- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (235 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (279 opinii)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (93 opinie)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (185 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (232 opinie)
Kiedy przyspieszą tramwaje na al. Zwycięstwa?
Tramwaje w Gdańsku nie mają priorytetu - zarówno na skrzyżowaniach, jak i w działaniach urzędników. Dwa lata po pierwszych zapowiedziach wreszcie znikną sygnalizatory, które blokują ruch tramwajów na al. Zwycięstwa . Zastąpią je urządzenia ostrzegające pieszych przed nadjeżdżającymi pojazdami.
Urządzenia te w zamierzeniach miały zapewnić wyższe bezpieczeństwo ruchu. W praktyce jednak spowalniają tramwaje i irytują pieszych, którzy - przynajmniej teoretycznie - powinny zatrzymać się przed torami na świetle czerwonym, nawet gdy w zasięgu wzroku nie ma żadnego pojazdu szynowego.
O potrzebie ich demontażu pisaliśmy już w 2009 r. Cztery lata później zwracaliśmy uwagę, że ich nadmiar w całym mieście przekłada się także na wyższe koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej.
Pierwsza oficjalna deklaracja zastąpienia ich komunikatami ostrzegawczymi (głosowymi i świetlnymi) pojawiła się w 2015 r. przy okazji przyspieszenia w ten sam sposób tramwajów na ul. Kartuskiej . W 2016 r. przesunięto realizację tego przedsięwzięcia na okres wiosenny. W 2017 r. ogłoszono zapytanie ofertowe z terminem wykonania do 17 lutego.
Dlaczego po raz kolejny nie udało się dotrzymać harmonogramu prac?
- Przedłużający się termin usunięcia sygnalizatorów tramwajowych jest związany z procedurą uzgadniania dokumentacji projektowej dotyczącej prowadzenia niezbędnych prac kablowych w al. Zwycięstwa, tj. okablowania detektorów: pętli indukcyjnych, "sanek" [system sterowania zwrotnicami - dop. red.], w tym lokalizacji przedmiotowego okablowania i technologii prowadzenia prac ziemnych - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W lutym na zapytanie ofertowe GZDiZ wpłynęły dwie oferty z gdańskich firm: Sprint (cena ok. 75,3 tys. zł) oraz Eldro Budowa (ok. 80 tys. zł). Urzędnicy ostatecznie wybrali ofertę tańszą dla obu zadań, czyli przystanków Chodowieckiego i Politechnika.
- Planowany ostateczny termin zakończenia robót to 31 października br. - zapowiada Kiljan.
Sygnalizacja ostrzegawcza na ul. Kartuskiej.
Miejsca
Opinie (90) 1 zablokowana
-
2017-09-26 12:55
(1)
Nie rozumiem czemu w gdansku stosuje sie przestarzale sanki do sterowania zamiast pilotow jak prawie wszedzie. A wajhy na petli w oliwie to wrecz kultowy widok
- 18 1
-
2017-09-26 20:52
Ze względu na tabor i bezpieczeństwo, były już na pilota i dzieciaki zmieniały zwrotnice, jeden tramwaj się wykoleił, sanki są bezpieczne
- 0 0
-
2017-09-26 20:49
BĘDZIE WIĘCEJ OFIAR!!!
Niestety Polaki... to bardzo niezdyscyplinowane BYDŁO jeśli chodzi o stosowanie się do jakichkolwiek reguł, a zwłaszcza przepisów ruchu drogowego!!! NIECH ZIELEŃ MIEJSKA ZATRUDNI WIĘCEJ GRABARZY!!!
i jak zwykle jakiś sqr..iel złodziej za to skasuje! i urzędas z nim!- 4 2
-
2017-09-26 12:17
jak tylko (5)
powstanie jeszcze kilkanaście przejść. Taka moda teraz więc co tam - zróbmy przejście co 100 metrów! Piesi odzyskują miasto - Banzai!!!!
- 16 7
-
2017-09-26 14:54
(2)
Tak będzie. Wreszcie da się tu normalnie dostać z punktu w punkt, a nie od dziadoparkingu do klepiska
- 0 1
-
2017-09-26 18:00
przez te przejścia czas przejazdu tramwaju się zwiększy (1)
dlatego wrócę do samochodu
- 0 0
-
2017-09-26 20:15
Przeciez ostatni raz tramwaj widziales jak jechales swoim passatem w strone Szadolek. Po co klamiesz?
- 1 0
-
2017-09-26 12:35
(1)
przejścia musza być co 100m. W innym przypadku pieszy może przechodzić przez jezdnie także nie po pasach.
- 7 3
-
2017-09-26 14:42
Co 200m
Po 100m w każdą stronę.
- 1 0
-
2017-09-26 13:07
Co się dziwicie (1)
W Muzeum II WŚ aby poprawić SWÓJ błąd - ilość żołnierzy AK z 40 tys. na 400 tys. potrzebują czasu do końca grudnia 2017( dodać jedno "0").
- 15 1
-
2017-09-26 20:07
Nie ufaj propagandzie
Tam akurat nie ma błędu, ktoś wyrwał zdanie z kontekstu.
- 0 0
-
2017-09-26 19:03
Przyśpieszą jak wymieni się "fachowców" w ZDIZ ,ZTM.
Ludzie nie mają pojęcia o funkcjonowaniu komunikacji ,montują rzeczy które nie zdają egzaminu.
Zamiast pomóc tylko same kłopoty.- 3 0
-
2017-09-26 18:48
Rozkłady jazdy nie uwzględniają sygnalizacji świetlnej to norma.
- 2 0
-
2017-09-26 12:05
(7)
po likwidacji sygnalizatorów ,setki trupow przybędzie.
- 14 106
-
2017-09-26 18:11
ty bedziesz pierwszy jak bedziesz wlazil nie patrzac
- 0 0
-
2017-09-26 14:51
Mylyjony! :D
- 0 1
-
2017-09-26 14:25
zobaczycie ilu smartfoniarzy zginie.... wtedy sobie przypomnicie co pisalem o tych setkach trupow.....
- 2 6
-
2017-09-26 13:09
Jeśli znów zrobią pod nogami strzałki, przypominające tramwajowi, w którą stronę jedzie, a nie pieszemu, w którą stronę ma spojrzeć, tak, jak zrobiono na pętli Świętokrzyska, to może być różnie.
- 6 1
-
2017-09-26 12:18
Na siedlcach nie przybyło
- 17 1
-
2017-09-26 12:15
Takie są prawa naturalnej selekcji w przyrodzie
Kto się nie przystosuje, ten ginie. To droga do wzmocnienia gatunku.
- 20 2
-
2017-09-26 12:07
Bez kozery powiem: miliony trupów. Wszędzie same trupy.
- 39 3
-
2017-09-26 16:48
ale po co szybciej?
przecież tramwaje będą oczekiwać na zmianę świateł na przejściach przy Podwalu Grodzkim (nowe przejście) i dalej przy hotelu (nowe przejście), na Hucisku (podwójne przejście), przy Locie (nowe przejście) i dalej na Podwalu, bo przecież nasi inteligentni decydenci chcą likwidować przejścia podziemne
- 6 1
-
2017-09-26 16:18
a nie taniej i prościej
dokonać przeglądu kadr urzędniczych. Przecież to jest skostniałe towarzystwo wzajemnej adoracji
- 4 0
-
2017-09-26 12:06
Przyśpieszą jak ludzie zapomną o milionach publicznych pieniążków wpompowanych w sristar :) (2)
- 45 10
-
2017-09-26 15:46
Przecież sristar się uczy jest w 1 klasie i do tego specjalnej
Będzie się uczył przez pierwsze lata jak sterować sygnalizacją tak opisywał UM jego pracę a po tych latach wprowadzą 4star bo sristar będzie przestarzały
- 3 0
-
2017-09-26 12:55
I o tym ile ludzi związanych z bombardierem (producent infrastruktury) i tristarem siedzi w miejskich spółkach i fundacjach
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.