- 1 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (41 opinii)
- 2 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (171 opinii)
- 3 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (195 opinii)
- 4 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (264 opinie)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (89 opinii)
- 6 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (151 opinii)
Kilkanaście nowych biurowców może powstać w Oliwie
Między Grunwaldzką i torami kolejowymi, przy granicy Oliwy i Strzyży, może powstać kilkanaście biurowców wysokich na 55 metrów. Powstanie przy nich ponad 1340 miejsc parkingowych oraz nowa, równoległa do al. Grunwaldzkiej droga.
Jednak zaprezentowana właśnie koncepcja nowego zagospodarowania pasa przykolejowego pomiędzy kompleksem biurowym Alchemia i ulicą (Nowa) Abrahama zaprzecza tym zasadom.
Biurowce o wysokości do 55 metrów
Przewiduje się tutaj dopuszczenie zabudowy przemysłowo-usługowej (w tym biurowej) o wysokości do 55 metrów (ok. 16 pięter). Wprawdzie jest to wysokość niższa niż w obowiązującym dokumencie, gdzie nie było pod tym względem żadnych limitów, ale jednocześnie zdecydowano się zwiększyć maksymalną liczbę miejsc parkingowych (do tej pory mogło ich tu powstać 1340) , która dotychczas blokowała teren przed nadmiernym zainwestowaniem (szczególnie "w górę").
Tereny, o których mowa, należą do właścicieli centrum handlowego Oliwa, firmy Skanska i firmy GetResponse.
Czytaj też: Artykuł z grudnia: Zagłębie biurowców rozrasta się
"Nie chcemy aut, dlatego budujemy więcej parkingów"
Więcej miejsc parkingowych to zachęta do podróży do pracy własnym samochodem. Taka polityka przeczy zawartym w studium postulatom promocji alternatywnych wobec auta środków transportu, które w tej części miasta są dobrze rozwinięte - w bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się przystanki SKM (w północnej części planu) oraz PKM (w południowej części planu), autobusowe oraz drogi rowerowe. Niedaleko znajduje się też trasa tramwajowa.
- Wprowadzenie większej liczby miejsc postojowych poprawi możliwości inwestycyjne w obszarze objętym sporządzanym projektem planu, jak i w obszarze, dla którego obowiązuje od stycznia nowy plan miejscowy - przekonuje Dariusz Wołodźko z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Sporządzany dokument jest kontynuacją zmian, jakie zaszły w części północnej pasa przykolejowego, a nowe ograniczenie liczby miejsc parkingowych będzie wynikać z przeprowadzonej analizy.
Czytaj też: W Trójmieście coraz więcej pojazdów. Kierowcy traktowani lepiej niż pasażerowie
BRG krytykuje drogi serwisowe w studium, ale popiera je w nowym planie
Do nowych biurowców będzie się dojeżdżało dodatkową, równoległą do al. Grunwaldzkiej jezdnią (to tzw. droga serwisowa).
Takie rozwiązanie - projektowania przestrzeni wyłącznie z pozycji kierowcy auta - w trakcie prac nad studium i na licznych debatach były jednym z najczęściej krytykowanych błędów urbanistycznych ostatnich lat. Krytyka ta została uwzględniona też w projekcie studium, w którym narzucono w ramach "standardu ulicy miejskiej" rezygnację z tego rozwiązania m.in. na najważniejszych ulicach Gdańska.
Drogi serwisowe nie tylko komplikują sytuację w obrębie skrzyżowań, ale przede wszystkim oddalają zabudowę od głównej ulicy, zmuszając pieszych do lawirowania między dwoma chodnikami po dodatkowej jezdni (ta często jest jeszcze połączona z naziemnym parkingiem). Przekłada się to również na szpetne duże reklamy lokali handlowych, które są zbyt oddalone od głównej ulicy, by przyciągnąć klientów niewielkimi szyldami.
- Istnieje możliwość poprowadzenia drogi serwisowej na tyłach nowej zabudowy [od strony torów kolejowych - dop. red.] jako drogi wewnętrznej (prywatnej). Natomiast ze względu na koszt wykupu gruntów nie zdecydowano się na przeprowadzenie tej drogi jako publicznej - mówi Wołodźko - Droga serwisowa w koncepcji planu nie będzie wydzielona na całej długości, ale tylko w takim zakresie, aby zapewnić dostęp drogowy do przylegających terenów inwestycyjnych. Al. Grunwaldzka jest drogą wojewódzką w klasie technicznej głównej, a to uniemożliwia często zjazdy. Problem ten niweluje zaproponowana droga serwisowa.
Dokument SLOW dla Oliwy dostępny jest na stronie internetowej Biura Rozwoju Gdańska.
Materiał archiwalny z 2015 r.
Miejsca
Opinie (321) 2 zablokowane
-
2017-07-10 17:20
mam nadzieje ze zbuduja odpowiednie ilosci parkingow dla korposzczurkow (2)
- 7 6
-
2017-07-10 17:28
(1)
no co ty - korposzczurki przyjdą na piechotę lub przyjadą rowerkiem
- 8 1
-
2017-07-10 18:17
Amber Gold2
Właśnie nie mają budować bo szkoda kasy i metrów kwadratowych. Po to wymyślili piramidę.
- 1 6
-
2017-07-10 18:17
Przebudować " Zieleniaka " !!!!!!!
- 10 5
-
2017-07-10 18:16
Tourist
Nawet w skorumpowanej Kolumbii budują z większym przestrzennym oddechem.
- 13 8
-
2017-07-10 16:49
Pora na (1)
Trasę czerwoną. Bez tego trójmiasto stanie.
- 14 6
-
2017-07-10 18:14
Tunel widzę ogromny
Teraz i trasa czerwona nie pomoże. Potrzebny jest tunel.
- 6 2
-
2017-07-10 18:12
pełnoletnie auto - szybciej i taniej do pracy
Przewrotny sposób na ograniczenie niezbędnej powierzchni parkingowej w programie inwestycyjnym.
- 8 1
-
2017-07-10 11:36
czy ktoś tu upadł? (1)
- 103 24
-
2017-07-10 17:44
Budyń
- 6 5
-
2017-07-10 17:32
Komunikacyjna masakra
Komunikacyjna masakra. Mordor z gorującą wieżą Saurona - Olivia Star - symbol przytłoczenia
- 13 9
-
2017-07-10 12:13
Oliwa graniczy z Wrzeszczem (2)
i nie ma żadnej Strzyży no chyba że w okolicach tego fryzjera
- 18 24
-
2017-07-10 12:21
Oliwa nie graniczy z Wrzeszczem (1)
http://bip.gdansk.pl/urzad-miejski/Podzial-administracyjny-Gdanska,a,647
- 10 3
-
2017-07-10 17:29
to tylko urzędnicze bajdurzenie
a to że kur.ski wymyslil strize to nie musi tak byc
- 2 6
-
2017-07-10 17:08
Nie mamy architekta miasta, mamy Budyń
- 16 4
-
2017-07-10 14:08
(1)
Droga nie droga, niech zabudują te szpetne hale. Jeśli te biurowce będą chociaż w połowie tak ładne jak te Alchemii to nie powinno nikomu przeszkadzać.
- 16 9
-
2017-07-10 16:24
POMORZANIN
Nam przeszkadzaja bo widzimy z okna tylko czarne tafle okropny widok jak słońce świeci wali nam po oknach .Kiedyś morze widzieliśmy a teraz tafle szklane budynków tylko widzimy .Nas to nie cieszy ze cały widok z okna coraz bardziej makabryczny mamy osiedle wyżej usytuowane miedzy Stzyżą i Oliwa
- 1 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.