• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy przyspieszą tramwaje na al. Zwycięstwa?

Krzysztof Koprowski
26 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne
  • Tramwaje oczekujące na zmianę światła w rejonie przystanku Chodowieckiego.
  • Tramwaje oczekujące na możliwość opuszczenia przystanku Politechnika.
  • Piesi niechętnie czekają na światło zielone, gdy w pobliżu nie widać żadnego tramwaju.

Tramwaje w Gdańsku nie mają priorytetu - zarówno na skrzyżowaniach, jak i w działaniach urzędników. Dwa lata po pierwszych zapowiedziach wreszcie znikną sygnalizatory, które blokują ruch tramwajów na al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska. Zastąpią je urządzenia ostrzegające pieszych przed nadjeżdżającymi pojazdami.



Czy jako pieszy stosujesz się do świateł sygnalizacji świetlnej?

Przejścia przez torowiska tramwajowe na wysokości przystanków Politechnika zobacz na mapie Gdańska oraz Chodowieckiego zobacz na mapie Gdańska, choć nie znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowań, wyposażone są w sygnalizatory dla pieszych i tramwajów.

Urządzenia te w zamierzeniach miały zapewnić wyższe bezpieczeństwo ruchu. W praktyce jednak spowalniają tramwaje i irytują pieszych, którzy - przynajmniej teoretycznie - powinny zatrzymać się przed torami na świetle czerwonym, nawet gdy w zasięgu wzroku nie ma żadnego pojazdu szynowego.

O potrzebie ich demontażu pisaliśmy już w 2009 r. Cztery lata później zwracaliśmy uwagę, że ich nadmiar w całym mieście przekłada się także na wyższe koszty funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Pierwsza oficjalna deklaracja zastąpienia ich komunikatami ostrzegawczymi (głosowymi i świetlnymi) pojawiła się w 2015 r. przy okazji przyspieszenia w ten sam sposób tramwajów na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska. W 2016 r. przesunięto realizację tego przedsięwzięcia na okres wiosenny. W 2017 r. ogłoszono zapytanie ofertowe z terminem wykonania do 17 lutego.

Dlaczego po raz kolejny nie udało się dotrzymać harmonogramu prac?

- Przedłużający się termin usunięcia sygnalizatorów tramwajowych jest związany z procedurą uzgadniania dokumentacji projektowej dotyczącej prowadzenia niezbędnych prac kablowych w al. Zwycięstwa, tj. okablowania detektorów: pętli indukcyjnych, "sanek" [system sterowania zwrotnicami - dop. red.], w tym lokalizacji przedmiotowego okablowania i technologii prowadzenia prac ziemnych - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W lutym na zapytanie ofertowe GZDiZ wpłynęły dwie oferty z gdańskich firm: Sprint (cena ok. 75,3 tys. zł) oraz Eldro Budowa (ok. 80 tys. zł). Urzędnicy ostatecznie wybrali ofertę tańszą dla obu zadań, czyli przystanków Chodowieckiego i Politechnika.

- Planowany ostateczny termin zakończenia robót to 31 października br. - zapowiada Kiljan.

Sygnalizacja ostrzegawcza na ul. Kartuskiej.

Miejsca

Opinie (90) 1 zablokowana

  • (1)

    Nie rozumiem czemu w gdansku stosuje sie przestarzale sanki do sterowania zamiast pilotow jak prawie wszedzie. A wajhy na petli w oliwie to wrecz kultowy widok

    • 18 1

    • Ze względu na tabor i bezpieczeństwo, były już na pilota i dzieciaki zmieniały zwrotnice, jeden tramwaj się wykoleił, sanki są bezpieczne

      • 0 0

  • BĘDZIE WIĘCEJ OFIAR!!!

    Niestety Polaki... to bardzo niezdyscyplinowane BYDŁO jeśli chodzi o stosowanie się do jakichkolwiek reguł, a zwłaszcza przepisów ruchu drogowego!!! NIECH ZIELEŃ MIEJSKA ZATRUDNI WIĘCEJ GRABARZY!!!
    i jak zwykle jakiś sqr..iel złodziej za to skasuje! i urzędas z nim!

    • 4 2

  • jak tylko (5)

    powstanie jeszcze kilkanaście przejść. Taka moda teraz więc co tam - zróbmy przejście co 100 metrów! Piesi odzyskują miasto - Banzai!!!!

    • 16 7

    • (2)

      Tak będzie. Wreszcie da się tu normalnie dostać z punktu w punkt, a nie od dziadoparkingu do klepiska

      • 0 1

      • przez te przejścia czas przejazdu tramwaju się zwiększy (1)

        dlatego wrócę do samochodu

        • 0 0

        • Przeciez ostatni raz tramwaj widziales jak jechales swoim passatem w strone Szadolek. Po co klamiesz?

          • 1 0

    • (1)

      przejścia musza być co 100m. W innym przypadku pieszy może przechodzić przez jezdnie także nie po pasach.

      • 7 3

      • Co 200m

        Po 100m w każdą stronę.

        • 1 0

  • Co się dziwicie (1)

    W Muzeum II WŚ aby poprawić SWÓJ błąd - ilość żołnierzy AK z 40 tys. na 400 tys. potrzebują czasu do końca grudnia 2017( dodać jedno "0").

    • 15 1

    • Nie ufaj propagandzie

      Tam akurat nie ma błędu, ktoś wyrwał zdanie z kontekstu.

      • 0 0

  • Przyśpieszą jak wymieni się "fachowców" w ZDIZ ,ZTM.
    Ludzie nie mają pojęcia o funkcjonowaniu komunikacji ,montują rzeczy które nie zdają egzaminu.
    Zamiast pomóc tylko same kłopoty.

    • 3 0

  • Rozkłady jazdy nie uwzględniają sygnalizacji świetlnej to norma.

    • 2 0

  • (7)

    po likwidacji sygnalizatorów ,setki trupow przybędzie.

    • 14 106

    • ty bedziesz pierwszy jak bedziesz wlazil nie patrzac

      • 0 0

    • Mylyjony! :D

      • 0 1

    • zobaczycie ilu smartfoniarzy zginie.... wtedy sobie przypomnicie co pisalem o tych setkach trupow.....

      • 2 6

    • Jeśli znów zrobią pod nogami strzałki, przypominające tramwajowi, w którą stronę jedzie, a nie pieszemu, w którą stronę ma spojrzeć, tak, jak zrobiono na pętli Świętokrzyska, to może być różnie.

      • 6 1

    • Na siedlcach nie przybyło

      • 17 1

    • Takie są prawa naturalnej selekcji w przyrodzie

      Kto się nie przystosuje, ten ginie. To droga do wzmocnienia gatunku.

      • 20 2

    • Bez kozery powiem: miliony trupów. Wszędzie same trupy.

      • 39 3

  • ale po co szybciej?

    przecież tramwaje będą oczekiwać na zmianę świateł na przejściach przy Podwalu Grodzkim (nowe przejście) i dalej przy hotelu (nowe przejście), na Hucisku (podwójne przejście), przy Locie (nowe przejście) i dalej na Podwalu, bo przecież nasi inteligentni decydenci chcą likwidować przejścia podziemne

    • 6 1

  • a nie taniej i prościej

    dokonać przeglądu kadr urzędniczych. Przecież to jest skostniałe towarzystwo wzajemnej adoracji

    • 4 0

  • Przyśpieszą jak ludzie zapomną o milionach publicznych pieniążków wpompowanych w sristar :) (2)

    • 45 10

    • Przecież sristar się uczy jest w 1 klasie i do tego specjalnej

      Będzie się uczył przez pierwsze lata jak sterować sygnalizacją tak opisywał UM jego pracę a po tych latach wprowadzą 4star bo sristar będzie przestarzały

      • 3 0

    • I o tym ile ludzi związanych z bombardierem (producent infrastruktury) i tristarem siedzi w miejskich spółkach i fundacjach

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane