- 1 Nocna komunikacja do poprawki (179 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (365 opinii)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (70 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (52 opinie)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (331 opinii)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (131 opinii)
Kończą się ważne inwestycje kolejowe
Czerwiec ma być miesiącem, w którym zakończy się elektryfikacja linii PKM. Sukces będzie jednak połowiczny, bo bez elektryfikacji linii 201 Gdynia-Kościerzyna, należącej do PKP PLK, pociągi zasilane prądem dojadą jedynie do Rębiechowa. W połowie roku powinna zakończyć się też wspólna inwestycja PKM i PLK polegająca na budowie objazdu kolejowego, nazywanego bajpasem kartuskim.
Budowa bajpasu - dwa zadania:
- PKM buduje niespełna 1,5 km toru na odcinku PKM Gdańsk-Kiełpinek - Gdańsk-Kokoszki
- PLK modernizuje ok. 16 km istniejącej linii Gdańsk-Kokoszki - Stara Piła - Żukowo - Glincz
Rozbudowa linii kolejowej na Kaszuby za 1,5 mld zł
Oba zadania miały zakończyć się w tym samym terminie.
- Zakończone zostały prace związane z konstrukcją nasypu kolejowego, budową nawierzchni kolejowej oraz montażem urządzeń zewnętrznych sterowania ruchem kolejowym. Gotowe są trzy z czterech nowych obiektów inżynieryjnych (przejście pod torami na wysokości osiedla Karczemki, wiadukt kolejowy nad planowaną w przyszłości przez miasto ul. Nową Inżynierską oraz przepust wodny), natomiast nadal trwają prace przy wiadukcie drogowym, który połączy ulice Osiedlową i Dojazdową w Gdańsku Kokoszkach - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
W środę odbyły się statyczne próby obciążeniowe wspomnianych trzech obiektów. Do ich przeprowadzenia wykorzystana została podbijarka torowa, która po zakończeniu prób obciążeniowych podbijała tor na tym odcinku.
Bajpas PKM do czerwca, bajpas PLK niewielkie opóźnienie
- Do wykonania pozostało jeszcze humusowanie skarp nasypu i wykopu linii kolejowej, prace wykończeniowe na obiektach inżynieryjnych, przebudowa układów drogowych oraz dokończenie prac branży sanitarnej: rowów i kanalizacji deszczowej - wylicza rzecznik PKM.
O postępach prac na swoim odcinku bajpasu informują też kolejarze z Warszawy.
- Przygotowujemy dogodne połączenie kolejowe z Gdańska do Kartuz na czas modernizacji linii nr 201 Bydgoszcz - Trójmiasto. Na tzw. bajpasie kartuskim postępują prace m.in. przy budowie peronów w Gdańsk Kokoszki, Leźno i Stara Piła. Wyremontowaliśmy m.in. most w Niestępowie - informują przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych.
- Zakończenie wszystkich prac budowlanych na odcinku realizowanym przez PKM planowane jest w czerwcu - zapowiada Tomasz Konopacki.
PLK również celuje w ten termin, ale tutaj może pojawić się jednak pewne opóźnienie.
Aby pociągi mogły pojechać bajpasem, potrzebne będzie jeszcze połączenie systemów sterowania ruchem kolejowym (SRK) na odcinku PKM i PLK.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Domy w dzielnicach blisko PKM
Elektryfikacja PKM na ukończeniu, a PLK nawet nie ruszyło
Również w czerwcu planowane jest zakończenie elektryfikacji linii PKM. Wówczas będą mogły po niej kursować pociągi elektryczne, ale jedynie do portu lotniczego lub stacji Gdańsk Rębiechowo.
Niestety elektryfikacja i rozbudowa linii 201 między Gdynią a Kościerzyną, która należy do PKP PLK, jeszcze się nawet nie rozpoczęła.
Dlatego też Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na dostawę czterech pociągów o napędzie hybrydowym (spalinowo-elektrycznym), które mają dotrzeć na Pomorze jeszcze w tym roku.
Będą cztery hybrydowe pociągi dla Pomorza
Miejsca
Opinie (94)
-
2023-03-24 12:45
Zrobcie odrazu przy okazji przystanek przy tym bajorze gdansk karczemki i droge dojazdowa
- 6 2
-
2023-03-24 11:18
W PKP jak zwykle nie widzą problemów (1)
Zero odpowiedzialności za błędy, opóźnienia tak się pracuje tylko na kolei
- 25 5
-
2023-03-24 12:41
I u.m gdanska i jej spolkach typu zdiz
- 3 4
-
2023-03-24 11:04
lubię pociągi (1)
- 29 0
-
2023-03-24 12:26
ciapągi
- 1 1
-
2023-03-24 11:05
Piesi w tunelu!! (1)
Domagamy sie przejscia na poziomie torow z sygnalizacja.
- 8 21
-
2023-03-24 11:53
to nie tunel dla pieszych a wiadukt nad sciezka na poziomie gruntu
- 5 0
-
2023-03-24 11:14
PKP jak zwykle całkowicie niewydolne
- 17 8
-
2023-03-24 11:03
Cała kolej działa połowicznie.
Efekt urządzenia się w spółce ludzi z dołów społecznych, którzy przegonili uczciwych po 89. Zaczęli masowo wprowadzać nepotyzm i korupcję.
- 24 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.