• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"

Piotr
8 czerwca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.

Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.



Etap 1: buspasy i kolej na północ



Jak najczęściej poruszasz się po Trójmieście?

Pierwszym elementem etapu jest zbudowanie buspasów na ul. Kwiatkowskiego zobacz na mapie GdyniDąbka zobacz na mapie Gdyni. Miejsce pozwala na to, aby buspas w stronę Obłuża zaczynał się na przystanku Kwiatkowskiego. Następnie ciągnąłby się wzdłuż Kwiatkowskiego, a na skrzyżowaniu umożliwiał skręt autobusom w obie strony. Pełniłby tam funkcję prawoskrętu dla samochodów. Następnie biegłby wzdłuż ulicy Dąbka aż do przystanku Maciejewicza. W stronę centrum buspas zaczynałby się na wysokości przystanku Maciejewicza, biegłby Dąbka, przez skrzyżowanie i ulicą Kwiatkowskiego do przystanku.

Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port zobacz na mapie Gdyni. Następne stacje to: Gdynia Obłuże Wschód, Gdynia Obłuże (w pobliżu przystanku Obłuże Centrum), Gdynia Pogórze. Dalej linia biegłaby do Chyloni i włączałaby się do linii SKM, a następnie do Gdyni Orłowa. Linia od poniedziałku do piątku powinna kursować od godz. 5 do godz. 10 i od godz. 12 do godz. 18 co 20 minut, w pozostałych godzinach co 30 minut. W soboty linia powinna funkcjonować co 30 minut, a w niedziele co 30-40 minut. We wszystkie dni w nocy powinna jeździć co 60 minut. Linię powinny obsługiwać spalinowe, minimum trzydrzwiowe pojazdy.

Projekt opisany przez Pawła Rydzyńskiego, eksperta kolejowego, dyrektora ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, współpracownika m.in. portalu www.rynek-kolejowy.pl Projekt opisany przez Pawła Rydzyńskiego, eksperta kolejowego, dyrektora ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, współpracownika m.in. portalu www.rynek-kolejowy.pl

Etap 2: druga linia na północ



Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka zobacz na mapie Gdyni. Następnie stawałaby na stacjach Gdynia Obłuże Leśne, Gdynia Pogórze, Gdynia Port (przejazd krótszy niż przez Chylonię), Gdynia Główna i dalej linią PKM z nowymi stacjami: Gdynia Wzgórze-Riviera, Gdynia Mały Kack, Gdynia Karwiny Północ i Gdynia Fikakowo. Linia kończyłaby się na stacji Gdańsk Osowa. Częstotliwość byłaby taka, jak na linii z Oksywia.

Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.


Z pętli na ul. Maciejewicza zobacz na mapie Gdyni uruchomione zostałyby dwie linie autobusowe dojazdowe, które okrążają wszystkie dzielnice północy miasta. Dodatkiem byłby prom z Oksywia do skweru Kościuszki co 60-90 minut. Aby usprawnić ruch w okolicach Szperka, zbudowany zostałby drugi most oraz buspas od Staniewicza w stronę Centrum. Linia 197 zostałaby przedłużona do Pogórza Górnego.

Etap 3: nowe stacje SKM



Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.

Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety



Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).

Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (374) ponad 20 zablokowanych

  • Budować drogi (2)

    Porządnie budować drogi . Ruch się zwiększa A dróg nie przybywa skrzyżowanie na Kwiatkowskiego przebudowywane drugi raz I dalej do bani zamiast zrobić bezkolizyjne zjazdy. Zrobić po dwa pasy w dół i w górę zmieszczą się I bez przenoszenia cmentarza . Hutnicza dokładnie wysepek zamiast zrobić 4 pasy I w końcu zrobić pasy na wprost przy skrzyżowaniu na piaskowej.
    Na witominie też napewno można dołożyć pas.
    No i droga czerwona z tunelem w Chylonia teraz by pomogła. Więc wniosek sie kręci brak kasy I checi.

    • 11 2

    • nia ma miasta, w którym budowa dróg spowodowała skrócenie czasu jazdy (1)

      tylko transport kolejowy (szynowy) zasilany przejazdami rowerowymi może uratować miasto przed zakorkowaniem.

      • 1 5

      • Czyli według Twojej teorii

        gdyby tak np. zaorać obwodnicę to zmalałyby korki w całym Trójmieście... ? :)

        • 0 0

  • Budowa zwodzonej kładki pieszo rowerowej od ul. Admirała Wagi do Placu Gombrowicza (1)

    rozwiązałaby wiele problemów, gdyby została jeszcze uzupełniona cyklostradą ("autostradą" rowerową) do Placu Kaszubskiego.

    • 5 0

    • Wystarczy jesli rowerom zostanie udostepnienia estakada

      Aby dalo sie pokonac tory. To jest realne i wystarczajace. ..

      • 0 0

  • Szczurki przez ponad 20 lat

    rządów NIC nie zrobiły, aby komunikację tam usprawnic!

    • 13 3

  • Jak odkorkować zachód Gdyni

    Gdynia warta zachodu, mieszkańcy zachodu codziennie stoją w korkach. Zatem włodarze Gdynia nie interesują się mieszkańcami zachodu.

    • 5 0

  • Szczurek - odejdź!

    • 8 1

  • Pan Piotr pojechał z tematem... Jeśli te etapy są najtańsze i najłatwiejsze to ja czegoś nie rozumiem... Należy jak

    • 3 0

  • komunikacja

    Żeby ludzie przesiedli się na kolejkę muszą powstać parkingi na samochody.Bez tego nie ma szans na zmianę mentalności.Przykład ul.Hutnicza .Kolejka jeździ z Rumi do Gdyni i co! Pełno samochodów na Hutniczej .

    • 4 0

  • Przede wszystkim to już dawno powinno być zrobione

    Rozbudowa dzielnic północnych nie trwa od wczoraj i pan prezydent powinien mieć tego świadomość od lat.

    • 5 1

  • Buspasy to jedyna możliwość

    Trzeba zrozumieć, że innej drogi nie ma.

    • 2 6

  • Prosze zauwazyc ze ok.50 % ludzi korzysta z prywatnych samochodow placac Ubezpieczenia,paliwa,podatki itp.Propozycje zrobic kolejny buspas to inaczej podwojenie kolejek samochodow na tych trasach.Jezeli buspasy to rowniez dla aut z 3 pasazerow.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane