- 1 Nocna komunikacja do poprawki (158 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (358 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (52 opinie)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (69 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (66 opinii)
Kolejna modernizacja tramwajów z Niemiec
11 sprowadzonych z Niemiec tramwajów typu N8C ponownie zostanie poddanych modernizacji. Dodatkowo w planach są remonty tramwajów NGd99, Bombardierów, a nawet Pes. Zdaniem ZKM-u to niezbędne, by pojazdy mogły służyć przez kolejne lata.
Obecnie wytypowano do niego 11 pojazdów: w tym dwa, które ucierpiały podczas lipcowej powodzi.
Czytaj też: ZKM sam naprawi podtopione tramwaje
- Modernizacja 11 pojazdów typu N8C będzie miała większy zakres niż ta wykonana w Modertransie. Na początek planujemy wymianę napędów - mówi Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku - Tramwaje będą dalej eksploatowane, ponieważ spółki nie stać na całkowitą wymianę floty tramwajowej na nową. Szacujemy, że N8C będą jeździły jeszcze przez 15 lat.
Co ciekawe, do kolejnej modernizacji skierowany zostanie też jeden tramwaj z Kassel (o numerze taborowym 1166), który, mimo wykonanych prac w Modertransie, wciąż nie wyjechał na gdańskie tory.
- Tramwaj ten wymaga modernizacji napędu. Został odebrany z Modertransu po remoncie, ale ten nie obejmował części napędowej - tłumaczy Mongird.
Oprócz N8C, ZKM Gdańsk będzie modernizował jeszcze w tym roku tramwaje Konstal Alstom NGd99 z 1999 r., zaś w przyszłym Bombardiery wyprodukowane w 2007 r. Na 2019 r. zaplanowano przeprowadzenie podobnych prac w Pesach Swing, zbudowanych w latach 2010 - 2011.
- Dokumentacja techniczo-ruchowa każdego tramwaju określi dokładny zakres prac i remontów, jakie należy wykonać w zależności od przebiegu oraz wieku taboru - dodaje rzecznik ZKM Gdańsk.
Czytaj też: Artykuł z 2014 r.: Czytaj też: Czym jeździmy po Trójmieście?
Materiał archiwalny z 2015 r.
Miejsca
Opinie (201) 5 zablokowanych
-
2017-01-20 11:26
A podatek od sprowadzanego złomu opłacili???
Przeciętny człowiek kupując używane auto zza granicy płaci horendalny podatek. Samorządy sprowadzają złomowane tramwaje, państwo przestarzałe używane F-16, i wszystko jest dobrze.....
- 5 3
-
2017-01-20 11:16
strach wsiadać.
- 4 2
-
2017-01-20 11:01
(1)
Lepiej było utrzymywać przy życiu konstale 105na które są o niebo lepsze dla pasażerów, więcej poręczy, lepszy przepływ ludzi, dużo drzwi, otwierane szyby i klapy dachowe, możliwość łączenia w składy 3 wagonowe (mniejszy tłok niż w dortmundach) a w tym samym czasie trzeba było kupować po kilka nowych tramwajów rocznie i sukcesywnie podmieniać 105-ki a nie pakować kasę w niemiecki złom. Zamienił stryjek siekierkę na kijek patrz:zamienił stare krajowe konstale na niemieckie wysłużone wagony.
- 12 5
-
2017-01-20 11:15
Konstali nie można było już utrzymać przy życiu niestety i jeśli nie masz pojęcia o branży to nie wypisuj głupot. Wszyscy przewoźnicy w Polsce pozbywali się tego tramwaju i nadal pozbywają. Tylko jedna firma remontuje ten model, a koszt Remo tu konstala jest dwukrotnie wyższy niż kupno Dortmunda plus remont. Nikt tego nie chciał remontować bo to tramwaj który ma tylko ramę, blachy i trochę kabla. Dortmundy to technika w którą opłaca się wkładać kasę nawet jeśli jeździ juz 30 lat.
- 2 2
-
2017-01-20 11:14
budyń
kolejnym cieciem u niemca
- 8 2
-
2017-01-20 10:40
(1)
Rok produkcji 1978-82 powinny jezdzic na zoltych tablicach ,samochody w tym wieku oczywiscie pielegnowane sa atrakcja na zlotach a nie sluza do codziennego uzytku ,a tu chodzi o masowy przewoz pasazerow.Cos tu chyba jest nie tak.A moze chwila refleksji u osob o tym decydujacych.
- 5 5
-
2017-01-20 11:13
Te teamwaje są jeszcze w dobrym stanie . Nie ma sensu wymianiać całego taboru co np. 15 lat . bo to by była rozrzutność .
- 3 2
-
2017-01-20 08:48
Pewnie, kupic nowe tramwaje, najelpiej za 500+ (2)
Dobrze kupuje sie nowe tramwaje, dopoki nie trzeba za nie zaplacic.
PIsowcy oczywiscie wzieliby kase z tego samego bankomatu, z ktorego bierze sie 500+.- 15 15
-
2017-01-20 10:43
a ty wciąż tkwisz mentalnie w epoce Tuska (1)
pieniędzy wciąż mało, na nic nie starcza, oszczędzać, pracować za darmo do śmierci, bo musimy doganiać Europę. 20 lat po transformacji a my wciąż gonimy. Niemcy po wojnie w 10 lat stały się potęgą gospodarczą a nam 100 lat mało
Ale Rzepliński za niewykorzystany urlop wziął 150 000 zł i na to pieniądze były i nikomu to nie przeszkadzało.
Więc przestań pier pip pip- 6 5
-
2017-01-20 11:06
To zastanów się nad Twoimi poglądami. ..raz piszesz ze pracować masz za darmo, w domyśle ze nie przestrzega się prawa i umowy sieciowe, a z drugiej jak Rzepliński odebrał prawo do urlopu który wynikał z jego umowy to tez źle? ??? Miał prawo to odebrał i koniec kropka. Ty to ten któremu zawsze wszystko i wszyscy to źle , niedobrze, jak ten co ma kota zamiast żony.
- 3 5
-
2017-01-20 10:59
Okazuje sie ze nie tylko kierowcy sprowadzaja uzywane samochody z Niemiec robia to rowniez ci ktorzy nas za to krytykuja ,ale decydujacym wszystko wolno .Zastanowia mnie kto wydaje decyzje i jakie kryteria decyduja.
- 5 1
-
2017-01-20 09:27
Do diabła z Pesami (1)
W lecie lodówa, w zimie sauna. Po kiego diabła tak mrozić/grzać? Ten sam problem w Warszawie, więc to chyba nie kwestia motorniczych, tylko modelu tramwaju.
W Gdańsku najlepsze są te 3 Bombardiery - mają sensownie rozplanowane wnętrze, nie to co w powykręcanych Pesach.- 18 7
-
2017-01-20 10:39
zgadzam się w kwestii klimatyzacji
coś z nią jest nie tak.
Zimą wchodzi człowiek naubierany a tam ze 25 st C, spoci się, a potem wychodzi na mróz i wiatr. Grypa murowana.
Latem za to zimno, może z 18 st C, na dworze upał, ale trzeba mieć ze sobą sweterek, żeby narzucić w tramwaju. I znowu wchodzisz spocony z dworu do lodówko tramwaju i za dwa dni przeziębienie, gardło boli...
Przecież takie bezsensowne grzanie/oziębianie kosztuje. I jest to zupełnie niepotrzebny koszt.- 4 0
-
2017-01-20 10:08
Adamowicz za kraty
- 6 4
-
2017-01-20 09:59
O-o-o-pe-ra-ba-łtyyyckaaa!
"MIszews-skiego, TEATR MIniatura!"
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.