• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok ku budowie Drogi Zielonej wraz z tunelem pod Pachołkiem

Krzysztof Koprowski
27 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Wizualizacja Drogi Zielonej wykonana na potrzeby Analizy Obsługi Transportowej Dolnego Tarasu.
  • Wizualizacja przebudowanej ul. Kielnieńskiej (termin realizacji nie jest znany), która ma zachęcić do poparcia budowy ramy drogowej wokół Gdańska.
  • Wizualizacja przebudowanej ul. Kielnieńskiej (termin realizacji nie jest znany), która ma zachęcić do poparcia budowy ramy drogowej wokół Gdańska.
  • Wizualizacja przebudowanej ul. Opata Rybińskiego (termin realizacji nie jest znany), która ma zachęcić do poparcia budowy ramy drogowej wokół Gdańska.
  • Wizualizacja przebudowanej ul. Opata Rybińskiego (termin realizacji nie jest znany), która ma zachęcić do poparcia budowy ramy drogowej wokół Gdańska.
  • Plansze z wizualizacjami zawieszone na płocie Parku Oliwskiego.

Gdańsk rozpoczyna kolejny etap przygotowań do budowy Drogi Zielonej i tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy prezentują sielskie wizualizacje ulic w Oliwie i Osowej, choć nie wiadomo, czy kiedykolwiek znajdą się pieniądze na ich przebudowę. Ostateczny wariant budowy nowej trasy poznamy jeszcze w tym roku.



Czy po zbudowaniu nowego układu komunikacyjnego, ulice Opata Rybińskiego i Kielnieńska przejdą metamorfozę zgodnie z wizualizacjami?

Pracownicy Biura Rozwoju Gdańska od zeszłego tygodnia odwiedzają kolejne dzielnice miasta, by przekonywać mieszkańców do budowy tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej.

Podczas spotkań (harmonogram pod tekstem) prezentują m.in. dotychczasowe wizualizacje Drogi Zielonej oraz - jako nowość - przebudowanych ulic Opata Rybińskiego zobacz na mapie GdańskaKielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Wizualizacje te zawieszone zostały również na płocie Parku Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska.

Przypomnijmy, że podobną taktykę miasto przyjęło przy okazji budowy Trasy Słowackiego, kiedy pojawiały się zapowiedzi (bez wizualizacji), że "stara" ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska przejdzie co najmniej gruntowny remont.

Choć Trasa Słowackiego przecina Wrzeszcz już od czterech lat, to kilka metrów obok niej nadal straszą koleiny, zdewastowane chodniki i zaniedbana zieleń.

Jakie są zatem szanse, że podobny los nie spotka ulic w Oliwie i Osowej?

- Na tym etapie inwestycji nie jesteśmy w stanie wiążąco odpowiedzieć na to pytanie. Inwestycja jest możliwa do realizacji, jednak ostateczny jej kształt i warunki będą znane po wykonaniu projektu budowlanego i kosztorysu - mówi w imieniu Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego Michał Piotrowski z Referatu Prasowego UMG.
Jednocześnie wrzeszczanom urzędnicy obiecują remont ul. Słowackiego najwcześniej w 2018 r., ponieważ dopiero teraz prowadzone są prace nad dokumentacją techniczną.

  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
Biuro Rozwoju Gdańska - oprócz wizualizacji - przygotowało także koncepcję szczegółowych rozwiązań dla Drogi Zielonej (m.in. w zakresie pasów ruchu, przebiegu tramwaju, chodników, dróg rowerowych, przejść dla pieszych itp.).

Jest ona zgodna z przedstawionymi wcześniej wizualizacjami - oczywiście z wyjątkiem braku budynków przy trasie, których istnienia (w takim kształcie) nie przewidują nawet obowiązujące plany zagospodarowania przestrzennego.

Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z trzema koncepcjami

Oprócz BRG, trzy koncepcje wraz z podwariantami (różnice dotyczą przekrojów poszczególnych odcinków, węzła z obwodnicą oraz formy prowadzenia tramwaju) układu komunikacyjnego Nowa Kielnieńska - Nowa Spacerowa z tunelem pod Pachołkiem - Droga Zielona przygotowało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego.

Planowany przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru). Planowany przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru).
Tutaj naginanie (wirtualnej) rzeczywistości ograniczono do minimum, choć zaskakująco prezentuje się uzasadnienie dla nowego układu komunikacyjnego, wtłaczającego ponad dwukrotnie więcej aut na dolny taras niż obecna ul. Spacerowa.

- Trasa Nowa Spacerowa - Droga Zielona planowana i realizowana jako istotne narzędzie rewitalizacji i reurbanizacji (dogęszczania i umiastowienia) spełniać będzie równocześnie rolę zarówno profilaktyczną wobec degradacji modernistycznej zabudowy pasma mieszkaniowego (Dolny Taras), jak i wobec problemu tempa, zakresu i charakteru suburbanizacji (Górny Taras) - czytamy w dokumencie STEŚ.
Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej

W dwóch koncepcjach BPBK pojawiają się ekrany akustyczne. Nie ma ich w koncepcji BRG oraz wariancie BPBK z tramwajem najbliżej domów. W dwóch koncepcjach BPBK pojawiają się ekrany akustyczne. Nie ma ich w koncepcji BRG oraz wariancie BPBK z tramwajem najbliżej domów.
Ekrany akustyczne i wały ziemne

Zamiast pierzei z wizualizacji BRG, w dwóch propozycjach dla Drogi Zielonej pojawia się ekran akustyczny o długości 410 metrów, którego zadaniem jest ochrona mieszkańców Zaspy przed hałasem z nowej arterii.

Na podstawie notatek ze spotkań wewnętrznych dowiadujemy się jednak, że pierwotnie zamiast ściany ekranów rozważano nawet... usypanie wałów ziemnych. Po wejściu na ich koronę, piesi i rowerzyści mieli pokonywać drogę kładkami nad ulicą.

Wał ziemny ma także służyć walce z hałasem na Osowej.

- Decyzja przeniesienia ruchu tranzytowego na obrzeża zabudowy wymaga odpowiednich zabezpieczeń akustycznych, w postaci wałów ziemnych oraz analogicznie wyznaczenia dogodnych przejść pieszo rowerowych do lasu - czytamy w dokumencie STEŚ.
Koncepcja lokalizacji parkingów oraz ich funkcji. Koncepcja lokalizacji parkingów oraz ich funkcji.
Jeszcze więcej miejsc parkingowych

Choć wzdłuż drogi planuje się poprowadzenie trasy tramwajowej, to sporo miejsca poświęcono potrzebie zwiększenia liczby miejsc parkingowych.

Częściowo na auta przeznaczona mogłaby być m.in. jedna jezdnia ul. Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska, mimo że w innych fragmentach STEŚ podkreśla się jej atrakcyjny charakter przestrzenny. Dopuszcza się utworzenie nowego parkingu na wysokości ul. Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdańska (choć istnieje tam już prywatny wielokondygnacyjny obiekt) oraz budowę piętrowych parkingów "zintegrowanych z zielenią".

Zdaniem projektantów, mieszkańcy i turyści mają docierać samochodami w pas nadmorski, po to by tam... pojeździć na rowerze, pobiegać lub pospacerować z dziećmi.

Przesuń aby
porównać

Droga Czerwona, rozbudowa Drogi Zielonej do dwóch jezdni

BPBK zasygnalizowało w swojej pracy opcję podłączenia Drogi Zielonej do planowanej maksymalnie bezkolizyjnej Drogi Czerwonej (droga prowadzona wzdłuż torów kolejowych od Węzła Kliniczna do granicy z Sopotem).

W STEŚ zwrócono również uwagę na zapisy obowiązujące studium, w myśl których "w początkowej fazie Droga Zielona miałaby przekrój jednojezdniowy, następnie planowane jest zwiększenie przekroju do układu dwujezdniowego w zależności od odcinka w parametrach ulicy głównej lub ulicy głównej ruchu przyspieszonego".

Na razie wariant dwóch jezdni wydaje się jednak odległy. W notatkach z wewnętrznych spotkań pojawiają się stwierdzenia o zapotrzebowaniu na taki przekrój dopiero za ok. 20 lat, a realizacja tego mogłaby nastąpić nawet w formie drogi prowadzonej pod powierzchnią ziemi.

Przesuń aby
porównać

Poszukiwania wykonawcy kolejnej dokumentacji

I to właśnie materiały przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego (w tym dodatkowa Analizy Obsługi Transportowej Dolnego Tarasu) będą najważniejszymi materiałami, z których korzystać ma zwycięzca przetargu na przygotowanie niezbędnej dokumentacji do uzyskania tzw. decyzji środowiskowych (wraz z raportem oddziaływania na środowisko).

Ponadto najlepszy oferent będzie miał za zadanie wskazanie ostatecznego wariantu realizacyjnego oraz przeprowadzenie konsultacji społecznych.

Ten etap przygotowań do realizacji ul. Nowej Kielnieńskiej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej zakończyć się powinien do 31 października przyszłego roku. O wyborze firmy zdecydują: cena (60 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na przygotowane opracowania (w 40 proc.).

Harmonogram prac nad kolejnym etapem przygotowań dokumentacji na potrzeby nowego układu komunikacyjnego. Harmonogram prac nad kolejnym etapem przygotowań dokumentacji na potrzeby nowego układu komunikacyjnego.
Dopiero w kolejnych etapach powstanie projekt budowlany i wykonawczy, w którym omówiony zostanie każdy szczegół - od szerokości i dokładnego przebiegu jezdni po rodzaj płytki chodnikowej i wygląd małej architektury.

Nowy układ komunikacyjny elementem transeuropejskiej sieci transportowej

Inwestycja dojdzie do skutku, o ile miasto pozyska na ten cel niezbędne dofinansowanie. Urzędnicy liczą na pozyskanie unijnego dofinansowania nawet do 85 proc. kosztów przedsięwzięcia, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki miałyby pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).

Jeszcze przez dwa dni urzędnicy będą dyżurowali w wybranych punktach miasta i udzielali mieszkańcom informacji na temat nowego układu komunikacyjnego Nowa Kielnieńska - Nowa Spacerowa z tunelem - Droga Zielona.

Dyżury odbywają się w godz. 16-19. To oznacza, że można przyjść w dowolnym momencie, ponieważ forma spotkań nie przewiduje prezentacji dla publiczności, połączonej z dyskusją, ale bezpośrednią rozmowę z zainteresowanym mieszkańcem, który pojawi się podczas dyżuru.

Dyżury odbywają się w siedzibach rad dzielnic:
27 września - siedziba RD Zaspa Młyniec (ul. Pilotów 7 zobacz na mapie Gdańska),
28 września - siedziba RD Przymorze Wielkie (ul. Jagiellońska 5 zobacz na mapie Gdańska).

Wcześniej dyżury odbyły się w Osowej, Oliwie oraz na Żabiance i Przymorzu Małym.

Miejsca

Opinie (375) 3 zablokowane

  • (37)

    Im wiecej drog tym wiecej samochodow - to sa fakty. Czy zalezy nam na zwiekszaniu ilosci aut w bliskim otoczeniu?

    • 102 53

    • (29)

      A to samochody się rozmnażają od ilości dróg?

      • 16 7

      • dokładnie tak (1)

        im więcej dróg dwujezdniowych tym większa skłonność do korzystania z samochodów nawet na małe odległości.

        W niektórych miastach USA żeby dotrzeć do części miasta położonej po przeciwnej stronie autostrady trzeba wsiąść w samochód, bo piechotą nie da się jej pokonać.

        • 1 3

        • 3 osoby dajace minus widac nie potrafia sobie wyobrazic tego

          ze mozna z wlasnej woli nie wsiasc do samochodu jadac do zabki.

          Mozna miec samochod, mozna lubic jezdzic samochodem, a mimo to czasem nie uzyc go.

          WOW, bolalo co?

          • 2 0

      • owszem, można tak powiedzieć (10)

        Słowackiego przykładem

        • 5 1

        • (9)

          Ale co Słowackiego przykładem - rozmazania się samochodów?

          • 7 1

          • tak. nowa ulica przyciągnęła więcej samochodów. (8)

            tak jak z ładną kobietą: zaraz pojawi się więcej chętnych do inseminacji ;)

            • 3 4

            • (7)

              Ilość samochodów jest stała, nowa droga przyciąga tylko nowością. Później ruch się rozkłada - patrz tunel pod MW.

              • 8 3

              • ilość samochodów oczywiście nie jest stała. (6)

                skąd masz takie dane? wiadomo powszechnie że ilość samochodów w Polsce rośnie dramatycznie. Już nie tylko każda rodzina ale każdy dorosły zaczyna mieć więcej niż jeden samochód. Co gorsze - kiedyś ludzie, którzy jeździli SKMką i autobusem teraz jeżdża samochodem. Bo wygodniej a często szybciej, ze wzgloędu na słąbą organizację transportu zbiorowego i - jakby nie patrzeć - polityki promocyjnej dla ruchu samochodowego. Atrakcyjna kobieta jednak przyciąga chętnych. Takie są suche fakty.

                • 3 5

              • (5)

                "Już nie tylko każda rodzina ale każdy dorosły zaczyna mieć więcej niż jeden samochód"

                Jak każdy dorosły będzie miał jeden, czy dwa samochody to co to zmieni? Naraz pojedzie dwoma?

                A przyrost samochodów nie wynika z budowy nowych dróg, tylko spadku ceny samochodu/zarobków.

                Zresztą nie da się zrobić dobrej komunikacji zbiorowej bez dobrych dróg.

                • 6 2

              • po linii PKM też jeżdżą samochody? albo po liniach tramwajowych, SKM? (4)

                przyrost ilości samochodów wynika min. z dostępnej infrastuktury;.
                Piszesz: "nowa droga przyciąga tylko nowością", a później że jednak "A przyrost samochodów nie wynika z budowy nowych dróg". Przeczysz sam sobie.

                Już były artykuły o tym, że ruch na słowackiego po otwarciu alei żołnierzy wyklętych wzrósł o 30% (rok temu). To jest oczywiste.
                zobacz jak rozwinęło się Banino - w ciągu kilku lat z 700 mieszkańców jest ich teraz oficjalnie około 7000. a nieoficjalnie? a widziałeś jakie nowe osiedla tam budują? Chmara i inni. Oni wszyscy biorą samochód i jadą do centrum. Za kolejnych 5 lat będzie jeden wielki zator.

                • 1 3

              • 1zl za wjazd na dolny taras (2)

                sorted

                • 1 0

              • 1 euro za wjazd z dolnego tarasu na górny. (1)

                nie tędy droga, akurat.

                • 1 0

              • ad: "1euro"

                spoko, chetnie.

                Zniknie 80% samochodow i sie nagle okaze, ze nie musimy w podatkach placic 100 euro miesiecznie na niepotrzebne drogi.

                Proste zasady rynkowe (tak czesto poruszane przez zwolennikow samochodow wszedzie i zawsze): jak dobra jest niewiele, a chetnych wielu - cena rosnie.

                A co do ceny paliwa i podatkow na paliwo. Tak, sa. Nie, nie trafiaja do kasy miejskiej, z ktorej buduje sie juz dzis niepotrzebnie wiele drog.

                Nie stac nas na utrzymanie aktualnych drog. Sa w zlym stanie. Czy jak zbudujemy ich jeszcze drugie tyle, to nagle same sie naprawia?

                • 0 0

              • Wzrósł o 30% to znaczy zmalał gdzie indziej o 30%.

                Do PKM/SKM/ trzeba jakoś dojechać.
                A to ze Gdańsk się rozrasta jest oczywistością. I co, uważasz, iż korkami kogoś powstrzymasz od budowy domu?

                • 5 0

      • Niech więcej mieszkańców Chwaszczyna zacznie jeździć autobusem (15)

        To i więcej kursów się pojawi i będą mniejsze kolejki

        • 20 4

        • chyba odwrotnie - jak będziemy mieli alternatywę to się przesiądziemy (9)

          Gdańsk pięknie pokazuje, że pomimo popytu na autobusy nie zamierza ich więcej uruchamiać

          O likwidacji uczęszczanych połączeń mimo protestów mieszkańców nie wspomnę (np. 142)...

          Ciekawe ile by zajął dojazd z Chwaszczyna do Gdańska w oparciu o "nową wspaniała politykę przesiadkową"? Obstawiam, że min. 2 godziny...(autem 30 min)

          • 5 4

          • niby masz rację. (8)

            jednak przypomnij sobie ankietę: czy gdyby istniała gęsta siec komunikacji mijskiej zupełnie darmowej z odjazdami co 5 minut to przesiadłbyś się z samochodu czy też nie?
            prawie wszyscy odpowiedzieli że nie.
            Problem nie leży w komunikacji. leży w lenistwie i mentalności buraków.

            Przykład: z Banina do Wrzeszcza rowerem z górki (większość drogi) 52 minuty.
            samochodem w korku: 50 minut.

            I co? rowerzystów 100-150, samochodów parę tysięcy.

            Problem leży w czymś innym. Według mnie nie da się tego rozwiązać bez zakazów i zamykania centrów dla samochodów. Po prostu inaczej się nie da. Ale do tego trzeba mieć jaja, i nie wolno być podkupianym przez lobby dilerów samochodów. Tam pieniądze płyną rzeką. Mamona.

            a propos, ciekawe kiedy zaczną poszerzać słowackiego, bo znów ciasno ;)

            • 2 4

            • (3)

              Słowackiego nie trzeba poszerzać, wystarczy udrożnić skrzyżowania. O ile blokowanie potoku aut do miasta na rondzie de La Salle można zrozumieć, to wąskie gardło po południu w przeciwnym kierunku już nie. Tam się aż prosiło o wrzucenie pod ziemię głównej trasy na wprost. To samo na skrzyżowaniu z Partyzantów/Chrzanowskiego. Mniej świateł mniej spalin!

              • 1 3

              • amigo, tam jest kanał potoku Strzyża więc jak chcesz pod ziemię Słowaka???? (2)

                • 1 1

              • sam się ogarnij! (1)

                Strzyża od ronda de La Salle jest już w pewnej odległości. Nie takie rzeczy się buduje.
                Przy Chrzanowskiego trasa po przekroczeniu Strzyży idzie w górę, wystarczy poprowadzić poziomo (wejść w ziemię) a pozostałe kierunki kolizyjne zrobić na podobnym poziomie jak jest obecnie.

                • 0 1

              • i gdzie ci kierowcy znikna?

                Na zapchanej grunwaldzkiej?

                Wiesz, ze sie czasem celowo takie rzeczy robi, aby ludzie stali w 3 miejscach po 2 minuty, a nie w jednym 7 minut.

                Z reszta, z czym do ludzi...

                • 0 1

            • (3)

              A ile czasu z Wrzeszcza do Banina dla średnio zaawansowanego rowerzysty?

              • 5 1

              • godzinę. (2)

                z Banina starą drogą przez Lotnisko, obok ogrodzenia, którym chcieli zniechęcić rowerzystów stawiając je tuż przy torach (gorzej gdy jest mokro).
                Dalej Słowackiego do Matarni, tam albo lasem do Matemblewa(super zjazd, polecam), albo wzdłuż Słowaka chodnikiem ale w spalinach i hałasie za to 5 minut szybciej. No i dalej już wzdłuż alei żołnierzy wyklętyh. Od lotniska cały czas w dół. Spokojnie jadąc odcinek Banino->Wrzeszcz zajmie on około godziny czasu, jeśli ktoś przyciśnie i poskraca maksymalnie - niecałe 50 minut. Ja jadę jeszcze 10 minut dalej więc w sumie około 52-55 minut do pracy.

                Lepsza droga, tzn. mniejs amochodów, jest z Banina przez las, obok koni, do wiaduktu w Barniewicach i stamtąd drogą szutrową do Owczarni. Piekny kawałek drogi, zresztą, aż miło. Stamtąd na drugą stronę obwodnicy przez wiadukt, lasem oliwskim do okoli Zoo i do Oliwy, stamtąd albo Wita Stwosza (mniej samochodów, szersza droga rowerowa) albo wzdłuż Grunwaldzkiej do Wrzeszcza. Czas taki sam jak poprzednio, okazuje się.

                Z poworotem można było PKMką, ale teraz co godzinę to wstyd. czasem jadę pod górę. Czas godizna i 10 minut. słowackiego albo godizna przez Oliwę.

                • 1 1

              • (1)

                Tak, pod górkę w 65 minut, gdy z górki 55 minut. Jasne....

                • 3 0

              • tzn. godizna dziesięć od drzwi do drzwi.

                poza tym godizna dzisieć = 70 minut.
                Przypuszczam, że spod Manhattanu jechałbym 5 minut krócej.

                ale ostatnio jechałem drogą przez Oliwą/Zoo/Owczarnię/Barniewice do Banina. Jest pod górkę ale znacznie szybciej. Spod Manhattanu do domu dojechałem w 55 minut. I to jest lepsza droga, nie ma tylu świateł, nie ma tylu samochodów. Przyjemnie. Tylko ostatnio ciemno szybko.

                • 1 1

        • Jakim autobusem? (3)

          • 1 6

          • (2)

            171

            • 5 1

            • To tylko jeden autobus (1)

              Często jest tak że można zapomnieć o punktualności ze względu na korki. Dlatego wolę dojeżdżać własnym samochodem bo mogę wybrać inną alternatywną drogę. Wiem tworzy się koło zamknięte, ale głównym problemem jest tworzenie się korka na rondzie w Chwaszczynie. Moim zdaniem przydałaby się jakaś droga utwardzona przez Kacze Buki do Chwaszczyńskiej aby Ci co chcą dojechać do Gdyni z Osowy nie musieliby pchać się na rondo.

              • 7 3

              • przydaloby sie zatem za promil kosztow przez Ciebie proponowanych

                zrobic krotki buspas przy tym rondzie, aby indywidualne samochody zapelnione 1 czlowiekiem mogly jechac tak jak dzis, a autobus omijal ten korek sprawiajac, ze rzeczywiscie jechaloby sie szybciej komunikacja publiczna.

                Wlasnie na tym polega rozsadne gospodarowanie zasobami,aby malym kosztem miec wielki zysk. Dodatkowa droga, o ktorej piszesz spowoduje jedynie wybudowanie kolejnych domow na perfyferiach, jeszcze kawalek dalej, no bo przeciez: "jest dobry dojazd, w 15 minut w centrum".

                • 0 0

        • Problem w tym, iż autobus stoi w korku.

          • 1 1

    • raczej - im więcej nowych bdynków mieszkalnych, tym więcej samochodów (1)

      • 11 6

      • czyli wszystkie budynki mieszkalne za obwodnica, czy co?

        A nie zauwazyles, ze jak ktos np. mieszka w Garnizonie, to do pracy moze isc pieszo, pojechac rowerem albo przejechac sie 10 minut tramwajem.

        Podczas gdy ludzie z peryferiow prawie zawsze musza jechac samochodem.

        • 0 0

    • (1)

      Maja być buspasy więc praktycznie jeden pas będzie tylko dla samochodów...

      • 4 3

      • taaa, buspasy

        juz to widze.

        Jesli tak bardzo chca postawic na autobusy to proponuje (duzo tansze)
        1. Ekspres osowski. Osowa - Wrzeszcz, co najmniej raz na godzine bezposredni pociag (20 minut jest spokojnie do osiagniecia - sprobujcie to pobic samochodem).

        2. Buspas wzdluz Spacerowej w strone Gdanska i autobus z parkingu gdzies przy obwodnicy co np. 10 minut.

        3. Wykorzystac parking przy stadionie jako duzy P&R i zbudowac tramwaj od Marynarki Polskiej, wzdluz Czarnego Dworu do JPII, wzdluz JPII do rzeczpospolitej oraz polaczenie miedzy torami od Chlopskiej do Wita Stwosza wzdluz Kolobrzeskiej z duzym, wezlem przesiadkowym z prawdziwego zdarzenia na SKM przymorze-uniw.

        Wszystkie te inwestycje moglyby sie zmiescic w owych 200mln, ktore i tak miasto musi wydac, nawet przy otrzymaniu maksymalnego dofinansowania. Jednoczesnie rzeczywiscie polepszamy warunki dojazdu do miasta i zdecydowanie polepszamy sytuacje Zaspy.

        Warto tu tez pamietac o inwestycjach Robyga na Letnicy. Czy ktokolwiek, kiedykolwiek ropatrywal tramwaj wzdluz Drogi Zielonej?

        • 1 0

    • Mieszkancy Chwaszczyna nie mogą doczekać się szybkiego dojazdu do Gdańska (1)

      • 5 13

      • macie szybki autobus.

        więc do dzieła.

        • 6 2

    • Tak

      • 0 1

  • Ludzie boją sie tych dróg w obawie przed toksynami i hałasem

    zatem moze lepiej pomyslec jak zmienic transport w taki ktory jest cichy i nie powoduje raka. Jedyne wyjscie to promocja samochodow elektrycznych i hybryd.

    Buraki w zdezelowanych TDI do tramwajów.

    • 3 2

  • stop dewastacji lasów przez BRG

    • 5 2

  • ludzie protestujcie !!!!

    Na innych wizualizacjach pasem nadmorskim jedzą tiry! Patrzcie nowe osiedle w letnicy!!!! Tiry tiry tiry,

    nie dajcie się tymi cyganom

    • 10 2

  • A " Stara Słowackiego"

    Miała być remontowana w 2017 - ileż można czekać - teraz jak sie okazuje 2018 a za chwilę będzie 2020 albo w ogóle nie będzie trzeba skończyć co się zaczęło a nie na łeb na szyję robić wszystko - niech będzie Zielona droga ale najpierw trzeba nadrobić zaległości

    • 6 1

  • ROZSĄDEK (2)

    Nie da się czytac tych wszystkich sfrustrowanych obywateli.
    Jak Wam digodzic? Planują coś zrobic źle, nic nie robią też źle.
    Ręce opadają jak czytam wypowiedzi. Optymizm aż bije.

    • 4 7

    • Rzadko urzędnicy robią coś z głową i w perspektywie czasowej. (1)

      Stąd tyle protestów i (słusznych) podejrzeń o korupcję. Już dekadę temu w "Polityce" pisano o gdańskim chaosie przestrzennym. I to się sprawdziło, tak jak z PKM. Wydano mnóstwo kasy, a to nie poprawiło de facto komunikacji. No cóż - Polak i po szkodzie nie nabiera rozumu. Przyjemnego oddychania siarkowodorem, tlenkami azotu, tlenkiem węgla itd. Na deser zapachy z Szadółek.

      • 0 1

      • Ale jesteś najmądrzejszy, znasz się na tym - czemu nie zostałeś urzędnikiem?

        • 0 0

  • Przekręt lobby urzędniczo budowlany (14)

    Ile za 2 mld można zrobić w mięscie na drogach. Kolejna gigantomania, jak ECS czy stadion.

    • 115 51

    • Jak nie dostaną 85% dofinansowania z Unii, to nie zrobią (3)

      a ty z PiS czy z Gdyni, że nie doczytał a zazdrości od razu?

      • 4 5

      • Licze, ze PiS mysli, ze gdanszczanie chca tej drogi (2)

        i "za kare" nie da. To naprawde moglaby byc pierwsza dobra decyzja tego rzadu

        • 3 1

        • dokladnie (1)

          Żal mi Gdańska jak ta droga tranzytowa powstanie

          • 2 1

          • Spokojnie, to nie koniec

            Droga Czerwona jest juz w kolejce. Takze Nowa Politechniczna ma zamiar rozryc spory kawalek Wrzeszcza.

            Aby bylo zabawniej przy 2 z 3 inwestycji powstaje tramwaj, aby podreslic "miejski charakter" drogi. Ci ludzie z urzedu nie powiem z jaka czescia ciala zamienili sie mozgami.

            • 1 2

    • zastanów się co piszesz (1)

      Sęk w tym, że gros pieniędzy na pochodzić ze specjalnego funduszu unijnego, który jest przeznaczony na właśnie takie drogi jak DZ a nie na wszystkie drogi w mieście. Czyli tych pieniędzy nie można przeznaczyć na żaden inny cel !

      • 2 4

      • Nie, jest przeznaczone na tranzytowe drogi

        czyli dostaniesz piekna autostrade przez pas nadmorski.

        Super dla Zaspy, Przymorza i Zabianki!

        • 5 2

    • (4)

      Jakich 2 mld? Tych z EU przeznaczonych na konkretny cel.

      Ale to zbyt trudne do ogarnięcia dla wielu.

      • 4 2

      • A małe ulice nie kwalifikują się do wsparcia unijnego? (3)

        Bo mam wrażenie, że dla urzędników po prostu łatwiej ogarnąć jeden duży projekt niż się rozdrabniać na niewielkie, potrzebne odcinki..

        • 3 4

        • nie małe ulice nie kwalifikją się do wsparcia unijnego, xyz (2)

          Podobnie jak dukty leśne. Podobnie jak pieniędzy na kulturę nie można przeznaczyć na projekty komunikacyjne i odwrotnie. Doucz się zamiast trollować.

          • 3 2

          • Brawo! (1)

            Nie wiem kto tu ma się douczyć, ale małe ulice najczęściej są remontowane przy okazji modernizacji infrastruktury sanitarnej, też z dużym udziałem środków unijnych..

            Problem w tym, że miasto chce tu wykorzystać środki z budżetu TEN-T, którego ideę chyba nie do końca zrozumiało.. Założenia dotyczą wspierania ogólnoeuropejskich korytarzy transportowych. Nie dróg w środku miasta. A jeśli już to tranzytowych - i taka właśnie ma być DZ.

            A tak na marginesie to szacunkowy wkład własny miasta do tych 'darmowych' środków wyniesie minimum 150 mln zł. Rozumiem, że to nie wystarczy na remont kilkunastu odcinków mniejszych dróg w Gdańsku?

            • 3 2

            • utrzymanie tunelu pod MW kosztuje aktualnie ~5mln rocznie

              za te pieniadze tez mozna wiele ciekawych rzeczy zrobic.

              A dodatkowo - debile z urzedu mysla,ze jak sie zrobi tramwaj znikad do nikad to ludzie uwierza, ze to miejskie.

              Bo, czemus to miasto pokaral takimi baranami w urzedzie :(

              • 1 2

    • Oczywiście, że ruch zniszczy kolejne dzielnice. (2)

      Już sama nazwa źródła finansowania. Transeuropejska trasa!! To przez miasto poleci trasa już nie o znaczeniu lokalnym czy miejskim tylko europejskim. De...le!!
      Ile lat jeszcze będziemy słuchać tych bredni na temat urbanistyki rodem z lat 70! Przecież następne pokolenie będzie burzyć / przebudowywać te drogi. One nie będą służyć miastu tylko je rozwalać.

      • 28 19

      • Następne pokolenie to będzie spłacać kredyty na te autostrady w mieście. (1)

        • 17 7

        • niezaleznie, co dokladnie bedzie robic

          to bedzie uwazac, ze te drogi w takiej formie to byla glupota

          • 3 1

  • i bardzo dobrze (6)

    Z tą komunikacją miejską nie można budować nowoczesnego miasta. Ile razy czytamy tu o awarii skm lub tramwajów. Dla mnie najważniejsze jest mieć pewność dotarcia na miejsce. A teraz tej pewności z komunikacją miejską nie mam. Samochód daje mi możliwości objazdu korków.

    • 80 101

    • tak, bo na obwodnicy nie ma korkow... (2)

      Czy Wy naprawde jestescie tak ograniczeni, czy tylko udajecie?

      Chocby nie wiem ile pieniedzy zmarnowac na kolejne autostrady w miescie, korki juz znacznie nie znikna. Pogodzcie sie z tym i przestancie marnowac miliardy.

      • 7 2

      • transport (1)

        A transport do portów to ma się teleportować? Ile przedsiębiorstw powstało przy obwodnicy? Ludzie z terenów na północ od Gdańska na S7 jadą obwodnicą zamiast przez gdańsk.

        • 1 1

        • Co twoj komentarz wnosi do dyskusji?

          "A transport do portów to ma się teleportować? "

          Do ktorego portu dojazd bedzie lepszy dzieki DZ? Chyba, ze mowimy o tranzycie S7 - port Gdynia z pominieciem obwodnicy Poludniowej i trojmiejskiej.

          Zatem pada mit "zielonego bulwaru", a zostaje gola prawda zielonej autostrady. Co przy okazji jest oczywiste patrzac z jakiego programu planowane jest pozyskanie srodkow.

          "Ile przedsiębiorstw powstało przy obwodnicy? "

          I jak droga Zielona im pomoze?

          "Ludzie z terenów na północ od Gdańska na S7 jadą obwodnicą zamiast przez gdańsk."

          I bardzo dobrze! Miasto nie sluzy do tego, aby przez nie przechodzil transport tranzytowy. Po to sie wlasnie buduje obwodnice.

          • 2 1

    • Z pewnością to dojedziesz balchosmrodem (1)

      Z koleczkowa od pompowa. Tu się je pachaj jak Ci komunikacja nie plasuje.

      • 14 23

      • więc nie pcham "komunałem", szkoda życia na stanie w smrodzie spod pach...

        • 3 6

    • Samochody tez sie przecież psuja

      • 14 7

  • Czy pan Koprowski mieszka w Gdańsku?

    Tylko takie pytanie nasuwa mi się po lekturze, jego kolejnej filipiki przeciwko budowie nowych ulic. Czy brak remontu Słowackiego niweluje w jakimkolwiek stopniu korzyści z powstania nowej arterii? Dziurawa Rybińskiego to, naprawdę, nie jest największy problem mieszkańców Oliwy.

    • 6 4

  • Korki

    Zwężenie drogi zielonej (z dwujezdniowej na jedno jezdniową) na odcinku nadmorskim , na pewno spowoduje korki na przewężeniu - to nawet dziecko wie.
    Najlepszym rozwiązaniem byłoby umieścić ten odcinek w przykrytym wykopie.

    • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane