• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komisja Europejska: nie ma decyzji w sprawie lotniska w Kosakowie

Michał Sielski
6 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 16:20 (6 lutego 2014)
Entuzjaści lotniska w Gdyni podkreślają, że jednym z największych atutów jest jego położenie. Dzięki warunkom terenowym uniemożliwiające operacje lotnicze mgły zdarzają się tu wyjątkowo rzadko. Entuzjaści lotniska w Gdyni podkreślają, że jednym z największych atutów jest jego położenie. Dzięki warunkom terenowym uniemożliwiające operacje lotnicze mgły zdarzają się tu wyjątkowo rzadko.

Zamieszanie z decyzją Komisji Europejskiej w sprawie pomocy publicznej dla lotniska w Kosakowie. Najpierw podała, że wydano decyzję nakazującą zwrot pomocy, potem wycofała się z tej informacji. Rzecznik komisarza przeprasza.



Czy lotnisko w Kosakowie byłoby konkurencją dla Rębiechowa?

Aktualizacja, godz. 16:20 Nieoczekiwanie biuro prasowe Urzędu Miasta w Gdyni poinformowało, że otrzymało od Komisji Europejskiej sprostowanie wcześniejszej informacji. "Żadna decyzja z sprawie lotniska Gdynia-Kosakowo jeszcze nie zapadła"

Ze strony internetowej Komisji Europejskiej zniknęła widniejąca tu wcześniej informacja o zakończeniu postępowania w tej sprawie.

- Wbrew błędnej informacji, która przez pomyłkę ukazała się na naszej stronie, Komisja Europejska nie podjęła jeszcze żadnej decyzji dotyczącej toczącego się postępowania w sprawie pomocy publicznej dla lotniska w Gdyni. Ta sprawa nie była jeszcze przedmiotem obrad kolegium komisarzy - podaje Antoine Colombani, rzecznik komisarza UE ds. konkurencji Joaquína Almuni.

***


- Samorządy Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo uzyskały informację, że Komisja Europejska uznała pomoc publiczną udzieloną spółce Port Lotniczy Gdynia - Kosakowo za niedozwoloną. Oznacza to, że spółka będzie zobowiązana zwrócić pieniądze miastu Gdynia i gminie Kosakowo, które tej pomocy udzieliły - informuje Joanna Grajter, rzecznik gdyńskiego magistratu.

Przeczytaj oświadczenie samorządów Gdyni i Kosakowa.

Wojciech Szczurek prawdopodobnie już dwa dni temu znał tę decyzję, ponieważ ogłosił list otwarty w tej sprawie. Wojciech Szczurek broni lotniska i atakuje komisję Europejską

Co ta decyzja oznacza dla przyszłości lotniska cywilnego w Gdyni?

Spółka Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo ma kapitał w wysokości 91 mln zł. 85 mln zł należy do Gdyni, 6 mln zł do Kosakowa. Aż 70 mln zł z tej kwoty przeznaczono na tzw. środki trwałe.

Ogłoszenie jej upadłości niewiele jednak zmienia. Spółka nie ma bowiem praktycznie żadnego majątku, oprócz gruntów, którymi zarządzała. Za pieniądze wniesione przez Gdynię i Kosakowo powstał m.in. terminal pasażerski, budynek straży pożarnej i inne nieruchomości oraz urządzenia niezbędne do obsługi lotniska. Pieniędzy ma niewiele, w ostatnich miesiącach były nawet zwolnienia, a części zatrudnionych zmieniono umowy.

Poza tym lotnisko buduje spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, więc odpowiada tylko swoim majątkiem utworzonym z wkładów wspólników (tylko w niektórych przypadkach do odpowiedzialności może być pociągnięty zarząd). Zresztą nawet gdyby forma prawna była inna, Gdynia nigdy nie miała zamiaru domagać się zwrotu pieniędzy - bo inwestycja została zrealizowana zgodnie z planem.

Jest też inny problem.

- Teren cały czas należy jednak do Skarbu Państwa. Gmina Kosakowo zarządza nim w ramach użyczenia od wojska tylko dzięki specustawie - mówi prawniczka Katarzyna Gruszecka-Spychała, prezes zarządu Agencji Rozwoju Gdyni.

Komisja Europejska zawsze wskazuje w swoich rozstrzygnięciach sposób wykonania jej zaleceń. Tak jest też tym razem. Nie wiemy jeszcze jednak w jaki sposób pomoc ma być zwrócona, bo wyjaśnienie wciąż nie dotarło do urzędników.

- Przepisy są takie, że dostaniemy je, gdy Komisja Europejska przetłumaczy na język polski swoje orzeczenie. Może to nawet potrwać kilka dni - przyznaje Katarzyna Gruszecka-Spychała.

Upadłość spółki Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo nie oznacza jednak, że lotnisko nie powstanie. Wręcz przeciwnie, choć wydłuży się na pewno czas, po którym pierwszy samolot pasażerski wyląduje w Gdyni.

- Jesteśmy zdeterminowani, by kontynuować inwestycję, która praktycznie jest już ukończona. Zmieni się tylko forma organizacji. Już wcześniej informowaliśmy Komisję Europejską, że nie ma możliwości zwrotu zainwestowanych środków, bo spółka celowa po prostu nie ma z czego zwracać - podkreśla wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak, odpowiedzialny za budowę lotniska w Gdyni.

Rozmowy w sprawie wspólnego zarządu dla lotnisk w Gdańsku i Gdyni zostały zawieszone do czas rozstrzygnięcia Komisji Europejskiej. W tym czasie Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wysłało do Brukseli dokument, że lotnisko w Gdyni nie będzie w żaden sposób zagrożeniem dla Gdańska, bo obsługiwać ma do 1 mln pasażerów rocznie. Prognoza wykonana przez międzynarodowe firmy doradcze mówi o przejęciu 18 proc. rynku lokalnego, ale dopiero w 2030 roku.

- Trzeba wykorzystać ten potencjał. Przypominam, że budowa lotniska w Gdyni została ujęta w obowiązującej strategii rozwoju województwa pomorskiego, a wszystkie strony podpisały list intencyjny, więc nie możemy zgodzić się ze stwierdzeniem, że pomoc publiczna dla tej inwestycji była niezgodna z prawem - podkreśla Bogusław Stasiak.

Formalnie dochodzenie Komisji Europejskiej prowadzone było przeciwko Polsce, więc Gdynia nie może się nawet odwołać. Czy zrobi to przedstawiciel polskiego rządu? Jeszcze nie wiadomo.

Opinie (607) 1 zablokowana

  • Kolejna nieprofesjonalna WPADKA Komisji Europejskiej

    Tylko niekompetentny bufon, a nie... profesjonalista w UE może wydać tak PARANOIDALNĄ decyzję, która świadczy o tym, że PT. Wydający........... POJĘCIA NIE MA, że spółka nie jest ANI właścicielem terenu ( teren Skarbu Państwa), ANI zabudowań "lotniskowych" ( spółka tylko administruje, a udziałowcami są GDYNIA i KOSAKOWO) ! ! ! Nie jest to też budowa nowego lotniska a raczej..... przekształcenie lotniska wojskowego w Gdyni -- Babi Dołach w lotnisko cywilne. TAK bufonowatej decyzji .... NIE DA SIĘ ZREALIZOWAĆ !. Wcześnie pani KROSS spowodowała sprzedaż przez AKEREYARDS stoczni KOREAŃCZYKOM z STX, bo ... uniemożliwiła sowimi decyzjami konkurowanie z Azjatami (notabene norweską część STX Europe sprzedało w 2013r), za co .... ....awansowano ją na komisarza innej dziedziny... aby UE była także w
    tej branży MNIEJ KO KURTENCYJNA od Azjatów ! !

    • 1 0

  • Pieniacze z GDA będą jeszcze dziękować GDYNI gdy.. (5)

    ich samolot podczas mgły nie zostanie skierowany na Poznań bądź Warszawę a tylko 20 km obok. Ale co tam jest teraz okazja by trochę poszczekać to szczekamy jak wszyscy :-) taka moda.

    ps.Pewnie podobnie było 90 lat z temu z budową portu morskiego.

    • 20 14

    • W razie problemów z pogodą samolot ląduje na lotnisku z którym ma podpisaną umowę. A choćby dla takich linii jak Ryanair czy Wizzair gdyńskie lotnisko będzie po prostu za małe...Statystyki pokazują też, że średnioroczna liczba dni "z mgłą" na lotniskach w Gdańsku i Gdyni jest identyczna.. Więc takie opowieści miedzy bajki można włożyć...

      • 0 0

    • (1)

      Po I WŚ port w Gdańsku nie był polski, Polska nie miała żadnego portu i trzeba było zbudować. W ogóle inna sytuacja, nieporównywalna.

      • 4 1

      • a mimo to

        ówczesny Sejm nie chcial dać pieniędzy na budowę portu. Głupoli polityków dopiero przekonal Kwiatkowski.

        • 0 0

    • no własnie, ty i ta cała Gdynia nadal tkwisz z mentalnoscią 90 lat wstecz

      • 3 2

    • 90 lat temu port Gdański nie należał do Polski, a to trochę zmieniało sytuację.

      • 2 1

  • Wszystko ok. (2)

    Psy szczekają a karawana idzie dalej. Poszczekają,poszczekają i przestaną a lotnisko i tak będzie. Tak trzymać

    • 22 10

    • Skarbonka;)

      Tak jest:) Jak gdynianie lubią dopłacać to będą. Zamiast pieniedzy na drogi, szkoły czy przedszkola będziecie płacić na utrzymanie lotniska. A większość lotów i tak będzie odbywac się z Gdańska bo duże linie lotnicze pozostaną przy Gdańsku.

      • 1 0

    • Ojjj, zaboli podwyżka podatków lokalnych. Ale lepiej mieć deficytowe lotnisko.

      • 4 4

  • Eh

    Zrobiliby areoklub, miejsce dla amatorów szybowców, paralotni, landkitingu. Część sprzedali, część przekształcili w park i błonia. Byłoby także miejsce na imprezy okolicznościowe, zloty, festyny,...

    • 1 1

  • Prosze Panstwa w tej historii ma swoj udzial tez kilku wysokich wojskowych, ktorzy malowali artystyczne wizje przed oczami Pana Szczurka. Co z Panem Prezesem Portu i jego prawdziwym mocodawca, niegdys kolega z wojska?

    • 1 0

  • szkoda że tylko portal trójmiasto zamieszcza same niepochlebne opinie

    Portal Trójmiasto jest bardzo stroniczy!
    ot cała prawda
    niestety wybory na Prezydenta mamy demokratyczne więc chyba trójmiasto.pl ma za słabe rączki i nóżki żeby dać rade i pokonać GDYNIAN;
    Panie Prezydencie Gdyni- tak trzymać i nie zbaczać z kursu!

    • 1 3

  • po co komu te lotnisko? polecam przyklad Bydgoszczy które zostało z 3 polączeniami (17)

    na wyspy i to dotowanymi przez samorząd.

    • 158 48

    • potrzebne (6)

      Ja latam i mnie jest potrzebne.
      W Danzing były dwa lotniska i nikt nie narzekał.

      • 9 30

      • (2)

        A co ci da lotnisko? Muszą jeszcze być jakieś połączenia. Gdynianie płacą za lotnisko w którego i tak nie będą latać bo nie będzie połączeń

        • 11 1

        • prezydent Komorowski sie dolaczyl do glosu prezydenta Gdyni (1)

          • 0 0

          • prezydent komorowski- idealny przedstawiciel swoich wyborców. są tacy sami jak on.

            • 0 0

      • a niby kiedy były 2 lotniska ? (1)

        • 15 3

        • Chyba

          Jak sie przenosili z zaspy do rebiechowa:-)

          • 16 0

      • Dubaj Północy musi mieć lotnisko.

        • 24 7

    • (1)

      A po co komu stadiony na których nic się teraz nie dzieje a za które bulimy ? To było cacy tak, bo urządzili wam igrzyska ? Jakoś nie piłujecie waszych kniap i nie piłowaliście kiedy był na to czas tylko trzęśliście uszami z radości.Rzygać mi się chce na debilizm w tym narodzie.

      • 1 6

      • Dzieki stadionowi masz np.

        obwodnicę południową. Bo gdyby nie stadion to i ME byłyby w Krakowie, to zbodowanoby tam obwodnicę wschodnią i północną albo S7 na Kielce. Parę innych rzeczy też by się znalazło, nawet PKM też miało dzięki stadionowi łatwiejszą ścieżkę urzędową co zresztą może okazać się błędem. Kosakowo, też było podciągniete pod Euro, a gdyby nie stadion nie byłoby takiej okazji.

        • 4 0

    • Goteborg, Szwecja - ok. pół miliona mieszkańców - 2 lotniska/ 3 - 66 km od miasta (5)

      Goteborg za nim postawił na silny rozwój turystyki, a głównie przemysłu spotkań (konferencje, wydarzenia sportowe, sympozja...) miał więcej problemów niż teraz Gdynia, czy Bydgoszcz razem wzięte. od 1990 r. w Goteborgu liczba mieszkańców wzrosła o prawie 100 tys. !!! - zatrudnienie - zmieniło swoją strukturę - w kierunku zaawansowanych usług, miasto pozyskało i pozyskuje wiele prestiżowych wydarzeń, w tym największe kongresy medyczne.
      Jednym z ich atutów na tym polu były i są właśnie dwa lotniska. Gdańsk czy Sopot, w takich przypadkach, powinni trzymać sie wspólnie, razem z Gdynią, bo 3City inaczej nie wiele wygra na tym polu - i to nie tylko z Goteborgiem (pomimo nowych hoteli, bursztynowych aren czy zielonych parków naukowych).

      • 6 4

      • Jakie fakty? Co ci da realnie wybudowanie drugiego lotniska skoro obecnie istniejące jest wystarczające dla regionu? To tak jakbyś zbudował drugi dworzec kolejowy niedaleko istniejącego i spodziewał się z tego powodu jakiegoś rozwoju.

        • 5 2

      • (3)

        Wszystko fajnie pięknie ale to jest Szwecja, w Polsce ludzie uwielbiają się żreć między sobą.Dwa bliskie miasta potrafią się żreć o garść paszy, to czego ty oczekujesz od tego przygłupiego narodu, solidarności? bueheheh Ludzie są dymani na prawo i lewo przez rząd i jest cisza ale lotnisko w Gdyni to jest to trza się żreć jak psy bo przecież tyle kasy idzie w błoto,a że premie na wiejskiej są o wiele większe niż koszt tego lotniska to dobrze, przecież im się należy tutaj nie dymają jednego czy drugiego,tu jest cacy.Hipokryzja tego narodu przekroczyła zenit, to jest wielki dom wariatów a za zeta potrafią Ciebie rozszarpać lepiej niż hieny.

        • 6 3

        • brawo!!!!

          jeszcze raz.najmadrzejszy post.pisałem wcześniej jako odpowiedź jakimś gamoniom w podobnym tonie ale kolega,koleżanka napisał super. skopiuje to i będę wklejać różnym inteligentnym inaczej,którzy niewiele rozumieją. proszę przeczytać wyżej co napisałem na temat Sztokholmu. pozdrowienia ze stolicy Skandynawii

          • 1 6

        • brawo!!!! '

          • 1 1

        • brawo!!!!!!!!!

          • 1 1

    • TO lotnisko

      TE lotniska

      • 2 1

    • Nie tylko Bydgoszcz. Jest jeszcze Łódź, miasto z tyloma mieszkańcami co całe trójmiasto - robi po 300 tys pasażerów rocznie. Dlaczego? Bo za blisko Warszawy. Jest jeszcze Szczecin z podobnym wynikiem. Dlaczego? Bo za blisko Berlina. No i jeszcze Zielona góra która robi po kilkanaście tysięcy pasażerów rocznie.

      • 17 1

  • Szczurek swoje... (38)

    Rowerzyści: estakada niepotrzebna - Szczurek swoje. Mieszkańcy: infoboks niepotrzebny - Szczurek swoje. Lotnisko nielegalne - Szczurek swoje. Nie jesteś dla siebie, tylko dla nas.

    • 372 124

    • Może i prawda. (23)

      I teraz nam powiedz kogo lepszego mamy wybrać?

      • 19 47

      • Jak słysze cos takiego to nóż mi sie w kieszeni otwiera! (8)

        W wyborach do sejmu pewnie tez nie widzisz nic oprócz Po i PIS?!

        • 14 7

        • Przecież Szczurek nie jest ani z PO ani z PIS (2)

          • 10 10

          • Formalnie nie jest, bo czasem by przeszkadzało, (1)

            ale zainteresuj się życiorysem, popatrz na oficjalne relacje z uroczystości, z kim przebywa, m.in. na zdjęcie powyżej. Przeczytaj na forach, która partia jest najbardziej znienawidzona, to zrozumiesz, że sercem ( więc najsilniej ) jest związany z PISem.

            • 3 0

            • a podejmuje decyzje jak z PO?????

              • 0 0

        • To się pytam kogo? (3)

          • 4 7

          • Każdego innego pod warunkiem, że posiada zdrowy rozsądek. (2)

            • 14 7

            • I jak rozumiem to właśnie Twoj kandydat jest tym własciwym. (1)

              Każdy tak mówi.

              • 6 4

              • Nie mam jeszcze kandydata.

                • 2 2

        • Problem w Polsce

          Polega na tym, ze nawet jeśli sie zbierze grupa ludzi chcących coś uczciwie zmienić i nawet znajda poparcie, ordynacja wyborcza skutecznie ich zmarginalizuje. Zreszta obecnie takiej grupynie ma.

          • 11 0

      • (12)

        Kogoś nowego choć przynajmniej bym mu dał mniejsze poparcie niech się wezmą do roboty mniej marketingowców zatrudnią a więcej ekspertów?

        Ciekawe czy jest choć jeden przypadek aby w maksymalnie milionowej aglomeracji były dwa lotniska...??!!!!!

        • 20 14

        • pisałem wyżej (9)

          Sthlm 800 000 ludzi, z satelitami może 1,5mln i 4 !!! lotniska i wszystkie mają się dobrze. tylko proszę bez tekstów, że stolica.ze hub itp. i nikt nie narzeka, nie krytykuje. jak tylko czytam wpisy Polaków to wszystko na nie. zamiast się cieszyć ze wzrośnie prestiż i znaczenie 3 miasta to potraficie tylko wszystko opluc, skrytykować, wysmiac. zobaczycie za kilkadziesiąt lat obudzicie się w nie swojej ojczyźnie. i wtedy och jak będziecie wszystko chwalić.

          • 3 6

          • Serio? Gdynia i Sztokholm to to samo? (5)

            Może jednak jest to główny hub SAS? Jest już wystarczająco dużo hubów dookoła morza bałtyckiego i nie ma miejsca na nowe, chyba, że zamierzasz założyć własną międzynarodową linię lotniczą i konkurować z LOT-em. Aktualnie na Rębiechowie jest obsługiwane 0 !!! połączeń tranzytowych, więc nie ma ABSOLUTNIE ŻADNEGO porównania ze Sztokholmem.

            Przez Kosakowo nie wzrośnie prestiż, tylko długi, pociągnie Rębiechowo ze sobą na dno, bo ruch się podzieli i będziesz musiał jeździć do Warszawy, żeby polecieć gdziekolwiek na północ.

            Lokalny patriotyzm to świetna rzecz, ale wyhamuj emocje i spójrz trzeźwo...

            • 2 2

            • jak Wenda budowal port w Gdyni byly takie same komentarze (4)

              a po co,a za duze,a bedzie nierentowne itp,itd.czyzby jakies deja vu??
              a teraz co???-okazalo sie,ze wcale nie za duze i sluzy do dzis

              • 0 1

              • gdzie była granica pajacu?

                • 0 0

              • (1)

                A zdajesz sobie sprawę z różnic między dniem dzisiejszym a latami 20 ubiegłego wieku? Wówczas budowano port ponieważ Polska nie miała dostępu do tego w Gdańsku. Z Rębiechowa natomiast może polecieć nie tylko Gdynianin ale także Warszawiak czy Krakowianin.

                • 1 0

              • nie chodziło mi

                • 0 0

              • Tee, historyk. Wtedy nie było jeszcze forum ;)

                • 0 2

          • g.wiesz W D BYŁEŚ.odległości od miasta, ilość pasażerów, dojazd z regionów, pajacu. zrób sobie małą analizę. szwedzi by ciebie

            olali ciepłym moczem "specjalisto gdyński"jak również potrzebę lotniska w Gdyni. ONI MYŚLĄ.

            • 0 0

          • To super. A Londyn ma 5. Co to jest za argument?

            • 4 0

          • Stockholm...

            ...aglomeracja 2 MLN ludności, stolica, międzynarodowy hub, z którego operują normalni przewoźnicy (nie tylko tanie linie).

            • 3 0

        • Ciekawe czy jest przypadek żeby tyle rzeczy spi..yć w tak krótkim czasie? (1)

          • 16 4

          • wy sie o 100 baniek martwicie

            gdy 153 mld nam ukradli z OFE

            (mundurowym rolnikom i emerytom nie ukradli bo nie mieli z czego)

            • 10 1

      • Wybierzmy kogokolwiek lepszego.

        • 45 18

    • inteligencja się odezwała (4)

      Infobox nie potrzebny? Chyba nigdy tam nie byłeś człowieku .A naszego prezydenta nie zamienię na żadnego innego.

      • 32 65

      • no tłumy codziennie doprawdy.

        • 0 0

      • Ty nie, ale mieszkańcy to już inna sprawa. (2)

        • 21 7

        • (1)

          mieszkańcy też nie
          zobaczysz niedługo

          • 7 2

          • Racja

            • 0 4

    • (2)

      Bardzo ciekawie się zapowiada przebieg głosowania w jesiennych wyborach.

      • 9 9

      • (1)

        W tej chwili mogę się z tobą założyć, że i tak nie będzie po twojej myśli. Zaryzykujesz?

        • 5 0

        • Znowu udajesz, że nie przeczytałeś?

          • 0 0

    • a gdzie jest nowy BASEN ?

      • 2 3

    • Od kiedy lotnisko jest nielegalne?? Lotnisko jest jak najbardziej legalne.

      • 5 1

    • Horała, ty matole, nie podjudzaj

      • 9 1

    • A kto powiedział że lotnisko jest nielegalne? Nikt:)

      • 10 3

    • Wyborcy: Szczurek potrzebny Prezydent: Swoje

      • 1 1

    • Przecież w końcu gdzieś trzeba poupychać rodzinę i znajomków na ciepłe posadki....

      • 9 9

  • Gdynia- tu sie buduje! Janka Wiśniewskiego- bez drogi rowerowej. Estakada rowerowa- znikąd do nikąd. (6)

    Estakada Kwiatkowskiego odcinek leśny- ktoś zmienia koło i korek na 20km. Parkingów w mieście- brak. Teraz biorą na tapetę lotnisko, 20km od drugiego wykorzytywanego w połowie. Skrzyzowanie kwiatkowskiego z dąbka- wiecznie zapchane bo nie stać ich na rondo, których by się tam trzy zmieściły. I to jedyny dojazd do "lotniska" Już widzę tych ludzi w korkach hehehe
    Co dalej? chwarznieńska pod dom Szczurka prawie podciagnięta, teraz czas rozwalić ogródki działkowe Gdynia -Wiczlino i zbudować tam basen. Głupota tej ekipy graniczy z absurdem.

    • 9 9

    • cała prawda. ekonomia i interes woj. pomorskiego nie dociera do zwolenników lotniska. karmią się bzdurami ityle. (1)

      • 0 0

      • gdynianie nie należą do ineteligentnych niestety. głosują jak im każą.

        • 0 0

    • Gdynia- tu sie buduje! Janka Wiśniewskiego- bez drogi rowerowej. Estakada rowerowa- znikąd do nikąd. (3)

      Cztery razy przebudowywane skrzyżowanie poprawa znikoma w gminie Kosakowo 14tys mieszkańców i powstają nowe osiedla a droga ta sama. Ulica Derdowskiego w planach ale Lotnisko musi być Nie liczą sie Ci którzy codziennie jeżdżą kilka mieszkają. To tak jak z autostradami na Euro muszą być bo co onas powiedzą.Dlaczego nie zadamy sobie pytania co o nas powiedzą ci którzy tu mieszkają żyją pracują i płaca podatki. Oni są chyba zerem że dla nich nic tylko pod trzeba realizować swoje ambicje. ale poc ja to pisze władza i tak się wybierze. A pro po jaki jest minimalna frekwencja aby wybory były ważne

      • 4 3

      • przecież jesteście mieszkańcami najbardziej zadowolonymi w Polsce ze swojego miasta? (1)

        O co Wam chodzi. Skoro S. robi tak, żeby było Wam dobrze to pozostaje tylko zwiększać to zadowolenie.

        • 2 0

        • tu pisze kilku frustratów a

          nie cała Gdynia!

          • 4 3

      • może problem w tym, że szczurek nie mieszka w kosakowie. Wtedy byłyby drogi a lotniska by nie było.

        A tak będzie lotnisko bez dróg.
        A z Pogórza do Gdańska za te 100mln mogłaby jeździć SKM. Tory są. Władzuchna na to nie wpadła.

        • 3 3

  • GDYNIA... metropolia na skale swiatowa ! (2)

    Ani Los Angeles, an New York, ani Paris, ani London czy Frankfurt, !!!
    NIC nie jest w stanie pobic waznosci i potrzeby zbudowania lotniska w GDYNI !!
    Caly swiat czeka na lotnisko w Gdyni ! Juz sa kolejki i rezerwacje !!

    • 2 1

    • Tak jest - bilety wyprzedane na rok z góry. (1)

      Na wszystkie kierunki.
      Airbus kończy już próby z gdyńską wersją A-380.
      Będzie on udoskonalony o pionowy start i lądowanie.
      Wewnątrz samolotu przewidziano infobox.

      • 1 1

      • Ale BudyŃ robi pod siebie

        ciekawe czemu skoro to taka bezsensowna inwestycja?

        • 0 2

  • (17)

    No to powinien byc gwózdź do trumny kariery Szczurka. 100 mln jak krew w piach.

    • 147 67

    • w jaki piach??? (5)

      lotnisko jest, terminal jest, tylko kwestia czasu, kiwedy bedzie czynne ,i tyle. A wam bedzie łyso, śmieszni ludzie

      • 19 25

      • To że lotnisko będzie czynne nie będzie oznaczać że zacznie się tam jakis regularny ruch, a nawet jak się jakiś zacznie to nie będzie oznaczać że lotnisko zarabia.

        • 2 0

      • (1)

        Najpierw trzeba będzie oddać 100 mln złotych. Ciekawe z czego? Myślicie, że znajdzie się inwestor, który zainwestuje w to bagno takie pieniądze? Nie bądźcie śmieszni.

        • 15 5

        • na pewno się znajdzie!

          Przecież to Gdynia, musi się udać. Trzeba po prostu mocno wierzyć w naszego wodza jedynego Kim Dzon Szczuna.

          • 15 2

      • łyso to ci będzie jak będziesz czytał o corocznych kwotach straty tego lotniska (1)

        swoją drogą, ciekawe jak się ma tam pogoda z wiatrem od morza hehe.

        • 21 6

        • albo skończy jak to w Hiszpanii: http://www(kropka)wykop(kropka)pl/ramka/1614635/puste-lotnisko-za-1-mld-w-hiszpani/

          • 14 2

    • (6)

      30 mil kosztuje w Sopocie remont jednej ulicy. Ok. znaczy zainwestowano kase ktora wystarczylaby na remont dwuch ulic i trzech przystankow.

      • 14 20

      • (3)

        Tylko z tych dwóch ulic i trzech przystanków dziennie korzysta kilkanaście-kilkadziesiąt tysięcy osób. Ile skorzysta z lotniska w Kosakowie?

        • 20 3

        • (2)

          kij z przystankami, ulicami. pomyślcie ile obiadów dla ubogich dzieci można by kupić, ile podręczników, wyprawek dla tych co nie moga związać końca z końcem. może jakiś żłobek w mieście bo niedługo nie będzie komu latać z tych lotnisk.

          • 8 9

          • Do rzadu

            A możne zwrócisz sie do rządu z tym pytaniem o ubogie dzieci bo jak wiem wiele milionów zl poszło na majdan na ukrainie tam pretensje

            • 2 1

          • Te ubogie dziesi mają rodziców!!

            • 6 1

      • To tak jakby u ciebie zlikwidowali trzy przystanki i dwie ulice.

        A może wolisz nieczynne lotnisko w polu?

        • 8 0

      • lepsze 2 ulice i 3 przystanki niż terminal na polu w Kosakowie

        • 25 17

    • ta krew od razu

      • 1 0

    • I 15 milionów na Wydział Propagandy UM Gdynia w tegorocznym budżecie - lansowanie szefa kosztuje

      • 9 1

    • lotnisko i tak będzie (1)

      żaden gwóźdź, lotnisko i tak powstanie.
      Trochę media zamętu zrobiły, a politycy wykorzystali żeby walić w Szczurka i tyle.

      • 8 10

      • Czas wracać na ziemię gdynianine.

        Będzie bolało.

        • 12 5

  • (13)

    Dajcie siana z Gdynią, przystosujcie Gdańskie do lądowania we mgle i będzie ok

    • 140 54

    • ono jest przystosowane (11)

      • 17 9

      • Aby mogły lądować wszystkie samoloty w Gdańsku (9)

        potrzebny jest ILS3. Tu jest jedynka!!!! Oczywiście można lądować na współrzędnych, ale wielu pilotów się boi

        • 9 4

        • (5)

          Żadne lotnisko na świecie tej wielkości co w Gdańsku nie ma ILS IIIa, to się po prostu nie opłaca.
          Poza tym, żeby korzystać z minimów dla IIIa to jeszcze samoloty muszą być odpowiednio oprzyrządowane i piloci muszą mieć odpowiednie uprawnienia, więc nawet gdyby był IIIa na lotnisku to i tak część samolotów (i to spora) nie mogłaby podchodzić wg. minimów dla tej kategorii.

          • 16 1

          • (4)

            Nie latam do Gdanska wogole bo nie mam ochoty tulac sie z Warszawy.
            Gdansk to kurcze nie jakies Wyspy Mgielne i nie kumam jak mozna budowac lotniskonna naszej szer geo w niecce morenowej w srodku lasu.

            • 2 18

            • Niecka morenowa na wysokości 144 m nad poziomem morza - to raczej na płaskowyżu i gdzie w środku lasu. Człowieku czy wiesz co mówisz? Bezimienny nie ośmieszaj się. Jak nie wiesz to nie komentuj.

              • 4 0

            • (2)

              a to ciekawe, bo wg badan godzin z mgłą (tak się to liczy) w Rębiechowie jest mniej niż w Kosakowie. Jest ich także najmniej ze wszydtkich lotnisk regionalnych w Polsce

              • 12 6

              • twoich badan? (1)

                jestem tam w okolicy niemal codziennie - potwierdzam, idiotyczna lokalizacja lotnska w rebiechowie - niecka morenowa, grunt podmokly, czeste mgly.... najgorsza mozliwa lokalizacja dla lotniska

                • 5 12

              • co rozumiesz przez mgły?

                lekkie zamglenie nie utrudniające operacji lotniczych nie jest brane pod uwagę

                • 4 2

        • (1)

          A po co ILS cat III? Trwają prace nad podniesieniem do kategorii II i to jest wystarczające. Oczywiście zdarzą się mimo to sytuacje że warunki będą zbyt słabe nawet na ILS cat II i ileś tam samolotów zostanie przekierowanych. Tylko, że ta ilość nie uzasadnia wielomilionowej inwestycji w kategorie III.

          Krótko mówiąc tak jakby taksówkarz wydał 50 klocków na samochód terenowy tylko po to aby 3 razy w roku zrobić kurs do jakiejś wioski za 50 zł.

          • 9 0

          • ils cat III to głównie koszty pomiarów i certyfikacji

            tyle, że wiele linii nie może siadać na trójce, bo piloci nie mają szkoleń z procedur awaryjnych lądowania na ILS cat III. Jednocześnie wymagania dotyczące sygnału radiowego (odbić od terenu etc) są tak wyśrubowane, że nie ma gwarancji spełnienia ich w danych warunkach terenowych.

            • 1 0

        • już ILS2 który zamierzają zamontować dużo zmieni - widzialnosc z 500m na 300
          Wszyscy próbują zachwalać położenie lotniska w Gdyni tym argumentem ale wystarczy w Gdańsku zamontowac lepszy ILS a w Gdyni nad morzem to napewno są nieraz zbyt duże wiatry a tego żadną techniką sie nie zniweluje

          • 32 3

      • Do ladowan w Wawie

        • 13 14

    • najbliższe jest w Smoleńsku

      • 9 4

  • (2)

    Po trupach do celu

    • 126 47

    • bo zycie sie rozciaga

      • 1 1

    • W myśl zasady : "na warśtat możecie mi ...."

      ot co!

      • 5 4

  • A urzędasy swoje... przecież za wszystko zapłacą mieszkańcy!

    w imię własnych ambicji i kompleksów.

    • 129 36

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane