - słupkowanie całego miasta, aby auta nie mogły się nawet na minutę zatrzymać i rozszerzanie stref płatnego parkowania
    - brak zatoczek na przystanki autobusowe np. ulice Sobieskiego-Schuberta, Świętokrzyska itp. Szczególnie mile widziane jest lokowanie przystanków w obrębie skrzyżowania, aby powstający za takim autobusem korek zablokował na nim ruch.
    - tymczasowe płyty betonowe zamiast asfaltu (a potem okazuje się ze rozwiązania tymczasowe staja się rozwiązaniami docelowymi)

    • 22 10

    • (1)

      nie zawsze da się zrobić chodnika (z krawężnikiem )i drogi gdyż jest za wąsko. Ale jest robiona opcja że chodnik jest zrobiony równo z drogą żeby auta się wyminęły na węskiej drodzę .Tak jest zrobione na Zajęczej w Oliwie boczna Czyżewskiego.Tylko szkoda że kierowcy parkujący na imprezę do Palladium zapominają o tym że tam jest chodnik

      • 0 4

      • wiadomo nie da się

        • 0 0

    • a na koniec spadnie deszcz

      i wszystko zaleje

      • 3 0

    • dodaj jeszcze mikro ronda i wycofanie inwestycji dróg/pasów rowerowych....dramat

      • 0 0

  • Poproszę o projekty nowych dróg w Gdyni :) (2)

    • 8 1

    • To by był materiał na max 1 krótki wpis w Raporcie

      • 3 0

    • obwodnica Witomina i droga z obwodnicy do portu. Ale kiedy ? Nie wiadomo, chyba po 2030 albo jak znudzą się imprezki

      • 4 0

  • Duzo zalezy kto rządzi

    Wiadomo, że pieniadze rozdzielane unijne są min wiecej tam gdzie rządzą nasi. wiec Gdańsk na szarym końcu, taka prawda. niestety przez ostatnie lata drogi, autostrady stanęly, wiadomo gdzie poszły pieniądze. niestety perspektywy słabe. Pomijam fakt, że Gdańsk to betonowe miasto, morena to jedno wielkie blokowisko, zero zieleni, placów zabaw basenów itp. Wystarczy troszke wiecej deszczu i wszystko splywa i zalewa dolne dzielnice bo woda nie ma gdzie wsiąkac..

    • 6 3

  • Ludzie już się nie nabiorą na wasze pełowskie sztuczki (3)

    Drogi po 2030? Hehehe

    • 14 3

    • Wystarczą nam pisowskie sztuczki i obiecanki (2)

      1000000 samochodów elektrycznych jeździ , promy pływają , helikoptery latają , 100000 mieszkań plus czeka na zasiedlenie

      • 3 4

      • Ale większość obietnic jednak realizują (1)

        Fanie-dzbanie Jachiry

        • 3 3

        • i po co ta mowa nienawiści?

          • 0 2

  • nowy port

    A co z nową Wyzwolenia Waldemar.

    • 3 0

  • Najlepszy numer to to, że urzędnicy sobie zaplanowali, że będą na stołkach po 2030 roku.

    Nic się nie zmieni, rządzić będą ci sami po 2030 roku i fajnie jest. Bajki z mchu i paproci i wkrętka dla ludków aby cicho siedzieli. Niepojęte jest tylko to, że ludzie wierzą w te bzdury bliżej nie znanym im urzędnikom. Ciemnota ludzka nie zna granic, ale każdy żyje tak jak chce.

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane