• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą jeździć 100 km/h Trasą W-Z. Czy słusznie?

Maciej Naskręt
13 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki. Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki.

Czy na niedawno wybudowanej trasie W-Z można bezpiecznie zwiększyć dopuszczalną prędkość z 80 do 100 km/h? Tak uważa część kierowców. Drogowcy i policjanci nie mówią "nie", ale zalecają zachować rozsądek.



25 styczeń 2013. Zderzenie trzech pojazdów na al. Armii Krajowej przy salonie Volvo.

Od grudnia 2011 r. kierowcy mogą korzystać w całości z budowanej z przerwami od lat 60. Trasy W-Z. Drogę tworzą: ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska i al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Górny odcinek Trasy W-Z zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Nic dziwnego, bowiem nie ma tam pieszych, rowerzystów, a cały szlak ma przekrój dwóch jezdni po dwa pasy.

Stąd część kierujących pojazdami uważa, że wprowadzone tam ograniczenie dopuszczalnej prędkości do 80 km/h jest zbyt restrykcyjne.

- Kształt drogi jak i jej nawierzchnia są w bardzo dobrym stanie. Kierowcy w 95 proc. przypadków i tak jadą "po swojemu" - znacznie przekraczając dopuszczalną prędkość, zwalniają - i też nie zawsze - tylko przed skrzyżowaniami i tam, gdzie często policja dokonuje kontroli prędkości - tłumaczy pan Bartosz, nasz czytelnik.

Zderzenie trzech pojazdów na skrzyżowaniu ul. Łostowickiej i al. Armii Krajowej z 30 września 2012 r.

- Czy nie lepiej byłoby zaktualizować ograniczenie do 100 km/h? Dla przypomnienia dodam, że droga wjazdowa do Warszawy z kierunku Gdańska jest w o wiele gorszym stanie technicznym, a dodatkowo co kilkaset metrów znajduje się przejście dla pieszych, a tam ograniczenie wynosi 100 km/h - dodaje nasz czytelnik.

Zdaniem kierowców najlepszym odcinkiem al. Armii Krajowej, na którym można podwyższyć ograniczenie, jest fragment między ul. Łostowicką a Obwodnicą Trójmiasta.

Jak ten pomysł ocenia zarządca Trasy W-Z? Droga jest zaprojektowana bez barier energochłonnych w pasie rozdzielającym i na poboczu, nie ma tam też pasa awaryjnego. - Należałoby także upewnić się, czy przechyłki jezdni na zakrętach są właściwe i czy nie zagrażałyby kierowcom jadącym znacznie szybciej - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Czy ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej powinno być podwyższone?

Ponadto, po podwyższeniu prędkości na Trasie W-Z część kierowców mogłaby mieć kłopoty z włączaniem do ruch. Powód? Niektóre pasy rozbiegowe na węzłach okazałyby się zbyt krótkie.

Policjanci również mają wątpliwości. - Należy zadać pytanie: ile czasu zyskalibyśmy podwyższając ograniczenie prędkości o 20 km/h na tak krótkim odcinku? W mojej ocenie jest to ok. 20-30 sekund. Niewiele. Natomiast ryzyko i skutki wypadku spowodowane zmianą ograniczenia zwiększają się znacznie. Trzeba tu jednak przeprowadzić szczegółową analizę - uważa sierżant sztabowy Joanna Skrent z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Poprosiliśmy policjantów z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku o udostępnienie statystyk zdarzeń drogowych na al. Armii Krajowej. - W 11 wypadkach drogowych od początku stycznia zostało poszkodowanych 11 osób. Na szczęście nikt nie zginął - mówi Aleksandra Siewert z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Zachęcamy do opisywania w komentarzach kolejnych miejsc, w których należy zaostrzyć lub zredukować zakaz przekraczania dozwolonej prędkości.

Miejsca

Opinie (322) 4 zablokowane

  • Zero tolerancji.

    • 5 1

  • Chodzi o to

    że policjanci już kalkulują straty, bo mandatów będzie mniej. Ja zwykle jeżdżę tamtędy 100-110 km/h i narażam się na mandat. Nie chodzi o zysk na czasie, tylko... auto lepiej pracuje jak sobie jedzie 100 km/h na piątce albo nawet szóstce po takiej drodze. Inaczej musiałbym jechać na czwórce, bo jest tam kilka delikatnych wzniesień, gdzie piątka i 80 km/h nie idą ze sobą w parze. Chodzi o to, by autko gładko się toczyło. 80 km/h na tamtym odcinku jest jakieś nienaturalne. Włączanie się do ruchu i problem? Tu w ogóle Polacy mają problem, bo niektórzy zamiast się energicznie rozpędzić na pasie włączania, to hamują na nim...

    • 9 6

  • Jest to tak samo śmieszny pomysł

    jak wydać 200 zł na koncert jakiejś żałosnej Rihany z MTV

    • 12 1

  • Ja smigam 80 i mi styka jestem zawsse o czasie i spalanie mam w normoe

    • 6 1

  • kierowcy nie tylko chca ,oni tam jezdza 100 i wiecej

    bo polscy kierowcy uważają sie za mistrzów świata

    • 8 1

  • Tak krzyczymy na budynia

    a naprawde polepszyła się jakość dróg w Gdańsku nie wspominając o korkach które jeszcze 3-4lata temu były masakryczne, a teraz jest ich poprostu duuuzo mniej !

    • 4 4

  • DROGA GDYŃSKA (2)

    Droga Gdyńska, czy bardziej znana jako RÓŻOWA.
    Obowiązuje ograniczenie do 70., jednak uważam, że podobnie jak w przypadku opisywanej w artykule trasy W-Z próg dozwolonej prędkości powinien zostać podniesiony ze względu na brak pieszych, rowerzystów oraz dwa pasy w każdym kierunku w bardzo dobrym stanie.

    • 3 4

    • a nie czujesz tego, że tam jest "inaczej"? (1)

      Droga Różowa jest tylko pozornie podobna do nowej AK. Większe natężenie ruchu, słabszy "wgląd w dal", do tego niebezpieczny zakręt przy wiadukcie (tam nawet drogówka gdyńska się rozbiła Octavią). O ile na AK jadę te 100-110 km/h, to na Różowej ok. 80 km/h.

      • 2 1

      • DROGA GDYŃSKA

        oczywiście że jest inaczej, oprócz tego dosyć ostrego zakrętu reszta drogi jest prawie w linii prostej i może na odcinku od ul.Śląskiej do tego zakrętu jest kilka skrzyżowań i jest mniej bezpiecznie to jednak od zakrętu do ul.Wielkopolskiej można by jak najbardziej podnieść dopuszczalną prędkość.

        • 1 1

  • a ja chce zeby (2)

    fotoradary stały co 500 m
    mandaty sie nie przedawniały i nie można bylo sie od nich wyślizgać
    wysokość mandatu według prostej relacji 1km przekroczonej prędkości = 100 zl

    • 14 3

    • A dla ustawodawców i tych innych z imunitetem wszystkie mandaty podnieść trzykrotnie , z jednoczesnym podaniem do mediów :

      ile delikwent dostał kary i za jakie przewinienie . Taki pewien e-poseł by miał problemy finansowe .

      • 2 1

    • takie pomysly

      tylko rowerzysci i uzytkownicy karty miejskiej xD

      • 0 1

  • Stanowczo jestem za :) (2)

    100km/h to dobry pomysł dla tego miejsca i myślę, że nie będzie to miało wpływu na bezpieczeństwo. I tak jeżdżą tam z taką prędkością więc zmiana wniesie tylko mniej mandatów i komfort z jazdy :)
    Również proponuje podniesienie ograniczenia prędkości z 50km/h na 80km/h na ulicy Jana z Kolna bo to to już w ogóle jakaś pomyłka ;/

    • 6 8

    • byc moze jezdzisz prawidlowo, (1)

      ale niestety wiekszosc nie potrafi sobie poradzic z wiekszymi predkosciami. Vide obwodnica. Dlatego jest 80. Zreszta trudno nie zgodzic sie z argumentem, ze zyskasz raptem 30 sek.

      • 2 0

      • Jak nie umie, to niech jedzie wolno prawym pasem albo autobusem.

        • 1 0

  • że policja jest za głupimi ograniczeniami prędkości - jakoś się nie dziwię (1)

    zamiast wziąć się do roboty i ścigać tych, którzy nie używają kierunkowskazów. "uczą" innych, czy po prostu jeżdżą niebezpiecznie, to łapią za prędkość.
    Kto wie ile jest przyczyn tragedii na drodze poza nadmierną prędkością i jak to się ma do procentowego udziału mandatów za prędkość? Ja nie ale przytłaczająca większość mandatów jest za prędkość.
    Sorry państwo z Drogówki jesteście dla mnie leniami!!!

    • 8 5

    • Wiekszość wypadków...

      ....spowodowana jest nadmierną prędkością.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane