- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (110 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (68 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (19 opinii)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (62 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (328 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (191 opinii)
Kolejny krok do naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej
Gdańscy urzędnicy szukają firmy, która zaprojektuje przejście naziemne przez Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej i Forum Gdańsk. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na opracowanie dokumentacji. Przejście powstanie więc najwcześniej w przyszłym roku.
Przez lata wydawało się, że jego powstanie w tym miejscu graniczyć będzie z cudem. Urzędnicy byli stanowczy i uparci w swoim przeświadczeniu, że w centrach miast lepszym rozwiązaniem są przejścia podziemne.
Szansa pojawiła się dopiero w zeszłym roku, gdy inspirowana głosami urbanistów grupa radnych zaczęła domagać się wyprowadzenia pieszych z podziemi.
Po przymiarkach i wstępnych koncepcjach przyszedł czas na pierwszy konkret.
Jest nim ogłoszenie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu na opracowanie projektu naziemnego przejścia dla pieszych. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 8 listopada. Zwycięzca będzie miał 150 dni na przygotowanie dokumentacji.
Koncepcja Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, na podstawie której powstanie projekt, zakłada:
- powstanie przejścia naziemnego z sygnalizacją świetlną między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk
- poszerzenie przystanków kosztem zwężenia pasów ruchu
- powstanie chodników umożliwiających dojście do przejścia z przystanków tramwajowych
- włączenie świateł do systemu Tristar
Sama budowa przejścia rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku. Koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 800 tys. zł.
Miejsca
Opinie (548) 10 zablokowanych
-
2018-10-26 19:36
Wiem, że nie dotyczy to tego miejsca, ale jeśli chodzi o windy, seniorów, matek z dziećmi, czy niepełnosprawnych to przejścia naziemne mają schody do góry a tunele w dół i na odwrót, więc jakie to udogodnienie?!
- 1 4
-
2018-10-26 19:44
Palermo Północy! (3)
Tragedia,zwiększenie korków spowoduje większą emisję spalin, naziemne przejście, to więcej wypadków z udziałem pieszych! Główna arteria przelotowa Trójmiasta ma być zablokowana przez pięknoduchów od ekologii! W rozwiniętym świecie ruch aut ogranicza się tylko tam gdzie można zaproponować alternatywne drogi objazdowe!
- 18 5
-
2018-10-26 22:33
tam jest wiele alternatywnych dróg (1)
w tym tunel wzdłuż linii kolejowej
- 1 3
-
2018-10-26 22:59
to jest droga zaopatrzenia galerii a nie bypass
ślepo zakończona na światłach skrzyżowania, które przejeżdza się na trzy tempa.
- 4 0
-
2018-10-27 10:09
Czas umierac sfrustrowany dziadzie
- 0 2
-
2018-10-26 19:46
Jest tam kładka dla pieszych, zrobić windy, może ruchome schody a nie jeszcze jeden zbędny element przysłaniający zabytki Targu Węglowego.
- 5 3
-
2018-10-26 19:50
Zróbcie jeszcze w tym miejscu kładkę nad drogą!
Dołem, górą albo na poziomie zerowym! Przecież każdy powinien mieć wybór.
- 6 3
-
2018-10-26 19:55
dworzec PKP
A co z przejściem przy dworcu PKP?
- 5 3
-
2018-10-26 19:55
Piotr
Zobaczycie jak będą pasy ile osób będzie biegało na czerwonym,to dopiero będzie potrąceń....Po co tam przejście....
- 11 8
-
2018-10-26 19:57
to kabaret
obok jest tunel-wyremontowany . to jakiś kabaret
- 12 7
-
2018-10-26 19:58
czyli korki i spaliny (1)
a może zacznijmy od wybudowania dróg alternatywnych ?
- 11 2
-
2018-10-26 22:34
alternatywne drogi już są zbudowane
ale wielu przedpiśców nie zna pojęcia myślenia lateralnego
- 0 4
-
2018-10-26 20:09
lepiej nie optujecie za przejściem naziemnym (1)
bo ci co to wymyslili licząc na poklask u wyborców już są poza samorządem i stracili dostęp do koryta
- 13 4
-
2018-10-26 21:26
No chyba nie :)
I całe szczęście że dalej są.
- 2 2
-
2018-10-26 20:09
Niech zamkną całkowicie wały Jagielońskie, żeby tramwaje w spokoju mogły się wykolejać, a pijani "studenci" mogli swobodnie i bezpiecznie wymiotować na ulicę chwaląc imię prezydenta.
- 7 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.