• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec obaw o podwozia aut? Miasto naprawi torowiska w jezdniach

Szymon Zięba
13 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • Ul. Mickiewicza
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • ul. Opata Jacka Rybińskiego
  • ul. Wita Stwosza
  • ul. Wita Stwosza
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • ul. Chłopska i Kołobrzeska
  • Ul. Legionów
  • Ul. Mickiewicza

Spękania, ubytki w nawierzchni, większy hałas i drgania składów z jednej strony, obawa przed uszkodzeniem nadwozia czy "urwaniem koła" z drugiej. Miasto dostrzega problem i bierze się za naprawę torowisk. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł.



Czy zdarzyło ci się uszkodzić auto w koleinach na drogach w Trójmieście?

- Są miejsca w Gdańsku, gdzie osoba, która nie wie, że powinna wcześniej wyhamować, może zaryć podwoziem albo co najmniej zaliczyć niespodziewany "wyskok". Chyba nie muszę mówić, że mniej wprawny kierowca w ten sposób jest narażony na utratę panowania nad samochodem - napisał do naszej redakcji pan Kazimierz z Wrzeszcza.
Czytelnik narzeka na stan torowiska przebiegającego przez jezdnię na wysokości Opery Bałtyckiej.

- Fałdy asfaltu i koleiny - to jakiś dramat. Drugie takie miejsce jest na skrzyżowaniu nieopodal Urzędu Miejskiego w Gdańsku, a pomniejsze ubytki na drogach współużytkowanych z tramwajami mógłbym wyliczać przez pół dnia - denerwuje się nasz czytelnik.
Jak się okazuje, miasto dostrzega problem. Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, przypomina, że w Gdańsku tramwaje jeżdżą w sumie po 16 tys. metrów bieżących torów wspólnych z jezdnią.

Jak szybko poradzić sobie z dziurami w jezdni? Mieszkaniec radzi



- O stanie nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych decyduje wiele czynników, dlatego służby GAiT prowadzą stałą obserwację jej stanu. Na tej podstawie realizowane są prace naprawcze w danych miejscach. Co istotne, integralną częścią prac naprawczych nawierzchni są prace naprawcze samego torowiska, które przekładają się na efektywność i trwałość napraw odcinków nawierzchni bezpośrednio przylegających do szyn - podkreśla urzędniczka.

Naprawią tory do końca przyszłego miesiąca



Prace naprawcze torowisk prowadzone są więc w pierwszej kolejności przed naprawą nawierzchni. I tak do końca maja zakończą się naprawy torów:

  • na skrzyżowaniu Wały Jagielońskie - Hucisko;
  • na węźle Piastowskim; na skrzyżowaniu ulic Kościuszki - Legionów;
  • na węźle 3 Maja - Nowe Ogrody;
  • na węźle Mickiewicza - Hallera;
  • na skrzyżowaniu ulic Wały Piastowskie, Łagiewniki, Jana z Kolna; na węźle Opera;
  • na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzka - Wojska Polskiego.

Następnie - deklarują urzędnicy - naprawiane będą nawierzchnie w tych miejscach.

Lepszy stan torowisk do października



Asfalt naprawiony będzie także m.in. na węźle Groddecka, na skrzyżowaniu Pomorska - Chłopska, w ul. Pomorskiej, w ulicy Oliwskiej i w ul. Wolności.

- Prace w wymienionych miejscach potrwają do października. Łączny ich koszt to ok. 2,7 mln zł. Niezależnie naprawy prowadzone będą wszędzie tam, gdzie taka potrzeba zaistnieje. Wykonawcą prac naprawczych nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych jest wyłoniona w przetargu w ubiegłym roku firma WPRD GRAVEL sp. z o.o. - tłumaczy Anna Dobrowolska.

Warsztaty samochodowe. Gdańsk, Gdynia i Sopot



Torowiska wytypowane do naprawy w przyszłości



To jednak nie wszystko. GAiT zapowiada, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę napraw przejazdów torowo-drogowych w następujących lokalizacjach:

  • al. Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych w obu kierunkach;
  • Wały Jagiellońskie - Wały Piastowskie w kier. Oliwy;
  • Grunwaldzka - Miszewskiego; Chłopska - Kołobrzeska kier. Oliwa;
  • Marynarki Polskiej - Swojska; Gdańska - PCK;
  • Gdańska - Emilii Plater;
  • Opata Jacka Rybińskiego w torze w kier. Jelitkowo;
  • Wita Stwosza - Derdowskiego.

Utrzymanie właściwego stanu torowisk oraz nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych wymagają stałego monitoringu oraz bieżących prac utrzymaniowych, napraw i remontów. Wynika to z codziennej eksploatacji infrastruktury tramwajowej przy dużym obciążeniu ruchem.

Torowiska wymagają napraw



- Jest to proces ciągły. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw bieżących i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł - podsumowuje Anna Dobrowolska.

Torowisko przy Operze Bałtyckiej. Film z ubiegłego roku.

Opinie (110) 5 zablokowanych

  • Przede wszystkim niech dobry inspektor cały czas patrzy na ręce wykonawcy robót ! (1)

    Te wszystkie przejazdy wyłożone matami gumowymi są spierd.... można sobie tam felgi wygiąć !

    • 5 2

    • Chyba jeżdżę po innym mieście

      bo gumowe przejazdy to jedyne, które wyglądają w miarę bez dwudziestocentymetrowych wyrw w betonie czy innym lepiku, którym obsmarowane są tory

      • 2 0

  • A moze...

    Tak wziac sie za usuwanie hald piachu po zimie najpierw?????

    • 0 1

  • Słowackiego przy Firoga!

    • 1 1

  • (1)

    Z takimi sprawami jest podobnie jak z dziurami. Gdy powstają- olewa się je, więc z biegiem lat coraz bardziej powiększają się i dopiero mocno zauważalny problem ściąga na siebie środki naprawcze. NIe lepiej działać na bieżąco?

    • 8 1

    • Na Mickiewicza jest jakaś masakra. Budy wokół z odpadającym tynkiem i w dodatku skaczący na krzywych torach tramwaj

      i podskakujące auta na jezdni.

      • 0 2

  • Tory przy Operze (1)

    podziwiam zawsze i nikt tego nie widzi

    • 5 1

    • Ale przeciez zalepili smola w grudniu, a po tygodniu plomby wypadly.

      I tak samo naprawia reszte torowisk, bo placi pan, placi pani, a oni chca miec prace, najlepiej wlasnie lekka, czyli trzech pali papierosa, jeden szpadlem przyklepuje smole w dziurze, a zycie sobie plynie.

      • 1 1

  • A sprzątanie ulic i chodników kiedy? (6)

    • 5 1

    • (4)

      Wcale,czekają na wiatr ze wschodu)

      • 2 2

      • Kretyn (3)

        No inaczej się już tego po prostu nie da nazwać. svencjusz nie wiem ile zarabiasz za te wpisy, ale na początku kwietnia/końcu marca był artykuł o ruszającym sprzątaniu ulic, nawet z dokładnym harmonogramem która kiedy!!!

        • 2 4

        • Masz rację, był artykuł! Ale tylko artykuł. (2)

          A kiedy będzie naprawdę sprzątanie?

          • 3 2

          • Już trwa.. (1)

            Wyjdź na dwór i się przekonaj...

            • 1 1

            • No wyjdź i się przekonaj!

              • 2 0

    • Przecież sprzątają. We Wrzeszczu prawie co noc jeździ zamiatarka

      • 2 1

  • Pasy i przejścia pomalować co rok, a nie dziadowskie oszczędności na farbie. Ale co tu się dziwić, to jest właśnie całe PO.

    • 3 1

  • "fajnie" potraficie pisać

    a kto naprawi przez lata niszczone podwozia naszych aut ? przecież ta akcja się nie uda !!!! , tak naprawdę nigdy się nie udawała !!!!!, to bańka mydlana !!! zdarta płyta nastawiana po tysiąckroć, bo trzeba było co roku dawać ziomkom nowe zlecenie na łatanie tych samych dziur, bo tak trzeba, bo tak to się to tocz, bo tak przepływają pieniądze , które trzeba wydać !!! a nie naprawiać - raz a dobrze!!!! . Nigdy , nikomu nie zależało na tym aby nasze samochody w te dziury nie wpadały . wręcz przeciwnie . czas mija i nic nie zmienia !! łącznie z ludzi !

    • 5 2

  • Hucisko!

    Kierunek Pruszcz przejazd jak na torze motocrossowym.

    • 5 1

  • Brudne smierdzace miasto

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane