- 1 Promenada po remoncie hitem sezonu (82 opinie)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (32 opinie)
- 3 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (194 opinie)
- 4 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
- 5 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (136 opinii)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (78 opinii)
"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"
Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.
Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.
Etap 1: buspasy i kolej na północ
Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port . Następne stacje to: Gdynia Obłuże Wschód, Gdynia Obłuże (w pobliżu przystanku Obłuże Centrum), Gdynia Pogórze. Dalej linia biegłaby do Chyloni i włączałaby się do linii SKM, a następnie do Gdyni Orłowa. Linia od poniedziałku do piątku powinna kursować od godz. 5 do godz. 10 i od godz. 12 do godz. 18 co 20 minut, w pozostałych godzinach co 30 minut. W soboty linia powinna funkcjonować co 30 minut, a w niedziele co 30-40 minut. We wszystkie dni w nocy powinna jeździć co 60 minut. Linię powinny obsługiwać spalinowe, minimum trzydrzwiowe pojazdy.
Etap 2: druga linia na północ
Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka . Następnie stawałaby na stacjach Gdynia Obłuże Leśne, Gdynia Pogórze, Gdynia Port (przejazd krótszy niż przez Chylonię), Gdynia Główna i dalej linią PKM z nowymi stacjami: Gdynia Wzgórze-Riviera, Gdynia Mały Kack, Gdynia Karwiny Północ i Gdynia Fikakowo. Linia kończyłaby się na stacji Gdańsk Osowa. Częstotliwość byłaby taka, jak na linii z Oksywia.
Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.
Z pętli na ul. Maciejewicza uruchomione zostałyby dwie linie autobusowe dojazdowe, które okrążają wszystkie dzielnice północy miasta. Dodatkiem byłby prom z Oksywia do skweru Kościuszki co 60-90 minut. Aby usprawnić ruch w okolicach Szperka, zbudowany zostałby drugi most oraz buspas od Staniewicza w stronę Centrum. Linia 197 zostałaby przedłużona do Pogórza Górnego.
Etap 3: nowe stacje SKM
Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.
Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety
Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).
Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (374) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-08 19:58
Budować drogi (2)
Porządnie budować drogi . Ruch się zwiększa A dróg nie przybywa skrzyżowanie na Kwiatkowskiego przebudowywane drugi raz I dalej do bani zamiast zrobić bezkolizyjne zjazdy. Zrobić po dwa pasy w dół i w górę zmieszczą się I bez przenoszenia cmentarza . Hutnicza dokładnie wysepek zamiast zrobić 4 pasy I w końcu zrobić pasy na wprost przy skrzyżowaniu na piaskowej.
Na witominie też napewno można dołożyć pas.
No i droga czerwona z tunelem w Chylonia teraz by pomogła. Więc wniosek sie kręci brak kasy I checi.- 11 2
-
2019-06-08 20:06
nia ma miasta, w którym budowa dróg spowodowała skrócenie czasu jazdy (1)
tylko transport kolejowy (szynowy) zasilany przejazdami rowerowymi może uratować miasto przed zakorkowaniem.
- 1 5
-
2019-06-09 11:48
Czyli według Twojej teorii
gdyby tak np. zaorać obwodnicę to zmalałyby korki w całym Trójmieście... ? :)
- 0 0
-
2019-06-08 20:08
Budowa zwodzonej kładki pieszo rowerowej od ul. Admirała Wagi do Placu Gombrowicza (1)
rozwiązałaby wiele problemów, gdyby została jeszcze uzupełniona cyklostradą ("autostradą" rowerową) do Placu Kaszubskiego.
- 5 0
-
2019-06-08 21:00
Wystarczy jesli rowerom zostanie udostepnienia estakada
Aby dalo sie pokonac tory. To jest realne i wystarczajace. ..
- 0 0
-
2019-06-08 20:16
Szczurki przez ponad 20 lat
rządów NIC nie zrobiły, aby komunikację tam usprawnic!
- 13 3
-
2019-06-08 20:30
Jak odkorkować zachód Gdyni
Gdynia warta zachodu, mieszkańcy zachodu codziennie stoją w korkach. Zatem włodarze Gdynia nie interesują się mieszkańcami zachodu.
- 5 0
-
2019-06-08 20:35
Szczurek - odejdź!
- 8 1
-
2019-06-08 21:01
Pan Piotr pojechał z tematem... Jeśli te etapy są najtańsze i najłatwiejsze to ja czegoś nie rozumiem... Należy jak
- 3 0
-
2019-06-08 21:09
komunikacja
Żeby ludzie przesiedli się na kolejkę muszą powstać parkingi na samochody.Bez tego nie ma szans na zmianę mentalności.Przykład ul.Hutnicza .Kolejka jeździ z Rumi do Gdyni i co! Pełno samochodów na Hutniczej .
- 4 0
-
2019-06-08 21:09
Przede wszystkim to już dawno powinno być zrobione
Rozbudowa dzielnic północnych nie trwa od wczoraj i pan prezydent powinien mieć tego świadomość od lat.
- 5 1
-
2019-06-08 21:10
Buspasy to jedyna możliwość
Trzeba zrozumieć, że innej drogi nie ma.
- 2 6
-
2019-06-08 21:30
Prosze zauwazyc ze ok.50 % ludzi korzysta z prywatnych samochodow placac Ubezpieczenia,paliwa,podatki itp.Propozycje zrobic kolejny buspas to inaczej podwojenie kolejek samochodow na tych trasach.Jezeli buspasy to rowniez dla aut z 3 pasazerow.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.