• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok ku budowie Drogi Zielonej wraz z tunelem pod Pachołkiem

Krzysztof Koprowski
27 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Wizualizacja Drogi Zielonej wykonana na potrzeby Analizy Obsługi Transportowej Dolnego Tarasu.
  • Wizualizacja przebudowanej ul. Kielnieńskiej (termin realizacji nie jest znany), która ma zachęcić do poparcia budowy ramy drogowej wokół Gdańska.
  • Wizualizacja przebudowanej ul. Kielnieńskiej (termin realizacji nie jest znany), która ma zachęcić do poparcia budowy ramy drogowej wokół Gdańska.
  • Wizualizacja przebudowanej ul. Opata Rybińskiego (termin realizacji nie jest znany), która ma zachęcić do poparcia budowy ramy drogowej wokół Gdańska.
  • Wizualizacja przebudowanej ul. Opata Rybińskiego (termin realizacji nie jest znany), która ma zachęcić do poparcia budowy ramy drogowej wokół Gdańska.
  • Plansze z wizualizacjami zawieszone na płocie Parku Oliwskiego.

Gdańsk rozpoczyna kolejny etap przygotowań do budowy Drogi Zielonej i tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy prezentują sielskie wizualizacje ulic w Oliwie i Osowej, choć nie wiadomo, czy kiedykolwiek znajdą się pieniądze na ich przebudowę. Ostateczny wariant budowy nowej trasy poznamy jeszcze w tym roku.



Czy po zbudowaniu nowego układu komunikacyjnego, ulice Opata Rybińskiego i Kielnieńska przejdą metamorfozę zgodnie z wizualizacjami?

Pracownicy Biura Rozwoju Gdańska od zeszłego tygodnia odwiedzają kolejne dzielnice miasta, by przekonywać mieszkańców do budowy tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej.

Podczas spotkań (harmonogram pod tekstem) prezentują m.in. dotychczasowe wizualizacje Drogi Zielonej oraz - jako nowość - przebudowanych ulic Opata Rybińskiego zobacz na mapie GdańskaKielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Wizualizacje te zawieszone zostały również na płocie Parku Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska.

Przypomnijmy, że podobną taktykę miasto przyjęło przy okazji budowy Trasy Słowackiego, kiedy pojawiały się zapowiedzi (bez wizualizacji), że "stara" ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska przejdzie co najmniej gruntowny remont.

Choć Trasa Słowackiego przecina Wrzeszcz już od czterech lat, to kilka metrów obok niej nadal straszą koleiny, zdewastowane chodniki i zaniedbana zieleń.

Jakie są zatem szanse, że podobny los nie spotka ulic w Oliwie i Osowej?

- Na tym etapie inwestycji nie jesteśmy w stanie wiążąco odpowiedzieć na to pytanie. Inwestycja jest możliwa do realizacji, jednak ostateczny jej kształt i warunki będą znane po wykonaniu projektu budowlanego i kosztorysu - mówi w imieniu Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego Michał Piotrowski z Referatu Prasowego UMG.
Jednocześnie wrzeszczanom urzędnicy obiecują remont ul. Słowackiego najwcześniej w 2018 r., ponieważ dopiero teraz prowadzone są prace nad dokumentacją techniczną.

  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
Biuro Rozwoju Gdańska - oprócz wizualizacji - przygotowało także koncepcję szczegółowych rozwiązań dla Drogi Zielonej (m.in. w zakresie pasów ruchu, przebiegu tramwaju, chodników, dróg rowerowych, przejść dla pieszych itp.).

Jest ona zgodna z przedstawionymi wcześniej wizualizacjami - oczywiście z wyjątkiem braku budynków przy trasie, których istnienia (w takim kształcie) nie przewidują nawet obowiązujące plany zagospodarowania przestrzennego.

Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z trzema koncepcjami

Oprócz BRG, trzy koncepcje wraz z podwariantami (różnice dotyczą przekrojów poszczególnych odcinków, węzła z obwodnicą oraz formy prowadzenia tramwaju) układu komunikacyjnego Nowa Kielnieńska - Nowa Spacerowa z tunelem pod Pachołkiem - Droga Zielona przygotowało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego.

Planowany przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru). Planowany przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru).
Tutaj naginanie (wirtualnej) rzeczywistości ograniczono do minimum, choć zaskakująco prezentuje się uzasadnienie dla nowego układu komunikacyjnego, wtłaczającego ponad dwukrotnie więcej aut na dolny taras niż obecna ul. Spacerowa.

- Trasa Nowa Spacerowa - Droga Zielona planowana i realizowana jako istotne narzędzie rewitalizacji i reurbanizacji (dogęszczania i umiastowienia) spełniać będzie równocześnie rolę zarówno profilaktyczną wobec degradacji modernistycznej zabudowy pasma mieszkaniowego (Dolny Taras), jak i wobec problemu tempa, zakresu i charakteru suburbanizacji (Górny Taras) - czytamy w dokumencie STEŚ.
Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej

W dwóch koncepcjach BPBK pojawiają się ekrany akustyczne. Nie ma ich w koncepcji BRG oraz wariancie BPBK z tramwajem najbliżej domów. W dwóch koncepcjach BPBK pojawiają się ekrany akustyczne. Nie ma ich w koncepcji BRG oraz wariancie BPBK z tramwajem najbliżej domów.
Ekrany akustyczne i wały ziemne

Zamiast pierzei z wizualizacji BRG, w dwóch propozycjach dla Drogi Zielonej pojawia się ekran akustyczny o długości 410 metrów, którego zadaniem jest ochrona mieszkańców Zaspy przed hałasem z nowej arterii.

Na podstawie notatek ze spotkań wewnętrznych dowiadujemy się jednak, że pierwotnie zamiast ściany ekranów rozważano nawet... usypanie wałów ziemnych. Po wejściu na ich koronę, piesi i rowerzyści mieli pokonywać drogę kładkami nad ulicą.

Wał ziemny ma także służyć walce z hałasem na Osowej.

- Decyzja przeniesienia ruchu tranzytowego na obrzeża zabudowy wymaga odpowiednich zabezpieczeń akustycznych, w postaci wałów ziemnych oraz analogicznie wyznaczenia dogodnych przejść pieszo rowerowych do lasu - czytamy w dokumencie STEŚ.
Koncepcja lokalizacji parkingów oraz ich funkcji. Koncepcja lokalizacji parkingów oraz ich funkcji.
Jeszcze więcej miejsc parkingowych

Choć wzdłuż drogi planuje się poprowadzenie trasy tramwajowej, to sporo miejsca poświęcono potrzebie zwiększenia liczby miejsc parkingowych.

Częściowo na auta przeznaczona mogłaby być m.in. jedna jezdnia ul. Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska, mimo że w innych fragmentach STEŚ podkreśla się jej atrakcyjny charakter przestrzenny. Dopuszcza się utworzenie nowego parkingu na wysokości ul. Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdańska (choć istnieje tam już prywatny wielokondygnacyjny obiekt) oraz budowę piętrowych parkingów "zintegrowanych z zielenią".

Zdaniem projektantów, mieszkańcy i turyści mają docierać samochodami w pas nadmorski, po to by tam... pojeździć na rowerze, pobiegać lub pospacerować z dziećmi.

Przesuń aby
porównać

Droga Czerwona, rozbudowa Drogi Zielonej do dwóch jezdni

BPBK zasygnalizowało w swojej pracy opcję podłączenia Drogi Zielonej do planowanej maksymalnie bezkolizyjnej Drogi Czerwonej (droga prowadzona wzdłuż torów kolejowych od Węzła Kliniczna do granicy z Sopotem).

W STEŚ zwrócono również uwagę na zapisy obowiązujące studium, w myśl których "w początkowej fazie Droga Zielona miałaby przekrój jednojezdniowy, następnie planowane jest zwiększenie przekroju do układu dwujezdniowego w zależności od odcinka w parametrach ulicy głównej lub ulicy głównej ruchu przyspieszonego".

Na razie wariant dwóch jezdni wydaje się jednak odległy. W notatkach z wewnętrznych spotkań pojawiają się stwierdzenia o zapotrzebowaniu na taki przekrój dopiero za ok. 20 lat, a realizacja tego mogłaby nastąpić nawet w formie drogi prowadzonej pod powierzchnią ziemi.

Przesuń aby
porównać

Poszukiwania wykonawcy kolejnej dokumentacji

I to właśnie materiały przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego (w tym dodatkowa Analizy Obsługi Transportowej Dolnego Tarasu) będą najważniejszymi materiałami, z których korzystać ma zwycięzca przetargu na przygotowanie niezbędnej dokumentacji do uzyskania tzw. decyzji środowiskowych (wraz z raportem oddziaływania na środowisko).

Ponadto najlepszy oferent będzie miał za zadanie wskazanie ostatecznego wariantu realizacyjnego oraz przeprowadzenie konsultacji społecznych.

Ten etap przygotowań do realizacji ul. Nowej Kielnieńskiej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej zakończyć się powinien do 31 października przyszłego roku. O wyborze firmy zdecydują: cena (60 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na przygotowane opracowania (w 40 proc.).

Harmonogram prac nad kolejnym etapem przygotowań dokumentacji na potrzeby nowego układu komunikacyjnego. Harmonogram prac nad kolejnym etapem przygotowań dokumentacji na potrzeby nowego układu komunikacyjnego.
Dopiero w kolejnych etapach powstanie projekt budowlany i wykonawczy, w którym omówiony zostanie każdy szczegół - od szerokości i dokładnego przebiegu jezdni po rodzaj płytki chodnikowej i wygląd małej architektury.

Nowy układ komunikacyjny elementem transeuropejskiej sieci transportowej

Inwestycja dojdzie do skutku, o ile miasto pozyska na ten cel niezbędne dofinansowanie. Urzędnicy liczą na pozyskanie unijnego dofinansowania nawet do 85 proc. kosztów przedsięwzięcia, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki miałyby pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).

Jeszcze przez dwa dni urzędnicy będą dyżurowali w wybranych punktach miasta i udzielali mieszkańcom informacji na temat nowego układu komunikacyjnego Nowa Kielnieńska - Nowa Spacerowa z tunelem - Droga Zielona.

Dyżury odbywają się w godz. 16-19. To oznacza, że można przyjść w dowolnym momencie, ponieważ forma spotkań nie przewiduje prezentacji dla publiczności, połączonej z dyskusją, ale bezpośrednią rozmowę z zainteresowanym mieszkańcem, który pojawi się podczas dyżuru.

Dyżury odbywają się w siedzibach rad dzielnic:
27 września - siedziba RD Zaspa Młyniec (ul. Pilotów 7 zobacz na mapie Gdańska),
28 września - siedziba RD Przymorze Wielkie (ul. Jagiellońska 5 zobacz na mapie Gdańska).

Wcześniej dyżury odbyły się w Osowej, Oliwie oraz na Żabiance i Przymorzu Małym.

Miejsca

Opinie (375) 3 zablokowane

  • Niestety u nas ciągle prymitywne inwestycje niczym z najgorszych czasów PRL.

    jest kasa z UE to wydaje się ją bez zastanowienia a efekty zostaną na dziesięciolecia. Zamiast wzorem cywilizowanych miast pracować nad komunikacją publiczną i wyprowadzać ruch z miast u nas wprowadzi sie więcej samochodów do strefy wypoczynkowej. Smutne. Nikt też nie mówi dlaczego nie ma planów poprowadzenia ruchu dawnym lotniskiem, ale koniecznie wzdłuż parku odcinając go od ludzi.

    • 2 1

  • Tunel pod Pachołkiem, Nowa Droga Zielona są niezbędne dla dalszego funkcjonowania Miasta. (1)

    To jest oczywiste. Ale tutaj pytanie również oczywiste: dlaczego dwóch pasm ruchu i być może tramwaju (nb ekstra potrzebny !) nie poprowadzić POD POWIERZCHNIĄ ! wystarczy zagłębienie na 4 m przykryte z wierzchu bądź nie - i znikają wszelkie problemy z ekranami akustycznymi, przejściami dla pieszych itp. Koszt sumaryczny może i nieco większy, ale jakość większa i to co najmniej o 300%

    • 2 0

    • nie wystarczy zagłębienie na 4 m przykryte z wierzchu bo na 2 m poniżej poziomu gruntu jest woda, całość ewentualnego tunelu musiałaby być w obudowie tzw. ścianki Larsena co znacząco wpływa na koszty takiej inwestycji

      • 1 0

  • Pasy rowerowe zamiast dróg (8)

    Dlaczego zaprzestano budowy dróg rowerowych a w zamian buduje się pasy współdzielene z ruchem aut? Przecież drogi rowerowe wykorzystywane są nie tylko przez rowerzystów. Taki projekt również zabija pojęcie rekreacji kosztem postrzegania roweru jako środek transportu.

    To co powstało na aleji JP2 wola o pomstę do nieba. Auta jeżdżą 80-100km/h a urzędnicy pchają rowery na szose

    • 5 4

    • muszę się nie zgodzić (4)

      Większość napotkanych rowerzystów, zachowuje się tak jakby ścieżka należała do nich. A cała reszta społeczeństwa nie powinna mieć wstępu :-(

      • 4 1

      • można się nie zgadzać ale ja się nie zgadzam z niezgodzeniem ;-) (3)

        rowerem i rolkami jeżdżę czysto rekreacyjnie i takie mam zdanie na ten temat.

        na pasie nadmorskim jest stanowczo za wąsko dla tak dużego ruchu, może stąd problem który opisujesz? zgodzę się jedynie, że para biegaczy jest niemile widziana.

        Gdyby na Al. JP2 była typowa ścieżka rowerowa jeździł bym i tam na rolkach. W obecnej formie nie mam zamiaru korzystac z tej infrasttruktury nawet rowerem gdyż boje się ew. wypadku. Pas który wykonali jest po prostu za wąski.
        Nie sądzę też by rodzice z dziemi z niego chcieli korzystać.

        • 4 1

        • (2)

          Widziałeś cos takiego , jak kodeks drogowy?
          Przeczytałeś?

          Wiesz, że na drogach oznaczonych takim niebieskim kółkiem z białym rowerem pośrodku nie wolno jeździć na rolkach?

          • 1 0

          • aitor (1)

            Ale on mówi osle o dzieciach taki też znak masz w swoim kodeksiku? wpuscilbys 10 latka na taką ścieżkę?

            • 0 0

            • Kodeks dokładnie to określa, przeczytaj, to się dowiesz. Żaden 10-latek, czy 20-latek czy inny gamoń nie może jechać na rolkach po drogach przeznczonych dla rowerzystów.

              • 0 0

    • Tylko pasy rowerowe w jezdniach (2)

      Koniec z wydzielonymi ścieżkami. Są one nie tylko niebezpieczne, co też oduczają rowerzystów zachowania w ruchu. I jak braknie ścieżki to taki baran musi chodniczkiem.

      • 3 1

      • (1)

        Twój język mówi o tobie wszystko nieszczęśliwy szary człowieku.

        • 1 1

        • Wiesz, dziś widziałem nowoczesne skrzyżowanie rowerowe (azyle, specjalne cykle świateł) na skrzyżowaniu Wita Stwosza/ Bażyńskiego, a jak barany na rowerach przejeżdżały je?

          A jakże, przejściami dla pieszych.

          • 2 0

  • Miejska Aleją. Nie autostrada. (26)

    Najważniejsze żeby droga zielona miała charakter zadrzewionej przyjaznej wszystkim użytkownikom miejskiej alei. Z Przejściami dla pieszych w poziomie ulicy o sensownym zagęszczeniu ze sprzyjającą pieszym sygnalizacją. To nie może być droga tranzytowa.
    2. Ucywilizowac Podwale Przedmiejskie! Śródmieście południowe odcięte od normalności, od świata. Zlikwidować tunele dla pieszych i porobić normalne skrzyżowania jak w mieście a nie jak gdzieś w Rosji. To samo się tyczy drogi zielonej, za budową której jestem.

    • 103 94

    • Ten plan to partactwo. (13)

      Kolejny raz twórcy planu nie ruszyli się z za biurka tylko wymyślili bzdurę na podstawie mapy a nie realnych potrzeb.
      Może by tak ruszyć tyłki z za biurek i tak od godziny 15:00 przejść się pieszo od ulicy uczniowskiej w kierunku ERGO areny. Może by tak zapoznać się osobiście z tym jak wygląda obecnie "ruch" a raczej zakorkowane ulice na tym odcinku. Pomysł by od ul. Obrońców Wybrzeża do ERGO areny zrobić jednopasmową drogę w każdym kierunku to kompletny nonsens. Efekt będzie taki jak dziś na ulicy Czarny dwór na zaspie czyli nieustający korek. A to oznacza masę samochodów co chwila ruszających i poruszających się na 1 i 2 biegu a wówczas zużycie paliwa jest największe i hałas też olbrzymi. To są złe rozwiązania należy zrobić normalną drogę 2 pasmową w każdym kierunku na całym odcinku bez zwężeń bo one będą przyczyną zakorkowania tej drogi. Ruch na tej drodze Zielonej będzie ogromny bo przez nią poprzez tunel odbywa się wyjazd z Gdańska. Ilość samochodów na tej drodze będzie rosła szybko dlatego budowa jednopasmowego odcinka to po prostu sabotaż to zmuszenie mieszkańców tej okolicy do stania w korkach i wdychania spalin. Mała zadrzewiona wąska uliczka brzmi kusząco ale realia są takie że jest to fragment jednej z głównych arterii wylotowych z miasta i samochodów będzie tu bardzo dużo. Nie róbcie takiego nonsensu zróbcie od razu dużą szeroką drogę po której samochody sprawnie przejadą.

      • 13 15

      • (2)

        Masz racje, ale skoro sami mieszkańcy tych dzielnic chcą mieć korki pod swoimi domami.

        • 5 1

        • Czy na pewno chcą ? (1)

          Zrób ankietę i zadań odpowiednio pytanie. Pokaż piękną wizualizację sielanki to człowiek z marszu jest na tak. Pokaż wizualizację jak to będzie na prawdę wyglądać (patrz Słowackiego) to człowiek będzie na nie ;)

          • 1 0

          • Po co wirtualizacje, skoro można pokazać zdjęcia jak jest dziś.

            • 0 0

      • to wyobraź sobie, że w tym korku będzie dwa razy tyle pojazdów na praktycznie tej samej powierzchni (4)

        a do tego ciężarówki, bo z chwilą zasilenia projektu z TEN-T - zakaz ruchu pojazdów ciężarowych musi być zdjęty. Dodatkowo pewna będzie likwidacja ujęcia wody - jakakolwiek awaria będzie znacznie bardziej dotkliwa, a same stosunki wodne zachwiane.

        • 2 3

        • Apokalipse szykują dla Przymorza (3)

          To się zanosi na drugą Obwodnice prawie, od której hałas (ciagly) słychać non stop w dużej odległości a tutaj zaraz bloki mieszkalne

          • 4 2

          • bedzie asfalt, bedzie nowoczesnie (2)

            jak w Europie zachodniej w latach '70!

            Ktos przeoczyl fakt, ze nikt juz nie robi takich glupot.

            • 2 1

            • nie robią bo juz to mają (1)

              • 2 0

              • i wlasnie likwiduja szerokie drogi w centrum

                pojedz chocby do Londynu i znajdz w centrum (zone 1 lub 2) gdzies droge dwupasmowa, gdzie jeden pas nie jest buspasem. Powodzenia.

                Zwezanie drog w scislym centrum i zabieranie calego pasa na autostrade rowerowa. itp. itd.

                • 1 0

      • (2)

        Bo jezdić nie umiecie, dzień po powodzi grunwalska zmknieta, a ja musiałem jechać 3 ray pomiedzy elbląską a żabimkruku widziałem jak stoicie na czarnym dworze , na olsztynskiej itp. ......ja nie stałem ani minuty w korku Bo nie jestem leniem i znam drogi

        • 1 1

        • (1)

          Na żabiance mjało byc

          • 0 0

          • Co miało być na Żabiance?

            • 0 0

      • dobre rozpoznanie i fatalne wnioski

        I gdzie te samochody znikna z DZ?

        Czy Droga Zielona ma sluzyc szybszemu przejechaniu z S7 na S6? Jesli tak to kompletny debilizm puszczac droge tranzytowa, eksterytorialna srodkiem 3 dzielnic mieszkalnych.

        Czy Droga Zielona ma sluzyc tylko temu, aby wjechac i dojechac np. do Ergo Areny? Jakos nie wierze w to. Uwaga - ludzie, ktorzy samochodem wjezdzaja do miasta jada do konkretnego punktu i ten punkt najczesciej NIE bedzie znajdowal sie przy Drodze Zielonej.

        Teraz domysl sie Szerloku, jaki zatem wplyw bedzie to mialo na zycie w miescie, jesli ulatwimy tu wjazd kolejnym samochodom.

        Nie tedy droga. W tym momencie rozbudowa drog w Gdansku juz niczego nie polepszy. Chyba, ze mowimy o kierowcach tirow albo ludziach jadacych z Warszawy do Sopotu / na Hel. Tak, tym bedzie wygodniej.

        Czy jednak o to chodzi?

        • 5 1

      • nalezy drogi kolego zrobic droge z bramkami na wjezdzie i wyjezdzie

        i jak Janusze tak bardzo chca miec taka droge, to niech za nia placa.

        Nie, kierowcy w miescie nie wplacaja z racji kupowania paliwa niczego do kasy miasta. A ta droga bedzie kosztowac 2mld zlotych! I to w szacunkach urzednikow. O tym, jak te szacunki maja sie do rzeczywistosci niech swiadczy fakt tunelu pod M. Wisla - mial wg szacunkow kosztowac do 500mln, a bylo ponad 800mln (co bylo na tyle za niska cena, ze firma zbankrutowala).

        • 2 3

    • pobożne życzenia. (4)

      a Żołnierzy wyklętych jest czym? Przyjazną drogą dla otoczenia i mieszakńców?
      nie ma takiej drogi. Piesi nie będą nigdy żyli w zgodzie z drogami tych rozmiarów.
      Jedno drugiemu przeczy.
      Poza tym, zobaczcie ilu deweloperów rozbudowuje na potęgę osiedla podmiejskie na górnym tarasie. pojedźcie do Banina to wam oczy wyjdą. To niedługo już będzie 10 000 miezkańców a jeszcze 5 lat temu było 700. !
      Osowa to samo. a Miszewo?, a Pępowo? To już coraz większe aglomeracje. Wszystko na samochody. Praktycznie 100% nie licząc tych symbolicznych ludzi, którrzy starają się jechać PKM odjeżdżającą co godzinę.
      Zapchają centrum zupełnie.
      a z Moreny? Ilu ludzi tam jedzie rano do centrum a jakie korki z powrotem?
      Jaki jest sens takiego podejścia? Przecież niemożliwe aby oni wszyscy się w tym centrum pomieścili. Trzeba zamykac dostęp samochodów do centrum.
      Dklaczego ci tzw. rządzący milczą? Ślepi nie są.

      • 9 5

      • (3)

        Centrum w Gdańsku jest chyba największe na świecie. Czy Oliwa, Przymorze, Zaspa, Żabianka, Strzyża to centrum?

        • 4 2

        • "dolny taras" (2)

          A co to ma do tresci przedstawionej przez "author.-a"?

          Przeciez faktem jest, ze nie zmieszcza sie wszystkie samochody na dolnym tarasie. Ja wiem, ze jak ktos ma bardzo malutko w glowie i spodniach to musi wszedzie jechac samochodem.

          To jednak nie znaczy, ze wszyscy maja sie zrzucac na jego fanaberie.

          • 3 1

          • (1)

            Dolny taras to największe procentowo centrum miejskie na świecie.

            Ale pokaż mi miasto, które wyłącza zdecydowana większość swego terytorium z ruchu samochodowego.

            • 0 0

            • Helsinki do 2025 r.

              Hanower do 2020 ma sie stac miastem, w ktorym nie trzeba miec samochodu.

              jest czym innym wylaczanie ruchu, a czym innym ograniczanie ruchu. Nikt nie mowi, aby zaorac grunwaldzka. Jednak nie powinno sie topic kolejnych pieniedzy, ktore jesli cokolwiek poprawia to zycie ludzi spoza miasta.

              • 2 0

    • Biskupia Górka też jest częścią Śródmieścia więc polikwiduj drogi które sprawiły że stała się wyspą

      • 2 0

    • ta, dwupasmowa "miejska aleja" (1)

      a zamiast samochodów będą tam biegały sarenki

      • 39 8

      • to będzie taka miejska aleja jak Grunwaldzka

        Problem jest w tym, że ta droga będzie ściągać jak magnes tranzyt między dzielnicowy i międzymiastowy...
        To będzie powodować permanentny hałas i zanieczyszczenie spalinami a nie żaden Zilony Bulwar

        • 8 2

    • zgadzam się! jeszcze progi zwalniające na grunwaldzkiej!!! (1)

      dość bezdusznym cięciom na tkance miejskiej!!!!11

      • 7 6

      • Niech Grunwaldzka wejdzie do strefy tempo 30!

        • 7 3

    • 4 pasy a nie jakaś tam droga spacerowa

      • 11 12

    • Czekam na ból d*py kierowców

      • 14 15

  • (8)

    Ludzie, nie dajcie się znów oszukać Budyniowi. Będzie powtórka ze Słowackiego! To ludzie bez wyobraźni i wizji. Celem tej budowy jest napchanie kieszeni wykonawcom.

    • 153 71

    • Jesli tak to bdb bo chwale sobie Slowackiego (3)

      • 19 16

      • za światła co 100 m? czy za ponad 300 firm oszukanych na tej inwestycji? (2)

        nadal nie rozumiem, jak w miejscu gigantycznej dziury zamiast zrobić prosty tunel to się ją zasypuje i stawia światła...

        • 1 2

        • powinno byc jeszcze normalne przejscie naziemne do Garnizonu

          • 0 0

        • Megalomania

          • 1 0

    • (2)

      W sumie Słowackiego ma zbyt wiele świateł, brak wiaduktu nad skrzyżowaniem z Potokową i brak bezkolizyjnych przejść dla pieszych.

      Ale to wynik słuchania tych tzw. nowoczesnych, zamiast budowy normalnych i potrzebnych ulic.

      • 5 9

      • Troll, czy glupek?

        • 0 1

      • Jesteś idiotą

        • 9 2

    • Oczywiście.

      Nikt nie ma wątpliwości że po to wydajemy w 2 mld bo Damroka stoi bezrobotna.

      • 16 12

  • masakra

    Precz won z autami z parku regana, jana pawła ii , ZAMIAST REWITALIZOWAC PARKI DBAĆ O NIE TO BUDUJĄ DROGE KTÓRA WOPR W OSIEDLE AUTA TIRY. TO CHYBA KOLEJNY PO PARKINGACH GENIALNY POMYSŁ LUDZI Z UM Gdańska!!!!!!!wyjdziemy na ulicę i będziemy blokować przejścia aby wam się odechciało tranzytu na osiedlu

    • 5 2

  • Obwodnica jest po to żeby ruch tranzytowy omijał miasto

    Trzeba być idiotą żeby puszczać kołowy ruch tranzytowy przez nadmorskie dzielnice miasta na terenach bagiennych, przecinając ogromny ruch pieszy i rowerowy z ogromnego osiedla w stronę morza. Trzeba inwestować w już istniejącą obwodnicę. Przecież obwodnica trójmiejska właśnie po to powstała żeby ruch tranzytowy omijał miasto. W najbliższych wyborach podziękujemy.

    • 4 1

  • Opowieści z mchu i paproci.

    • 0 0

  • Wiadomo już ile ma tych mieszkań...

    • 0 0

  • Co z HAŁASEM na wysokości Przymorza???? (6)

    Podobno nie ma być tam ekranów akustycznych a Droga Zielona to alternatywa dla Grunwaldzkiej i ilość aut na niej będzie ogromna. Prognozuję ciągły, jednostajny szum fali samochodów co bardzo wpłynie na pogorszenie jakości życia w dzielnicach mieszkaniowych.
    Błagam, jeśli to już przesądzone, zróbcie tę drogę chociaż w półtunelu, tak jak to robi się na świecie np. w Barcelonie - pólodkryty wykop chociaż trochę ograniczy halas.....

    • 25 8

    • (2)

      A na Grunwaldzkiej masz ekrany?

      • 5 7

      • Najwyższa pora aby dobudować.

        • 0 0

      • przy Grunwaldzkiej

        Jest niewiele budynków mieszkalnych, raczej usługi.
        Chciałbyś mieszkać przy Grunwaldzkiej?

        • 3 0

    • Właśnie!

      • 0 0

    • Co z komunikacją miejską?

      Miasto zamiast wydawać miliardy na drogi powinno usprawnić komunikację miejską. Obecnie ona nie funkcjonuje. SKM, PKM, ZKM nie współpracują ze sobą. Mała częstotliwość kursowania, brudne wnętrza pojazdów, smród, siedzenia chyba raz na 5 lat prane, skomplikowana obsługa biletomatów SKM - często nie działają i są pojedyncze egzemplarze. Dyskusyjny poziom bezpieczeństwa pasażerów. Dopóki nie się nie zmieni w tym temacie ulice będą dalej zakorkowane. Nie pomoże nawet budowa miejskich autostrad.

      • 2 1

    • a kogo obchodzi jakość życia mieszkańców ?

      • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane