- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (204 opinie)
- 2 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (147 opinii)
- 3 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (56 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (138 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Kolejne buspasy powstaną w Gdańsku
Jeszcze w tym roku gdańscy drogowcy wytyczą pierwszy buspas na Trakcie św. Wojciecha . Zyskają na tym głównie pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska i obwodnicy południowej od strony Pruszcza Gdańskiego. W dalszej kolejności wydzielony pas dla autobusów ma się pojawić m.in. na al. Żołnierzy Wyklętych oraz Spacerowej i Czarnym Dworze .
Potencjalne lokalizacje wskazał inżynierom ruchu Zarząd Transportu Miejskiego, który ma najwięcej danych o "wąskich gardłach", w których kierowcy autobusów tracą wiele cennego czasu. Wytypowano kilka miejsc m.in. dolny odcinek ul. Słowackiego w kierunku Wrzeszcza, o czym już informowaliśmy, a także al. Żołnierzy Wyklętych między Chrzanowskiego a Potokową w kierunku Matarni oraz Trakt św. Wojciecha od granicy Pruszcza Gdańskiego do węzła Lipce w stronę centrum Gdańska.
- I to na Trakcie buspas pojawi się w pierwszej kolejności - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Liczymy, że uda się to zrobić jeszcze w tym roku, bo uruchomienie buspasa na tym odcinku nie jest uzależnione od większych nakładów inwestycyjnych. W zasadzie wystarczy tam zwęzić szeroki pas do 3 metrów i przebudować jedną zatokę, by autobusy nie musiały tam już tkwić w korkach, głównie w porannym szczycie komunikacyjnym.
Później drogowcy chcą poprawić skomunikowanie między Matarnią a Wrzeszczem. Autobusy pojadą szybciej dolnym odcinkiem ul. Słowackiego do zatoki autobusowej znajdującej się po drugiej stronie ronda de La Salle. Łatwiej będzie też im wyjechać z Wrzeszcza w kierunku Niedźwiednika. Kolejny buspas zaplanowano na odcinku między skrzyżowaniem z Chrzanowskiego a Potokową. W tym przypadku niezbędne będą jednak prace przy projekcie i przetarg na wykonanie, co może potrwać i kosztować. Wstępnie tylko, koszt buspasa na ul. Słowackiego oszacowano na ok. 1 mln zł.
W zestawieniu przedstawionym przez ZTM władzom miasta i inżynierom ruchu z GZDiZ znalazły się też ewentualne buspasy na Spacerowej i Czarnym Dworze. To jednak plany możliwe do zrealizowania w perspektywie kilku lat.
W najbliższym czasie drogowcy będą chcieli za to przyspieszyć komunikację mniejszymi inwestycjami np. likwidowaniem zatok autobusowych i przebudowywaniem ich w prawoskręty. Tak ma być m.in. na Trakcie Konnym i skrzyżowaniu z ul. Curie-Skłodowskiej . Po przebudowie autobus zamierzający skręcić na skrzyżowaniu nie będzie musiał włączać się z powrotem do ruchu, lecz płynnie i bezpośrednio z zatoki skręci w prawo. Podobne rozwiązanie zastosowano też we Wrzeszczu przy wjeździe na zatokę przy Manhattanie z ul. Dmowskiego.
Opinie (390) 4 zablokowane
-
2019-02-07 19:08
Grafika pokazująca położenia pasa tylko dla autobusów na Trakcie św. Wojciecha
Coś z tą grafiką nie tak. Tam gdzie wskazuje strzałka z napisem Pruszcz Gdański jest Gdańsk, Pruszcz jest w przeciwnym kierunku.
- 2 4
-
2019-02-07 18:51
Na Spacerowej to jak dobudują bo już samochody się ledwo mijają.
- 10 1
-
2019-02-07 18:40
Pas Ryzykantów
Moje bi em dablju da rade mordo
- 0 2
-
2019-02-07 18:36
zz
postawcie jeszcze co 50 metrow progi zwalniające na tym odcinku to juz w ogole bedzie zarąbiscie
- 12 4
-
2019-02-07 17:31
(1)
Po co jest buspas na Podwalu Przexmiejskim skoro nie siega do skryzowania i autobusy i tak stoja?
- 11 8
-
2019-02-07 18:24
Bo nie stoją w całym korku tylko przy samym skrzyżowaniu
- 6 0
-
2019-02-07 17:24
(2)
Proponuje pójść jeszcze bardziej za ciosem ipostawić bramki na wjazdach do Gdańska by gwe, gda i inne NOLe płacili nam za użytkowanie naszych dróg
- 24 12
-
2019-02-07 17:37
(1)
proponuje żebyś również płacił gwe, gda i innym za użytkowanie ich dróg...
- 4 2
-
2019-02-07 18:20
Nie ma sprawy
A tak na poważnie wystarczy ograniczyć wjazd do miasta w godzinach szczytu np sygnalizacją świetlną
A autobusy niech wjeżdżają buspasem bez świateł. Można też zakazać wjazdu dla tranzytu w godzinach szczytu- 2 4
-
2019-02-07 18:08
Adamowicza nie ma ale duch jego jak Lenina wiecznie zywy
- 9 14
-
2019-02-07 16:59
Na Spacerowej przydałyby się dwa buspasy. (1)
Po jednym w każdą stronę
- 41 7
-
2019-02-07 18:07
Wystarczy jeden ktory rano będzie miał kierunek do Oliwy, a po 12 w stronę Osowy
- 7 0
-
2019-02-07 17:41
Spacerowa (1)
Rozumiem, że jak będzie buspas na Spacerowej to dla samochodów zrobi się ruch wahadłowy. d**ilizm do kwadratu.
- 21 11
-
2019-02-07 17:55
Całkiem sprytnie
jedna jezdnia i dwa pasy ruchu, czyli w sumie dwa buspasy, a samochodami - zakaz. No i od razu nie ma korków, odtrąbimy sukces.
- 7 0
-
2019-02-07 17:43
Marek Formela o układzie gdańskim
na YouTube
kanał wrealu24- 5 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.