- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (117 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (91 opinii)
- 3 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (149 opinii)
- 4 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (37 opinii)
- 5 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (111 opinii)
- 6 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (59 opinii)
Kończy się czas na dostosowanie do Uchwały krajobrazowej. Reklamy już znikają
Nieco ponad dwa miesiące pozostały na to, by mieszkańcy oraz przedsiębiorcy w Gdańsku dostosowali się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Dokument, którego celem jest m.in. walka z reklamową pstrokacizną, zaczyna obowiązywać wszystkich bez wyjątku od 2 kwietnia. Część wielkoformatowych reklam znika już teraz z miejsc, w których zgodnie z nowymi przepisami nie powinno ich być.
- W związku z tym, że pozostało już niewiele czasu na dostosowanie się do zapisów gdańskiej Uchwały krajobrazowej, właśnie prowadzimy kampanię informacyjną na szeroką skalę. M.in. wydaliśmy obszerny poradnik "Szyld gdański" dotyczący tego, jak w estetyczny, profesjonalny oraz zgodny z prawem sposób umieścić szyld i reklamę w przestrzeni miejskiej. Poradnik przedstawia nowe możliwości reklamowania lokali w Gdańsku. Rozdajemy go już mieszkańcom i przedsiębiorcom, odwiedzamy ich m.in. w sklepach. Od najbliższego poniedziałku poradnik będzie też można dostać w wielu miejscach w Gdańsku, w tym w GZDiZ oraz w biurach Urzędu Miejskiego w Gdańsku - mówi Dariusz Słodkowski, kierownik Działu Użytkowania Przestrzeni Publicznej w GZDiZ.
Znikają billboardy, pojawił się specjalny poradnik
W najbliższych tygodniach znikać będzie coraz więcej billboardów umieszczonych w pasach drogowych, czyli tych, których jest w mieście najwięcej.
- Część z nich jest właśnie w przededniu likwidacji, część w przededniu dostosowania się do zapisów Uchwały krajobrazowej. Ich właściciele muszą je zacząć usuwać już teraz, bo przed kwietniem, na ostatnią chwilę, po prostu nie zdążą tego zrobić - wskazuje Bożena Żmijewska z GZDiZ.
Pobierz poradnik "Szyld gdański"
Blisko 150 tys. zł kar za szpecące reklamy
Uchwała krajobrazowa Gdańska ustala zasady umieszczania w przestrzeni publicznej nośników reklamowych, elementów małej architektury i ogrodzeń. Powstanie tego dokumentu jest odpowiedzią na pogłębiający się w ostatnich latach problem zaśmiecania miasta chaotycznie rozmieszczonymi reklamami, bez zważania na jakość krajobrazu. Uchwała opisuje ich typy, zasady sytuowania oraz gabaryty. Jest swego rodzaju instrukcją obsługi wskazującą, co, jak i gdzie można umieszczać w mieście, które podzielono na osiem obszarów. Największe obostrzenia dotyczą Głównego Miasta, terenów Stoczni Cesarskiej, Twierdzy Wisłoujście oraz terenów zielonych i plaż.
Czytaj też: Duży szyld i okleina na sklepie w centrum Gdańska niezgodne z Uchwałą krajobrazową
Sygnały dotyczące wiszących nielegalnie reklam przyjmuje przez całą dobę Gdańskie Centrum Kontaktu. Do 7 stycznia gdańscy urzędnicy nałożyli 25 kar pieniężnych na łączną kwotę 145,5 tys. zł za niezgodne z przepisami reklamy szpecące miasto. W toku jest ok. 100 postępowań administracyjnych zmierzających do wymierzenia kary pieniężnej. Wystosowano też blisko 600 wezwań do usunięcia reklamy.
Wszelkie informacje na temat Uchwały krajobrazowej znaleźć można na nowej stronie internetowej www.uchwalakrajobrazowagdanska.pl.
Miejsca
Opinie (170) 7 zablokowanych
-
2020-01-10 10:12
Nowy york tokio hong kong itd
Same reklamy w miescie a tu powrot do komuny. Szaro buro i ponuro
- 4 20
-
2020-01-10 10:04
Zakazać -
reklam w telewizji różnego rodzaju cudownych medykamentów. Francja zrobiła z tym syfem porządek.
- 11 1
-
2020-01-10 10:03
PiS obrońcą dziadostwa, szpetoty i zaścianka...
Do wszystkim malkontentów: pisowski wojewoda chciał storpedować tę uchwałę....
- 3 5
-
2020-01-10 09:39
UM w Gdyni ma ręce zajęte cieszeniem się z rankingu miast z 2004 roku.
Stąd brak innej aktywności.
- 8 0
-
2020-01-10 09:36
drogi i parkingi zrobcie
spójrzcie na ja to drugie zdjęcie
dla czego nikt nie walczy z dziurami i kaluzami? to bardziej przeszkadza niż reklama.- 6 2
-
2020-01-10 09:29
Kilka spraw
1. Mieszkam na Jana Pawła i szczerze powiedziawszy czy te reklamy znikną z tej ulicy czy nie to nie będzie ona piękniejsza. Moim zdaniem akurat na tej ulicy te reklamy nie przeszkadzały.
2. Nieporównanie bardziej od reklam przeszkadzają już zbudowane i ciągle powstające kolejne wieżowce. Kiedyś z plaży było widać morze lub las. Teraz patrząc w stronę lasu widać nad nim wieżowce. I tu "miasto" nie widzi problemu, a wręcz podejrzewam że się cieszy bo im więcej pięter tym więcej podatków z tego samego metra gruntu.
3. Ta walka z reklamami przypomina mi przepędzenie straganów i wszelakich atrakcji sąsiadujących z deptakiem do mola w Brzeźnie. Z deptakiem który jest właśnie przedłużeniem Jana Pawła. Czy urzędnicy mają jakiś fetysz odnośnie tego rejonu ? Była fajna wakacyjna atmosfera i atrakcje dla dzieci a teraz jest smutek. Z Jelitkowa straganów nie przepędzono.
4. Z pewnością były szpecące reklamy ale coś mi się widzi że aktualna ustawa nakazująca usunięcie jak zwykle nie jest przemyślana- 9 19
-
2020-01-10 09:23
Koszmar jest przy ul Struga w Gdańsku przy centrum przesiadkowym. Budynki upstrzone koszmarnymi reklamami budowlanymi i wulkanizacyjnymi. Koszmar
- 10 0
-
2020-01-10 09:22
Kiedy
zniknie Lewandowski z Zieleniaka? Mam wrażenie że on tam już szpetnie mieszka
- 19 0
-
2020-01-10 08:18
a kto bedzie odpowiadal (1)
za tereny miejskie gdzie od lat wisza reklamy nielegalnie ? może wyznaczymy jakiegoś urzędnika -> z umg, chodzi oczywiście o tereny centralne!
- 9 0
-
2020-01-10 09:15
A która reklama?
- 0 0
-
2020-01-10 08:57
Gdynia - wstyd
- 15 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.