• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie bezpieczniej na przejściach dla pieszych w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu. Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu.

Gdańsk wprowadza nowe elementy organizacji ruchu, które mają wymusić na kierowcach ograniczenie prędkości w obrębie przejść dla pieszych. Słupki ustawione wzdłuż jezdni, progi zwalniające oraz separatory uniemożliwiające omijanie przejść dla pieszych torowiskiem tramwajowym pojawią się do końca września m.in. na ul. Obrońców Wybrzeża, Mickiewicza oraz górnym odcinku ul. Kartuskiej.



W jaki sposób zmusić kierowców, by zwalniali przed przejściami?

Ulica Obrońców Wybrzeża jest pierwszą, na której już wprowadzono nowe elementy organizacji ruchu. Przed pozbawionym sygnalizacji świetlnej przejściem dla pieszych, na wysokości centrum handlowego, ustawiono 53 elastyczne słupki - zarówno w jezdni, jak i na krawężnikach po obu stronach drogi, które mają zawęzić szerokość toru jazdy.

- Jednocześnie wykonano również oznakowanie poziome w postaci powierzchni wyłączonej z ruchu, która zawęża w obecnej organizacji pasy ruchu do szerokości 2,75 m [zamiast standardowych 3-3,5 m - dop. red.] - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak przekonują urzędnicy, takie rozwiązania pozwolą wymusić na kierowcach znaczne obniżenie prędkości jazdy. Jest to o tyle ważne, że ul. Obrońców Wybrzeża pokonuje ok. 22 tys. pojazdów w ciągu doby, a jednocześnie w jej bezpośrednim sąsiedztwie zamieszkuje kilka tysięcy gdańszczan - w tym w najdłuższym, ponad 800-metrowym falowcu.

Historia narodzin blokowisk i falowców


Słupki z lampami LED na Kartuskiej



Dodatkowe słupki zaplanowano także na ul. Kartuskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Inżynierską. Dotychczas wybudowano tam azyl dla pieszych oraz wykonano nowe oznakowanie poziome. Teraz do tego wyposażenia dojdzie pięć słupków z solarnymi lampami LED, które mają zwrócić uwagę kierowców na istniejący azyl.

- Słupki będą posiadały osiem punktów świetlnych, a do ich pełnego naładowania wystarczą trzy godziny. Pozwolą one na 72 godziny pracy - wylicza Kiljan.

Progi zwalniające i separatory na Mickiewicza



Zupełnie inne rozwiązanie będzie wdrażane na ul. Mickiewicza. Tutaj przed przejściami dla pieszych na wysokości ul. Zbyszka z Bogdańca oraz Dubois i Mierosławskiego zostaną zamontowane wyspowe progi zwalniające.

Aby uniemożliwić ich omijanie torowiskiem tramwajowym, przewidziano podłużne separatory. Korekcie zostanie poddane też oznakowanie poziome.

Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej. Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej.

Dodatkowe progi zwalniające i separatory parkingowe



Ponadto - jak informują urzędnicy - progi zwalniające w najbliższych dniach będą montowane lub naprawiane na ulicach: Trakt św. Wojciecha, Czajkowskiego, Dmowskiego, Czermińskiego, Leszczynowa, Łódzka, Platynowa, Kampinoska, Smęgorzyńska, Bysewska, Jeleniogórska, Na Szańcach, Radarowa. Odtworzone mają być też separatory parkingowe na ul. Klonowej i Paganiniego.

Czytaj też:

Aktywiści chcą radykalnych zmian w prawie. Chodzi o pieszych



Miejsca

Opinie (229) 7 zablokowanych

  • Wszystko ,żle , wszystko żle co dzieje się w Gdańsku (1)

    Pisuar płatny z pampersem w kroku

    • 1 8

    • Znowu ten hejter z mózgiem wielkości orzeszka!

      • 1 0

  • Z cham*ami trzeba krótko.

    Separatory na Klonowej i gdzie indziej powinny być zrobione z grubych rur,takich aby rozwalały zderzaki i tylko wtedy gnidy się nauczą kultury.

    • 4 6

  • tam nie powinno być przejścia dla pieszych

    gdyż jest to droga szybkiego ruchu a obok 100m jest przejście z sygnalizacją....

    • 6 5

  • c.d. kolejnych i**otycznych pomysłów

    urzędasów

    • 9 2

  • Słupki genialne! Ma się wrażenie że droga jest węższa co powoduje zdjęcie nogi z gazu :)

    • 5 5

  • Gdańscy inżynierowie ruchu osłabiają (4)

    Trzeba było do artykułu wstawić zdjęcie z drugiej strony gdzie słupki są między pasami na ulicy bo jest znacznie bardziej ciekawe / kuriozlne.
    Te słupki niczemu nie służą, no może blacharzom bo pewnie ktoś je "zaliczy".
    Najlepsze że blisko po obu stronach tego przejścia są przejścia ze światłami.
    Teraz po artykule przynajmniej wiem czemu mają służyć bo sam bym się nie domyślił.
    Kolejna genialna rzecz gdańskich inżynierów.

    • 22 5

    • (2)

      Będziesz jechał zgodnie z przepisami to 2,75m Ci wystarczy. A Sebiksy w swoich Passeratti niech klepią blachy jak nie potrafią respektować prawa.

      • 3 5

      • (1)

        jaki klepanie blachy - słupki są gumowe

        • 1 4

        • Ta i pewnie na wietrze falują.
          Nie falują to znaczy że będą uszkodzenia lakieru, zderzaków lub blach w różnych konfiguracjach.
          Taki Matiz np ma blachy cieniutkie.

          • 2 0

    • Jakich inżynierów? To rowerzyści - ogrodnicy.

      • 5 0

  • Schizofrenia czy hipokryzja? (1)

    We wczorajszym artykule władze miasta bronią nieszczelnego systemu głosowania na Budżet Obywatelski zakładając dobrą woplę i uczciwość mieszkańców w poszanowaniu przepisów a dzisiaj zakładają łamanie przepisów PoRD przez tych samych mieszkańców jeżdżących samochodami rzucając im dosłownie i w przenośni kłody pod koła?

    • 17 0

    • Nie przez mieszkańców tylko przyjezdnych z Kartuz, Wejherowa, Starogardu i Mazur że o Warszawie nawet nie wspomnę

      • 1 2

  • Super

    Fajny plan taki.. nie za bardzo długofalowy i robiący wiele innych problemów, ale powierzchownie działa..
    A co z przejściamy nad ziemnymi i pod ziemnymi? W Toruniu np takie montowali w pewnym momencie na zatłoczonych miejscach. A tutaj? Tutaj je usuwają..
    Więcej spalin przez to, troszkę bezpieczniej zamiast podniesienia bezpieczeństwa kilkukrotnego. No i tanie rozwiązanie, ale zamiast doinwestować to robimy .. eh, szkoda gadać.

    • 7 1

  • A gdzie zniknęły przejścia w strefie 30?

    Ograniczenie prędkości to fikcja, nikt niemal nie zwalnia, a zdiz usuwa przejścia dając przez to w całej strefie pierwszeństwo samochodom.

    • 3 7

  • Jak zwykle od tyłka strony

    tutaj trzeba radykalnie jak przed ambasadą juesej- progi zwalniające są dobre - ale dla warsztatów samochodowych - potrzeba elementu zaskoczenia - zapala się czerwone światło i wysuwają się stalowe bele (blokady) z jezdni, a to że nie wyhamowałeś jest już tylko twoim problemem.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane